X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשרות מיליוני שקלים מתקציב הביטחון מופנים לתחנת רדיו המעסיקה בעיקר אזרחים, שאינה ממלאת את ייעודה ופועלת בניגוד לחוקי המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בימי הולדת נהוג כידוע לאחל "עד 120". לגלי צה"ל אני מאחל: עד מחצית 120. הגעתם ל-60 שנה. כל הכבוד. עכשיו תחזירו ציוד. את גלי צה"ל צריך לסגור.
למה? קשה לדעת מאיפה להתחיל. אולי מעצם העובדה שתחנת רדיו צבאית במדינה דמוקרטית, היא דבר שאינו מתקבל על הדעת. לגנרלים יש תחנת רדיו משלהם - זה דבר שקורה רק בדיקטטורות צבאיות, אחרי שהם משתלטים על תחנת השידור הממלכתית. אצלנו נותנים להם את התחנה ואת השליטה בה. זה לא שאני חושש מדיקטטורה צבאית; ממש לא. אבל למה ליצור מראש מכשיר העלול להפוך יום אחד לחרב פיפיות? למה להקים גוף תקשורת שמעצם טבעו אינו יכול להיות חופשי?
נמשיך מהעובדה שגלי צה"ל כבר מזמן אינה ממלאת את ייעודה המקורי: לשדר תכנים המיועדים לחיילים בכלל ולהוות חלק מכור ההיתוך הצה"לי בפרט. בבדיקה מאוד ליברלית, מצאתי שיש לתחנה עשר שעות בשבוע בנושאים צבאיים. כן, עשר שעות. מאחר שגלי צה"ל משדרת 24/7, המשמעות היא שרק 7% משידוריה מופנים לחיילים. אם נוסיף את גלגל"צ - רשת-משנה שעוסקת בדיווחי תנועה ובמוזיקה, ושאפילו לא מעמידה פנים שיש לתכניה קשר כלשהו לצבא - נגיע לשיעור מדהים של 3.5%.
אם תסתכלו באתר האינטרנט של התחנה, תגלו שחדשות הצבא והביטחון מופיעות רק במקום השישי בסרגל הכלים; חדשות, ספורט, כלכלה, תרבות ופנאי, מגזין - כל אלו באים לפני מה שאמור להיות הייעוד המרכזי של התחנה. ועל זה מוציאים עשרות מיליוני שקלים בשנה מתקציב הביטחון, כאשר מדי שנה אנו שומעים את זעקות השבר של צה"ל על מצוקתו הכספית.
ובאמת, לאן הולך הכסף? הנה רשימה חלקית של הקריינים, השדרנים, העורכים והמגישים בגלי צה"ל: דליק ווליניץ, גולן יוכפז, מיכה פרידמן, ניב רסקין, אילנה דיין, רזי ברקאי, רינו צרור, יעל דן, אברי גלעד, משה שלונסקי, עירית לינור, קובי אריאלי, ירון וילנסקי, גידי אורשר, איתן ליפשיץ, גדעון רייכר, יעקב אחימאיר, אבשלום קור, יעקב אגמון, מיכאל הר-סגור, דודי תדמור, דודי לנץ, יואב קוטנר, טלי ליפקין-שחק. המשותף לכולם: אזרחים שכבר מזמן שכחו מה זה שירות צבאי ואפילו מה זה שירות מילואים.
במחלקת האקטואליה של גלי צה"ל מועסקים 10 חיילים - ו-14 אזרחים. במחלקת המוזיקה בעלת ההשפעה העצומה, יש 11 עורכים אזרחים ורק 3 חיילים. במחלקת שידורי חיילים וצבא יש רק 6 חיילים (מה שמלמד כמובן על היעדר החשיבות שלה) ובראשם אזרחית: טלי ליפקין-שחק; אפילו את שידורי הצבא מעדיפים להפקיד בידי אזרחים.
מי שלא השתכנע מכל אלו, אולי יופתע לשמוע שגלי צה"ל מפרה את החוק מדי שבוע בריש גלי, ואין פוצה פה ומצפצף. פקודות הצבא קובעות במפורש, שבשבתות וחגים תיעשה בצה"ל אך ורק פעילות מבצעית חיונית. איכשהו, קשה לומר ששידורי הרדיו הללו נכנסים תחת כנפיה של פעילות כזו. כנ"ל לגבי חוק שעות עבודה ומנוחה: הוא מחייב גם את גלי צה"ל וגם את האזרחים העובדים שם בשבתות.
אחרי שאמרתי את כל זה, אני חייב להיות ריאלי. ברור לי שגלי צה"ל לא תיסגר. אהוד ברק ניסה, בהיותו רמטכ"ל, לגעת בתחנה ונכשל. משום שכמו תמיד כאשר מדובר בברנז'ה, יימצאו ק"ן טעמים להכשיר את השרץ (ע"ע ערוץ 10). משום שכאשר מדובר בצעצוע של הבנים-של והמקורבים-של, ייטען במלוא הרצינות שהתחנה חיונית לבטחון המדינה. משום שמדינת תל אביב, שגלי צה"ל היא תחנת השידור שלה, תמשיך כמו תמיד לחיות בבועה שלה.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לסגור את גלי צה"ל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
צודק. הכנסו וחתמו על העצומה
כנסו קבלו לינק  |  18/10/10 23:24
2
תגובה
צנחן  |  19/10/10 06:39
3
צבאית?הכי פליטית במדינה!לסגור! ל"ת
dodel  |  19/10/10 06:55
4
האם אתה חובש כיפה במקרה?
בן ישראל  |  19/10/10 08:07
 
- אדוני קרא את מגילת העצמאות?
יח  |  19/10/10 12:02
5
חנן וייס-לא רק פועלת נגד המדינ
אפילו נגד הצבא  |  19/10/10 09:52
6
אסור בשום אופן לסגור גלי צה"ל
אידה קמיקזה  |  19/10/10 12:00
7
מורשת גלי צהל
צדקן  |  20/10/10 09:00
8
בנים של
חייל קרבי  |  28/11/10 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סמדר טייטלר
אין לאחסנם במקומות החשופים ללחות וחום    אין לצרוך מוצר שתאריך התוקף שלו פג    מומלץ לשמור על תוסף התזונה באריזתו המקורית בלבד
אברהם שרון
"מי רוצה להיות מיליונר?", שואל המנחה החייכן. הוא שואל כאומר: שופוני נא, הנני כאן, השעשוען הידוען, המצליחן. אם אני יכול – אולי גם אתם יכולים...
בעז העצני
מה קיבלנו מתיקון החוק? מהומה גדולה עם תועלת שולית, ספין ותו לא, מהלך שאינו מתחיל להתמודד עם הבעיה האמיתית ואולי אף מבטא השלמה איתה
שולמית קיסרי
האם הייתם מוכנים שטיסתכם תתארך מבלי שסיפרו לכם מראש, או לחילופין יציעו לכם מחיר מוזל בגלל הטרטור, בזבוז הזמן ובזבוז כוחותיכם ויניחו לכם לבחור אם מתאים לכם?
ראובן לייב
רשימת המסעדות המובילות במעדניהן הייחודיים: ממרק ועד לפתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il