X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מה יש לו, לראש לשכת עורכי הדין, לחגוג? ללשכת עורכי הדין, לעורכי הדין ולמקצוע עריכת הדין אין סיבה למסיבה
▪  ▪  ▪
"לא לחגיגות יובל מוקדמות נזקק ציבור עורכי הדין, אלא לטקס אשכבה רשמי" [צילום: AP]

מערכת הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין החלה. אומנם המתמודדים טרם הכריזו על מועמדותם וראש הלשכה אף הבהיר נחרצות שהוא מתכוון להסתפק בקדנציה אחת, אבל המערכה כבר החלה. גם את הכרזתו של ראש הלשכה יש לקבל בעירבון מוגבל, כמו גם כל הכרזה דומה של עסקן פוליטי. פרנסי לשכת עורכי הדין הם עסקנים פוליטיים המוציאים מיליוני שקלים במסעות הבחירות שלהם ויודעים כנראה למה זה משתלם.
איך אני יודע שהחלה מערכת הבחירות?. כאשר אני רואה שראש הלשכה נותן חסותו לאירועי השתלמות שגרתיים בפריפריה, אני מבין שבעצם מדובר באספות בחירות. קיבלתי את גיליון הלשכה האחרון ובו התבשרתי על שפע אירועים הצפויים בשנה הבאה לרגל "חגיגות היובל" להקמת לשכת עורכי הדין . בדקתי ומצאתי שחוק לשכת עורכי הדין אומנם נחקק ב1961 אך בפועל תחולתו הייתה מ1962 ורק בשנה זו הוקמו מוסדות הלשכה.טוב אז הקדימו בשנה את חגיגות היובל ושילבו אותן בשנת הבחירות - לא נורא עשו כבר דברים גרועים מאלו במערכות בחירות - גם בלשכה.
בינתיים דואג ראש הלשכה שנראה כולנו קצת יותר טוב בחגיגות היובל. בהיותו מוטרד מתרבות הדיון בבתי המשפט נחפז להקים וועדה שבראשה שופטת בית המשפט העליון בדימוס שתפקידה להמליץ המלצות בתחום חשוב זה. מאחר שלא ניתן לחנך אנשים מבוגרים, ניתן לצפות שהוועדה תמליץ המלצות תקיפות בדבר הדרך בה ינהגו השופטים בעורכי דין לא מנומסים. האם יוסמכו השופטים לשלול מעורך הדין ייצוג לקוח במקרה שעבר על כללי הנימוס הנאות? האם ננהיג בבתי המשפט תאי מעצר מיוחדים לעורכי דין טרדנים? היה פעם שופט בחיפה שנהג לעצור עורכי דין אבל אז פעילי הלשכה סברו משום מה שעליהם לדאוג לשחרור העצור.
ראש הלשכה להוט גם לשפר את הופעתנו החיצונית ובעידודו של מנהל בתי המשפט טרח והביא הצעה לפיה יחויבו עורכי הדין ללבוש גלימה גם בבית משפט השלום. ככול הנראה ההנחה היא שנימוסיהם של עורכי הדין מותנים בפריט לבוש זה או אחר. כאשר תיכשל הגלימה במשימה יחויבו מן הסתם עורכי הדין לחבוש את פקעת החבלים האנגלית, הקרויה גם פאה, על ראשם. למרבה החסד על חודו של קול דחתה מועצת לשכת עורכי הדין את הרעיון הזה.
ניתן להבין מדוע הודף ראש הלשכה כל יזמה לחידוש משוב השופטים שהונהג על-ידי קודמו וחבר סיעתו בלשכה. השנה הבאה עלינו לטובה היא "שנת היובל" ללשכה ושנת הבחירות למוסדותיה. הדבר האחרון שנחוץ ליו"ר המבקש להיבחר מחדש הוא סכסוך עם השופטים שידירו את עצמם עקב כך מהשתתפות במסכת האירועים החגיגית המתוכננת. ישנן סיבות נוספות המסבירות את התנהלות הנהגת הלשכה, אלא שהן נוגעות יותר לאוריינטציה הפוליטית הכללית שלה ולא ארחיב על כך כאן .
