X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טרור איסלמי גלובלי מול נשיא אמריקני המגיב בנאומי חזון וירטואלי מי מבין השניים ינצח? אובמה חייב להתפכח, ומהר
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. נוקט גישה תמימה מדי בשלטונו [צילום: AP]

לרגל סיום מחצית כהונתו של הנשיא ברק אובמה, ועל בסיס השוואתי בין נאומי החזון של מדיניותו בתחילת דרכו, לבין תמונת המצב הגיאופוליטית העכשווית, ראוי לערוך סיכום של מאזן הדרך שלו על-פי מבחן התוצאה.
שתי אידיאולוגיות גלובליות מתמודדות כיום בעולם: הדמוקרטית, (שאובמה מייצג אותה) ומולה האיסלאמית (שאוסמה בן-לאדן מבטא אותה). זאת בעקבות התרסקותה של האידיאולוגיה הקומוניסטית ומשבר התורה הקפיטליסטית, שהיו שתיהן דומיננטיות בעבר, במאה העשרים.
אובמה עדיין מאמין ומקדם את האשליה שניתן לבנות ולהטמיע דמוקרטיה מערבית בחברה מוסלמית. הוא עדיין לא התפכח מאשליה זו שגרמה לכישלונות אסטרטגיים של מדיניותו באפגניסטן, בפקיסטן, בעירק ובשאר מדינות האיסלאם, למעט המאמץ הבלתי נלאה להוביל את הפלשתינים והישראלים לשיחות שלום.
למרות התעצמות הג'יהאד הגלובלי של הטרור האיסלאמי, האנטי אמריקני והאנטי אירופי, שממשיך לאיים ולהפחיד מדינות בשתי היבשות, אובמה ומנהיגי המערב עדיין לא התפכחו ולא הסיקו מסקנות מבצעיות מתחייבות להגנתם.
ולמרות זאת ניתן לזהות סימנים ראשונים להתפכחות שלו, בדבריו המפתיעים שנאמרו במעמד קבלת פרס נובל לשלום. נאום ריאליסטי של התפכחות מחזון האשליות וההבטחות, במהלך הבחירות ולאחריהן.
  • "אני, כמו כל ראש מדינה, שומר על הזכות לפעול באופן חד-צדדי במקרה הצורך, כדי להגן על מדינתי".
  • "תנועות שלום המתנגדות לאלימות לא הצליחו לעצור את היטלר".
  • "משא-ומתן לבדו אינו יכול לשכנע את מנהיגי אל-קאעידה להניח את נשקם".
  • "אלה ששואפים לשלום לא יכולים לעמוד בשקט כאשר מדינות מחמשות את עצמן למלחמה גרעינית".
  • "לומר שהמלחמה היא לעתים חיונית, איננה ציניות אלא הכרה בהיסטוריה".
  • "כדי לפתור סכסוכים יש לצאת מהתבנית המחשבתית של הפְרָדַה שחור ולבן, שלום ומלחמה".

אירופה על פרשת-דרכים - אֶירועָרַבִיָה
שינה גישה? [צילום: AP]

אירופה נמצאת על פרשת-דרכים. עשרות מיליוני המהגרים המוסלמים שחיים בה, יצרו ציוויליזציה איסלאמית מתבדלת ומאיימת. בערים רבות באירופה נוצרו גטאות מוסלמיים שנשלטים על-ידי קנאי דת. מאות המסגדים ברחבי היבשת, משמשים חממות להסתה אנטי מערבית ולגיוס מתנדבים לג'יהאד הגלובלי. פיגועים, הפגנות והתפרעויות היו בלונדון, במדריד, בקופנהגן, בפריס, במאלמו ועוד. הם תובעים להחיל את חוקי השריעה. הם מהווים כוח אלקטורלי משמעותי מסוכן. הפוליטיקאים האירופים נרתעים ומהססים לנקוט צעדים נגד הסכנה האיסלאמית. אֶירוֹעָרַבִיָה - לאור חולשתה של הדמוקרטיה, המהגרים המוסלמים החלו לחוש ביטחון עצמי מופרז, שמוביל אותם לקיצוניות גוברת של תביעות ליצירת אוטונומיה מוסלמית דה-פקטו באירופה. המוסלמים מאמינים, שאם אובמה השחור, עם רקע משפחתי מוסלמי, הצליח לנצח ולהיבחר לנשיא ארה"ב, גם הם יכולים לנצח באירופה ובעולם.
לסיכום - אם אומנם נאום ההתפכחות של אובמה, מסמל שינוי אמיתי בגישתו ובמדיניותו לעתיד הקרוב, מסקנתו תהיה חייבת להתבסס על ההיגיון האומר כי שלום העולם מוּתנה בבלימת הג'יהאד הגלובלי של האיסלאם הרדיקלי, ולא במאמץ הנאיבי להחדרת הדמוקרטיה בנוסח המערבי, לחברות ולמדינות בעולם המוסלמי. זו הדילמה בפניה עומד הנשיא אובמה ואירופה. גם אובמה הספיק כבר לדעת כי מה שרואים מגבעת הקפיטול שונה ממה שרואים בגבעות שטחי האיסלאם.

