X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק החתירה לגשר על הפערים, רק הרצון למצוא את המשותף, רק היכולת לשלב ידיים ולשתף יחד פעולה, על-מנת למצוא פתרונות ולהוציא לפועל את מימוש הערכים המשותפים, יוכלו להביא את כולנו יחד למישור גבוה יותר של מציאות מוסרית וערכית בה כולנו נוכל לתרום ולהעניק לצורך התפתחותה והתרחבותה של החברה
▪  ▪  ▪
לגשר בדרך למטרה המתבקשת מכל הצדדים [צילום אילוסטרציה: עופר הירש]

הבה נבחן את ההנחה שהשמאל הקיצוני, נציג האליטה הישנה, מנסה להסתיר את המניעים האמיתיים שלו. לשיטתם, הציונות, נכון להיום, נטשה את הסוציאליזם ואת הדאגה לחלש באשר הוא, ובעצם בגדה בערכים של מייסדי המדינה. האם זוהי הסיבה שהאליטות הישנות נאבקות בחירוף-נפש על הגדרתה של מדינת ישראל מחדש, ובעצם פועלות בכל כוחן לקדם ערכים חברתיים אנטי-לאומיים תוך שלילת זהותה היהודית של המדינה?
מה שמחליף את הציונות ואת היהדות לדידם, הוא המאבק למען החלש ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום. יתרה מכך, את הלאום הם שואפים לשלול ולבטל. זוהי נקודת המוצא שדרכה ניתן להבין מדוע הם רואים ביעד של "מדינת כל אזרחיה", משאת נפש שמטרתה הסופית היא ביטול ההגדרה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.
ניכר, שנציגי האליטה הישנה - וזה לא משנה היכן הם ממוקמים במפה הפוליטית - רואים בציונות תנועה שבעצם בגדה בערכיה הבסיסיים ובמטרתה המקורית לכאורה, שהיא: הקמת מדינה סוציאליסטית ולאו-דווקא מדינה יהודית. יש לשים לב לדרך שבה הם יוצרים מצג-שווא לפיו יש לכאורה רק שתי ברירות שבהכרח באות זו על-חשבון האחרת. היהדות מצד אחד, שמוצגת על ידם כגזענית וכמיושנת, מול ערכים אוניברסליים של דאגה לחלשים באשר הם. ערכים אלה משקפים לשיטתם את כל הטוב והנאצל בעולם, בעוד היהדות בהכרח משקפת את שורש כל השוביניזם, ה"קפיטליזם החזירי", הלאומנות, הגזענות, הפטריארכליות, הרצחנות, האלימות, הכיבוש, הפשיזם, החשיכה והרוע בעולם.
מניפולציות אלה באות להסתיר בעצם אידיאולוגיה סדורה שהם כנראה מתביישים להצהיר עליה בגלוי: שלילת הדת והלאומיות היהודית, שלילת הציונות ושלילת זכותם של היהודים להגדרה לאומית, לבית לאומי בארצם ההיסטורית וליצירת חברה ותרבות יהודית פורחת ומשגשגת.

בסיס המאבק של השמאל

עלינו לשים לב כיצד כל אימת שישנו ניסיון כן להביא אל הדיון את ערכי היסוד של העם והדת היהודיים, נציגי האליטות הישנות מיד שוללים כל אפשרות לדיון ענייני ושולפים כינויי גנאי חסרי הקשר בסגנון: "פשיזם", "לאומנות", "גזענות"...

