X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רכשתי אותה, חדשה ונוצצת, הריח ה"משכר" שלה טישטש בתחילה את שיקול דעתי, אבל אט-אט הבנתי... והאכזבה הלכה והתגברה
▪  ▪  ▪
הדגם החדש מאכזב [צילום: AP]

"בוא לקבל את המכונית החדשה שלך", מודיעים מסוכנות טויוטה. יום חג, לאחר כארבע שנים עם הקורולה GLI הישנה (שנת 2007), מתחדשים לקורולה חדשה (שנת 2010). יש ציפיות, ארבע שנים של קידמה והתחדשות טכנולוגית מרשימה בכל סוגי הרכבים אמורה להתבטא גם בקורולה החדשה. אומנם המרחב הפנימי והעיצוב החדש מרשימים, אך מבחינה טכנולוגית מסתבר שהציפיות היו גבוהות מדי, לכן גם האכזבה גדולה.
הריח ה"משכר" של רכב חדש מטשטש בתחילה את שיקול הדעת, אבל לאט-לאט מבינים, שומעים התרשמות של רוכשים נוספים, עורכים השוואה בין הטויוטה הישנה לבין הטויוטה החדשה, חושפים את ההבדלים והאכזבה גוברת;
לכאורה מחיר הקורולה לא השתנה בארבע השנים האחרונות, אך אם מתבוננים בצורה מפוכחת על התחזקות השקל לעומת צניחת שער הדולר, מבינים מיד שמחיר הקורולה עלה משמעותית, וללא הצדקה.
לפני כשנתיים התהדרה טויוטה בגיר (ממסרת) הרובוטי החדש, ביתרונות ובחידושים המתקדמים שלו, אך כגודל הציפייה כך הייתה האכזבה, הגיר הרובוטי היה כישלון גמור והותיר את הפראיירים שרכשו בהפסדים כספיים גדולים, ובחוסר אפשרות למכור בגלל חוסר ביקוש.
הכישלון אילץ את חברת טויוטה להפסיק לשווק את הגיר הרובוטי ולהתקין גיר אוטומטי אחר. סוף טוב הכל טוב? ממש לא! לתדהמתי, בקורולה החדשה הותקן הגיר האוטומטי שנשלף כנראה משאריות המחסנים של שנות ה-80, גיר פשוט בעל ארבעה הילוכים במקום חמישה בקורולה 2007 (ובמקום שישה הילוכים ברוב המכוניות החדשות), הורדת הילוכים מכאנית במקום כפתור חשמלי בקורולה הישנה. ללא פונקצית הורדת הילוך אוטומטית בזמן בלימה, מה שיעיל ובטיחותי במיוחד בבלימת חירום. בקיצור, במקום להתקדם, חברת טויוטה החזירה אותנו מבחינה טכנולוגית שני צעדים אחורה כמו בריקוד תימני.
למי שאינו מבין את המשמעות: ככל שיש יותר הילוכים, יש גמישות נסיעה טובה יותר; גמישות ההילוכים חשובה במיוחד בעליות ממושכות או במצבי חירום. בקורולה החדשה, בגלל שיש רק ארבעה הילוכים, ולמרות המנוע המשופר, מרגישים את מאמץ המנוע בעלייה ממושכת. כך גם תצרוכת הדלק מושפעת מחוסר הילוך נוסף, המנוע מתאמץ ומעלה את תצרוכת הדלק. השוואה בין הקורולה החדשה לבין דגם 2007 מראה תצרוכת דלק גבוהה יותר (כ-10%) בממוצע מהירות דומה ועל-פי מחשבי הדלק בשני הדגמים.
בשנת 2007 התהדרה הקורולה באמצעות נציגי המכירות בשתי המצאות חדשניות: 1) ראי מתכהה אוטומטית, אם מסנוורים את הנהג מאחור, הראי החדשני מתכהה מעצמו ומונע את סינוור הנהג. 2) חיישן גשם, שבטכנולוגיה חדשנית חש טיפות גשם על השמשה הקדמית ומפעיל את המגבים אוטומטית, תוך כדי התאמת מהירות תנועת המגבים לעוצמת הגשם. בקורולה החדשה חידושים טכנולוגיים אלה התאיידו!
לוח השעונים המרשים ממבט ראשון מתגלה גם הוא כאכזבה, תצוגה קטנה יחסית ולא נוחה לקריאה, הפעלת מחשב הדרך לא נוחה ואפילו מסוכנת (להפעלת המחשב צריך להשחיל את היד מתחת להגה, לא נוח ומסוכן) לעומת הקורולה הישנה.
בקורולה הישנה הייתה אפשרות בחירה של פתיחה וסגירה אוטומטית של החלונות עד הסוף, או שליטה ידנית מבוקרת. בקורולה החדשה בוטלה האפשרות האוטומטית, וזה מאוד לא נוח. גם מושב הנהג הרבה יותר קשיח ופחות מפנק מהמושב בקורולה הישנה.
