X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין שווייץ לגרמניה טובלות עשרות עיירות בנופים משכרי עיניים
▪  ▪  ▪
עיירות ציוריות

עיירת המרפא והנופש באד-צורצך, שבין ציריך לבזל, היא נקודת מוצא אידיאלית לטיולים ומסעות לאורכו של נהר הריין, כשהגבולות שבין גרמניה לשווייץ טובלים בירוק ובכחול עמוק ונושקים זה לזה בחלוף כל מספר קילומטרים.
עשר דקות נסיעה ואנחנו בקוסברג, פנינת נהר הריין העילי של שווייץ - עיירה ציורית זעירה, המוקפת כולה יערות, נחלים ואגמים. במעלה העיירה ממוקמת טירה יפהפיה מימי הביניים ונקודת תצפית, שממנה נשקף נוף עוצר-נשימה, המשתרע למן היער השחור ועד לאלפים השווייצריים. אין כמו העיירה הזו לטיולים רגליים או למסעות אופניים בשבילים המיוחדים שמוקצים לרוכביהם.
תחנתנו הבאה היא עיירת הקניות זינגן, שבצידו הגרמני של הגבול. אל המרכזים המסחריים שלה נוהרים מדי יום אלפי שווייצרים, המחפשים בהם מציאות במחצית מחיריהם של אלה הנקובים בעיירה בעיירה השווייצרית הסמוכה. באורח טבעי גם משתרכים תורים ארוכים לאורך תחנות הדלק של העיירה הגרמנית, המציעה בנזין וסולר כמעט במחצית מחירו של הדלק השווייצרי.
הנקודה היהודית
לאופנבורג היא עיירה חצויה בין שווייץ לגרמניה. מחצית מתושביה הם שווייצרים ומחציתה האחרת - גרמנים. נופיה המשכרים הם תאווה לעיניים ומשמשים כהשראה לאמני המקום, המשרבטים את ציוריהם לאורך גדות הריין. מכאן קצרה הדרך לוולדסהוט, שבשטח הגרמני, המרשימה במיוחד בבתיה הציוריים, ולבאד-סקינגן - עיירת מרחצאות רומנטית, הנמה את שנתה כבר בשעה חמש אחרי-הצהריים ומהווה נקודת אכסון זולה מאין כמוה לנופשים בה לאורך המדרחוב, השוקק חיים בשעות הבוקר בלבד.
העיירה באדן, שבצד השווייצרי, נושמת עדיין את ימי הביניים. היא מוקפת מעיינות מרפא טרמליים ובצידם ממוקם הקזינו המפואר ביותר של שווייץ. ויש גם נקודה יהודית בעיירה: מתגוררות בה ששים משפחות יהודיות, המנהלות חיי קהילה עשירים, עם בית כנסת מטופח, מקווה ובית קברות. ביום הכיפורים פקדנו את בית הכנסת וכאורחי העיירה נתכבדנו בעליה לתורה, כשכותב שורות אלה אף זכה ל"מי שברך" מכובד. ראש הקהילה, מנדל פולק, סיפר לנו כי משפחתו מתגוררת במקום מזה 400 שנה והציג בפנינו את ספר הקהילה, הפורס את ההיסטוריה שלה לאורך השנים. מפעם לפעם נערכים בה טקסי ברית-מילה, בר-מצווה וחתונות.
תחנתנו האחרונה היא העיירה שאפהאוזן, שהתפרסמה במיוחד בשל מפלי הריין הסמוכים לה ובשל תעשיית השעונים המקומית, שאין שנייה לה בעולם כולו. מומלץ לבקר בעיר העתיקה, שבתיה הם מתקופת הרנסנס, המעוטרים בציורי-קיר ובקורות-עץ. כדאי גם לפקוד את מבצר-מונוט, מהמאה ה-16, שמתנשא מעל העיר העתיקה ומוקף כולו כרמים.

תאריך:  28/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יופי שאין לו סוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוי ארצי מולדתי
יוסי פלס  |  29/09/10 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה רב-הון
מעולם לא האמנתי בעצמי, וכמעט מעולם לא פתחתי את פי בפומבי בבית הספר    אבל עם השנים הפכה הסינדרלה לנסיכה, שאינה מתביישת עוד בקולה, בשיריה ובמה שיש לה לומר
ד"ר דוויד שוורץ
לבני נמצאת בדילמה - אלטרנטיבה חדשה בדמות יחימוביץ', לפיד או התאגנות חברתית עלולה לקרסם בכוחה האלקטורלי
אלכס נחומסון
אני לפחות יצאתי בתובנה ברורה מהרוח שנשבה מהדיון הזה    התהום שפעורה ביני (ואני רואה עצמי מרכז ציוני שמוכן לפשרות טריטוריאליות מבוקרות ומסוימות) לבין הגרסה למציאות כפי שמובעת על-ידי הסובוליסטים אינה ניתנת לגישור
מנחם רבוי
הטרדות מיניות של מפגינות שמאל על-ידי שותפיהן למאבק כתם מכוער דבק ב"מאבק"    כי או שאתה מסביר או שאתה צודק    דברי ההאשמה שמטיח אולמרט בברק תואמים את ההתנהגות הפוליטית והביטחונית של "מר ביטחון", לאורך השנים
עידן סובול
למי שעדיין מזדעזע בהיזכרו, אין כמעט צורך להזכיר כיצד ניסו שלטונות המדינה, באמצעות הצנזורה הצבאית, להסתיר מהציבור את הטבח, את מה שהוביל לטבח ואת מטרותיו הסמויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il