X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עבודה אישית... [צילום: אורה לפר מינץ]
עושים נייר
נשות "פורום המשפחות השכולות למען שלום" נפגשו בשישי-שבת ויצרו עבודות מחומרים שמבטאים את הסיפור האישי של כל אחת ואחת זה מה שיצא...
נטע שמש פעילה בפורום המשפחות השכולות למען שלום על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"לעשות נייר" [צילום: אורה לפר מינץ]

עאישה הכניסה גזעי לימון, מרווה, תמונת בובות, גזרי עיתונים, ונייר שעליו מודעת מעצרו של דודה, עלי. "המודעה על מעצרו של עלי היא תחילתו של האסון. העלים הירוקים הם השלום, החופש והתקווה..."

קבוצת הנשים של "פורום המשפחות השכולות למען שלום" מאפשרת לנשים שכולות, ישראליות ופלסטיניות, ביטוי לתכנים שנדירים במסגרות אחרות. יש אצלנו חיבור בין נשים למלאכות מסורתיות. אולי טמון שם מסר של בריאה ויצירה.
מצאנו את עצמנו, במהלך שישי-שבת, גוזרות וכותשות עלים, בדים וגזרי עיתון, הודות לניק דובואה, אנגלי עם שם צרפתי, שהציע לנו "לעשות נייר" מחומרים שמבטאים את הסיפור האישי. זה קצת כמו מה שאנחנו עושים בפורום: לוקחים זיכרונות, מכתבים, בדים, פרחים יבשים מאזכרה, תמונות, פרפור של הלב וחור בבטן, ועושים מזה משהו חדש, המכיל בתוכו את הישן, אבל שונה. בפורום אנחנו לוקחים את הפחד, הבורות, השנאה והזרות שמצויים סביבנו ובתוכנו, ומנסים להפוך אותם למשהו אחר.
ארגנו קבוצה של תשע-עשרה נשים. לאחר פגישת הכנה בבית-ג'אלה, במשרד החדש של הפלסטינים, נפגשנו לעבוד בסטודיו של יזהר ותמנה בזכרון-יעקב. כל אחת סיפרה אלו חומרים הביאה ומה משמעותם. צללנו לסיפורים האישיים, כפי שלא מזדמן לנו לעשות בדרך-כלל. אחרי הסיפורים הגיע זמן העבודה: גזרנו, טחנו והכנו את חומרי הגלם לנייר הבסיסי. בהמשך הכינה כל אחת את עבודתה האישית.
עאישה הכניסה גזעי לימון, מרווה, תמונת בובות, גזרי עיתונים, ונייר שעליו מודעת מעצרו של דודה, עלי. "המודעה על מעצרו של עלי היא תחילתו של האסון. העלים הירוקים הם השלום, החופש והתקווה. לא כתשתי את העלים כי אני עוד מקווה ומחכה לחיים יפים, למרות המרירות הקיימת כתוצאה מהחיים תחת כיבוש".
אורה הכניסה תמונה של רז בנה מסוף קורס מ"כים, תמונה שלא זכה לראות, וכתשה ברכה שרז כתב לאביו ליום הולדת 50 ולאחיו לבר המצווה. "בברכה לאחיו, רז כתב: גם כשתהיה בן 35 ואני אהיה בן 30 יהיו לנו יחסים נפלאים, ותמיד אהיה לך משענת". אורה כתשה גם סיפורים מיחידתו, דוכיפת, וסמלי היחידה וצה"ל. "כאן, בפורום, רז שייך מאוד לצה"ל. בצבא הוא תרם ונתרם. אני שומרת כל אות ממנו".
בסיומו של יום השתעשענו בים, עם הילדים שהגיעו, ואירחנו את הנשים הפלסטיניות וילדיהן לארוחת ערב ולשנת לילה. אנו מארחות אותם בבתינו, ומגלות עד כמה האירוח עושה לנו טוב ומקרב בינינו.
בשבת השלמנו את העבודות האישיות, ויצרנו ניירות קבוצתיים גדולים. בסוף הסבירה כל אישה את עבודתה. הרבה מאוד התרגשות הייתה שם בזכרון, זיכרון - תרתי משמע.
ג'מילה סיפרה: "בתוך הנייר בחרתי לשים בד ממכנסיו של אחי, מכנסיים שלבש כמה חודשים לפני שנהרג. הוספתי שתי תמונות של אחיי, כמאל ותאייסיר, ועלים ירוקים. כשאחי נפצע ברגלו הניחו אותה בברזלים כדי לאפשר החלמה. כדי שיוכל ללבוש את מכנסיו, גזרנו אותם. אחרי שהבריא הוא שמר את המכנס לזיכרון, אך הזיכרון לא נמשך יותר משלושה חודשים, כי הוא נהרג. את התמונות לא כתשתי כי אני רוצה שיישארו לתמיד".
אנתיאה: "בעבודה שלי השכול באמצע. אין שמים, אין בסיס יציב. המסגרת האדומה צועקת S.O.S. אין בה חיים. הצבע האדום הוא מפרחים שהוצאתי מהזבל. אין לי אלוהים, אלוהים פסח עלי. בפיגוע שבו נפצעתי נהרגו 27 איש. עד היום לא השתקמתי. הפורום נותן לי הרגשת שייכות, כי אובדן החיים והחיים בנכות - משותפים לכולנו. בבית אין לי כלום שקשור לאבא, לכן הבאתי רק את הפרחים. בעבודה שלי אין זיכרון. יש רק התוצאה, שהיא חוסר היציבות כתוצאה מן השכול".
העבודות הוזמנו ללונדון, להצגה בשני מקומות. אנחנו מבקשות ששתיים מאיתנו, ישראלית ופלסטינית, ייסעו עם הניירות, אבל משאבינו מצומצמים מדי. האם תוכלו לעזור בתרומות? אפשר בצ'ק, לפקודת "חוג ההורים - פורום המשפחות", למשרדי הפורום בסמינר אפעל, רח' היסמין 1 רמת-אפעל, או בהעברה בנקאית לחשבון הפורום 293505, בבנק הפועלים סניף 567. תודה מראש!

תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  26/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עושים נייר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תבורכו
אב שכול ב.ע  |  27/10/10 09:41
2
רגשות, רגישות והתרגשות
כנפיים  |  28/10/10 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הנתונים מצביעים על כך שהאלימות במערכת החינוך הולכת וגוברת, ההישגים של תלמדי ישראל ביחס לעולם מתדרדרים, כאשר המדינה לא משקיעה מספיק משאבים, ולכן לא עושה את הפעולות שנדרשות כדי לשנות את המצב
ירדנה ארזי
הזמרת ירדנה ארזי פונה במכתב פתוח לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו: פעלי למען גלעד שליט, כי הזמן להכרעות הגיע
ד"ר אור קיזרמן
עין יבשה הינה תסמונת שכיחה הפוגעת ב-33%-14% מהאוכלוסיה בעולם    מכיוון שעיניים יבשות לרוב גם סובלות מדלקת כרונית, מומלץ לשלב בטיפול בעין יבשה גם חומרים נוגדי דלקת
אלכסנדר ס. שכטמן
החוק החדש מבית מדרשו של ח"כ גפני מאיים לקרוע עוד יותר את המרקם סטטוס-קוו העדין בין הציבור החרדי לבין הציבור החילוני במדינה    הדבר מחייב את המחוקק בישראל להגדיר אחת ולתמיד מי זכאי לסיוע מטעם המדינה ובאלו תנאים, ויפה שעה אחת קודם
אמיר כרמי
כדי להתגונן מפני התקפות של ערכות פריצה, חובה להתקין על המחשב תוכנת אנטי וירוס טובה, שכוללת חומת אש
רשימות נוספות
שר הביטחון: הכרה במדינה יהודית לא הכרחית  /  איציק וולף
"לבנייה אין השפעה על המו"מ"  /  איציק וולף
מדינה יהודית בגבולות 47'? יש על מה לדבר  /  עידן יוסף
סימולציית מלחמה  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
עוד על דוח גולדסטון  /  איתן קלינסקי
תג מחיר - לא ולא  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il