|
תאריך:
|
06/10/2010
|
|
|
עודכן:
|
06/02/2011
|
|
1 |
|
|
שישראל היא מדינה יהודית ובכלל שעם ישראל ממשיך להתקיים ביחודו.
אילו הדבר היה תלוי בך היית רוצה שעם ישראל יתנתק ממסורתו ויהיה עם מערבי שמאלני אוניברסלי כמוך ושיתרבו נישואי התערובת עם ערכים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פנחס |
|
|
|
|
|
אני כמוך רוצה את טובת המדינה. אני בדעה שאסור להתעלם מ-20% של האוכלוסיה בארץ. באיזור ואדי ערה חיים אזרחי מדינת ישראל , שגם להם חייבת המדינה לדאוג. גם לאזרחי מדינת ישראל החיים בואדי ערה יש מצוקת דיור. לכן אני תומך ביוזמת השר להקמת העיר, אבל אני בדעה שיש לשתף את אזרחי האיזור בתכנון העיר, ושהיא תהיה פתוחה לכולם - ליהודי ולערבי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן , |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
לנשר מהחבובות יש משקל גדול יותר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
4 |
|
|
נושא ההתישבות הסקטוריאלית הוא נושא חשוב שמעסיק אותנו לא מעט. מדינת ישראל עצמה בניגוד לכל מדינות העולם, היא יישוב סקטוריאלי אחד גדול של בני דת משה, וזאת על פי מגילת העצמאות שלנו ועל פי מסמכים היסטוריים יותר או היסטוריים פחות להם הסיכמו המוסדות היציגים של העולם. כמובן שעל הנייר יש כאן שיויון זכויות לכל, אך בפועל יש חורים גדולים מאד באותו שיווין זכויות. ומן הכלל אל הפרט, יש כאן קיבוצים של השומר הצעיר, אשר ודאי לא היו מקבלים את אביגדור ליברמן כחבר, וקיבוצים דתיים שודאי לא היו מקבלים את אברהם פורז כחבר, וקיבוצים של מפ"אי שלא היו מקבלים את הרב כהנא כחבר, ואם נסתכל רק כמה שנים אחורה, קיבוצים כאלה התפלגו על בסיס תמיכה בסקטור שמאלי אחד, או תמיכה בסקטור שמאלי אחר. אם תשאלו את זקני מפ"מ / מפאי אז יספרו לכם שמשפחות נחצו ויישובים פוצלו על רקע סקטוריאלי, מפא"י/אחה"ע/מפ"ם (בעיקר על בסיס התערערות של המרקסיזם/לניניזם/סטאליניזם כ"תורת אלוהים חיים"). למעט ההתישבות העירונית אשר בעיקרון אפשר לראותה כהטרוגנית (יחסית, וכאשר מדברים על העיר כמכלול, ולא על שכונות) הרי שכמעט כל ההתישבות הכפרית / פריפריאלית היא סקטוריואלית. וכאן נכנסים לדיון בג"צי קעדן, אשר אוכפים בפועל כללי שיווין גם בנוגע להתיישבות (הבג"צים הנ"ל המקדימים לדעתי את זמנם בכל הקשור לחברה בישראל), ובשתי החלטות שונות (בהפרש של כמה שנים) קבע בג"ץ את זכותה של משפחת קעדן ומשפחות ערביות נוספות לגור בישוב קציר (מרחק יריקה מחריש) ובהחלטה מאוחרת יותר שלל בג"ץ את סמכות היישוב שלא לקלוט אותם בשל מה שהיישוב כינה "חוסר התאמה". רעיונות חקיקה עוקפת בג"ץ ננטשו. עד כאן היינו בהקדמה, ומה המסקנות (1) ככל שיישוב סקטוריאלי הוא טמא, אזי הקיבוצים, מעוז השמאל הישראל, ה"טהור" ו"השיוויוני" הם