X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התיקון המוצע לחוק האזרחות דוחה את ההשתעשעות ברעיון השיבה רובד נוסף במכלול חוקי מדינת ישראל שמגדירה כמדינת העם היהודי
▪  ▪  ▪
מדינה יהודית בלבד
מניסיון העבר למדנו כי מסע תקשורתי, כפי שמנהלים הפלשתינים, בנושא זיהוי, או אי-זיהוי מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, עשוי לשאת פרי ולאט-לאט, יותר ויותר, גופים ומדינות יאמצו טיעון זה. לכן עלינו להבהיר באופן שאין לגביו ספק וערעור, כי מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי. וזוהי, לטעמי, הסיבה העיקרית, אם לא היחידה, ליוזמת ראש הממשלה לתיקון המוצע בחוק האזרחות

הממשלה אישרה את תיקון חוק האזרחות
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה ברוב של 22 מול 8 את תיקון חוק האזרחות שיחייב מתאזרחים להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית * במתנגדים: כל שרי העבודה כולל היו"ר ברק ושלושת שרי הליכוד דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן
לרשימה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לאישור הממשלה, תיקון לחוק האזרחות שיחייב כל אדם הרוצה לקבל אזרחות ישראלית להישבע אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית. לגבי המשך הניסוח לאחר המילה "יהודית" יש הצעות שונות. "דמוקרטית", "ברוח מגילת העצמאות" ועוד. הוחלט כי הדיון בהצעות הנ"ל, כולל ההצעה להחיל את חובת השבועה גם על מתאזרחים יהודים, יידון בנפרד.
התיקון הזה נדרש על-ידי מפלגת "ישראל ביתנו" בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן, במסגרת המו"מ הקואליציוני להקמת הממשלה, וכלול בהסכם הקואליציוני, שכמובן חתמו עליו כל מפלגות הקואליציה, לרבות מפלגת העבודה.
השאלה מעוררת הסקרנות היא - מדוע דווקא עכשיו ראש הממשלה מצא לנכון להביא את התיקון לאישור? רוב הפרשנים קושרים זאת לאפשרות שהקפאת ההתנחלויות ביו"ש תוארך ודרושה הסכמת מפלגת "ישראל ביתנו" לכך. ייתכן שזו הסיבה. אך אני חושב שהסיבה שונה.
במדינת ישראל, מיום היווסדה, תמיד היה רוב מאסיבי (75%-80%) של אזרחים יהודים. לאיש בעולם לא היה ספק כי מדינת ישראל אינה מדינה יהודית שמתנהלת לפי מסורת יהודית וכי סמלי המדינה (מגן-דוד, מנורת שמונה הקנים, כחול-לבן ועוד) הם סמלים יהודיים מובהקים ומבוססים על המסורת היהודית. אם היו שואלים את תושבי העולם מהי מדינת ישראל, רובם המכריע היה אומר: מדינה יהודית! אך בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר, וביתר שאת, את האמירה כי מדינת ישראל אינה בהכרח מדינה יהודית. מי שמשמיעים טיעון זה ומפיצים אותו, בעיקר בעת האחרונה, הם שותפינו העתידיים לשלום - הפלשתינים. רק לפני כשבוע קראנו כי מר סאלם פיאד, ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, נטש ישיבה חשובה באו"ם בגלל שהתקבל הנוסח "שתי מדינות לשני עמים" ולא הנוסח שהוצע על ידו - "שתי מדינות".
מניסיון העבר למדנו כי מסע תקשורתי, כפי שמנהלים הפלשתינים, בנושא זיהוי, או אי-זיהוי מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, עשוי לשאת פרי ולאט-לאט, יותר ויותר, גופים ומדינות יאמצו טיעון זה. לכן עלינו להבהיר באופן שאין לגביו ספק וערעור, כי מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי. וזוהי, לטעמי, הסיבה העיקרית, אם לא היחידה, ליוזמת ראש הממשלה לתיקון המוצע בחוק האזרחות.

מי יישבע?