יש להציף אל לב המודעות הציבורית את מה שבאמת עומד בבסיס המאבק של השמאל. במידה שאין הדברים נכונים, חובת ההוכחה וההתמודדות העניינית עם הטיעונים האלה, חלה על נציגי העמדות הללו.
ההנחה היא שבבסיס המאבק של השמאל מונחת אידיאולוגיה אנטי-לאומית ביסודה, שמייצרת מצג-שווא, לפיו היא מגינה על החלשים באשר הם, בלי קשר לדת, מין ולאום. נציגי האידיאולוגיה הזו עושים כל שלאל ידם להילחם ביהדות כדת וכלאום תוך הצגתם כמנוגדים, שוללים, מפריעים וסותרים את הערכים הללו. בפועל, הדבר נעשה בצורה מניפולטיבית ודמגוגית בשלל מאבקיהם למען ילדי העובדים הזרים ה"חלשים", למען הבדואים ה"חלשים" באל-עראקיב, למען זכויות הנשים ה"חלשות", למען הערבים ה"חלשים", למען הפלשתינים ה"חלשים", ועוד מאבקים שביסודם דמגוגיה ומניפולציות רגשיות הבאות לנגח את התשתיות הערכיות של עם ישראל. הם לעולם לא יפעלו למען "יהודים חלשים".
יש להביא אל לב המודעות הציבורית את הצורה בה הם מבססים את מאבקם הדמגוגי על בסיס התעלמות מוחלטת מסוגיות הנוגעות ללאומיות היהודית ולדת היהודית. יש לשים לב כיצד הם מתעלמים משאלות של מסורת יהודית, מורשת יהודית, צדק היסטורי, עובדות וכיו"ב.
הם מציגים את ערכי היהדות כמנוגדים, וככאלה שסותרים את הערכים ה"נאצלים" של ההגנה על החלשים, החלכאים והמדוכאים. עלינו לשים לב כיצד כל אימת שישנו ניסיון כן להביא אל הדיון את ערכי היסוד של העם והדת היהודיים, נציגי האליטות הישנות מיד שוללים כל אפשרות לדיון ענייני ושולפים כינויי גנאי חסרי הקשר בסגנון: "פשיזם", "לאומנות", "גזענות", "מקארתיזם", "סתימת פיות" ועוד.
אך זאת יש לומר בגרון ניחר ובקול גדול: אין דבר יותר שקרי ורחוק מן המציאות מהצגת היהדות כמנוגדת לערכים הומניים של חסד ותיקון עולם. העם היהודי מבוסס כולו לאורך דורות על ערכים ומעשים של הגנה על החלשים. ערכי הנצח של העם היהודי הם אמת, צדק, שלום, חירות, חיים, אחווה וחסד.
במקום לנגח את היהדות ולשלול אותה, יש לבחור באתגר של הכרתה האמיתית. יש ללמוד את התורה באמת, ולזקק מתוכה את הערכים הנשגבים והנעלים באמת, שקיימים בה באופן אינסופי. יעיד כל מי שלומד אותה באמת ובכנות, על עומקה הנהדר והאינסופי, ועל האוצרות שהיא מבטיחה למי שבאמת בא ללומדה כדי לפגוש בה באמת ובתמים את נשמתו.
מתוך לימוד אמיתי, עמוק וכן של התורה, ניתן להתעלות מעל הפרדוקס המדומה שמנסים לייצר, כאילו יש סתירה בין ערכים ליברליים לערכי התורה. מתוך התעלות מעל הסתירות שקיימות כביכול בין הערכים העל-לאומיים לערכים הלאומיים והדתיים של היהדות, ניתן לייצר סינרגיה מופלאה שתביא לעולם אפשרויות חדשות למימוש ערכים מקודשים ואוניברסליים שחשובים לכל אדם באשר הוא אדם.
הערכים של אמת, צדק, שלום, חירות, חיים, אחווה וחסד הם ערכים יהודיים ואוניברסליים כאחד. יש למצוא את הדרך לגשר בין נקודת המוצא האוניברסלית לבין נקודת המוצא היהודית. אין להנציח מאבק מלאכותי שביסודו הוא אינו לשם שמים. הנצחת מלחמת חורמה בין שתי השקפות העולם הקוטביות הללו, תביא רק ליותר סבל ותמנע את מימוש הערכים ששני הצדדים שואפים להגשים בסופו של דבר. רק החתירה לגשר על הפערים, רק הרצון למצוא את המשותף, רק היכולת לשלב ידיים ולשתף יחד פעולה, על-מנת למצוא פתרונות ולהוציא לפועל את מימוש הערכים המשותפים - יוכלו להביא את כולנו יחד למישור גבוה יותר של מציאות מוסרית וערכית בה כולנו נוכל לתרום ולהעניק לצורך התפתחותה והתרחבותה של החברה האנושית בה אנו חיים.
לסיום, אמחיש את דבריי באמצעות דברי הנביא היהודי, ישעיהו בן אמוץ [נ"ח, ו'], שמהווים את הבסיס האמיתי והשלם לערכים שכולנו שואפים לראותם מתממשים בעולמנו:
הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ, וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת: כִּי-תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ, וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם. אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ, וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח; וְהָלַךְ לְפָנֶיךָ צִדְקֶךָ, כְּבוֹד יְהוָה יַאַסְפֶךָ. אָז תִּקְרָא וַיהוָה יַעֲנֶה, תְּשַׁוַּע וְיֹאמַר הִנֵּנִי: אִם-תָּסִיר מִתּוֹכְךָ מוֹטָה, שְׁלַח אֶצְבַּע וְדַבֶּר-אָוֶן. וְתָפֵק לָרָעֵב נַפְשֶׁךָ, וְנֶפֶשׁ נַעֲנָה תַּשְׂבִּיעַ; וְזָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹרֶךָ, וַאֲפֵלָתְךָ כַּצָּהֳרָיִם. וְנָחֲךָ יְהוָה, תָּמִיד, וְהִשְׂבִּיעַ בְּצַחְצָחוֹת נַפְשֶׁךָ, וְעַצְמֹתֶיךָ יַחֲלִיץ; וְהָיִיתָ, כְּגַן רָוֶה, וּכְמוֹצָא מַיִם, אֲשֶׁר לֹא-יְכַזְּבוּ מֵימָיו. וּבָנוּ מִמְּךָ חָרְבוֹת עוֹלָם, מוֹסְדֵי דוֹר-וָדוֹר תְּקוֹמֵם; וְקֹרָא לְךָ גֹּדֵר פֶּרֶץ, מְשֹׁבֵב נְתִיבוֹת לָשָׁבֶת. אִם-תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ, עֲשׂוֹת חֲפָצֶךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי; וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג, לִקְדוֹשׁ יְהוָה מְכֻבָּד, וְכִבַּדְתּוֹ מֵעֲשׂוֹת דְּרָכֶיךָ, מִמְּצוֹא חֶפְצְךָ וְדַבֵּר דָּבָר. אָז, תִּתְעַנַּג עַל-יְהוָה, וְהִרְכַּבְתִּיךָ, עַל-במותי (בָּמֳתֵי) אָרֶץ; וְהַאֲכַלְתִּיךָ,נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ--כִּי פִּי יְהוָה, דִּבֵּר.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גשר בין מדינת כל אזרחיה למדינה היהודית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל בונה את "גשר המכבייה" ל"ת
צבי גלברד  |  18/10/10 10:57
2
המאמר מלא שקרים. ממש בזיון
דיטה נרקוזיפטי  |  18/10/10 11:07
 
