X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: לע"מ]
ההשוואה שעורך נחום ברנע בין חוק הנאמנות לחוקי נירנברג היא שילוב של בורות, טיפשות וחוסר אחריות מסתבר שאין גבולות כאשר רוצים להשחיר את פניו של נתניהו
▪  ▪  ▪

עד היכן ירחיקו לכת ידיעות אחרונות, ארנון מוזס ונחום ברנע בהשחרת פניו של בנימין נתניהו? מסתבר שאין להם שום גבולות. כי כך כתב היום (ו', 8.10) ברנע בעמוד הראשון של עיתונו בנוגע להצעת חוק הנאמנות: "זה עדיין לא חוק מחוקי הגזע של נירנברג, אבל הריח הוא אותו הריח".
כזה שילוב של בורות, טיפשות וחוסר אחריות - מזמן לא ראיתי. שיהיה ברור: גם אני סבור שחוק הנאמנות צריך לחול על כל אזרחיה של ישראל - יהודים וערבים, חרדים וחילוניים, צברים ועולים. אך מכאן ועד להשוואה שעושה ברנע - הדרך לא ארוכה, אלא פשוט לא קיימת.
מעניין לדעת מתי לאחרונה קרא ברנע את חוקי נירנברג, מה הוא יודע על הרקע שהביא לחקיקתם, מה למד על תולדות האנטישמיות בכלל ובגרמניה בפרט, מה הוא יודע על הגזענות הנאצית, איזה מושג יש לו על יישום חוקי נירנברג ועל השלכותיהם, מה הוא שמע על הקשר בין חוקים אלו לבין השואה.

ברנע ומוזס ברטוריקה של החמאס

השואה חייבת להישאר מחוץ ומעל לכל ויכוח פוליטי. אסור באיסור חמור להשוות משהו אליה, כי אין שום דבר ששווה לה. אך כנופיית נוני תעשה כנראה הכל, ממש הכל, על-מנת להשיג את היעדים המסחריים והפוליטיים שלה.
ברנע ומוזס מעניקים שירות מצוין לאויביה המרים ביותר של ישראל, אלו המשווים אותנו לנאצים. זוהי הרטוריקה של החמאס, של אחמדינג'אד ושל דומיהם. כעת הם יוכלו לנופף בעמודו הראשון של ידיעות אחרונות ולומר: תראו, הפרשן הבכיר ביותר בישראל אומר בדיוק את זה. ברנע יוכל לטעון עד מחר שזה לא מה שאמר; זה ממש לא משנה. כי אם להשתמש בביטוי שלו: "הריח הוא אותו ריח".

סילוף שמזכיר את מכחישי השואה

אם ברנע לא למד את כל אלו - מוטב שישתוק ולא ישלוף משהו ממעמקי הזיכרון. ואם הוא כן למד וכן יודע - אז הוא סלפן וכזבן. אתה יודע מה, מר ברנע? אם להשתמש באותה רטוריקה מתלהמת שלך, הסילוף הזה שלך מזכיר את זה של מכחישי השואה.
קצת עובדות. חוקי נירנברג מ-1935 (חוק אזרחות הרייך וחוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני) קבעו ש"אזרח הרייך הוא אותו נתין המדינה בעל דם גרמני או בעל דם קרוב לו, המוכיח על-ידי התנהגותו שהוא נכון וראוי לשרת בנאמנות את העם הגרמני והרייך", אסרו על נישואים ויחסי מין בין יהודים לבין ארים והטילו על יהודי גרמניה מגבלות נוספות.
אולי תסביר לי, מר ברנע, היכן אתה מריח בחוק הנאמנות שלנו את אותו ריח? חוקי נירנברג קבעו הפרדה על בסיס גזעי. מי שנולד יהודי או שאחד מסביו היה יהודי, נותר יהודי לנצח. לא תעזור לו המרת דת, לא יעזרו לו כל הצהרות הנאמנות שבעולם. כיהודי, הוא לעולם לא יוכל להיות אזרח גרמניה. כיהודי, הוא לעולם לא יוכל להניף את דגל גרמניה. כיהודי, כל מגע מיני שלו עם גרמניה יוביל אותו לכלא.
חוקי נירנברג היו שלב חיוני בדרך להשמדת העם היהודי. הם הגדירו את היהודים כתת-אזרחים, ומכאן לא היה קשה להמשיך ולהגדירם כתת-אדם. הם בידלו את היהודים מסביבתם, משכניהם, מחבריהם, אפילו מחלק מקרוביהם, ומכאן לא היה קשה להביא את אותה אוכלוסיה לשתף פעולה ברצח העם. מי שמשווה משהו לחוקי נירנברג, אומר במפורש שאותו משהו עתיד להוביל לרצח עם נוסף. והרי ברנע אומר זאת כמעט במפורש: "זה עדיין לא חוק מחוקי הגזע של נירנברג", דהיינו: הוא סבור שאנחנו בדרך לשם.
חוק הנאמנות המוצע אצלנו (וכאמור, אני סבור שהוא צריך להיות חובק-כל) דורש מערביי ישראל להצהיר על נאמנותם לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. למרות שאני לא מסכים עם הצמצום הזה, אני יכול להבין אותו. תראו מה קורה בקרב ערביי ישראל, תראו את ההזדהות הגוברת שלהם עם התנועות האיסלאמיות, תראו את נציגיהם בכנסת שחלקם משתפים פעולה עם הרשות הפלשתינית ועם החמאס, תראו כיצד הרשות הפלשתינית מסרבת בתוקף להכיר בישראל כמדינה יהודית.
יתרה מזאת: הצהרת הנאמנות מדברת במפורש על ישראל כמדינה דמוקרטית. זה מבטיח לערביי ישראל את היכולת להמשיך לבחור ולהיבחר, גם אם עמדותיהם של חלק מנציגיהם צורמות את האוזן כמעט לכל אזרח יהודי. אם יש להם בעיה עם הנוסח הזה - אז יש לנו בעיה הרבה יותר קשה, עם כמעט 20% מתושבי המדינה שאינם מקבלים את יסוד-היסודות של קיומה: היותה של ישראל מדינה יהודית.
מהעובדות הברורות האלו מעדיף ברנע להתעלם, או שהוא פשוט אינו מכיר אותן (ודאי את החלק הנוגע לחוקי נירנברג). העיקר שאפשר להגיע למסקנה המתבקשת: "החוק החדש מציג את נתניהו כסמרטוט... אין להוציא מכלל אפשרות שבתפקיד הסמרטוט הוא מצא את יעדו האמיתי". וזה מפיו של העיתונאי המגן בחירוף נפש על אהוד אולמרט, חברו שסידר לו את פרס ישראל. אין מילים.