אבי אבות הטומאה ולהם אין להם כל זכות להלין על יישובים סקטוריאליים בהיותם טובלים ושרץ בידם (2) ללא שינוי חקיקה (עוקף בג"צי קעדן) שרק ממשלה מטורפת תתפנה לטפל בו עכשיו עם כל הצרות האחרות העומדות לפתחנו, (ובשל התנגדות ערכית ונחרצת של בני בגין, אין סיכוי שכזה דבר יעלה בממשלה הנוכחית) אין כל אפשרות למנוע מחילונים הגרים בעיר להמשיך ולגור בה, או מאחרים שיירצו להתגורר בה, להצטרף (3) אשר על כן טענתו של קלינסקי מתרכזת אך ורק בכוונה לבנות עיר אשר חרדים רבים, במצוות רבנים ובעידוד הממשלה "יתנפלו עליה" וירכשו/ישכירו בה נכסים, ויהפכו לרוב מכריע בה, לא מכוח הגבלה כלשהיא על אחרים, אלא מכוח אמונתם הסוחפת במצוות רבניהם, ובאלהים המדבר לכאורה מפיהם של אותם רבנים. (4) מאחר שחילונים לא רוצים לגור בסביבות חרדיות, ובשל היות הקהילה החרדית מונהגת גם דתית, גם פוליטית וגם כלכלית, "קבוצת הרכישה" תוריד משמעותית את מחירי הדירות, ודיירים חילוניים ירצו ללכת, אבל כסף על דירתם יקבלו במשורה. (5) עם כל הרצון וכל הקשקושים עוד מימי בן גוריון / נבון על "ייהוד הגליל" הגליל הוא ערבי, ורק מבצעים כאלה של יהודים הנקראים לדגל מבתי הכנסת, כמשקל נגד למוסלמים הנקראים מהמסגדים, יכולים להאיר אור בקצה מנהרת ייהוד הגליל. (6) ומכאן לאונטעשטע שורה (שורה תחתונה): מר דאהן, אדון אטייאס, ומר קלינסקי. כולכם אנשים יקרים, השניים הראשונים היו ברוכים על יוזמתכם הברוכה להקים עיר חרדית בגליל, מי ייתן ותשכילו גם לבנותה איתנה כלכלית, יצרנית, באשר ללא יכולת יצרנית אשר תחרוג מגבולות היישוב, יאלצו תושביו ללמוד על בשרם שאין הקומץ משביע את הארי, ובעיקר שאין הבור מתמלא מחולייתו. תודה שהבנתם שאת |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
- המשך |
|
איש עצוב | 7/10/10 01:11 |
|
|
ומכאן לאונטעשטע שורה (שורה תחתונה): מר דאהן, אדון אטייאס, ומר קלינסקי. כולכם אנשים יקרים, השניים הראשונים היו ברוכים על יוזמתכם הברוכה להקים עיר חרדית בגליל, מי ייתן ותשכילו גם לבנותה איתנה כלכלית, יצרנית, באשר ללא יכולת יצרנית אשר תחרוג מגבולות היישוב, יאלצו תושביו ללמוד על בשרם שאין הקומץ משביע את הארי, ובעיקר שאין הבור מתמלא מחולייתו. תודה שהבנתם שאתם הסיכוי היחידי שלנו ליהד את הגליל כי האחים שלכם, שאינם חובשים כיפה על הראש, חובשים אותה במקום אחר, ורק לזמנים קצרים, ובעיקר בחושך, ולכן אין להם כמעט ילדים. הקשיבו לקלינסקי, מהמילים אפשר להתעלם כי אין בהם מן ההרבה, אבל המנגינה מקרינה פחד, הפחד ניכר מכל אחת מההברות, חרדופוביה, הפחד מפני הזר והמוזר, בייחוד אם יש לו שמלה עד מתחת לברכים או זקן ופאות עד אותו מקום. דברו אתו, הראו שאתם מדברים עברית ולא רק יידיש, ספרו לו שאתם אנשי ספר, ואנשי תרבות ומוזיקה, תראו לו שאתם מכבדים