X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים מתעקשים לדון תחילה בנושא הגבולות כדי לקבוע מראש את תוצאות המשא-ומתן בנושאי הליבה האחרים הנגזרים מנושא זה כמו ירושלים, המים וההתנחלויות אם תסכים ישראל לדרישה זו היא תאבד קלף מיקוח חשוב במשא-ומתן לכן עליה להתמיד בדרישתה כי השגת סידורי הביטחון הדרושים לה הם תנאי לקביעת הגבולות של מדינת פלשתין
▪  ▪  ▪

הפלשתינים הפכו את נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות לנושא חשוב בעימות עם ממשלת נתניהו למרות שבמשך 17 השנים האחרונות הם נשאו ונתנו עם ממשלות ישראל מבלי שהוקפאה בנייתו של בית אחד בהתנחלויות בשטחים.
ייתכן שבסופו של דבר יימצא פיתרון של פשרה למחלוקת הזו בין ישראל לפלשתינים שתאפשר את המשך המשא-ומתן אולם לפלשתינים ולמתווך האמריקני כבר ברורים שני דברים גם אם אינם רוצים להודות בכך בפומבי:
הראשון - ממשלת ישראל איננה יכולה להפסיק לגמרי את הבנייה בהתנחלויות מסיבות של "גידול טבעי" של שלוש מאות אלף המתנחלים החיים מעבר לתחומי הקו הירוק.
השני - ראש הממשלה בנימין נתניהו איננו יכול להשיג רוב בממשלה להחלטה להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות מבלי לקבל תמורה הולמת להחלטה כזו בדמות "כופתאות" ביטחוניות אמריקניות בעניין העימות עם אירן או למשל מחווה הכוללת את שחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד.
הבעיות האמיתיות במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים אינן בעיות המשך הבנייה בהתנחלויות אלא הסוגיות הכבדות של הסדר הקבע כמו: ירושלים, הפליטים, המים והגבולות שממשלת נתניהו והרשות הפלשתינית עדיין לא הספיקו לדון בהן באופן מעמיק במהלך המשא-ומתן שהתחדש לפני כשלושה שבועות. כדאי לבחון ברצינות את ההתעקשות הפלשתינית לדון תחילה בנושא הגבולות, דרישה שנתמכת על-ידי ממשל אובמה.
ובאופן טבעי נשאלת השאלה מה מניע את הפלשתינים להתעקש על המשא-ומתן בנושא זה?
הפלשתינים מייחסים חשיבות גדולה לקביעת הגבולות ושרטוט המפות של גבולות המדינה הפלשתינית העתידית, מכיוון שמשרטוט הגבולות נגזרים גם הנושאים החשובים האחרים של הסדר הקבע: ירושלים, המים וההתנחלויות.
כמובן שברגע שיקבעו גבולות המדינה הפלשתינית ייגזר מכך גם נושא מעברי הגבול של המדינה הזו עם המדינות השכנות דהיינו ישראל, מצרים וירדן.
שרטוט הגבולות גם יקבע את מעמדה החוקי, הרשמי והבינלאומי של רצועת עזה כחלק גיאוגרפי בלתי נפרד של המדינה הפלשתינית העתידית ויסדיר את תנועת התושבים הפלשתינים בין הגדה לרצועה דרך "המעבר הבטוח" העובר דרך שטח מדינת ישראל על-פי הסכמי אוסלו.
העמדה הפלשתינית היא כי גבולות המדינה הפלשתינית יהיו קווי 67 על-פי החלטות האו"ם 242 ו338 וכי שטחה של המדינה הפלשתינית יהיה 6209 קילומטר מרובע.
מדוע תומך ממשל אובמה בעמדה הפלשתינית כי יש להתחיל במשא-ומתן על נושא הגבולות?
הפלשתינים הצליחו לשכנע את ארצות הברית כי ברגע שיוכרע נושא הגבולות תיפתר גם סוגיית הבנייה בהתנחלויות מכיוון שיוסכם בין ישראל לפלשתינים אילו התנחלויות יפורקו ואילו יישארו בריבונות ישראל בהסדר הקבע.
ישראל תוכל, על-פי ההיגיון הזה, להמשיך כבר עתה את הבנייה בהתנחלויות שיישארו בריבונותה. מבחינת האמריקנים בכך תוסר אבן נגף עיקרית במשא-ומתן שתאפשר את ההתקדמות בשיחות לקראת השגת הסדר קבע.
ישראל מתנגדת לדון עכשיו בנושא הגבולות ועומדת על כך שהמשא-ומתן יתחיל בנושאי הביטחון. הקמת מדינה פלשתינית מפורזת לצד מדינת ישראל היא נושא מורכב ורגיש במיוחד נוכח מה שקרה ברצועת עזה לאחר ההינתקות. תנועת החמאס השתלטה בכוח על הרצועה והפכה אותה לבסיס טרור גדול להתקפות על ישראל. לשלוחה קדמית של אירן... והיא מדברת בגלוי על רצונה להשתלט גם על הגדה המערבית כשלב בדרך לשחרור כל פלשתין "מן הים עד הנהר".