בין ריאליה לאילוזיה
מאבק תמים [צילום: AP]

אפילו המנהיג המהפכני הזה עוד לא הבין שאין שום סיכוי לניצחון דמוקרטי בחברה מוסלמית, ערבית ושבטית, שאינה בשלה למהפך שכזה

בנאומו בקהיר, רצה אובמה לפתוח במסע פיוס עם העולם המוסלמי. הייתה לו ציפייה שהדבר יביא למתינות מצידם לבעיותיה של ארה"ב במזרח התיכון, ובמלחמתה בטרור באירן, באפגניסטן, בפקיסטן ובסוריה. התוצאות מאכזבות. האיסלאם הרדיקלי מאיים גם על מנהיגי המדינות הערביות המתונות של מצרים, ירדן, מרוקו וסעודיה.
ארה"ב היא היצואנית הגדולה בעולם של מהפכה דמוקרטית, שמנהלת מסע נאיבי להשלטת דמוקרטיזציה בחברות שבטיות ובמדינות המוסלמיות: בעירק, באפגניסטן, וכן בניסיון הכושל והמתמשך גם בשטחי יש"ע ועזה להקמת מדינת פלשתין דמוקרטית, בתמיכתו התקיפה של אובמה. אפילו המנהיג המהפכני הזה עוד לא הבין שאין שום סיכוי לניצחון דמוקרטי בחברה מוסלמית, ערבית ושבטית, שאינה בשלה למהפך שכזה. אמריקה מקריבה דם ומשאבים אדירים, להגשמת החלום הדמוקרטי בעולם המוסלמי, וממשיכה לשקוע בבוץ. ארה"ב מנצחת במלחמה בעירק ובאפגניסטן, אבל מפסידה לאחריה בניסיון לייצב משטר אזרחי דמוקרטי מקומי בלתי אפשרי.
העובדות הגיאופוליטיות בשטח מובילות למסקנות מייאשות:
  • ארה"ב מובילה מאבק נאיבי לדמוקרטיזציה בחברה האיסלאמית, ונכשלת.
  • אירן מובילה מאבק אפקטיבי לייצוא המהפכה האיסלאמית ומצליחה.
  • אוסמה בן-לאדן ומחמוד אחמדינג'אד מובילים טרור איסלאמי גלובלי בהצלחה.
  • אובמה בן חוסיין והמערב האירופי, מנהלים מדיניות של פייסנות והססנות.

התפכחות או התרסקות
דרך ללא כיוון [צילום: AP]

אפילו נאומי החזון לשלום אידיאלי, אותם השמיע אובמה בברלין, בפראג ובקהיר, כמנהיג המעצמה הגדולה בעולם, אינם יכולים לעָצֵב סדר עולמי חדש