תאריך:  08/10/2010   |   עודכן:  08/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנע חוצה גבולות אושוויץ
תגובות  [ 61 ] מוצגות  [ 61 ]  כתוב תגובה 
1
ברנע ומוזס משרתים את הטרור ואת ל"ת
השמאל הקיצוני  |  8/10/10 09:25
 
- שטויות=ברנע ומוזס משרתים
אינטרסים של מגה..  |  8/10/10 09:45
 
- ידיעות של מוזס מנסה לדחוף לנו
את רמון כמנהיג...  |  8/10/10 11:34
 
- ביטלנו את המינוי שלנו לעיתון
אבזם  |  8/10/10 13:33
 
- מהיום אתה קורא רק זבל? ל"ת
יריב א.  |  8/10/10 15:36
2
לי הוא יכול להריח ,סליחה,בתחת ל"ת
מכיר את ברנע  |  8/10/10 09:43
 
- למי שלא הבין ההקשר של האמירה
מכיר את ברנע  |  8/10/10 10:27
3
לברנע הנבזה. לא נשכח לך את זה ל"ת
חץ  |  8/10/10 09:45
4
שנאת יהודים
דוד בן אהרון  |  8/10/10 10:16
5
לשני המגיבים (3 ו-4) הרי אתם
יהושפט  |  8/10/10 10:23
 
- אכן כן, דברי חכמים בנחת נשמעים
גבי1  |  8/10/10 10:32
6
מארד ואדלר למוזס ...וברנע כותב ל"ת
כך עובדת השיטה  |  8/10/10 10:39
7
הוא פשוט צריך להתבייש
לין 64  |  8/10/10 10:51
8
ברנע עיתונאי קטן וצהוב
מסעודה לייבוביץ  |  8/10/10 10:54
 
- כמה שאת צודקת !!!
נתי בן משה  |  8/10/10 12:24
9
אידיוט - עיתון לאנשים טפשים
איש עצוב  |  8/10/10 11:02
10
להפסיק לאלתר פגיעה בעם היהודי
יחיל  |  8/10/10 11:08
11
ברנע בשפל המדרגה
אלישמע  |  8/10/10 11:09
12
הבעיה במחוקקים, לא בחוק
אליהו חיים  |  8/10/10 11:09
13
הכלבלב של נוני ל"ת
yrevach  |  8/10/10 11:10
14
שימוש חולני בשואה .
אבנר. ד  |  8/10/10 11:15
15
אתר פראבדה כבר אמרנו? הגנה
סתם אחד  |  8/10/10 11:31
16
כלבי השמירה של הדמוקרטיה עובדי
ישע  |  8/10/10 11:31
17
היום כבר אין ספק
מד' ליונה עיוורת  |  8/10/10 11:35
18
ידיעות - חינמון
גביס  |  8/10/10 11:39
19
ארור יהיה ברנע לעולמים ! ל"ת
פישלזון  |  8/10/10 11:51
20
ברנע נבלה ולכם ריח הטריפה
aviku  |  8/10/10 12:04
21
ארה"ב וקנדה שבה כל מקבל אזרחות
ישראל ט.  |  8/10/10 12:46
22
ברנע מרסק העיתון בו הוא כותב
מיכל מירושלים  |  8/10/10 12:48
23
הצפעוני חד הלשון מהסמרטוטון
פלא יועץ   |  8/10/10 12:57
24
כשנותנים לי עיתון ידיעות חינם
מוטי1  |  8/10/10 13:37
25
ידיעות מתבקש להעלות את הרמה ל"ת
מייק  |  8/10/10 15:02
26
אל תומר ברנע,אמור בורנע ל"ת
אחד מרבים  |  8/10/10 15:46
27
רק סלאבי נירצע יגיד אל עמו לא  ל"ת
היתה שואה  |  8/10/10 15:49
28
מי עדיין קורא את העתון הזה?
אבגצ  |  8/10/10 15:50
29
ברנע
מ.משה  |  8/10/10 16:02
30
ברנע נמאסת
אהובה  |  8/10/10 16:18
31
נחום ברנע?
רונן גולדשטיין  |  8/10/10 18:42
32
AHARON BARNEA
STR LEO  |  8/10/10 19:38
33
כניצול מחנה אושוויץ אני מוחה.
רייכנבאום יצחק  |  8/10/10 20:06
 
