X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם עשרים שנה לאחר הירצחו של מנהיג "כך" עדיין לא שבקה חיים תורתו
▪  ▪  ▪
הרב מאיר כהנא [צילום: פלאש 90]
רחבעם זאבי [צילום: סער יעקב/לע"מ]

אביגדור ליברמן [צילום: AP]

עשרים שנה מאז שנרצח בידי מתנקש ערבי, עדיין משמשת דמותו הנערצת של הרב מאיר כהנא נר לרגליהם של ממשיכי דרכו בימין הקיצוני. חסידיו השוטים של מייסד "הליגה נגד השמצה יהודית" ותנועת "כך", החיים עימנו היום, אינם בוחלים לאמץ אל חיקם את תורתו הגזענית והאנטי-דמוקרטית, כפי שהוכרזה בשעתה על-ידי בית המשפט העליון.
"חוק הנאמנות", שאותו בישל אביגדור ליברמן, אינו אלא וריאציה אלגנטית-יחסית למצעה הגס של תנועת "כך" מן העבר. מה שהגה מנהיגה עוד לפני 30 שנה, הופך עכשיו למציאות חיה בשטח. גם רעיון הטרנספר שבצידו - מכבסת-מלים יפה יותר ל"גירוש אוכלוסיה" - אותו הגה לראשונה כהנא, ושאומץ מאוחר יותר על-ידי רחבעם זאבי, עדיין לא שבק-חיים. הוא רק הפך ללגיטימי בידיו האמונות של איווט, ולא רק שלו. גירוש הערבים משטחי ארץ ישראל ושלילת זכויותיהם האזרחיות, הפכו, למעשה, למשאת-נפשו הכמוסה של הימין הקיצוני כולו.
מטרה משותפת
התקווה הגדולה לחיסול הגזענות, שהתעוררה עם הסתלקותה של תנועת "כך" מן המפה הפוליטית, התגלתה מהר מאוד כתקוות-שווא. היא פשוט נגוזה כלא הייתה. עדות לה היא הלגיטימציה שלו, שרק הולכת ומתקבעת. רצח "גנדי" ושתי האינתיפאדות, הם אלה שמזינים אותה. היא קיימת לא רק בשוליים הפוליטיים. על קירות-בתים רבים ברחבי הארץ שוב חוזרות ומתנוססות סיסמאות הגרפיטי השחור של פעם, בנוסח "כהנא צדק", "הכל בגללך חבר", ובהזדמנות חגיגית זו גם הקריאה של "ישוחרר יגאל עמיר".
הבעיה עם ממשיכי דרכם של הכהניסטים היא יחסם העוין וחסר הפשרות לערבים. כל ערבי באשר הוא נחשב בעיניהם לאויב, ולכן ערבי טוב הוא רק ערבי מת. זהו ליבוי-יצרים שיטתי, על יסוד לאומני-אתני, שהשלכותיו הן איבה ומדון לצמיתות.
ככל שמדובר בניווט של אוכלוסיה ערבית אל מחוץ לגבולות הקיימים, כהנא ו"גנדי" שאפו, פחות או יותר, לאותה מטרה. הם רק ניסחו את הרעיון באורח שונה. כהנא היה מוכן להרחיק לכת אל מעבר לרעיון הגירוש ובכך הצטייר כגזען עד הסוף. מבחינתו אפילו צריך היה לאסור את קיומם של יחסי-מין בין יהודים לערבים כדי "לשמור על טוהר הגזע". "גנדי", לעומתו, דגל אומנם אף הוא בטרנספר, אבל היה פיקח דיו כדי לכסות את רעיונותיו באצטלה של מונחים כשרים יותר. ובדרכו של גנדי הולך גם הימין הקיצוני במהדורתו העכשווית.

תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  26/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כהנא חי בימין הקיצוני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כהנא צדק
החששן  |  26/10/10 09:20
2
נו שויין
מד' ליונה עיוורת  |  26/10/10 10:54
3
מדוע טרנספר זה גזענות???
מטאטא  |  26/10/10 13:00
4
"הציונות היא ציונות של טרנספר"
קראו את גנדי  |  26/10/10 23:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בכירים באש"ף מאיימים כי הרשות הפלשתינית תפסיק לקיים את ההסכמים שחתמה עם ישראל אם יימשך הקיפאון במשא-ומתן    ישראל חייבת להבהיר כי צעדים חד-צדדים של הפלשתינים יגררו תגובה חריפה מצידה    הקונגרס האמריקני החדש עשוי לכבול את ידיו של ממשל אובאמה מלתמוך בצעדים חד-צדדים של הרשות הפלשתינית
יהונתן דחוח-הלוי
העורך הספרותי של עיתון הארץ מסביר את מעשי הרצח בלוד ומהומות בכפרים הערבים בישראל: ביטויי האלימות במגזר הערבי הם ביטוי למרד במסגרות השמרניות במגזר זה שישראל היא במידה רבה האחראית על שימורן.
יהונתן דחוח-הלוי
המג"ד בפרשת הירי בניעלין פונה באמצעות עורך הדין ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת לעצור את המשפט ולהורות על חקירה לבדיקה אם סרטון הווידאו שהפיץ בצלם "טופל", והושמטו ממנו קטעים התומכים בגרסתו    עדותו של הרופא הצבאי מאשרת, כי העצור הפלשתיני לא נפגע מירי ישיר של כדור גומי
רועי אורן
ביום שישי חשף אתר "ויקיליקס" 391,832 מסמכים סודיים אשר תיעדו את הלחימה בעירק    מחד-גיסא מדובר בדליפה חמורה במוקדי הביטחון של ארה"ב, אך מאידך-גיסא נחשפו דברים שרצוי שייחקרו
אברהם שרון
נכון לעכשיו, ישראל מתמידה בסירובה לשלם את המחיר הנדרש, אולי מתוך תקווה עמומה להפחיתו או, לחלופין, למצוא מנופי לחץ חלופיים, אשר יחייבו את החמאס לשנות את תג המחיר ולהוזילו    זה לא יקרה, לא בעתיד הנראה לעין, לא בשלב שבו "מפרפרים חייו" באפלת מרתף עזתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il