X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לדחות את הטיפול במניעת ההסתננות לישראל עד להקמתה של גדר גם בשל הזמן שיידרש וקצב ההסתננות הגבוה עד אז, וגם משום שהיא לא תועיל
▪  ▪  ▪
סכנה אסטרטגית קיומית למדינת ישראל [צילום: AP]

ממשלת ישראל מושכת בכתפיה בכל הקשור לזרם המסתננים החודרים לישראל מגבולנו עם מצרים, מאחר שהיא הקצתה תקציב להקמת גדר מערכת, ועד שזו לא תוקם אין לכאורה דרך להילחם בתופעה.
הרשו לי להציג סימן שאלה גדול על האסטרטגיה הזו.
כיצד גדר מערכת יכולה למנוע הסתננות? גדר מערכת היא אמצעי יעיל נגד חדירת מחבלים. ברגע שמחבלים חודרים, הגדר מתריעה ואז כוח של לוחמים מגיע, חותר לעימות עם המחבלים, הורג אותם או לוקח אותם בשבי, וכך מונע מהם לבצע את זממם כנגד אזרחים. כעת נניח שבמקום מחבלים, הגדר מתריעה על חדירה של מסתננים לא חוקיים לישראל. כוח של לוחמים מגיע. מה כעת? בעצם חזרנו לאותו מצב שקיים כיום ללא גדר. כאשר הם כבר נכנסו אין דרך להחזיר אותם. גם אם המערכת האלקטרונית המשוכללת תתריע על התקרבותם לגדר בעוד מועד וכוח צה"ל יגיע עוד לפני שהם חצו את הגבול. מה הכוח יעשה? האם הוא יירה לכיוונם כפי שנוהגים החיילים המצריים, או אולי כדי שאנו לא נסתבך עם ועדות חקירה, נודיע למצרים כדי שהם יבואו וירו בהם במקומנו?
או שאולי חשב מישהו בממשלה שעומדים להקים חומה מבטון כדי שלא ניתן יהיה לחתוך אותה במגזרי תיל, וכה גבוהה וחלקלקה שלא ניתן לטפס עליה ואפילו סולם גבוה כמותה אין בשום מקום, ועם יסודות כה עמוקים שאי-אפשר יהיה לחפור תחתיה, וכול זאת לאורך כ-230 ק"מ.
אין ספק כי תופעת ההסתננות לישראל היא סכנה אסטרטגית קיומית למדינת ישראל. דובר רבות על הבעיה הדמוגרפית שהיא יוצרת, על בעיות התעסוקה הנובעות ממנה, על ההיבטים הפליליים שנלווים לקיומם בקרבנו ועל הסכנה ליהודיות ולדמוקרטיות של המדינה. אז מה אפשר לעשות נגד התופעה?
את האמצעים המשוכללים יש לפרוש לאורך הגבול אכן כדי למנוע חדירה של מחבלים ואמצעי חבלה. אך כדי להילחם בתופעת ההסתננות של עובדים לא חוקיים, מבריחי סמים וזונות, פליטים מכול מיני סוגים וסתם מהגרים בלתי חוקיים, יש להילחם במוטיבציה הגבוהה מידי שיש להם כיום לעשות מרחקים עצומים ברגל, לרעוב, ואפילו להסתכן בירי של חיילים מצריים כדי להגיע לגן העדן הישראלי.
כדי להשיג הרתעה כזו יש לפעול במהירות ובנחישות כדי לגרש מפה מיד, עד-כדי ימים ספורים בלבד, כול מי שמגיע לפה. הן מבחינת הליך בירור מעמדם והשלמת המסמכים הדרושים להחזרתם לארצות מוצאם, והן מבחינת השינוע שלהם לשם. מטוסים שיישכרו לשם כך יעמדו הכן בשדות תעופה בנגב כדי להטיס מייד את כל המסתננים הללו לארץ מוצאם, וליעדים שאיננו יכולים להטיסם ישירות יש לציידם בכרטיס לטיסת המשך משדה תעופה ביעד סמוך. אסור שאפילו אחד מהם יספיק להגיע למקום יישוב ישראלי - מהגבול ישר למתקן גירוש ומשם ישר למטוס.
לצורך ההליך נחוצה חקיקה ופעולה נחושה תוך עקיפת כל המכשולים הבירוקראטיים והחוקיים הקיימים היום לקיומו של הליך כזה. בדיוק כפי שכדי להילחם בהפרות חוקי התנועה קיים הליך שיפוט נפרד ומהיר יותר, כך יש לפעול כנגד ההסתננות ואפילו בקיצוניות רבה יותר, מאחר שכבר כיום מדובר במאות אלפים והזרם גובר. האתגר צריך להיות 24 שעות מרגע ההגעה ועד להמראה חזרה ליעד, כך נחסוך אפילו את הצורך לספק להם מקום לינה זמני.
הבנתם נכון, יש למצוא דרך לעקוף אפילו את בג"צ ואת ארגוני השמאל הקיצוני. צריך להתעלם ממחאות בינלאומיות מצד גורמים שבלאו הכי אינם דורשי טובתנו. כאשר בעולם תיוודע העובדה שכך אנו נוהגים ללא רחמנות והקלות, הם יבינו שאין טעם לנסות, וזרם המסתננים ייפסק. רק אז, כנגד הבודדים שבכול זאת ינסו להגיע - הגדר תהיה יעילה.

תאריך:  07/10/2010   |   עודכן:  07/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגדר כעלה תאנה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בהחלט כי :
צבי גלברד  |  7/10/10 20:58
2
במילה אחת-צודק. ל"ת
פלא יועץ   |  7/10/10 21:03
3
אלי ישי תתעורר זו סכנה לישראל
יהודה בבלי צפון   |  8/10/10 08:26
4
ברק דוחה הקמת הגדר
חשדנית  |  8/10/10 16:22
5
לסלק מסתננים וזרים, מידית!!!!
הניה  |  9/10/10 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני ישי
פרשת נח מספרת על שני מקרים שבגינם קצף הקב"ה על האנושות, והענישם    מה הם שני המקרים, מה משותף להם, ומה מפריד ביניהם
אסף גולן
השערורייה היא בשכחה הפשוטה של האמת העומדת ביסוד הציונות והיא כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל כמורשת אבות. כלומר ללא קשר לכמה פלאחים היו כאן
יוסף קנדלקר
אני נזכר בשיטת הניקיון הנהוגה בצבא, שלטים לאזהרה והסברה בחתימת "בפקודה!" תלויים בכל מקום, סבונים בצבעים משונים אבל בריחות אחידים, ניירות טואלט המשמשים גם כניירות שיוף לקירות הבסיס, והמון, אבל המון כלור
הרב ישראל רוזן
השיכור כרוצח לא זכור לי מן התנ"ך    הוא מוכר לכולנו מן החיים, מכל מהדורת חדשות של מוצאי שבת ושל שאר ימות השבוע
איתן קלינסקי
קשה לי לקבל שהמקום - ארץ ישראל - הוא מקום של אדמת קודש המצדיק מלחמת קודש, אם זה ג'יהאד, אם זה מסעי צלב ואם זה "בדם ואש", או "רק כך", או "להחרים את כל אשר בעיר" או "להרוג מעולל ועד יונק משור ועד שה, מחמור ועד גמל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il