- כל הכבוד
גביס  |  9/10/10 07:12
34
ברנע עם אף של כלב
חוש ריח  |  8/10/10 20:24
35
בוכים וקונים ידיעות אחרונות.
אורי... .  |  8/10/10 22:27
36
ברנע זה לא עיתונות זה כולירע .
אייל גולד  |  8/10/10 22:30
37
זה לא חדש
6roni  |  8/10/10 22:51
38
כתועמלן של האויב אין לצפות מבר
קורןנאוה טבריה   |  9/10/10 04:04
39
לא חשוב מה אומר ברנע חשוב מה ע
קורןנאוה טבריה  |  9/10/10 04:14
40
ברנע יחזר את פרס ישראל
bogefran  |  9/10/10 07:34
41
אני שומר על העיניים שלי
ישראלי8  |  9/10/10 07:44
42
ברנע- כתב חצר מדרגה נמוכה
עודדי  |  9/10/10 11:28
43
ברנע=מוזס=רמון-וירוסים תולעת  ל"ת
dodel  |  9/10/10 11:42
44
נוני בריוני=אל קאפונה של העתונ ל"ת
isadora  |  9/10/10 11:47
45
בגלל ברנע ושות' הפסקתי לקראו ל"ת
חשדנית  |  9/10/10 12:40
46
בגלל ברנע ושות' הפסקתי לקרוא
חשדנית  |  9/10/10 12:45
47
ברנע צודק.ישראל פשיסטית גזענית
א. פובליציסט  |  9/10/10 16:42
 
- האם מחבר טוקבק זה עזמי בשארה? ל"ת
dodel  |  9/10/10 21:59
 
- וגם כהנא צדק.ערבי טוב הוא ערבי
גם אתה צודק  |  9/10/10 23:37
48
הקו המנחה בעתון אנטי ציוני  ל"ת
דניאל סבלדי  |  9/10/10 19:57
49
ברנע סמרטוט חסר דרך ארץ. תלמד ל"ת
מנתניהו תרבות מהי  |  9/10/10 20:55
50
מקבלים בחינם את העיתון ובוכים.
אורי... .  |  10/10/10 00:06
51
תגובה למאמר
יוסי פלס  |  10/10/10 01:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת "אפלוקה" הוותיקה שביפו נועדה לאכלנים חסכנים שאינם דווקא אניני טעם
יהונתן דחוח-הלוי
לוי טוען בלהט: עזה היא "בית כלא" ו"כמעט אין איש שיוצא ממנה"    נתוני ממשלת חמאס מלמדים, כי מעבר רפיח למצרים פתוח באופן מלא, וכי מאז חודש יוני יצאו ובאו במעבר זה בלבד יותר מתשעים אלף איש    בעלי מנהרות אף החלו מייצאים סחורות למצרים בעקבות הגידול הניכר בייבוא מישראל    האם גדעון לוי יתנצל על השמצת השווא?
דניאל חזון
יש כורח וצורך לאומי חיוני: לגבש ולכונן נראטיב לאומי – תרבותי-היסטורי-דתי – ישראלי-יהודי-ציוני(!) - אותנטי, שיציג את הסיפור ההיסטורי האמיתי של עם-ישראל וארץ-ישראל
קובי לירז
אין לדחות את הטיפול במניעת ההסתננות לישראל עד להקמתה של גדר    גם בשל הזמן שיידרש וקצב ההסתננות הגבוה עד אז, וגם משום שהיא לא תועיל
מני ישי
פרשת נח מספרת על שני מקרים שבגינם קצף הקב"ה על האנושות, והענישם    מה הם שני המקרים, מה משותף להם, ומה מפריד ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il