X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה הפלשתינית דנה באפשרות לבקש מהליגה הערבית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בחודש הבא כדי שתכריז על הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' ישראל אומרת כי מדובר בצעד חד-צדדי ומאיימת בתגובה חריפה הממשל האמריקני יכול למנוע את ההכרזה אך עמדתו תגובש סופית רק לאחר הבחירות לקונגרס
▪  ▪  ▪
אובמה. לא מצליח לחלץ מן הבוץ [צילום: AP]

המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים תקוע... הזמן חולף ושום דבר לא זז... ממשל אובמה לא מצליח לחלץ את עגלת המשא-ומתן מהבוץ שבו היא נתונה...
בינתיים פרסמה ממשלת ישראל מכרזים חדשים לבניה במזרח ירושלים. הממשל האמריקני קיבל על כך הודעה מראש והביע את מורת רוחו.
הפלשתינים זועמים על החלטת ישראל לבנות 240 יחידות דיור בשכונות החדשות בירושלים הנמצאות מעבר לקו הירוק. ראש מחלקת המשא-ומתן באש"ף,ד"ר צאיב עריקאת אומר כי מדובר ב"מכה קטלנית" עבור המאמצים האמריקנים וקורא לממשל האמריקני להטיל על ראש הממשלה נתניהו את האחריות לקריסת השיחות.
הפלשתינים ומדינות ערב ממתינים בקוצר רוח ל-3 בנובמבר. הם בטוחים שלאחר הבחירות בקונגרס הנשיא אובמה "יטפל" בבנימין נתניהו.
בינתיים נערכים הפלשתינים לכינוס של הליגה הערבית בחודש הבא בתום מועד 30 הימים שהקציבה הליגה הערבית לארצות הברית לנסות ולשכנע את ממשלת נתניהו להסכים להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.
ההנהגה הפלשתינית התכנסה ברמאללה בסוף השבוע שעבר והחליטה כי היא תבחן לעומק את כל האפשרויות המדיניות העומדות על הפרק בצל העיכוב בתהליך המדיני והתעקשותה של ישראל לחבר בין ההתנחלויות והמשא-ומתן הישיר.
מקורות בכירים באש"ף ציינו כי בין האפשרויות השונות הנבחנות גם האפשרות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתכיר בקווי 67 כגבולותיה הרשמיים של מדינת פלשתין.
ואכן נראה כי זו היא התוכנית המתגבשת אצל הפלשתינים ומדינות ערב החברות בליגה הערבית שתובא לדיון בכינוס של הליגה בחודש הבא שאמור לדון בחלופות למשא-ומתן עם ישראל אם תתעקש ישראל להמשיך בבנייה בהתנחלויות.
גם מצרים שהתנגדה לכך שהפלשתינים "ישברו את הכלים" וינקטו בצעדים חד-צדדים רומזת על האפשרות כי היא עשויה לשנות את עמדתה. שר החוץ המצרי אחמד אבו אלע'יט מעריך כי ייתכן שהליגה הערבית עלולה להיאלץ לקרוא לאו"ם להכיר במדינה פלשתינית בגבולות 67 ולהעניק לה מושב לגיטימי בעצרת הכללית.
ייתכן שהדברים מופנים לאוזניים אמריקניות ומצרים מנסה לשכנע את הממשל להפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו כדי למצוא מוצא מהסבך לפני כינוסה של הליגה הערבית בחודש הבא.
ומה חושב הממשל האמריקני על הכוונות האלה של הפלשתינים והליגה הערבית?
בממשל האמריקני לא הרימו ידיים והמאמצים נמשכים למצוא נוסחה שתאפשר את המשך המשא-ומתן בין שני הצדדים. ישראל הבהירה לארצות הברית כי פניה של הליגה הערבית למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכריז על מדינה פלשתינית בגבולות 67 תחשב כצעד חד-צדדי וניסיון לקבוע את תוצאות המשא-ומתן מראש ותגרור את ישראל לתגובה חריפה.
לכן, בתדרוך לכתבים לפני כמה ימים נזהר דובר מחלקת המדינה האמריקנית ואמר כי "הממשל מאמין כי הדרך הטובה ביותר לפתרון הסכסוך היא במשא-ומתן ישיר בין הצדדים וכי הוא מתנגד לנקיטת צעדים חד-צדדים".
זו היא עמדת הממשל כעת אך היא עלולה להשתנות לאחר ה-3 בנובמבר אם המפלגה הדמוקרטית תנחל מפלה קשה בבחירות לקונגרס.
