X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לוקסמבורג הנהיגה ב-2008 משטר מס מקל במיוחד לחברות עם הכנסות מקניין רוחני החקיקה החדשה מהווה תמריץ מס בלתי מבוטל לחברות אלו, שכן היא פוטרת 80% מהכנסה הנובעת מניצול הזכויות בקניין זה
▪  ▪  ▪

חברות היי-טק או חברות שהכנסותיהן נובעות מקניין רוחני (למשל, בתחום התרופות), נהנות מגמישות רבה בתחום תכנון המס, שלא קיימת אצל חברות שירותים או מפעלים יצרניים. הגמישות נובעת מכך שניתן בהינף קולמוס "להעביר" את הקניין הרוחני המייצר הכנסות לחברה במדינה בה נוהג משטר מס נוח.
מטבע הדברים, מדינות רבות בעולם מנסות למצב את עצמן כיעד המועדף להקמת חברות להחזקת קניין רוחני ומציעות הטבות מס ניכרות לגופים כאלה. בין אלה נמצאת לוקסמבורג, החברה ב-OECD ובאיחוד האירופי, אשר הנהיגה בשנת 2008 משטר מס מקל במיוחד לחברות עם הכנסות מקניין רוחני. החקיקה החדשה מהווה תמריץ מס בלתי מבוטל לחברות IP, שכן היא פוטרת 80% מהכנסה הנובעת מניצול הזכויות בקניין הרוחני, כגון; תמלוגים הנובעים מפטנטים, סימני מסחר, שמות דומיין, עיצובים, זכויות יוצרים ותוכנה. הפטור מיוחס ל-80% מההכנסה נטו הנובעת מהזכויות בקניין הרוחני, אך גם רווחי הון המופקים ממכירתם של נכסי הקניין הרוחני המוזכרים לעיל זוכים לפטור בשיעור זהה.
מדובר בהטבת מס משמעותית ביותר. אם ניקח בחשבון כי מס החברות הממוצע בלוקסמבורג עומד על שיעור של 29% לערך, הרי ששיעור המס האפקטיבי שיחול על החברה יהיה 5.8% בלבד. הטבה זו הינה משמעותית גם בהשוואה לשיעורי מס החברות הנמוכים יחסית הנהוגים בישראל בשנים האחרונות ומהווה תמריץ לחברות ישראליות להעביר את ה-IP שלהן ללוקסמבורג.
לשם השוואה, ניקח חברה לוקסמבורגית שהשקיעה בפיתוח וייצור תוכנה סכום של 250,000 דולר ומכרה את התכנה כעבור שנתיים בסכום של 1,000,000 דולר. הרווח שנוצר לחברה הוא 750,000 דולר. אילו היתה החברה ישראלית היא הייתה ממוסה על הרווח בשיעור של 25% והייתה נאלצת לשלם סך של 187,500 דולר. לעומת זאת, בלוקסמבורג, החוק החדש פוטר ממס 80% מהרווח, כלומר רק 150,000 דולר יהיו חייבים במס בשיעור של 29%, כך שהחברה תצטרך לשלם רק 43,500 דולר, כלומר פחות מרבע מחבות המס בישראל.
רו"ח גותייר מארי, ממשרד ATOZ הלוקסמבורגי העוסק במיסוי והמייעץ לחברות ישראליות רבות, מסביר כי משטר המס החדש הופך את לוקסמבורג לאחד המקומות האטרקטיביים בעולם להקמת חברות העוסקות בפיתוח, החזקה וניהול של קניין רוחני. לדבריו, חברות רבות הפועלות בסיליקון ואלי בדקו את הטבות המס ואף החליטו להעביר את הקניין הרוחני שלהם ללוקסמבורג.
אף שהטבת המס להעברת הקניין הרוחני ללוקסמבורג מפתה ביותר, חברות ישראליות חייבות לבחון היטב את התגובה האפשרית של רשויות המס בישראל למהלך מעין זה.

עו"ד יאיר בנימיני הינו שותף במחלקת המיסים של משרד יגאל ארנון ושות'.
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקלט מס רוחני לחברות IP בלוקסמבורג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא למהר להעביר IP לחו"ל!!!
שמעיה  |  28/10/10 21:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
במבחן התוצאה, הרעיון של אולמרט לתקציב דו-שנתי התברר כרעיון מוצלח    בידיעות אחרונות (2.9.10) קראנו שראשי ערים פנו בבקשה לשר האוצר לגבש הצעת חוק שתאפשר להם, גם להם, להגיש תקציב לשנתיים
יוסי שחר
15 שנה לקח עד שמישהו מה"חבורה" יכתוב את זה שחור על גבי לבן: "במותו ציווה רבין לשמאל את הבכיינות"
יוסף עמי
השימוש המסחרי במידע כדי להאדיר את שמו של המדליף המבקש לממש את מטרתו האסטרטגית ולהתקדם בחיים, דומה להתמכרות לסמים. ככל שהמשתמש מרבה לצרוך את הסם, כך הוא הופך למכור חסר-שליטה המתאווה לעוד
דניאל גיגי
המפלגה משתמשת בחלק ממנהיגיה שמזוהים עם עשייה חברתית כמגן האנושי למנהיגים בממשלה שזנחו את האידיאולוגיה    על קריסת העבודה לאור תמיכת חבריה בתקציב המדינה
חננאל ובר
לא כל מעשיהם של אבותינו היו בתכלית השלמות, ובכ"ז מותר, וגם ראוי, ללמוד מכל מעשיהם - כסימנים וציוני דרך לנו, לעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il