אובמה מצוי בדילמה ובמילכוד בין הצורך הריאלי להתפכח מאשליות מדיניותו ולשנות כיוון, לבין השלמה עם הכישלונות המתמשכים שמובילים להתרסקותו. הוא עדיין לא הכריע לאן פניו. ואולם, אנחנו רשאים להסיק את המסקנות ממציאות כישלון מדיניותו.
הפסיכוזה האמריקנית והבינלאומית מהאובמאניה, שעשויה לשנות את העולם לטובה, חלפה ועברה בתום שנתיים לכהונתו של אובמה. ההתלהבות הכמעט משיחית, שאפיינה את נאומיו לפני הבחירות ולאחריהן, של מנהיג, בדמותו של כביכול משיח מודרני, התרסקה והתפוגגה.
הקסם הנאיבי שדבק באזרחים ובפוליטיקאים, בעולם ובישראל, של ציפייה למנהיג שמסוגל להבטיח ולברוא עולם חדש שכולו טוב, התנפץ תוך שנתיים לנשיאותו של אובמה, אל מול הצטברות הבעיות של הריאליזם האמיתי.
אפילו נאומי החזון לשלום אידיאלי, אותם השמיע אובמה בברלין, בפראג ובקהיר, כמנהיג המעצמה הגדולה בעולם, אינם יכולים לעָצֵב סדר עולמי חדש. עולם שמלא ברוע, בשנאה, בטרור, בקיצוניות, בסכסוכים, במלחמות ובג'יהאד גלובלי ובאיסלאם רדיקלי.
רצונו של אובמה להסתייג ולהתבדל טוטלית, ממדיניותו של קודמו, הנשיא ג'ורג' בוש, נכשל במבחן התוצאה. הוא שולח תגבורת של עשרות אלפי חיילים אמריקנים להילחם באפגניסטן.
בניגוד לקודמו בוש שניהל מאבק ללא פשרות נגד הטרור האיסלאמי, מאז הפיגוע במגדלי התאומים, הכריז אובמה, מיד בתחילת כהונתו, שברצונו לפתוח במדיניות של דיאלוג שותפות והבנה עם כל אויביה של ארה"ב: עם קוריאה הצפונית, אירן, סוריה וונצואלה. הוא אפילו כתב מכתב ברכה אישי של פיוס למנהיגה הדתי של אירן, לרגל חגה הלאומי. ומה התוצאה? כישלון! קוריאה הצפונית ואירן מצפצפות עליו בהתרסה, ואילו הוגו צ'אווס מונצואלה ממשיך בנאומי הסתה נגד ארה"ב ובגיוס תומכים בדרום אמריקה. סוריה כורתת ברית צבאית אסטרטגית עם אירן, וגבולה ממשיך להוות מסדרון לאספקת נשק ומתנדבים, למלחמה נגד ארה"ב בעירק.

תאריך:  07/10/2010   |   עודכן:  07/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא במלכודת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הפיסקה הר"מ מהכתבה מתמצטט הכל
חץ  |  7/10/10 15:21
2
מובראק חוסיין אבו-עממה - קדאפי ל"ת
אמר שזה שמו  |  7/10/10 23:00
3
אובמה הוא מוסלמי ומתנהג בהתאם ל"ת
הכל ע"ח היהודים  |  8/10/10 11:32
4
בראכ חוסיין הנשיא המוסלמי
מקס פאואר  |  8/10/10 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן שליט
כשהדמוקרטיה מפסיקה להאמין בעצמה וכשפעולותיה וחוקיה נובעים משיקולים זרים או פופוליסטיים ולא משכל ישר ומערכים אבסולוטיים - לאנרכיה או לדיקטטורה לא נותר אלא לבעוט בדלת רקובה
חניאל פרבר
הייתה זו רחל אמנו אשר בשעת גלות ישראל, בדרכם הקשה לבבל עת עברו על קברה, התפללה לקב"ה וביקשה רחמים על בניה    ענייני החודש ה"מר" - חשוון
יגאל לביב
חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וכרמל שאמה יכולים להוביל חקיקה שתהפוך את השתדלנות למכשיר בשירות האזרח הקטן
איתמר לוין
השימוש במים כדי להשמיד את דור המבול בא ללמד אותם - ואותנו - עד כמה חטאים קטנים לכאורה יכולים להיות הרסניים
דודו אלהרר
במקום לבדוק במה כל צד היה אשם בעבר, להאשימו ולתבוע סעדים משפטיים, כדאי אולי לחשוב איך משקמים את היחסים בינינו - היהודים והערבים - מכאן והלאה    יהודי וגם ערבי, עשה לך חבר והסתלק מן הסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il