X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירות לפרלמנט המצרי ייערכו בחודש הבא והשלטון המצרי הטיל שורה של הגבלות על אמצעי התקשורת כדי להחליש את השפעתה של האופוזיציה ההערכות הן שמפלגת השלטון שוב תנצח בבחירות - דבר שיחזק את משפחת מובארק לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה
▪  ▪  ▪
מובארק. לא לוקח סיכון [צילום: AP]

האווירה במצרים מתחממת לקראת הבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-28 בנובמבר השנה...
הנשיא מובארק חולה בסרטן ובשנה הבאה צפויות גם להיערך גם הבחירות לנשיאות. מובארק מריץ מאחורי הקלעים את בנו גמאל לתפקיד הנשיא.
שתי מערכות הבחירות האלה יקבעו את אופיו של השלטון המצרי אשר נמשך ברציפות מאז עלה חוסני מובארק לשלטון ב1981 לאחר הירצחו של אנוואר סאדאת בידי קנאים מוסלמים.
ההערכות במצרים הן כי מפלגת השלטון של מובארק צפויה לזכות ברוב המושבים בבית התחתון. מפלגת האופוזיציה הגדולה של תנועת "האחים המוסלמים" מחזיקה בחמישית מהמושבים בבית זה.
הבחירות הקודמות לפרלמנט התקיימו ב-2005. האופוזיציה המצרית ניצלה אז את הסיקור התקשורתי לבחירות כדי לתקוף את שלטונו של מובארק ולחשוף מעשי שחיתות ואי-סדרים שהשפיעו על ציבור הבוחרים המצרי. ולהערכת גורמים בשלטון המצרי, ניצול אמצעי התקשורת לטובתה סייע לה רבות בבחירות הקודמות לפרלמנט.
הפעם החליט הנשיא מובארק שלא לקחת שום סיכון והוא החל להצר את רגליה של התקשורת לקראת הבחירות לפרלמנט.
משרד התקשורת המצרי הורה בשבוע שעבר לחברת הלווין הגדולה במדינה Nileset להוריד מהאוויר 12 ערוצי טלוויזיה ושלח התראות לעוד 20 ערוצים נוספים.
מה היה הנימוק הרשמי של משרד התקשורת המצרי?
"הערוצים נחסמו לאחר מחקר מעמיק, מטרתנו היא להגן על הציבור המצרי והערבי מפני ערוצים שהיו נחושים להשתמש בקריאות לרצח, השפלה של קבוצות דת וסיכון של אנשים חולים במטרה להרוויח כסף ולהפיץ אידיאולוגיות קיצוניות".
אף אחד במצרים לא קונה את ההסבר הזה.
כל ילד במצרים יודע שההגבלות החדשות האלה הן בבחינת "סתימת פיות" של השלטון לקראת הבחירות לפרלמנט.
השלטון המצרי גם הטיל הנחיות חדשות שמשמעותן כי בפועל כל השידורים החיים בטלוויזיה, כולל תוכניות אירוח ועידכוני חדשות יהיו בפיקוח הטלוויזיה הממשלתית וביטל את הרישיונות של חברות פרטיות המספקות שירותים של שידורים חיים וחייב אותן לבקש רישיונות חדשים מערוץ הטלוויזיה הממשלתית. כמו-כן הוטלו הגברות על שליחת מסרונים (sms) לטלפונים ניידים בתפוצה נרחבת.
כמה העיתונאים המצרים שאינם קשורים לממסד המצרי יצאו בהתקפה נגד הצעדים האלה של השלטון המצרי.
איגוד העיתונאים של מצרים האשים את הממשלה בדיכוי ערוצי תקשורת שנתנו במה לביקורת נגד המשטר. אחד המו"לים הידועים במצרים, השאם קאסם, אמר כי "כל ההגבלות החדשות על אמצעי התקשורת לפני הבחירות לפרלמנט והבחירות לנשיאות מעידות על כוונת השלטון למנוע מהם לסקר את פעילות האופוזיציה ועל ההתנכלות של השלטון לציבור המצביעים".
דוברי הממשלה המצרית דוחים את ההאשמות האלה וטוענים כי מדובר בהנחיות שנועדו "להסדיר את שוק התקשורת".
המצב הכלכלי והחברתי במצרים קשה ורבים בציבור המצרי רוצים לראות שינוי אולם הנשיא מובארק מדכא את האופוזיציה המצרית ב"יד ברזל" באמצעות נאמנו הגנרל עומר סולימאן שהינו שר המודיעין המצרי.
