X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני לפחות יצאתי בתובנה ברורה מהרוח שנשבה מהדיון הזה התהום שפעורה ביני (ואני רואה עצמי מרכז ציוני שמוכן לפשרות טריטוריאליות מבוקרות ומסוימות) לבין הגרסה למציאות כפי שמובעת על-ידי הסובוליסטים אינה ניתנת לגישור
▪  ▪  ▪
בן דרור ימיני. צריך לתת הסבר [צילום: יותם פרום]

"לאמנות אסור להיות שותפה לקלגסות שהמדינה הזאת מבצעת". תחת כותרת זו, שהיא ציטוט מדבריו של יהושע סובל, התפרסמה היום ב"וואלה" סקירת דיון שנערך במסגרת פסטיבל עכו לזכרה של מבקרת התיאטרון המנוחה שוש אביגיל. ynet העדיף בכותרתו להתייחס להיעדרותם של מוזמנים ערבים לדיון והדגש בכותרת "ג'וליאנו מר מחרים דיון על חרם תרבותי", נתן ביטוי להעדפה זו.
מדובר בפאנל שנערך היום (יום ב', 28.9.10) ועסק בחרם התרבותי שהכריזו "בכירי התיאטרון" על תושבי אריאל. את הדיון הנחה עודד קוטלר והשתתפו בו המחזאי יהושע סובול, הסופרת אילנה המרמן והעיתונאים בן דרור ימיני ויאיר שטרן. מי שלא הגיע כאמור הם השחקן ג'וליאנו מר שנמק את סירובו בשל השתתפותם של ימיני ושטרן, הבמאי פירס רובי והסופר ועלא חליל שאישרו את הגעתם נעדרו אף הם. כולם מוזמנים למערכה ב' בתיאטרון ההחרמות הסובוליסטי הבולשוי. ההצגה הגדולה ביותר בעכו העיר.
סובול שטרח להתנצל על ההשוואה שערך בין המתנחלים לקרציות ונימק את היציאה הזאת במשפט סובולי מובהק על כך שהוא "שרוי בסתירה, אבל אין פה באמת סתירה", ועוד לפני שאיפשר למאזיני הפאנל לעכל את המורכבות הנסתרה של אמירתו ירה את עיקרי השקפתו הידועה. אם התיאטרון חוצה את הקו הירוק הוא פוגע בלגיטימיות של עצמו, אוכלוסיה כובשת בתוך אוכלוסיה נכבשת מייצרת מלחמות ויש חוק בינלאומי נגד זה. את הקרקור הזה כולם מכירים כך שסובול מבחינתו לא תרם לדיון תובנות חדשות. שטרן כצפוי טען שהתרבות אמורה לחבר בין אנשים והחרם הוא פסול והזוי והציע לסובול ומרעיו להפגין נגד הממשלה ולא נגד תושבי אריאל.
הדובר המפתיע (וזאת בלשון המעטה) בדיון היה העיתונאי בן דרור ימיני שהצהיר כי "חרם, אם נעשה בתנאים מסוימים, יכול להיות רצוי וראוי" וכן שאינו חסיד של ההתנחלויות ולא של הכיבוש ואם החרם היה נגד הכיבוש, הוא (בן דרור) היה בדילמה. מי שקורא את בן דרור ימיני ומכיר את השקפותיו תוהה בוודאי מה גם לו להתחבר לאווירה השמאלנית שאפפה את המפגש. אישיותו הכריזמטית של סובול? סוג של התרפסות מפני ברוני התרבות? או אולי "דבריו הוצאו מהקשרם"?
נראה לי שבן דרור ולו רק לשם כבודו ואמינותו צריך לתת הסבר כל שהוא לדברים.
כך או אחרת איש לא הבהיר במה פסול יותר הכיבוש של 67 מזה של 48 ומדוע אריאל אינה לגיטימית ויפו העתיקה כן.
אילנה המרמן ציינה שאינה רוצה שיקרבו אותה לאריאל ואינה מקבלת את האמירה שתושביו נראים "בדיוק כמוני וכמוך" וכי בני האדם הכי רעים שעשו את המעשים הכי רעים בתולדות המערב נראים כמוך וכמוני (רמיזה בעובי החומה המערבית של עכו שעמדה בפני צבאו של נפוליון), כך שאם תושבי אריאל בעיני סובול מושווים לקרציות אז בעינה של המרמן הם לא פחות מנאצים. כך חד וחלק.
בשלב הזה זעקה מהקהל המחזאית אילנית סוויסה "מה עם גלעד שליט" מבלי שהסבירה את ההקשר לנושאי הדיון והושתקה במהירות ונחרצות על-ידי המרמן שחרצה כי "אין מוסר במדינת ישראל ואין שמירת חוק במדינת ישראל".
אילנה מילר שריף אחותה של שוש אביגיל ז"ל תהתה בקול מדוע אף נציג ערבי לא הגיע וציינה כי "אם אדם מחרים, דבריו לא נשמעים", הצהרה תמוהה במקצת לאור העובדה שדבריהם של נציגי ערב הושמעו גם הושמעו על-ידי הנציגות היהודית בפאנל.
לשמע דברים אלו התעשת ימיני. "אילנה צודקת, יש דברים איומים(לא פחות) אבל חשובות הפרופורציות. מה שקורה היום הוא שבמקום להיאבק במצב הקיים אנחנו מנציחים אותו. כל החרמות האלו מחזקות את החמאס ולא אף פלשתיני מתון. אני רוצה שתי מדינות לשני עמים, אני מתגעגע למחנה השלום(!?) אבל החרמות האלו לא עוזרות".או-קיי.
אני לפחות יצאתי בתובנה ברורה ממשב הרוח בדיון הזה. התהום שפעורה ביני (ואני רואה עצמי מרכז ציוני שמוכן לפשרות טריטוריאליות מבוקרות ומסוימות) לבין הגירסה למציאות כפי שמובעת על-ידי הסובוליסטים אינה ניתנת לגישור. ברור לי שאם/כאשר תפרוץ מלחמת אחים באיזה צד של המתרס אמצא ולא יהיה זה הצד שרואה בתושבי אריאל נאצים או קרציות. זו תובנה קשה אבל מוחלטת לא פחות מדעותיה של הגברת המרמן.