את האשה, עובדים ומתפרנסים, הראו לו ששיווין הזכויות אצלכם בבית רב יותר מאשר בכל בית אחר שמכיר קלינסקי. קלינסקי הוא בחור ישר, אם הוא הכניס לועידת זנבה בירכייה בעיגולים, אז הוא עוד יבוא בשבתות להתכבד בצ'ולנט, לשיר זמירות עמכם, וללמדכם פרק בפרשת השבוע. ואנא הקפידו על שמירת החוק, תשאלו את דרעי, ותבינו שהתלהבות מוגזמת מקיום מצוות הבורא של יישוב הארץ, עלולה לשבש את מחשבתכם, לבכם עלול לגבוה, ורק שלא תמצאו עצמכם, כפי שלצערנו מצא עצמו איש יקר אחר מקהילתכם, בכלא מעשייהו. קבלו עליכם עול מלכות, היו כבית הילל שאמר דינא דמלכותא, דינא, ואל תלכו ברכו של בית שמאי - דינא דמלכותא אינעל דינא |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
כל נושא התכנון הוא דילמה אחת גדולה, מחד מדובר במשאב כמעט בלתי מוגבל (קרקע) הנמצא בחלקו הגדול בידי המדינה (ומטעמה ממ"י)(בייחוד בפריפריה), וקרקעות שאינן בידי ממ"י, כפופות לתוכניות מתאר, כך שבפוער כל הזכויות על קרקעות המדינה (כולל אלה שהן "בבעלות" פרטית) , נתונות להחלטות אלה או אחרות של השלטון (כולל החלטות על השבחות עו הפקעות). והרי יודעים אנו שכל נכס כלכלי שהממשלה מחזיקה בו, או שולטת בו הוא בחזקת הפקר וצריך לפקוח עליו 70 עיניים על מנת שלא יזלוג לכל מיני כיוונים לא נכונים בתמורה למעטפות טפוחות או חשבונות בנק בשוויץ. והגולם הזה קם על יוצרו, במקום שמערך התכנון והבניה בארץ עבוד בקצב סביר עם ביקורת צמודה, אנו בפועל עובדים בקצב של צב, וללא ביקורת, ובמקרים מסויימים עם ביקורת שלילית (חתולים המופקדים לשמור על חלב), מערך התכנון נשלט על ידי פוליטקאים מלמטה (ועדות מקומיות, המשתלטות גם על המחוזיות) ופוליטקאים מלמעלה (שרי פנים למיניהם השולטים מלמעלה גם בחלק מהועדות המחוזיות) ולכן בבניית עיר, כנראה שלא ניתן לעבוד אם הפארך המסואב הזה, וחובה לעקוף אותו, והעוקפים יבורכו, בכפוף לכך שהם עובדים בכישרון, באופן כלכלי, על פי חוק, בתום לב וביושר כפיים - ועל זאת חייב הציבור לשים את האצבע. ולגבי שיתוף אזרחים. בבניה עירונית, חוק התכנון והבניה מחייב את הרשויות להקשיב ל"גובלים" אין מדובר בהפיכה של כל בניה למשאל בין מומחים וארכיטקטים אלא לכך שבניה בשטח גובל ככל שמשביחה את הנכס, מחייבת תשלומי השבחה (בעת מכירת הנכס), וככל שמפקיעה מערכו של הנכס הגובל, ודאי שמקנה זכות ערעור על הבניה, היקפה או זכות תביעת פיצוי על ההפקעה (והורדת ערך היא הפקעה חלקית). אלה "התייעצויות" סטאטוטוריות, המקויימות אם לא הלכה למעשה, אז לפחות על הנייר . לעומת זאת משאלי דעת קהל, איסוף דעות מומחים, כינוסים ודיונים עם תושבים בכל הקשור לחוק התו"ב הם פסולים מעיקרם!!!!!!!. במדינת ישראל ההתנדבות לשרות הציבורי אסורה, ובצדק (למעט "מקצועות" התנדבות, טיפול בזקנים, מפגרים, מילוי שקי חולם