X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פורעי "תג מחיר" לא יאהבו את האמת הזאת, אך במעשיהם הם יורדים לשפל המדרגה של הגרועים באויביהם הערבים, שאצלם הנקמה היא עיוורת וגם בתוך עמם וחברתם "כל מספר זוכה"
▪  ▪  ▪
שיטה בזויה [צילום: מוסד אל אקצה]

מה שנראה בתחילה כמעשי משובה בודדים, ולאחר שנעשה שיטתי כתופעה של "חוליגאניזם", הולך ולובש אופי מאיים. חילול בית קברות ערבי, הצתות בתוך מסגדים, הצתה בתוך בית ספר, שריפת שדות, הצתת כלי רכב - "תג מחיר" מכנים המבצעים את מעשי הפשע האלה והשם הזה מקומם, גם מצד המוסר וגם מצד ההיגיון.
כי "מחיר" גובים - אם בכלל - ממי שמגיע לו שייפרעו ממנו. כאן, המבצעים אינם נפרעים אפילו מערבים פלונים על מעשיהם של ערבים אלמונים, כי אם יהודים פוגעים בערבים שאותם אינם מאשימים בשום דבר, אך ורק כדי "לגמול" ליהודים אחרים, יהודים במדים, שהיכו אותם או הרסו את בתיהם על ראשם.
פורעי "תג מחיר" לא יאהבו את האמת הזאת, אך במעשיהם הם יורדים לשפל המדרגה של הגרועים באויביהם הערבים, שאצלם הנקמה היא עיוורת וגם בתוך עמם וחברתם "כל מספר זוכה", ודי בכך שהקורבן ישתייך לאותו השבט או לאותה המשפחה. שאלות של צדק ומוסר כגון חפותו מפשע של הקורבן - אינן רלוונטיות. וגם בתוך הטומאה הזאת יש מדרג. למטה מפגיעה ביהודים כיהודים, מצויה השיטה הנאלחה "להעביר מסר" ליריבים ערבים - על-ידי הריגת יהודים. ועכשיו, מי חלם שצעירים יהודים יאמצו את השיטה הבזויה הזאת ויתחשבנו עם השלטונות דרך מסגדים שרופים?
כשמגנים ומוקיעים את שפל המדרגה של גביית "תגי מחיר" מחפים מפשע, יש להיזהר מלהיתפס להתחכמויות נוסח אש"ף: גינויים מזויפים והטיית האשמה אל הקורבן. אבו-מאזן, למשל, אינו מגנה את הטרור הערבי מטעמי מוסר, מפני שרצח הוא רצח הוא רצח, כי אם בהיות הטרור מזיק לעניין הלאומי הערבי. כלומר, הוא אינו משתלם. קודמו, ערפאת, צרף תמיד לכל גינוי מאולץ "אבל" גדול: אבל יש להבין את המעשים על-רקע "הכיבוש", בקיצור - "מבינים".
אכן, גם תג-המחיר אינו "כדאי" לבעליו, במובן זה שהוא מכתים את מפעל ההתנחלות, שאין צודק ומוסרי ממנו, יותר מכל הכפשות השמאל הקיצוני. ובכל זאת, את הזעקה הציבורית יש להקים מחוץ לכל חשבון: אסור להבליג, אסור להתרגל ואסור לסבול שיטה מרושעת של פגיעה בבני אדם על לא עוול, כל בני אדם באשר הם.
וגם אסור להצדיק את "תג המחיר" בעקיפין, על-רקע דיכוי המתנחלים בידי הממשל הצבאי שערביי יש"ע השתחררו ממנו אחרי אוסלו והוא מיושם כעת, ובקשיחות, בעיקר נגד יהודים. אכן, ראוי להילחם בעיוות הזה, אך לא בהגיון העקום של "תג מחיר". ההתעמרות של שר הביטחון ביהודים אינה מצדיקה "תגובה" נגד ערבים! אם יאבד לנו בדרך צלם האדם, יום אחד עוד נשאל את עצמנו: לשם מה?
ביחד עם הידיעה על חילול בית קברות בכפר קדום נודע שמישהו חיבל במכוניתו של זאב חבר ("זמביש"). בדרך משונה, אולי דווקא המעשה הזה ממתיק במשהו את דינם של "גובי התג": כי מי שפוגע בגדול הבונים היום את ארץ ישראל, שטביעות אצבעותיו בשטח הם הציונות של ימינו, הוא אולי יותר מופרע ממרושע, זקוק לטיפול יותר מאשר לעונש?
קשה להאמין שניתן לשכנע בדברים את הנוגעים בדבר, ובכל זאת אסור לשתוק כשרואים עוול: "לא תשנא את אחיך בלבבך, הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא" (ויקרא, יט'-יז').

תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  26/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תג מחיר - לא ולא
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תג מחיר? מה הסיפור פה???
מטאטא  |  26/10/10 17:16
2
אבל ככה זה עובד
ארז צ.  |  26/10/10 18:22
3
תודה שהתבטאת
עמיחי גרינולד  |  26/10/10 20:05
4
כל הכבוד! ל"ת
איש עצוב  |  26/10/10 20:58
5
פעם קראו להם מחתרת אי"ל בפקודו
קורןנאוה טבריה  |  27/10/10 05:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
גם עשרים שנה לאחר הירצחו של מנהיג "כך" עדיין לא שבקה חיים תורתו
יוני בן-מנחם
בכירים באש"ף מאיימים כי הרשות הפלשתינית תפסיק לקיים את ההסכמים שחתמה עם ישראל אם יימשך הקיפאון במשא-ומתן    ישראל חייבת להבהיר כי צעדים חד-צדדים של הפלשתינים יגררו תגובה חריפה מצידה    הקונגרס האמריקני החדש עשוי לכבול את ידיו של ממשל אובאמה מלתמוך בצעדים חד-צדדים של הרשות הפלשתינית
יהונתן דחוח-הלוי
העורך הספרותי של עיתון הארץ מסביר את מעשי הרצח בלוד ומהומות בכפרים הערבים בישראל: ביטויי האלימות במגזר הערבי הם ביטוי למרד במסגרות השמרניות במגזר זה שישראל היא במידה רבה האחראית על שימורן.
יהונתן דחוח-הלוי
המג"ד בפרשת הירי בניעלין פונה באמצעות עורך הדין ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת לעצור את המשפט ולהורות על חקירה לבדיקה אם סרטון הווידאו שהפיץ בצלם "טופל", והושמטו ממנו קטעים התומכים בגרסתו    עדותו של הרופא הצבאי מאשרת, כי העצור הפלשתיני לא נפגע מירי ישיר של כדור גומי
רועי אורן
ביום שישי חשף אתר "ויקיליקס" 391,832 מסמכים סודיים אשר תיעדו את הלחימה בעירק    מחד-גיסא מדובר בדליפה חמורה במוקדי הביטחון של ארה"ב, אך מאידך-גיסא נחשפו דברים שרצוי שייחקרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il