התיקון המוצע פוטר את כל היהודים מהצורך להישבע אמונים למדינת ישראל, הוא פוטר את כל האזרחים הנוכחים, ללא הבדל דת או גזע, וכן צאצאיהם בעתיד מהצורך להישבע אמונים. אם כך, על מי יהיה להישבע? על כל אותם אנשים שאינם יהודים ורוצים לקבל אזרחות ישראלית. אנשים אלו מורכבים משלוש קבוצות עיקריות:
א. א/נשים (לא-יהודים) הרוצים להינשא ליהודי או ליהודייה ורוצים לחיות עימם בארץ.
ב. א/נשים (בעיקר פלשתינים) הרוצים להינשא לפלשתינים או לפלשתיניות, תושבי ואזרחי מדינת ישראל ולהישאר לחיות עימם בארץ.
ג. אנשים שיהדותם שנויה במחלוקת ורוצים לחיות בארץ, כיהודים. מדובר בעיקר בתושבי מזרח-אירופה וחבר העמים הסובייטי לשעבר.
לפי המידע הקיים, מדובר במאות אנשים בלבד בשנה, מספר אפסי, למשל, לעומת כמות המסתננים לארץ ללא היתר.
ובכלל, מה כל-כך נורא בהבעת נאמנות למדינה יהודית שאורח החיים בה הוא ממילא יהודי לכל דבר ועניין?
המתנגדים מתחלקים לשניים:
1. קבוצה די חזקה בהמולה הציבורית שהיא מקימה, אך שולית בכמותה, הנמנית על מה שמכונה "שמאל קיצוני". האנשים הללו שוטמים את אביגדור ליברמן, מתנגדים לכל דבר שבנימין נתניהו יוזם ואוהדים את הרעיון של "מדינת כל אזרחיה". למושג הזה אין הסבר ברור מההיבט החיובי, אך יש לו אמירה ברורה מההיבט השלילי: מדינת ישראל אינה מדינה יהודית!
2. הקבוצה השנייה היא הפלשתינים תושבי ואזרחי מדינת ישראל. למרות שהתיקון אינו נוגע אליהם כלל, אזרחותם הישראלית מובטחת להם ולצאצאיהם לדורי-דורות, ובכל זאת מנהיגיהם מביעים התנגדות נמרצת. והסיבה ברורה: התיקון חוסם כליל את "רעיון השיבה", דהיינו - שיבתם של מאות אלפים או אפילו מיליונים של פלשתינים (או צאצאיהם) שנמלטו או גורשו במלחמת העצמאות בשנת 1948.
זה, בעצם, מחזיר אותנו ללב העניין. ההתנגדות הפלשתינית להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית משאירה על-כנה את דרישתם למימוש "רעיון השיבה" בתחומי מדינת ישראל ופוטרת את הפלשתינים החיים ביו"ש וברצועת עזה מהצורך להתמודד מעשית עם בעיה זו. התיקון המוצע לחוק האזרחות דוחה בריש גלי ההשתעשעות ברעיון הזה. זהו עוד נדבך במכלול חוקי מדינת ישראל שמגדיר אותה כמדינת העם היהודי.
השבוע יכולנו לשמוע את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל פונה לתושבי גרמניה המוסלמים, ומבהירה להם היטב כי מי שהחליט לחיות בגרמניה חייב לקבל על עצמו את חוקי גרמניה, את אורח החיים הגרמני ואת התרבות הגרמנית, ששורשיה נעוצים במקורות נוצריים ויהודיים (ולכן אין לחוקי השריעה מקום בגרמניה...). מדוע מה שברור כל-כך לגרמנים (כמשל) חייב להיות מוטל בספק בישראל?
כולנו באנו ארצה בכדי לחיות במדינה יהודית. מי שאורח החיים היהודי לא כל-כך שינה לו, מצא את עצמו בצפון אמריקה, באוסטרליה ובמקומות נוספים. לכן, אלו שנשארו בארץ חייבים לשמור, הייתי אומר, כמעט בכל מחיר, על רוב יהודי מסיבי בכדי שלא יעלה על הדעת להטיל ספק ביהדותה של המדינה.
התיקון האמור התקבל בממשלה ברוב של 22 נגד 8 (שרי מפלגת העבודה + מרידור + בגין + איתן). בעת פתיחת (11.10.10) מושב החורף של הכנסת, פנה ראש הממשלה בהצעה לפלשתינים: המשך הקפאת הבנייה ביו"ש תמורת הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. דבר המעניק חשיבות יתר למהות התיקון שעבר בממשלה.

תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  12/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיקון לחוק האזרחות - נדבך נוסף בייהוד מדינת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גבריאל בן-עמי
השמאל הישראלי ה"לבן", המבוסס, החילוני, אשר מתגורר במדינת תל אביב, עוין את אחיו המזרחי היהודי, שהוא במרבית המקרים תושב הפריפריה וההתיישבות ביו"ש, בז לתרבותו ולמורשתו, אבל בעת ובעונה אחת מאמץ אל ליבו את האויב המזרחי הערבי
אורן קאשי
שריפת קבר יוסף לפני כעשור הבליטה את שהחל בסוף המאה הקודמת    רוח הזמן מאפשרת הפקרת חיילים    הירצחו של יוסוף אינו טעות פיקודית אלא תוצאה של תהליך; תהליך הינתקות של עם מהעבר, מקדושיו, מעצמו    קבר יוסף הפך באחת לקבר של יוסוף
גרשון אקשטיין
בעוד מדברים על הסכם שלום בינינו לפלשתינים, החלו לאחרונה גם הדיבורים על החלפת שטחים בתמורה להשארת גושי ההתיישבות הגדולים, וכעת הם דורשים בתמורה שטח, אפילו בגודל 1 תמורת 1    נשאלות השאלות: למה? על מה? למי בעצם היו שייכים שטחי הגדה המערבית? ומדוע יש למנוע זאת?
עו"ד אברהם פכטר
הפרוטוקולים הסודיים מציירים תמונה של כישלון קונספטואלי, פרשנות מוטעית מבחינה צבאית של מערכי ומטרות האויב ע"י הממשלה וקובעיה    לרמטכ"ל דדו ז"ל נעשה עוול היסטורי וצבאי כשהטילו עליו את כל מחדלי המלחמה    זמן לחשבון-נפש ולהסקת מסקנות, גם לעתיד הקרוב    אורות וצללים במלחמה הקשה, עד למהפך ולניצחון
יוני בן-מנחם
ועדת המעקב של הליגה הערבית העניקה לממשל אובמה חודש נוסף ללחוץ על ממשלת ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ואפשרה לו "לעבור בשלום" את הבחירות לקונגרס    הציפייה הפלשתינית והערבית היא שהנשיא אובמה יחזיר את התמורה בקרוב    יו"ר הרשות הפלשתינית קיבל מהליגה הערבית רק תמיכה חלקית בדרישותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il