הרדיו מצויד באנטנה נסתרת, נחמד, אך "אליה וקוץ בה": רמת השמע ברדיו מלווה רוב הזמן ברוב התחנות ברחשים ובצליל שמע לא נקי, מה שמעיד כנראה על חוסר קליטה של האנטנה. כאשר התלוננתי בסוכנות טויוטה של עודד ריכמן, הפכה אוזנו של מי שאמור היה לפתור את הבעיה לאוזן מסננת רעש, הוא לא שומע את הרחש, עבורו הכל בסדר ואין מה לתקן (לעומת זאת, נציג המכירות וכל מי שהיה ברכב עד עתה, שמעו והעירו), אין לי ספק שאילו זה היה רכב שלו, הוא היה משתולל בזעם. גם נציג של חברת טויוטה שהגיע כתגבורת, החליט שאין בעיה בשמע הרדיו, לא בדק בנסיעה, לא חשב שאולי בכל זאת הלקוח לא יבזבז זמן יקר על-מנת "לבלבל את המוח"; בקיצור, שירות גרוע ואף נמוך מכך. זו אינה הפעם הראשונה בה אני מקבל שירות שכזה, גם ברכישה הקודמת התאכזבתי מהשירות ולכן נדדתי למוסך מורשה שאינו נציג טויוטה.
טויוטה הוסיפה לקורולה חידוש "מרעיש": מראות צד מתקפלות, אבל מיד מגיעה גם אכזבה: קיפול המראות הוא לא אוטומטי עם נעילת הרכב כמו בכל המכוניות החדשות, תוספת קיפול אוטומטי כרוכה בתוספת תשלום בלתי פרופורציונאלית. כמו-כן, חברת טויוטה לא הבינה מה שכמעט כל חברות המכוניות הבינו כבר מזמן - פנס איתות בקצה ראי הצד, זו הזמנה פומבית לשבירה מיידית על-ידי כל מגע קל בראי, אופנוע, אופניים או סתם פספוס בכניסה לחניה; בקורולה, פנס האיתות הותקן כשהוא בולט מקצה הראי, "מזמין" תיקונים תכופים של פנסי האיתות; הכנסה צדדית לא רעה בכלל...
חברת טויוטה מאמינה שהקורולה אינה נגנבת בישראל, לכן החליטו שאין צורך באזעקה (לתשומת לב גנבי הרכב); בשנת 2007 הייתה אזעקה כחלק מהדיל, בשנת 2010 - יוק! אין אזעקה! רוצה? תתקין בתוספת תשלום.
נכון, יש גם נקודות אור: בקורולה מותקנת מערכת בקרת יציבות שאמורה לעזור לנהג בזמן איבוד שליטה, חידוש מעניין וחשוב, שלא נצטרך... כל שאר התוספות ה"חדשניות" הן מינוריות, קיימות במכוניות אחרות שנים רבות וממש אינן ראויות להתייחסות.
חשבתי, מה יכולה להיות הסיבה שחברת טויוטה מזלזלת לכאורה בלקוחות הקורולה GLI (למי שאינו מודע, דגם ה-GLI נחשב לדגם המפואר של קורולה, להבדיל מדגם SUN, שמיועד להשכרה ולליסינג). האם בגלל שחלק משמעותי מרוכשי הקורולה GLI הם זכאי אגף שיקום נכים? דגם זה מוגדר על-ידי האגף כ"רכב יציג", רוב הזכאים רוכשים רכב זה על-מנת למנוע ביורוקרטיה והוצאה נוספת; יוצא מכך, שלחברת טויוטה יש מספר רב של לקוחות קבועים ובטוחים כל שנה, לכן אין צורך בהשקעה גדולה, לא בחידושים טכנולוגיים ולא בפרסום, ממילא יש לקוחות קבועים, וגם אם יש טענות, סביר להניח שהם יישארו לקוחות בכורח.

תאריך:  27/10/2010   |   עודכן:  27/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טויוטה קורולה GLI החדשה - האכזבה הגדולה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כמו שאתה מתאר - לא צריך אזעקה  ל"ת
שיגנבו  |  28/10/10 07:32
2
אלטרנטיבה
ע.ק  |  30/10/10 15:47
3
יש לי כזה ואני דווקא אוהב אותו
יוסייי  |  1/11/10 18:29
4
אוטו גרוע באותו מחיר יש סקודה
.שלומי  |  6/11/10 01:07
5
טויוטה 2011
לאון  |  28/01/11 09:55
6
קרולה
שלמה .ח  |  3/07/11 22:09
7
עדיין אוטו מאד אמין
סופי הבוחנת  |  26/08/11 00:28
8
טיוטה קורולה - האכזבה הגדולה
יונה אפרים  |  24/01/12 21:46
9
חולקת עליך במס' דברים...
צפונית והררית  |  6/02/12 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
יוסי שריד אוהב את רבין?    הלכתי לארכיון...
מנחם רבוי
שוב חסימת רחובות בי-ם. הפעם לרגל צעדת ארגון "ג'י קומן" לעידוד המודעות למאבק בסרטן השד    אין דרך אחרת לחזק התודעה?
מנחם רהט
ליקוי מאורות חינוכי: בתי ספר מסוימים מתעקשים ללמד, בניגוד להנחיות משרד החינוך, היסטוריה שקרית על תולדות הסכסוך הישראלי
ראובן לייב
כדי שלא ימשיכו לבייש את המדינה, יעברו חברי הכנסת קורס לנימוסים והליכות, כשבעקבותיהם צפויים גם ללכת הדיפלומטים הישראלים
אורי ברעם
היכן אנו מוצאים את שופכי דמנו הגדולים ביותר, ואת המסיתים החמורים ביותר? היכן אנו מוצאים את אלה שמעניקים את הכוח למערכת ההשמדה האנטישמית המודרנית? מי הם ה'גבלסים' של המשטר הנאצי של ימינו שמלבים את השנאה נגד היהודים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il