X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיגור מכתב הערבויות האמריקני לישראל תמורת הארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות מתעכב בגלל מחלוקות על תוכנו, אך הצליח להרגיז את הפלשתינים ומדינות ערב פרשנים ערבים מעריכים כי ועדת המעקב של הליגה הערבית תמליץ לפלשתינים לא לנטוש את שולחן המשא-ומתן עם ישראל
▪  ▪  ▪
אובמה. מה האמת? [צילום: AP]

בארצות הברית פורסמה הודעה רשמית המכחישה את דבר קיומו של מכתב ערבויות נשיאותי שנשלח לראש הממשלה נתניהו ושבו חבילה של "פיתויים" ביטחוניים תמורת הארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות בחודשיים נוספים.
על-פי פרסומים בתקשורת הישראלית ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את מכתב הערבויות האמריקני. גורמים בכירים בירושלים וגם גורמים אמריקנים לא רשמיים אישרו את דבר קיומו של המכתב. לדבריהם במכתב הוצעו הערבויות הבאות:
לא תהיה הקפאת בנייה נוסף מעבר ל-60 הימים. ארצות הברית תטיל וטו על כל הצעת החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בשנה הקרובה, ארצות הברית תתמוך בדרישה הביטחונית של ישראל כי לצה"ל תהייה מוכחות בבקעת הירדן במסגרת הסכם הקבע וארצות הברית תקים פורום ביחוני אזורי של ישראל ומדינות ערב כדי להתמודד עם הסכנה האירנית.
מה האמת? האמת היא שקיימת טיוטא של מכתב כזה... הוא עדיין לא נשלח...
המגעים החשאיים בין ירושלים לוושינגטון נמשכים בניסיון להשלים את המכתב הזה. הנשיא אובמה לא נענה לכל הדרישות הביטחוניות של ראש הממשלה נתניהו ולכן שליחת המכתב התעכבה. על-פי גורמים יודעי דבר בנימין נתניהו זקוק ל"ערבויות ביטחוניות מסוימות" שישכנעו את שרי הממשלה לתמוך בהארכת ההקפאה בחודשיים נוספים. להערכתו, מה שקיבל עד כה בטיוטת המכתב של הנשיא אובמה איננו מספיק כדי להעביר את החלטת הארכת ההקפאה בממשלה.
האם נתניהו שואף להשיג ערבויות ספציפיות מהנשיא אובמה בנושא האיום האירני על ישראל וזה מה שמעכב את הסכמתו? ייתכן שכן... כאמור, המגעים נמשכים...
הפרסומים בתקשורת על המכתב הזה, שכאמור עדיין לא נשלח, ועל הערבויות שינתנו לישראל בנושא בקעת הירדן הרתיחו את הפלשתינים ומדינות ערב. על-פי מקורות פלשתינים השליח מיטשל הכחיש באוזני הפלשתינים את דבר קיומו של המכתב. אולם הפלשתינים יודעים שיש טיוטא של מכתב כזה. הממשל האמריקני הכין גם עבורם מכתב... "מכתב פיצוי" על המכתב שישלח הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו.
ב"מכתב הפיצוי" של אובמה ליו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ייכתב כי הממשל האמריקני רואה בקווי 67 את גבולותיה של המדינה הפלשתינית העתידית.
הנשיא אובמה מוכן להסתפק בעוד חודשיים בלבד של הקפאת הבנייה... הוא פשוט רוצה "לעבור בשלום" את הבחירות לקונגרס. אחרי הבחירות לקונגרס הוא כבר "יטפל" בנתניהו. הרי כולנו זוכרים שהוא כבר עשה לו "זובור" אחד... האם יש ערך למכתבי ערבויות החתומים על-ידי נשיא ארצות הברית? כנראה שלא... הנשיא ברק אובמה הוכיח זאת בעצמו.
הוא מתכחש למכתב הערבויות המפורסם שקיבל ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון מהנשיא בוש ב2004 העוסק בגורל גושי ההתיישבות הגדולים ביהודה ושומרון,ב"זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים רק לתחומי המדינה הפלשתינית שתקום וכו'... אם כן... מה ימנע מהנשיא אובמה מלהתכחש בעתיד למכתב הערבויות שהוא אמור לשלוח לראש הממשלה נתניהו?
