X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני שנהפוך ליוגוסלביה של המזרח התיכון, ומיעוטים לאומיים ידרשו עצמאות ריבונית, חובה להתנער מגל הלאומנות הגואה; במידה שלא - תחילת הסוף כבר כאן
▪  ▪  ▪
דין אחד ליהודים ואחר למיעוטים [צילום: פלאש 90]

בחודש דצמבר 2011, מכריז אבו מאזן בעידוד מדינות העולם, על הקמתה של מדינת פלשתין באופן חד-צדדי בגבולות 1967 בגדה המערבית ובעזה, ומותיר ישות מדינית ישראלית מתוסכלת וחבולה. פלשתין מתפתחת במהירות-שיא הודות להשקעות בינלאומיות המשדרגות את רמת החיים והתעסוקה, ומניבות מציאות של רווחה ושגשוג. לעומתה, ישראל זוכה לבידוד וחרמות עקב החוקים הגזעניים שחוקקה נגד המיעוטים הלא-יהודיים בארץ. שגרה של אבטלה ועוני מכים בכל בית שלישי במדינה, וגל עכור של לאומנות גואה ומחפש אשמים במצב.
כעבור שנה, בחודש דצמבר 2012, מנהיגי ערים ערביות בישראל, מעודדים מהצלחת אחיהם במדינה הפלשתינית החדשה, מכריזים בזה אחר זה על רצונם להתנתק מהשלטון המרכזי בירושלים ולפתח אוטונומיה פלשתינית בשטחי מדינת ישראל. בנאומיהם נאמר כי: "במקום ניסיון לדו-קיום, התעוררנו בכל בוקר למציאות של הפרדה והדרה, ללא ייצוג ראוי במערכות הפרלמנטאריות והמשפטיות, והתעלמות ממצב הבריאות והרווחה בקרב ערביי ישראל. אנו מכריזים כי לא עוד!". בקבוקי שמפניה נפתחים בפלשתין - בטירה, בסכנין, בנצרת, באום אל פחם, בערים ובכפרים נוספים.
ההנהגה הישראלית צופה בחגיגות בעת כינוסה לישיבה השבועית בבירה ולא מאמינה ששוב הכל מתפוצץ לה בפנים. בראיונות לעיתונאים מזכירים אביגדור (איווט) ליברמן ואליהו ישי את חוק העונשין הקובע כי העונש הצפוי למבצע מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה של ישראל, או למען כך ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה - דינו מיתה או מאסר עולם. הבחירות בעוד שלושה חודשים והשניים חשים שזהו הזמן לגייס את דעת הקהל המשיבה בהנהון מצמרר. ראש הממשלה, החרד לקואליציה, נכנע שוב לליברמן ומודיע על גיוס חירום בצה"ל בכדי לטרפד באלימות את שאיפותיהם הלאומיות של ערביי ישראל, והעולם עובר לדום.

יחס הרוב היהודי למיעוטים המוחלשים

מיעוטי ארץ הקודש חשים בכל יום שיכולתם להשפיע על סדר היום הכלכלי והחברתי מצטמצמת. לא רחוק היום בו יתייאשו מהממסד, שאינו משרת את מטרותיהם, ויזנחו אותו לטובת ניהול ענייניהם באופן עצמאי

