X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יגאל לביב עיתונאי ותיק ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אנחנו בישראל עסוקים כל-כך בבעיה הביטחונית ובשכנינו המאיימים על קיומנו, אבל ממש מתחת לאף, ולמרות כל נורות האזהרה שמרוב שהבהבו כבר אבד כוחן, יש לנו בעיה קיומית אחרת שגם צה"ל שלנו לא יכול לסייע בפתרונה: התפוצצות סולרית בכל זאת, אף לא אחד מה"מנהיגים" שלנו מצא לנכון להתייחס לממצאים המדאיגים
▪  ▪  ▪
העלית השלטת בישראל מוכנה ליום שבו המדינה תחדל להתקיים, היא מצוידת בהון ניכר בבנקים זרים ובדרכונים זרים [צילום: פלאש 90]

"פיצוץ ענק של אנרגיה מהשמש עלול לשתק את כדור הארץ בתוך שלוש שנים בלבד, כך מזהירים היום מדענים. הם חוששים מהתפרצות סולרית שעשויה להתרחש ב-2013, ותגרום ל'כאוס עולמי'". ידיעה זו פורסמה בשבוע שעבר בתקשורת, ודווח שבריטניה מכנסת צוות מוחות לדון באיום המתקרב. אסונות טבע כאלו לא ניתנים למניעה באמצעי המדע כיום.
דיווחים מדויקים לא פחות מתפרסמים בשנים האחרונות על אסונות מסוג אחר, הצפויים בוודאות באזורנו. לפני שבועיים נמסר כי "ההוצאה לתלמיד בישראל נמוכה מהנתון המקביל כמעט בכל מדינות ארגון ה-OECD, בכל שלבי החינוך. כך עולה מדוח החינוך השנתי של ארגון המדינות המפותחות, שפורסם לאחרונה". ידיעה זו היא בעלת משמעות ביטחונית מהמעלה הראשונה. תוך כעשר-עשרים שנה, איכות בוגרי מערכות החינוך הישראלים תהיה נמוכה ביותר, איכות המתגייסים ליחידות העילית של צה"ל תהיה נמוכה ביותר, ואיכות המדענים תהיה נמוכה. ישראל תאבד את היתרון האיכותי שיש לה על שכנותיה, הן מבחינה צבאית והן בפיתוחים טכנולוגיים היוצרים את תשתית היצוא של תעשיות ההיי-טק הישראלי. ישראל תהפוך למדינה מפגרת, שלא תהיה מסוגלת להתמודד באיומים ביטחוניים טכנולוגיים באזור. ישראל תאבד את מקור ההכנסות הגדול שלה, היצוא הביטחוני והטכנולוגי, ובכך כלכלתה תגיע להתמוטטות.
לפני ערב ראש השנה תשע"א פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים שלפיהם 1.274 מיליון נפשות בישראל - 17% מהאוכלוסיה - נזדקקו בשנת 2009 לשירותי הרווחה. לרבע מהנזקקים ילדים עד גיל ארבע עשרה, ורבע נוסף מבוגרים מעל גיל ששים וחמש. מדוח העוני האחרון, שהתייחס לשנת 2008, עולה שבישראל חיים כ-1,651,300 עניים, מהם 783,600 ילדים. חלקן של המשפחות העובדות בכלל המשפחות העניות - 46.3%. כמעט כל אדם רביעי במדינה מוגדר עני. גם לידיעה זו משמעות ביטחונית וכלכלית מהמעלה הראשונה. ככל שמספר חסרי היכולת הכלכלית גדל, קטן כושר הייצור של המדינה, ונחלש כוח הלחימה של צה"ל. אם נוסיף לכך את הנתון שפורסם לא מכבר, שלפיו תוך עשור מספר החרדים והערבים בגיל החינוך יעלה על מספר הלא חרדים וערבים, הרי שתוך עשור רוב כוחה הצבאי של המדינה יהיה חרדים ודתיים, שיקבלו מרות מרבניהם ולא ממפקדיהם. כדי להתמודד מול הצבאות המתפתחים של אויבי ישראל יהיה עליה להקים צבא שכירים. מאז המהפכה הצרפתית לא היה צבא שכירים שיכול להתמודד מול צבא עממי המונע על-ידי אידיאלים. כך יקרה גם כאן.
התפתחויות אלו דומות לשינויים החלים באקלים כדור הארץ, שלא מייד מצביעים על התוצאות. אולם הן ואחרות, הספיקו לגוף ביטחוני ממסדי מובהק לפרסם לראשונה בתולדותיו תחזית אפוקליפטית לעתיד המדינה. תחת הכותרת "המכון למחקרי ביטחון לאומי: לא בטוח שישראל והפלשתינים יצליחו לגשר על הפער", נכתב: "אירן מתקרבת לגרעין וארה"ב נחלשת. מההערכה השנתית של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת ת"א, המתפרסמת כאן לראשונה, עולה שמצבה האסטרטגי של ישראל מחמיר. לדעת החוקרים, המו"מ עם הרשות הוא פתח לתקווה, גם אם סיכוייו להצליח קלושים".
פרסום זה, מלפני שבועיים, לא גרם לשום תגובה מצד העלית השלטת בישראל. נתניהו עסוק באבטחת המשך שלטונו, וכך גם ברק. איתותים על העתיד הקרוב, כמו אלו שקדמו למלחמת יום הכיפורים, לא מזיזים להם. העלית השלטת בישראל, הכוללת את הצמרת הכלכלית והביטחונית, מוכנה ליום שבו המדינה תחדל להתקיים - היא מצוידת בהון ניכר בבנקים זרים, ובדרכונים זרים. אם תקרה אפוקליפסה באזורנו, הם ימשיכו ללא קשיים במדינה אחרת. בחורבן הבית הראשון והשני, העלית השלטת הוגלתה למדינות אחרות, וחסרי היכולת נשארו לשרוד תחת הכיבוש הזר. העלית השלטת בישראל לא צופה איום משמעותי לקיומה ולאורח חייה - להון אין מולדת. לכן היא ממשיכה לעסוק בשיפור תנאיה ומעמדה, במקום להגיע להסדרים שיבטיחו את העתיד של כולם.

תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  01/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפוקליפסה עכשיו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
? Was wollen die von mir
עידן סובול  |  27/09/10 11:13
 
- מדינת חוק-ההסדרים
הנ"ל  |  27/09/10 22:06
 
- המהפכה הציונית ז"ל
הנ"ל  |  28/09/10 09:00
2
חופשי(מאישפוז}זה לגמרי לבד!!! ל"ת
dodel  |  27/09/10 13:34
3
Apocalypse everywhere
Sharon7777  |  27/09/10 18:02
4
לצערנו מאמר נכון ומדוייק
בטטה  |  27/09/10 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
כמו תמיד מאיימים גורמי הימין להפיל את הממשלה במקרה והיא תקבל החלטה הנוגדת את עקרונותיהם.אולי כדאי שיחשבו על פתרון חלופי אמיתי במקום לדחות מה שלא מסתדר בעין.
אורי אבנרי
מהטמה גנדי הבין מה שכל אדם הגיוני צריך להבין: בכדי להתחיל בשלום צריך להפסיק את המלחמה. גנדי היה לא רק אדם מוסרי מאוד, אלא גם אדם חכם מאוד (ואולי זה אותו הדבר)
ג'וליה צ'ייטין
בדואר-אלקטרוני שקיבלתי נכתב שסילוואן בערה, ואף אחד לא שמע על כך. למה לדווח על זה בטלוויזיה או בעיתון? חבל לקלקל את החג
צילה שי אל
בימים אלה בהם חוגג מזל מאזניים את יום ההולדת    מומלץ לכם לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים/או שלא... לשאר המזלות    אלו מכם שנולדו במזלות האוויר והאש: דלי, תאומים, טלה, אריה וקשת - מוזמנים גם אתם לקרוא את הכתוב, ולהקיש מהנאמר, ביחס לעצמכם
צ'לו רוזנברג
ההקפאה או ההפשרה אינן המכשול לשלום, גם אם תהיה תזוזה משמעותית בין מר נתניהו לאבו מאזן, כול המהלך יסוכל על-ידי חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il