- איזה השקפת עולם מעותת
מוציקו  |  18/10/10 13:35
 
- הגשר המחבר בין המגיבה לאורי בר
איש שלום דוד  |  29/10/10 22:10
3
המאמר בא לבטא את התודעה החדשה
אורי בברעם  |  18/10/10 13:50
4
טור מעולה ,מדויק נכון וכואב ל"ת
איש1  |  19/10/10 00:08
5
לא אורי,אתה טועה בגדול-
ArielW7  |  5/12/10 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי רז
לפני שנהפוך ליוגוסלביה של המזרח התיכון, ומיעוטים לאומיים ידרשו עצמאות ריבונית, חובה להתנער מגל הלאומנות הגואה; במידה שלא - תחילת הסוף כבר כאן
איתן קלינסקי
פרשת לך לך חייבת להיות תמרור דרך כדי שנהיה חברה של "מאזני צדק, אבני צדק, איפת צדק והין צדק" ולא חברת "הולילנד"
יורם הר-לב
"מה הטעם בהצהרת אמונים?", שואל ביילין וצודק    יש הבדל בין לא לראות חשיבות בהצהרת אמונים למדינה, לבין סירוב לחתום עליה. סירוב של אזרח להצהרת אמונים למדינה מראה בדיוק זאת - האזרח אינו נאמן
עליס בליטנטל
רבותיי ההיסטוריה חוזרת, זו איננה עוד קלישאה אלא עובדה שמוכיחה עצמה, אנחנו והעולם כולו לא לומדים מטעויות ועל טעויות משלמים    האם יש לנו פרטנר אמיתי לשלום? - תשובה למורי ורבי אורי אבנרי
נעמי טלטש
מדוע לא ננקטים הצעדים הנחוצים להגנה על פועל הבניין הפלסטיני?    הציבור, גם זה השמאלי, אדיש    חיי אדם בסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il