תאריך:  28/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר שטרן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פאנל ההחרמות של פסטיבל עכו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
צודק, נקודה. ל"ת
ג'ורג'  |  28/09/10 13:30
2
מחכה לגילעד שליט,ולפיוס בעם? ל"ת
הדמעותזולגותמעצמן  |  28/09/10 15:30
 
- קנטון לסמולנים
רפאל1   |  29/09/10 17:17
3
מחבורת הרימות בערמת הזבל,יוכלו
פלא יועץ  |  28/09/10 15:39
4
אתה מקדיש יותר מידי משאבים
איש עצוב  |  28/09/10 15:56
5
תגובה
צנחן  |  29/09/10 09:31
6
בעיות הבנה
ע.ג4  |  29/09/10 12:45
 
- אתה קובע מה מוסרי ומה לא?
נוני  |  29/09/10 17:30
7
הכותב צודק ל"ת
מוג  |  29/09/10 14:08
8
מי שראה את שתי המכשפות הזחוחות
אלישמע  |  29/09/10 14:46
9
צריך לסלק מהפאנלים את הנבלות ל"ת
דניאל סבלדי  |  29/09/10 15:55
10
לתופעה של אילנה המרמן קוראים
שנאה עצמית ורוע  |  29/09/10 16:34
11
לא סתם נכון... נכון מאוד! ל"ת
ב.נ  |  29/09/10 18:03
12
תגובה
יוסי פלס  |  29/09/10 20:36
 
- אני לא חושבת שזכותם להחרים
נוני  |  4/10/10 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
הטרדות מיניות של מפגינות שמאל על-ידי שותפיהן למאבק כתם מכוער דבק ב"מאבק"    כי או שאתה מסביר או שאתה צודק    דברי ההאשמה שמטיח אולמרט בברק תואמים את ההתנהגות הפוליטית והביטחונית של "מר ביטחון", לאורך השנים
עידן סובול
למי שעדיין מזדעזע בהיזכרו, אין כמעט צורך להזכיר כיצד ניסו שלטונות המדינה, באמצעות הצנזורה הצבאית, להסתיר מהציבור את הטבח, את מה שהוביל לטבח ואת מטרותיו הסמויות
רועי אורן
אחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר הינו "שבלול" שיצא לאור ב-1970 מאת שלום חנוך, אריק איינשטין וחבורת לול    חבל שעשו מזה סרט טרחני ומשעמם
אריה גל
יש רק סיכום אחד אליו ניתן להגיע. ואם נאמר אותו מלכתחילה בכבוד וביושר, זה יהיה, בלי שום תגרנות, הסיכום
רועי קאשי
מדינת ישראל צריכה להכנס לתהליך השלום מוכנה לכל תרחיש, עם מטרה ברורה שבסוף התהליך, ללא שום קשר להצלחתו או כישלנו, מדינת ישראל תהייה בטוחה יותר    חומר למחשבה לדרג המדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il