בעת מלחמה) כי התנדבות כזו או מראש או בדיעד איננה התנדבות אלא קיים או נוצר עם הזמן אינטרס מאחוריה. גם רצון של הרשויות "להתיעץ" עם התושבים טרם נופלות החלטות בתחו"ם התו"ב היא סוג של התנדבות, הן מצד הרשות והן מצד ה"יועצים", ולכן לטעמי אסורה בתכלית האיסור, כי לטעמי מטרתה אחת, לקבל את הסכמת ה"יועצים" הפראיירים, ולהגיע לרשויות המוסמכות עם תוכניות "מאושרות" על ידי התושבים, בין אם הן עומדות בדרישות החוק ובין אם לאו. אין דרך טובה להכשיר שרצי ענק בתחום התו"ב מאשר להביא את הסכמת התושבים. קלינסקי, אתה בחור ישר, אתה לא יודע מה קורה בחוץ, עיר כזו זה מאות מליונים של שקלים, וכל התושבים שאתה רוצה לשתף בתכנון, קונים אותם בגרושים, ולא צריך את כולם, קונים איזה אחד או שניים, וקיבלת את העיר הכי מכוערת בארץ עם התאמה לסביבה קטסטרופאלית, אשר אתה (סימבולית, כאחד האזרחים) חתום עליה. זה בפועל מה שאתה מציע - ואתה טועה. אם יש שחיתות, שתישאר אצל המושחתים, וסוף גנב לתליה, ואם אין שחיתות, ויש טפשות - לא יעזור כלום, ואם אין שחיתות ואין טפשות, אז אפשר לסמוך על הרשויות, ולא צריך לדחוף ידיים לעבודה שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
אני מודה לך שהקדשת מזמנך וענית תשובה סדורה וענינית.
אני חוזר ומדגיש אני מחייב הקמת העיר חריש, שכיום היא למעשה רחוב אחד שבהמשכו טרשים ותשתיות לחשמל, ביוב, מים שכבר הוכנו לעיר בהיקף של 20.000 תושבים והכל קבור באדמה ובים הקוצים והכביש הרחב העזוב.
אין דבר יותר חשוב מאשר לקרום עור וגידים בתשתית ,שהוכנה כבר לפני שנים ,להקים את העיר ואף להרחיבה מהתכנון המקורי הקבור עתה באדמה.
יש לי רק טענה אחת הקמת העיר מחייבת הפקעת קרקעות משורה של ישובים קיימים, שגם בהם מתחבטים במצוקות דיור ובמצוקות כלכליות.
מדוע שלא ינצל שר השיכון - שהוא השר של כולם - את קיומו של פוטנציאל אקדמי גדול בכפרים מסביב ויחד עם חברי המושבים והקיבוצים יחברו יחד לצוות שייתן דעתו למכלול תופעות שעלולות לעלות ולנסות לפתור יחד.למשל תופעות אקולוגיות ושבירת קו הנוף ממספר ישובים.
לפתור יחד את הסכנה של מפגע אקולוגי . של משבר חריף בכלכלה של כפרים, שמהם יופקעו אדמות .
מצער שהתכנון של העיר עוקף את הוועדות המחוזיות לתכנון ובניה, ואפילו למועצה האזורית מנשה ולמועצות הכפרים אין מקום להשיח את השגותיהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
עלינו לזכור שכאשר אנחנו דורשים שוויון, צריך להקפיד על שוויון מלא, לערבים כמו ליהודים.
לא אדון בעניינים של הפקעת הקרקעות, משום שאני לא מבין בנושאים אלה, אבל אני סבור שניתן למצוא מספר בתים שקרקעותיהם "יופקעו" למרות שהם עצמם נבנו באופן לא חוקי. קיימות צורות התיישבות של מגזרים מסוימים בארץ שמופלים ולא מתאפשרת להם הקמת בית והשתלטות על קרקע.