למרות זאת עצם הרעיון מרגיז את הערבים והפלשתינים והם שואלים את עצמם מדוע הממשל האמריקני מוכן להתחייב לערבויות ביטחוניות כאלה תמורת חודשיים של משא-ומתן עם הקפאת הבנייה שהם בעצם יהיו, להערכתם, חודשיים של "משא-ומתן עקר" ללא שום התקדמות. כנראה שהתשובה היא שאובמה מעוניין רק בהישגים לטווח הקצר... כבר אמרנו, כדי "לעבור בשלום" את הבחירות לקונגרס.
הפסקה המופיעה בטיוטת מכתב הערבויות האמריקני והמדברת על "חיזוק היכולות ההגנתיות של ישראל" מדאיגה את הערבים. הם בטוחים שמאחוריה מסתתרות הבטחות אמריקניות לספק לישראל נשק אמריקני מתקדם מה שיגדיל את הפער האיכותי בין הנשק שבידי ישראל לבין הנשק שבידי מדינות ערב. הם זועמים... מבחינתם הנשיא אובמה נותן לבנימין נתניהו יותר מאשר נתן הנשיא גורג' בוש לאריאל שרון או לאהוד אולמרט.
מה יקרה אם לא תושג פשרה ומכתב האמריקני לא יישלח אל ראש הממשלה נתניהו? ההערכה של פרשנים בעולם הערבי היא כי כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית יצטרך בסופו של דבר להמליץ לפלשתינים להמשיך המשא-ומתן עם ישראל גם אם ההמלצה הזו תלווה בהתניות ובסייגים, מהסיבה הפשוטה שאין לפלשתינים שום אופציה ריאלית אחרת להשיג ויתורים מישראל ולהתקדם לקראת הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית.
להערכת כמה פרשנים ערבים, הפלשתינים מייחלים לפיתרון של פשרה אבל העמדה שנקטו ארצות הברית ואירופה הדורשת מישראל להאריך את תקופת הקפאת הבנייה אינה מאפשרת להם "לרדת מן העץ". האם יעלה על הדעת שהם ידרשו מישראל בנושא ההתנחלויות פחות ממה שדורשות ממנה ארצות הברית ואירופה?

תאריך:  05/10/2010   |   עודכן:  05/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב הערבויות האמריקני - אמת או שקר?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן כל השנים מבטיחים ולא מ
ישע  |  5/10/10 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד טוקטלי
מי שמציע נוסחאות פלא לניצחון מוחלט במלחמה נגד הטרור או לשלום אידילי במזרח תיכון חדש עוסק בפנטזיות מסוכנות    הצעת 'הדמוקרטיה הקהילתית' נועדה להגשים את השאיפות שלנו, היהודים
עמוס גבירץ
5 שעות מסקו מתנחלים זיתים השייכים לתושבי כפר עוורתא    מתנחלים מאיתמר שרפו כ-40 עצי זית באותו הכפר    ההתעמרות נמשכת
יואב שורק
הצורך בהקמת מדינה פלשתינית הפך לכמעט קונצנזוס בינלאומי, ולאחרונה גם נתניהו הצטרף. מדינה כזו רעה ליהודים ולערבים, ועצם קיומה מבטיח את המשך הסכסוך לנצח. תשמעו את מחמוד
יוסף עברון
ההכרזה על "הקפאת הבנייה" באה לעולם שלא בכורח המציאות אלא כרעיון אישי של הוגיה - אך עד מהרה הפכה ל"נכס צאן ברזל" של האינטרסנטים הנוגעים בדבר
נפתלי רז
החוק הכימי עדיין תקף: כל עוד יישאר נתניהו עם הקואליציה החומצית שלו, הליברמנית, יישאר הנייר אדום    רק אם יצרף לקואליציה את "קדימה", ישנה נייר הלקמוס את צבעו לכחול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il