X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אם נתניהו היה מודיע על הארכת ההקפאה הכל היה מסתדר" - טענה מגוחכת זו עלתה מכיוון התקשורת; ראו איך הפכה סוגיית ההקפאה לשם-דבר
▪  ▪  ▪
"בכל דור ודור גזרה אחרת מכה בנו" [צילום: פלאש 90]
"הסבלנות מרה,
אך פירותיה מתוקים"
[ז'אן ז'אק רוסו]

"סוף להקפאה" זוהי הכותרת הראשית בעיתוני ארצנו ובמהדורות החדשות. ראשי המתנחלים ביו"ש הודיעו על סוף מועד ההקפאה החוקי, נתניהו הודיע כי לא יוכל להמשיך בהקפאה, ואבו-מאזן נוהג כאילו הוא בעל הבית של מה שקרוי בפי הסומים "תהליך השלום" ובפי הריאלים יותר "התהליך המדיני".
בשנה שעברה הפציעה לעולם הגזרה. "בכל דור ודור עולים עלינו לכלותינו" נאמר במקורות, וניתן להוסיף "בכל דור ודור גזרה אחרת מכה בנו". גזרת ההקפאה שבאה כביכול להתניע מחדש את התהליך המדיני עשתה את שלה, היא התניעה את התהליך... אך ההקפאה גם הביאה, ככל הנראה, לקץ התהליך כיוון שכעת היא עומדת במחלוקת המשכתו.
ראשי המתנחלים ביו"ש אמרו כי הבנייה תמשך כעת, מתחילים שוב לחזור לשגרה נורמאלית שכל עם במדינתו העצמאית רשאי לה. ואבו-מאזן הכריז כי הוא "נותן לנתניהו עוד שבוע להחליט בנושא הארכת ההקפאה". נו, על נתניהו ממש להודות לכבודו.
טענות מגוחכות העולות בתקשורת כי "אם נתניהו היה מודיע על הארכת ההקפאה הכל היה מסתדר". מגוחך הדבר, ראו איך הפכה סוגיית ההקפאה לשם דבר. ההקפאה עצמה הפכה לאישו, לעניין מרכזי שבלעדיו אין תהליך - פעם אחר פעם נופלות ממשלות ישראל במלכודות הכה לא מתוחכמות שמציב לה השועל הערמומי בדמות רש"פ ובגבוי הדוד סם. פעם זו חתימה על הסכם הבנות שרירותי ופעם זו הודעה על הקפאת חייהם של אזרחים ישראלים. בשתיהן נופלת ישראל למלכודת שלילת הזכויות הבסיסיות של כל עם ועם - הזכות לחיים וביטחון, ובשתיהן היא מבינה בדם וביזע כי נפלה בפח.
הצביעות במלוא עוצמתה
בשנה שעברה, כאשר הוכרזה ההקפאה, היו שאמרו כי כעת נוכל להראות שלא אנו 'סרבני השלום' אלא הצד הפלשתיני... אמרו... והיום כאשר רואים שוב כי אכן הם סרבני השלום, לוחצים אותם דוברים על הממשלה להמשיך את ההקפאה. האם לא היה די בכמעט שנה של עצירת חייהם של אזרחי ישראל, האם לא הוכיחה ישראל די והותר כי לא היא הסרבנית? כאשר אדם אינו רוצה להבחין בניצב מולו, שום דבר לא יעזור. מבחינת העולם, טוב לו כי ישראל היא הנדחקת לפינה וזאת לא ישנו הקפאה נוספת או מהלך חד-צדדי אחר.
עלינו להפנים, את אשר היינו כבר צריכים להפנים ממזמן, כי ככל שננסה יותר 'להראות לעולם' כך נקבל את התוצאה ההפוכה. דרך צדקנית זו עושה בדיוק ההפך, היא מהווה 'עדות' כי לא אנו בעלי הצדק. העולם מביט ואומר - "הנה, הקפאת ההתנחלויות ביו"ש בוצעה על-ידי ישראל בעצמה, כלומר שהעמדה הפלשתינית היא הצודקת אחרי הכול ולא העמדה הישראלית." ובדרך צדקנית שכזו לא ניתן לשכנע את דעת הקהל העוינת מראש.
משום מה תמיד זכויות רלוונטיות של כל עם ועם ניצבות בפני סימני שאלה כאשר הנידון הוא העם היהודי ומדינת ישראל. הרי שזכות לבנייה במדינה ריבונית אחרת, נאמר אנגליה, לעולם לא הייתה עולה על הפרק. אך כאשר מדובר בישראל - אין זכות מוחלטת והכל פתוח לדיון. הצביעות במלוא עוצמתה.
ממשלה ישראלית חזקה צריכה להציב עובדות מוגמרות לעמי העולם, בעלי ברית ואויבים כאחד - יש לנו זכויות כפי שלכול עמי העולם יש זכויות בסיסיות. לא נסכים לדון על זכויותינו הבסיסיות. לא נקבל כל ערעור על זכויותינו אלה.
מול ארה"ב יש לומר מילים ברורות - אנו בעלי ברית בעלי מטרה משותפת, בעלי אינטרסים משותפים, אך אנו בעלי ברית ואף צד אינו משועבד לצד האחר. ישראל היא אינה קולוניה של ארה"ב וזאת השנייה אינה ה'טראסטי' שלנו.
המציאות הזו, בה דנים בכל מה שמסביב ולא בלב העניין חייבת להיפסק על-ידי ישראל, אנו חייבים לשים סוף להפקרות המשתוללת לפני שהיא תשים סוף למדינת היהודים בכל נגיסה נוספת בזכויותינו הבסיסיות, יש לשים סוף ללחץ הבינלאומי שאליו נקלעת ישראל בכל תהליך מדיני. בדרך זו לא יושג לא הסדר מדיני המבוסס על הבנות הדדיות ומציאותיות ובטח לא "שלום".
כעת אזרחי ישראל ביו"ש רשאים לשוב לבנות את בתיהם. יש שיאמרו כי כעת הם קיבלו, בסבלנות מרה, את זכותם הטבעית בחזרה. ויש שיאמרו כי הגיע הקץ לא לסבלנות אלא להפקרות.

תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  01/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום... ואין שלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קובי- תמשיכו לעשות
אבנר צפוני  |  27/09/10 11:24
2
הפוסל במומו פסול.... ל"ת
תגובה ל-1  |  27/09/10 13:29
3
קובי כותב מעולה ווצודק... ל"ת
ציון1  |  27/09/10 20:02
 
- הטרגדיה הישראלית: הכל דיבורים
אגם הבירבורים  |  29/09/10 07:30
4
אין שלום לרשעים ללא הבדל דתי,ע
קורןנאוה טבריה  |  28/09/10 05:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גלברד
היכן היושרה של תומכי הזרים? מדובר בהמוני מסתננים שקיבלו משום מה מעמד "פליט" למרות שאין מלחמה במולדתם, או סתם שב"חים שהגיעו ממקומות שונים    העובדים הזרים וצעקת העם (ב')
יגאל לביב
אנחנו בישראל עסוקים כל-כך בבעיה הביטחונית ובשכנינו המאיימים על קיומנו, אבל ממש מתחת לאף, ולמרות כל נורות האזהרה שמרוב שהבהבו כבר אבד כוחן, יש לנו בעיה קיומית אחרת שגם צה"ל שלנו לא יכול לסייע בפתרונה: התפוצצות סולרית    בכל זאת, אף לא אחד מה"מנהיגים" שלנו מצא לנכון להתייחס לממצאים המדאיגים
עקיבה לם
כמו תמיד מאיימים גורמי הימין להפיל את הממשלה במקרה והיא תקבל החלטה הנוגדת את עקרונותיהם.אולי כדאי שיחשבו על פתרון חלופי אמיתי במקום לדחות מה שלא מסתדר בעין.
אורי אבנרי
מהטמה גנדי הבין מה שכל אדם הגיוני צריך להבין: בכדי להתחיל בשלום צריך להפסיק את המלחמה. גנדי היה לא רק אדם מוסרי מאוד, אלא גם אדם חכם מאוד (ואולי זה אותו הדבר)
ג'וליה צ'ייטין
בדואר-אלקטרוני שקיבלתי נכתב שסילוואן בערה, ואף אחד לא שמע על כך. למה לדווח על זה בטלוויזיה או בעיתון? חבל לקלקל את החג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il