לא מדובר בנבואת זעם תורנית, אלא במבט נוקב ועגום על יחסו של הרוב היהודי השולט למיעוטים המוחלשים בארץ. כבר עתה קיימים זרמים תת-קרקעיים המעידים על העתיד לבוא אם לא נתעורר. האוכלוסיות הלא-יהודיות מתבקשות להביע נאמנות לשלטון המוצא בהן מטרד לרשויותיו השונות - מטען מיותר.
המיעוט הפלשתיני בישראל "זוכה" להשפלות ולגידופים על בסיס שעתי מהלאומנים שבמנהיגינו. מושבי הכנסת השונים מתחרים זה בזה בכמות הצעות החוק הפופוליסטיות והמבזות, את מי שאנו אמורים להושיט להם יד לקיום משותף, כי גם להם אין ארץ אחרת. ההתעלמות המכוונת מקריסת הרשויות הערביות, הסרת האחריות ממצבן של ערים שלמות והפיכתן לאקס-טריטוריה של ישראל בכל הנוגע לבריאות ולחינוך, תוך העברת חלק מתקציביהן לרשויות יהודיות - לא הומאניות ומובילות למצב נפיץ במיוחד. החשד המתמיד בחתרנותם של ערביי ישראל הוא תופעה פסולה ומקוממת, אימוץ נרטיב חד-צדדי בתוכנית הלימודים והשתקת תוצאות עצמאות המדינה בקרב המגזר, אינם מאפשרים לצד הערבי להרגיש, אפילו במעט, ישראלי. התערבות שירותי הביטחון במינויי מורים בבתי ספר במגזר, תוך התנכרות מכוונת לרצון התושבים המקומיים, שוללות מהם למעשה את הזכויות האזרחיות הבסיסיות. אם כך, מה הפונקציה של אזרחות כאשר זכויותיך כאזרח בטלות?
ערביי ישראל הם החוליה הראשונה בשרשרת העלולה להכריז עצמאות טריטוריאלית, אך אינה היחידה. הדלות הנוראית בה חיים הבדואים בדרום, הריסות בתיהם כעדות יהודית לשמירה על החוק והמצב בכפרים הבלתי-מוכרים בנגב, בהם אפילו מים זורמים הם בבחינת חלום רחוק, מהווים סכנה ברורה ומיידית. העובדה שעדיין לא הוקמה מדינה בדואית בדרום הארץ, היא בחזקת נס, אך לא לעולם חוסן. בדומה לבדואים, הדרוזים מצפון הארץ, אשר קשרו את גורלם בגורל העם בישראל, שולחים את מיטב בניהם ובנותיהם לשרת בצבא, והכרת התודה שהם זוכים לה היא פקפוק תמידי בטוהר כוונותיהם ונאמנותם.
מיעוטי ארץ הקודש חשים בכל יום שיכולתם להשפיע על סדר היום הכלכלי והחברתי מצטמצמת. לא רחוק היום בו יתייאשו מהממסד, שאינו משרת את מטרותיהם, ויזנחו אותו לטובת ניהול ענייניהם באופן עצמאי.
דבריו של שר החוץ ליברמן ביחס לשאיפות טריטוריאליות של הפלשתינים בארץ מדויקים, אך מתעלמים מהגורמים שמובילים לכך - והוא וחבריו לממשלה בראשם. דין אחד ליהודים ואחר למיעוטים, תפיסות משיחיות-פשיסטיות לפיהן "העם נבחר" קיים בכדי לממש את מטרתו הייעודית, ולשם כך דורש את הטריטוריה שלו, תוך הפיכת אויבו לדמון מסוכן המעכב אותו במזיד, בעלות דמיון מצמרר לרוחות רעות בהיסטוריה.
במידה שנתעלם, תהיה זו שעת מבחן לחוסנה הלאומי של החברה, ולמוסר של המוסד הפוליטי. האם לפנות לדרך האלימה למיגור המבקשים עצמאות, כמו ביוגוסלביה? או שמא לאפשר זאת? כיום יש באפשרותנו למנוע את הפילוג והשסע שבכוחם להביא להכרעות מסוג זה. במוקדם או במאוחר, עלולה להגיע השעה בה יזעקו כל ראשי החברה הערבית בישראל: "גוואלד". לא בכוח זרוענו למנוע זאת, אלא בחוכמתנו.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה על פי התהום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בלופר, כבר עכשיו אין רוב יהודי ל"ת
אתה עובד עלינו?  |  18/10/10 09:15
2
אויבי המדינה צומחים מתוכה
האנס מארלוזורוב  |  18/10/10 10:54
3
השמאלנים זורים חול בעיניים:
צבי גלברד  |  18/10/10 10:55
4
רעי רועי
איש עצוב  |  18/10/10 11:19
5
בהבדל מיגוסלביה כאן לאום אחד
אחד העמך  |  18/10/10 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
פרשת לך לך חייבת להיות תמרור דרך כדי שנהיה חברה של "מאזני צדק, אבני צדק, איפת צדק והין צדק" ולא חברת "הולילנד"
יורם הר-לב
"מה הטעם בהצהרת אמונים?", שואל ביילין וצודק    יש הבדל בין לא לראות חשיבות בהצהרת אמונים למדינה, לבין סירוב לחתום עליה. סירוב של אזרח להצהרת אמונים למדינה מראה בדיוק זאת - האזרח אינו נאמן
עליס בליטנטל
רבותיי ההיסטוריה חוזרת, זו איננה עוד קלישאה אלא עובדה שמוכיחה עצמה, אנחנו והעולם כולו לא לומדים מטעויות ועל טעויות משלמים    האם יש לנו פרטנר אמיתי לשלום? - תשובה למורי ורבי אורי אבנרי
נעמי טלטש
מדוע לא ננקטים הצעדים הנחוצים להגנה על פועל הבניין הפלסטיני?    הציבור, גם זה השמאלי, אדיש    חיי אדם בסכנה
יונה ברגור
חוכמת המדינאות היא להבטיח דמעות של אושר ולמנוע דמעות של אובדן ועצב, לעשות שלום לפני המלחמה הבאה, ולא לבכות עם כולם על הרוגי המלחמה שהייתה    שיעור מוסר מחילוץ הכורים בצ'ילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il