אותו הדין בנוגע להקמת עיר למגזרים מסוימים: אחד מחבריי ענה, לפני כמה שנים, על מודעה להשכרת דירה בחיפה. השוכר הבהיר לו שהוא לא מעוניין להשכיר לחבר את הדירה. הדירה ממוקמת בשכונה ערבית בעיר. האם זהו צירוף מקרים שלא ניתן למצוא, אף לא סטודנטים, בשכונות הללו, שהן זולות ויכולות להתאים גם למחוסרי האמצעים?
האדם מן השורה, שאיננו מקושר ושמו אינו מופיע באינטרנט, לא יכול לשכור דירה או בית בכפר ערבי או בעיר בה התושבים כולם ערבים. מדוע לא יוצא קול קורא בנושא זה?
דבר נוסף - האם הקמת עיר על בסיס מוצא משותף, אמונות משותפות וכו' היא חטא? אפלייה? כלום עדיף לכפות דו-קיום על האזרחים?
גדלתי בודי ערה. לא זכורים לי היחסים החמים בין היהודים והערבים באיזור ההוא. להפך. זכורות לי אבנים של הזדהות, רמזורים שבורים ואיומים תמידיים על עורק התחבורה החשוב הזה.
כמדומני, ודי ערה יש רק אחד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בלטשאצר |
|
|
|
|
|
הדרישה לשיויון בהתיישבות מן הסוג הזה, היא רעיון של משפחת קעדן, ובית המשפט העליון. מדינת ישראל מבוססת על התיישבות סקטוריאלית, כי המדינה היא אוסף של סקטורים, והסקטורים, רוצים לשמור על ארחות חייהם וצביונם, ולכן הם שואפים לחיות יחדיו. בית המשפט העליון הלך בבג"צ קעדן צעד ענק רחוק מידי, לא בגלל שזה לא הוגן שקעדן יוכל לגור בכל מקום, זה מאד הוגן, אך זה מאד לא חכם, כפי שלא חכם שיהודים יחיו בלב חברון. או בלב אום לל פאחם. ובית משפט אכן צריך להיות צעד אחד מוסרי לפני כולם, אך הצעד היה כזה גדול, עד שבג"צ נפרד לחלוטין מכל הקבוצה שמאחוריו, ויצאנו זה לא נהנה וזה חסר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
5 |
|
|
ציטוט מדברי מר קלינסקי: "באזור ואדי ערה, בו מתוכננת הקמת העיר חריש, חיים היום ביחסי ידידות יהודים וערבים."
השקר הזה מרגיז ומקומם. ביקרתי מספר פעמים עם תיירים נוצרים מחו"ל בכפרים בואדי ערה. התקבלנו באיבה גלויה וביחס מעליב, כנראה כי ערביי המקום חשבו שגם האורחים הנוצרים שלי הם יהודים.
אין ליהודי כל אפשרות לרכוש מיגרש בטייבה, אום אלפחם או טירה. אם תושב המקום ימכור את אדמתו ליהודים, יוציאו אותו להורג ומערכת המשפט תתייחס למבצעי הלינץ' בסלחנות. אם יהודי ישכור בית בואדי ערה, יוציאו לו ולמשפחתו את הנשמה עד שייאלץ לעזוב. אפילו טלי פחימה מדווחת על יחס עוין בכפר הערבי בו היא מתגוררת, למרות שהתאסלמה.
ביישוב פקיעין ניסו יהודים וערבים לחיות יחדיו. על איזה יחסי ידידות מדבר קלינסקי? הם היכו את היהודים, שרפו את מכוניותיהם וניפצו את זגוגיות חלונותיהם כמו בפוגרום. המשטרה הופיעה ומיד ברחה. התוצאה: כל יהודי פקיעין ברחו מהיישוב.