לכן יש להבטיח כי כל הסדר קבע עם הפלשתינים יבטיח שהמחדל הביטחוני החמור של ההברחות בציר "פילדלפי" באזור רפיח לא יחזור על עצמו, ושהגבול הארוך עם ירדן לא ישמש להברחות נשק ואמצעי לחימה גדולות לתחומי המדינה הפלשתינית.
המשא-ומתן על סידורי הביטחון אמור גם להסדיר את נושא השליטה במרחב האווירי של המדינה הפלשתינית,את השליטה על מאגרי המים התת-קרקעיים המספקים בקושי את צרכיה של מדינת ישראל והנמצאים בלב השומרון, הקמת תחנות התראה מוקדמת ויצירת אזורי חיץ יעילים לאורך הגבול עם ירדן שימנעו הגעה אפשרית של כוחות צבא ערביים או אירנים אל תוך תחומי המדינה הפלשתינית כדי לתקוף את ישראל. וכמובן יש לקבוע את סידורי הביטחון במזרח ירושלים,בשכונות הערביות,בעיר העתיקה ובהר הבית.
פירוז המדינה הפלשתינית אמור לכלול גם סעיף האוסר על המדינה הפלשתינית לכרות בריתות צבאיות עם מדינות אחרות שעלולות לתקוף את ישראל.
רק אם ייענו הדרישות הביטחוניות של ישראל באופן מספק ניתן יהיה להתקדם גם נושאי הליבה האחרים של הסדר הקבע.
ישראל צריכה לקבוע את העיקרון הבא במשא-ומתן: מידת ההיענות של הפלשתינים לצרכים הביטחוניים של ישראל היא שתקבע את עומק הנסיגה של ישראל מיהודה ושומרון.
ישראל צריכה להסכים לקביעת הגבולות הסופיים של פלשתין רק לאחר שתושג הסכמה על סוגיות הליבה האחרות כמו הפליטים, מעמד ירושלים וההתנחלויות ורק לאחר שהפלשתינים יסכימו שמדובר בקץ הסכסוך ובסוף תביעותיהם מישראל.
הסכמה של ישראל לגבולות הסופיים של מדינת פלשתין לפני פיתרון סוגיות הליבה האחרות של הסכסוך תהייה טעות אסטרטגית חמורה ושלב נוסף ב"שיטת הסלאמי" הפלשתינית אשר תנציח את המשך הסכסוך.
ישראל עלולה לאבד קלף מיקוח חשוב במשאומתן, אסור לה לוותר על הדיון בענייני הביטחון ולהסכים עכשיו לשרטוט גבולותיה הסופיים של מדינת פלשתין אחרת היא תסמן במו ידיה את תחילת "הספירה לאחור" של קיצה של המדינה היהודית.

תאריך:  28/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהם גבולותיה של המדינה הפלשתינית העתידית?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יוני בן מנחם עושה שרות לגיהאד  ל"ת
ולחמאס בשפתו הרעה  |  28/09/10 09:32
2
הגבול המערבי שלהם יהיה הירדן
עומרי  |  28/09/10 09:47
3
האמת, נמאס כבר משמאלנים שרק ל"ת
רוצים חורבן ומות  |  28/09/10 10:51
4
יהודה ושומרון רק ליהודים! אין  ל"ת
עם פלסטיני בכלל!  |  28/09/10 11:48
5
אין גבולות למדינה הפלשתינית
הלל ויס  |  28/09/10 13:56
6
אם יפרו ההסכם.....
כל מה שאפשר לתת..  |  30/09/10 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
כשזה נוגע לבניית סוכה אנחנו מתמידים בזמנים, אבל למה אנחנו דוחים את כל השאר לאחרי החגים? והאם זו החלטה נבונה?
נעמן כהן
- על-פי יוסף חרמוני    בניגוד להיטלר, החמאס מפרסם בגלוי את מטרתו: חיסול ישראל והשמדת היהודים
קרן אלמוג
אנשים רבים פוגעים בבני זוגם למרות שהם אוהבים אותם. בני זוגם פגועים מיחסם, ולמרות זאת גם הם אוהבים אותם ומרגישים שלא יוכלו לחיות בלעדיהם. מה זו אהבה? ואם זו אהבה, למה היא כאובה?
אברהם בן עזרא
מומחים אמורים להיפסל אם הם נתנו חוות דעת לטובת צד לדיון - גם כעבור תריסר שנים. כשבית המשפט לא עושה כן, [לא פוסל את המומחה שמינה], הוא "אוכל את הכובע" כאשר צריך לתת פסק דין, שלא דומה כלל לקביעותיו של אותו מומחה
מני ישי
בראשית, הפרשה הראשונה של השנה החדשה, מסמלת לנו משהו עמוק יותר מעוד פרשה אחת, מיני רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il