גם באיחוד האירופי מגלים זהירות רבה לרעיון הזה של הקמת מדינה פלשתינית דרך האו"ם. שר החוץ הצרפתי קושנר אמר במהלך ביקורו ביריחו לפני כמה ימים כי הוא תומך באפשרות הזו אם היא לא תבוא על חשבון התהליך המדיני הקיים וכי זו גם דעתו של עמיתו הספרדי מורטינוס.
ברשות הפלשתינית מתגבשת ההערכה כי ההנהגה הפלשתינית מיצתה את האופציות המדיניות מול ממשלת נתניהו וכי בשל סירובה של הממשלה הישראלית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובהעדר לחץ אמריקני על ישראל על הפלשתינים "לעשות מעשה". להערכת הפלשתינים המצב היום שונה בהשוואה לשנת 2000 כאשר יצאו הפלשתינים לאינתיפאדה מזוינת נגד ישראל לאחר כישלון ועידת קמפ דיויד.
להערכתם,ישראל מבודדת היום בזירה המדינית והיא ניצבת בעמדה לעומתית אל מול עמדות הרביעייה הבינלאומית תוך שהיא מנצלת את המצב הפוליטי הפנימי של הנשיא אובמה בגלל הבחירות לקונגרס. הפלשתינים חוששים שישראל רוצה לגרור אותם לעימות מזוין כדי שתוכל לטעון כי מדובר בטרור וכי אין שותף בצד הפלשתיני. לכן הם מעדיפים לפעול במישור המדיני ולהגביר את בידודה של ישראל.
בימים הקרובים תגבש ההנהגה הפלשתינית את עמדתה הסופית ואחר ייצא יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס לתיאום עמדות עם מדינות ערב.
אם יחליטו הפלשתינים ומדינות ערב לפנות למועצת הביטחון בדרישה להכיר במדינת פלשתין בגבולות 67 הם ייאלצו לקחת את הסיכון שהתגובה הישראלית תהיה חריפה וגם לקחת בחשבון את האפשרות שארצות הברית עשויה להשתמש בזכות הוטו שלה כדי למנוע את ההחלטה ולהציל את המשך המשא-ומתן.
ייתכן שכל המהלך הזה הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית ערבית מתוחכמת שנועד להלחיץ את ישראל ואת ממשל אובאמה,אולם ישראל צריכה לקחת בחשבון את התרחיש הגרוע ביותר שהמהלך בכל זאת ייצא אל הפועל.
חודש נובמבר 2010 צופן בחובו ימים קשים לממשלת נתניהו...
כדאי שתיערך לכך בהתאם.

תאריך:  19/10/2010   |   עודכן:  20/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המושב של מדינת פלשתין בעצרת הכללית של האו"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
עלילת הדם הגדולה לפיה עמיר, נתניהו ואני רצחנו את רבין שוקעת בתהום הנשיה. היום חתן פרס אולמרט לעיתונות והפשקוויל של המדינה מריצים במקומה את הפרוטוקולים של זקני הימין
אורי אליצור
נתניהו אומר ששאלת המדינה והעם היהודי היא מוקד הסכסוך בינינו ובין הפלשתינים. תוך כדי כך הולכת ונחשפת העובדה שזהו כנראה גם מוקד הוויכוח העמוק בינינו לבין עצמנו. גם אם שום דבר לא ישתנה במישור המדיני הבינלאומי, כבר הרווחנו מזה לא מעט
אסף גולן
קבוצה קטנה של בעלי אינטרס צר העדיפה להטיף לסדר היום הציבורי שלה גם במחיר חילול קדושתו של יום הזיכרון לרצח יצחק רבין
גלעד זליבנסקי
אין פגיעה מסוכנת יותר בגוף או בנפש של יחיד או של המון מחוסר ההרגשה של הסכנה ושל הכאב עצמו. שכן, ללא מודעות עצמית אין גבול לבריחה מההיגיון אך לא יתכן שמי שלא מבחין בין מציאות וחלום יהיה מודע ליופי האוטופי של שנת החלום
מאיר הילזנרט
כמפלגה שחרתה על דגלה את מלחמת זכויות האזרח, ובפרט האזרח שנמצא בדעת מיעוט על מרצ לפעול למען זיכויה של הר שפי    לא תעשה כן שוב יוכח כי השמאל הישראלי אינו לוחם חירות כי אם לוחם רק עבור חירות דעותיו הוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il