ערביי ואדי ערה סירבו אפילו לקלוט משפחות ערביות ששיתפו פעולה עם שלטונות ישראל.
בקיצור: דברי קלינסקי הם שקר גס שמהווה עלבון לאינטליגנציה. אני מתפלא איך הירשו לאדם חסר יושרה כזה לעבוד בתור מורה. הוא לבטח העביר הלאה את דפוסי המחשבה השקריים שלו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הוא עבד בתור מורה |
|
|
|
|
|
שלו. מדובר בקומיסאר בולשביקי של האג'נדה הסמולנית שהשקר אצלם הוא כלי לגיטימי שמקודש למטרתם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
בין הישובים היהודים ובין הישובים הערבים בואדי ערה קיימים יחסי שכנות טובה!!!! רק לפני כחודש בקיבוץ מצר היתה תקלה. ובחום הקשה של אוגוסט לא היה מים, כי הבאר של הקיבוץ שבקה חיים. תוך כמה שעות התגייס כפר מייסר השכן כדי להעביר מים מהבאר המקומית שלו לקיבוץ מצר. זו רק דוגמא אחת מה זה שכנות טובה.
והכותב מתבקש לבוא עם תייריו לקיבוץ מצר ולכפר מיסר, ולראות מה זה שכנות טובה שנמשכת כבר ששים שנה.
אני ומשםחתי היינו בשבת במספר ישובים בואדי ערה ונהנו מקבלת אורחים יפה.
חלק גדול של הרופאים בבית החולים הלל יפה ומרפאות של כל קופות החולים הם רופאים מואדי ערה , הזוכים להערכה רבה. השווקים בישובי ואדי ערה מלאים קונים מהישובים היהודים. חבל מאוד שהמגיב מייחס שנאה לאזרחי מדינת ישראל, תושבי ואדי ערה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בת המשפחה |
|
|
|
|
|
"מתנגד לישובים למגזר אחד",זו בעצם פרופגנדה של הדוגלים במדינה דו לאומית. מאחר וקלינסקי ומישנתו מוכרים היטב,אף אחד לא קונה את הסחורה שלו למרות שהוא מנפנף בסיסמאות ומנכס לעצמו את המוסר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
6 |
|
|
אני מברך את הכותב על רשימה שקולה ונבונה, אני רק מתפלל שאטיאס יאמץ את הרשימה הזו ויד ימינו המבצעת כבוד הרב דהאן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תושב ודי ערה |
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
עמוס שריג
"בנפול אויבך אל תשמח, ובהיכשלו אל יגל לבך", אך כשמדובר במפלגת העבודה יש לעלוץ איפה ואיפה בין עבריינים; ברק חופשי
|
|
|
|
|
|
עו"ד נבון קצב
לקראת יום הזיכרון שיחול מחר (כ"ט בתשרי תשע"א, 7.10.10) לגנדי ז"ל הי"ד, אשר נרצח בירושלים בידי מחבלים שפלים בני עוולה
|
|
|
|
|
|
שמעון שטיין
ערכי הדמוקרטיה אינם מתיישבים עם ערכי האיסלאם, לכן אסור למערב לוותר על ערכיו הערות בשולי ההתפתחויות האחרונות
|
|
|
|
|
|
תרצה הכטר
הפרשנות התחדשה באווירה טעונה עשוי כל שבריר של מידע חדש על האסון שפקד את החברה הישראלית ואת העם היהודי כולו לפני 37 שנה, להצית פולמוס
|
|
|
|
|
|
עו"ד אברהם פכטר
ככל שליברמן מצטייר בעולם כקיצוני ימני, נתניהו נראה כמתון וגמיש. בניגוד לכל המומחים והפרשנים שדורשים מנתניהו לפטר את ליברמן, אני טוען שהוא "אוצר פוליטי" עבורו הקפאה לחודשיים: מיותרת אין פרטנר ואין הסכם
|
|
|