החשש העיקרי של מובארק הוא מפני תנועת "האחים המוסלמים" (תנועת האם של החמאס), הוא נחוש למנוע מהם לחזור על הישגם בבחירות הקודמות לפרלמנט לפני חמש שנים.
על הרקע הזה יש להבין את גלי המעצרים שעשו שרותי הביטחון המצרים,בשבועות האחרונים, בקרב פעילי התנועה. תנועת "האחים המוסלמים" הוצאה מחוץ לחוק כבר לפני הרבה שנים והתקנות שחוקק השלטון המצרי מונעות ממנה להתאגד כמפלגה פוליטית על בסיס מצע דתי.
מפלגת השלטון במצרים שנקראת "המפלגה הלאומית-דמוקרטית" זכתה בכל הבחירות לפרלמנט ביותר משני שליש של המושבים. בכך היא הבטיחה שהיא זו שתחוקק את החוקים במדינה... באמצעות החקיקה הזו היא גם מצליחה להגביל באופן משמעותי את כוחה של האופוזיציה.
הבחירות לפרלמנט הן מבחן חשוב לנשיא מובארק שכאמור חלה בסרטן. ניצחון נוסף של מפלגת השלטון בבחירות לפרלמנט יחזק את מעמדו של מובארק ויסייע לו בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הנשיא מובארק עדיין לא הודיע אם בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות אך הוא בהחלט זקוק לביצור מעמדו וביצורמעמד בנו גמאל שיש לו תפקיד בכיר במפלגת השלטון. ניצחונה של מפלגת השלטון בבחירות לפרלמנט יחזק את מעמדם של שניהם.
אבל האתגר העיקרי של משפחת מובארק הוא הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.
עדיין לא ברור מי יהיה הנשיא הבא והאם מובארק יצליח להכתיר את בנו גמאל ליורשו.

תאריך:  23/10/2010   |   עודכן:  24/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
לו היה הבי-בי-סי פותח את עצמו ב-1940 לשידורים מאוזנים ואובייקטיביים בנוסח הישראלי ונותן לאנשינו אותה במה שהוא נתן לצ'רצ'יל - כמו שאמצעי התקשורת הישראלים נוהגים כל השנים עם הערבים - היינו יכולים לכפות על בריטניה "הסכם פשרה" שהיה מאפשר לנו להשתלט על האי המעצבן הזה
מוטי היינריך
החוקים הקיימים בתחום הבנייה והקרקעות, וגם מרבית אלה המתוכננים, מבטיחים המשך של עליות מחירים    ההיצע מוגבל וחסום    ה"בכירים" ומרבית הציבור שבויים בתפיסות שגויות בדבר הכורח באוסף האיסורים הקיים על שוק הבנייה, תוך התעלמות מוחלטת מהמחיר של הגבלת החופש לבנות
בועז ארד
בישראל חגגו העיתונים בשלל כותרות חגיגיות ובהן "ניצחון התקווה" (מעריב), "ויהי אור" (ידיעות אחרונות) ו"ניצחון האדם" ("ישראל היום"). אך בהמולת הכותרות והפיכת הכורים המחולצים והפוליטיקאים לגיבורי תרבות, נשכחו הגיבורים האמיתיים של הסיפור - היצרנים והיזמים שאיפשרו את מבצע ההצלה הזה
נחמן פביאן
במלאת עשור לאירועי אוקטובר 2000 מונה כיום האוכלוסיה הערבית בישראל 1.5 מיליון נפש    אוכלוסיה זו מודעת כיום, יותר מתמיד, לחשיבותו של השגשוג הכלכלי אשר לידו ה'פוליטיקה' מתגמדת    בעשור האחרון הצליחו יזמים מהמגזר הערבי להיכנס לעשירונים הגבוהים של הסולם הכלכלי    ככלל, ערביי ישראל ידועים כעשירים במצרים ובירדן שאותן הם פוקדים במספרים גדולים    נחמן פביאן מראיין את פרופ' הלל פריש
אריה אבנרי
מבצע שכזה לא נראה מאז מבצע סבתא, מי שהביאה לסיום, או נכון יותר לומר, לפתיחת הפרשייה מחדש היא כרמלה מנשה    כמאמר הקלישאה "כלב השמירה של הדמוקרטיה" יש מי שמראה כי התקשורת היא גם כלב השמירה של הביורוקרטיה    (קיפוד 35)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il