נראה, למרבה הצער, שראש הלשכה רואה עצמו כיום יותר כנציג הבכיר של מערכת המשפט בקרב עורכי הדין מאשר כנציגם של האחרונים כלפי המערכת. מר גיא -רון נמנע בקפדנות מכל ויכוח או עימות עם השופטים ואין ספק שבניגוד לקודמיו שהתעמתו עם המערכת וזכו כל אחד בתורו להיות מוחרמים על ידה, היחס אליו שונה ובכל אירוע שיפיק מובטחת לו השתתפות מלאה של השופטים.
כאן המקום להזכיר לחוגגים שלעורכי הדין ולמקצוע עריכת הדין אין סיבה למסיבה. כל המצוי בתחום,לרבות ראש הלשכה, כבר יודע שהצפת המקצוע, ההכשרה הבלתי מספקת של העוסקים בו והיעדר כל יכולת ממשית לפקח על תהליך ההכשרה וההסמכה גרמו להידרדרות קשה ברמת העוסקים בעריכת דין, בעיה שממנה סובל הציבור הרחב.
לא לחגיגות יובל מוקדמות נזקק ציבור עורכי הדין, אלא לטקס אשכבה רשמי בו תחזיר הלשכה למחוקק את התפקידים שהטיל עליה ותבהיר לציבור שאין בכוחה למלאן. ייתכן שראש הלשכה הוא המתאים מכולם להנחות טקס אשכבה כזה, אליו יוזמנו כל בכירי מערכת המשפט. מר גיא - רון נמנה על סיעה ["לשכה אחרת"] שבתקופת שלטונה הממושך בלשכה [12 שנה] הידרדר מקצוע עריכת הדין לשפל אותו לא ידענו בעבר, אבל נדע גרוע ממנו בעתיד- המדרון ארוך וחלקלק.
ולסיום, אל יבקש הקורא לנסות מרשימה זו ולהסיק במי מהמעומדים או הסיעות אני מתכוון לתמוך בבחירות הבאות. אוכל להבטיח כבר כעת תמיכה איתנה רק במי שיתמוך בביטול מעמד הלשכה כגוף סטטוטורי והפיכתה לארגון מקצועי פרטי וחופשי, כמו לשכת סוכני הביטוח. מניסיון העבר למדתי שבקרב עסקני הלשכה התמיכה ברעיון ההפרטה היא דלילה, הגם שאין לי ספק שבקרב ציבור עורכי הדין הרעיון יזכה לתמיכה ממשית.

תאריך:  22/09/2010   |   עודכן:  22/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלימת הגלימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פגשתי עו"ד-לא פגשתי ישר ונאמן  ל"ת
האמת מהם והלאה  |  22/09/10 12:48
2
הרוב בבחירות הקרבות הם צעירים
ליטיגטור  |  22/09/10 13:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
חלקים בשמאל הקיצוני "תרגמו" את הסיסמה האנטישמית הישנה ל"שפה" פוליטית עכשווית מקורית    הברית של השמאל הקיצוני עם השותף הפלשתיני
נסים ישעיהו
אומרת התורה בפירוש, שאת האמונה יש להפוך למודעות. התכלית של המצווה הזאת היא שנזכה להגיע לכך שלכולנו יש מודעות אחת משותפת
ציפורה בראבי
איך אפשר לשמוח כשיש כל-כך הרבה אנשים בודדים שחוגגים לבד את חג הסוכות?    עלינו, מתוך עומק שמחת החג, להתפלל עבור כולם
אלישע פורת
היא הגיעה מצרפת ביום קיץ חם בשנת 1963, הסתובבה לה בין שורות הגפן בחולצתה המופשלת כחום היום; קלרה היה שמה ונודעה כגרושתו היהודייה של הסופר והפוליטיקאי המפורסם אנדרֵה מלרו    על אישה-אישה, תרבותית בנשמה, שניבאה כי יבוא יום ואהיה סופר
קובי לירז
הגיע הזמן שציונים מכל המחנות ישלבו ידיים ויפעלו לטובת המאחד ביניהם, במקום להניח למיעוט של אנטי-ציונים לפלג את הרוב הציוני, ו... קריאה להגברת העלייה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il