X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתקפות של הפוליטיקאים הישראלים על חוק מלגת האברכים הן צביעות. הבעיה תפטר רק בדיאלוג אמיתי וכן עם החברה החרדית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוויכוח המסורתי סביב תשלום המלגות לאברכים תפס השבוע ליום אחד את מרכז השיח הציבורי בישראל. אולם כרגיל במקומותינו, במקום לנהל דיון ענייני בשאלה האם צודקים החרדים בדרישתם או לא, עסקו כולם בהתלהמות תקשורתית ובניסיונות לעשות הון פוליטי מזדמן. בנוסף לכך רכבו חלק מהפוליטיקאים בארץ על תחושת הזרות שחשים רבים בישראל כלפי החברה החרדית, כשהם מלבים לשם כך את הפחדים הכמוסים של הרוב החילוני ומייצרים שנאת חרדים.
פתאום אבירי הליברליזם והפלורליזם מהשמאל שכחו את כל משנתם הסובלנית שדוגלת בקבלת האחר והתחרו זה בזה בסדרת הגידופים ששילחו בראש הממשלה נתניהו, שרחמא ליצלן מוכן, לא עלינו, להיענות ולו חלקית לדרישות הקואליציוניות הלגיטימיות של קבוצת אוכלוסיה המהווה למעלה מ-10 אחוזים בחברה הישראלית.
אולם מעבר לטענות המתלהמות, וללא קשר לדרישה הלגיטימית של החברה החרדית להשוואת תנאי האברכים בישיבות לאלו של הסטודנטים באוניברסיטאות, נראה שהיכולת הממשית של החברה הישראלית לשאת על שכמה קבוצת לומדים גדולה כל כך הולכת ומצטמצמת. הסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שקצב הגידול של החברה החרדית גדול בצורה משמעותית ביחס לקצב הגידול בחברה הכללית בישראל. מבחינה זו, דרישה שהמשק הישראלי יממן קבוצת לומדים הולכת וגדלה תוביל בעתיד למציאות בה ייפגעו בגלל מימון זה תחומי חיים אחרים, כמו תקציבים לבתי חולים, מרפאות, בתי ספר ועוד, בצורה שלא מתקבלת על הדעת.
לאור זאת, נראה שעל החברה החרדית להשלים עם העובדה שאחוז גדול יותר מתוכה יצא לעבוד באופן מסודר ואחרי קבלת הכשרה ייעודית לכך. נראה שעל מנהיגי הציבור החרדי להפנות לפחות חלק מדרישותיהם התקציביות כלפי מוסדות השמה והכשרה שיסייעו לחרדים להשתלב בשוק העבודה הישראלי בצורה הטובה ביותר.
מעבר לכך, אם השמאל הישראלי (וגם חלקים בימין, כמו ישראל ביתנו) רוצה באמת לשלב את הציבור החרדי בחברה הכללית בארץ, עליו להפסיק את מסע השיסוי הבלתי נגמר נגד מגזר שלם באוכלוסיה. קבלת האחר אינה מסתכמת בקבלת הציבור הערבי בישראל (ציבור שלדעת הכול יש לשלבו בתוך החברה האזרחית בארץ), אלא בקבלת האחרים שהם בשר מבשרנו, אלו שחולקים איתנו את אותה מורשת לאומית, למרות שבפועל אינם מסכימים עם משמעויותיה ודרכה הנכונה של מורשת זו.

פורסם במקור: מקו רראשון
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי רז
מקרה ענת קם מהווה לקח חשוב    חשיפת הנסתר תביא להעמדתם לדין של אזרחים וחיילים אשר ניצלו את כוחם ומעמדם בכדי לכפות פעולות לא מוסריות על אוכלוסיה אזרחית כבושה
אלכס נחומסון
היא התכוננה, עמלה והתרגשה רבות עד שעלתה לשיר, ואתה, חייל חובש כיפה, קם ויוצא?    חשבת פעם מה היא מרגישה?    אני כבר יודע מה אתה מרגיש, אבל יש מקום להקל - ולא להלבין פניה
ריקי סופר
בידי מי אנו מפקידות את היקר לנו מכל בהגיעו לגיל הבגרות הצבאי? לאיזו מטרה, בדיוק, מתועלת כל המוטיבציה של ילדנו לשרת את ארצו, את מולדתו?
מנחם ברוד
למרבה הצער, נציגי ישראל אינם נחלצים תמיד להוקעת השקר. לעיתים הם מגמגמים או מסיטים את הדיון, במקום לומר בקול רם וצלול שאלה דברי שקר וכזב
איתן קלינסקי
אומנם חלפו להן השנים, אך את תעודת העניות שניתנה אז לממשלת ישראל אי-אפשר לשכוח    קנס של גרוש אחד וכליאה למספר חודשים היו העונשים לטובחים ב-47 אזרחי מדינת ישראל
רשימות נוספות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
מורשת רבין והשמאל האנטי-ציוני   /  דוד מרחב
המזרח התיכון וחוקי אמנת ז'נווה  /  אסף גולן
דברים שלא סיפרו לשרה  /  ריקי רט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il