X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא לשיר בפרהסיה... [צילום: פלאש 90]
פסטיבל שירי רבין
אחרי 15 שנה אפשר להתפזר, חברות וחברים, ולהפסיק את פסטיבל שירי רבין לא את חד-פעמיותו של רבין האיש והמנהיג יש להעלות לראש תורן הזיכרון והלקחים, אלא את השאלה הנוקבת

רבין היה זייפן חינני. כשהוא דקלם את "שיר לשלום" בקול הבס העמוק שלו, היה בו יופי של חספוס. אני מדמה אותו בעיני רוחי משתתף בעצרת לזכרו ומדי פעם מעווה את שפתיו בחיוך הביישני שלו, מסמיק טיפה אדומה ממחמאה, או ממחוות גוף, פוכר אצבעותיו, אות וסימן למבוכה, ממתין בחוסר סבלנות לסיומה של העצרת.
נוער הנרות כבר כבה, דעכה גם האהבה. רובם ככולם טבעו בים קטנות. רמצים ממדורת השבט עודם מהבהבים את אורה הגחלילי, נותרו שרידי חום, אבל זה כבר לא זה.
כמדי שנה – עד שנה – גם במוצאי שבת יתקיים מופע "שרים בכיכר". יעלו ויבואו, בזה אחר זה, זמרים וזמרות ובפיהם שירים נוגים, שירים ענוגים, שירים נוגעים. נוער הנרות כבר בגר והאפיר טיפה. יש לו משפחה ומחויבויות. אחדים ממנו יפקדו, כמשוער, גם השנה את הכיכר ובידיהם יבערו נרות הנשמה, נשמת הנרצח. רובם יצפו במופע בטלוויזיה, בסלון ביתם. רובם כבר יושבים לבטח – איש על כורסתו.
שירים יפים ישירו הזמרים. מילים ומנגינות, זיכרונות וגעגועים. פעם בשנה מלחלח רבין את הדמעות שיבשו בערבות הבוכיות של חיינו.
לא זאת הייתה כוונת המכוונים. העצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין שנרצח לפני 15 שנה לא אמורה הייתה להפוך עם השנים למה שהיא הפכה להיות – פסטיבל זמר. מצטער. לא בשביל זה התכנסנו כאן. מצטער. אני איעדר.
אני אוהב שירים יפים - מי לא?! – אבל, סליחה, לא זה המקום. לא זה הזמן. יפה שזוכרים בכלל ויפה ומרגש שזוכרים בשירים, אבל ברבות השנים – רק 15? כבר 15? - התבלינים החליפו את אבות המזון. לא הזיכרון נותר עיקר, אלא השירים ויותר מהם – הזמרות והזמרים. הכוכבים.
השאלה והמחדל
השנה, מתחדדת ההכרה, זו תהיה, אולי, השנה האחרונה, שבה תתקיים עצרת הזיכרון במתכונת ההמונית, בכיכר העיר הנושאת את שמו. דומה כי גם המושבעים שבמוקירי זכרו של רבין חשים אי-נוחות מהכינוס ההמוני, הפסטיבלי, שבו "שרים לרבין" - במירכאות ובלעדיהן - ושוב ושוב נשאלת, באומר ובשיר, השאלה, היכן יש עוד אנשים כמו האיש ההוא?
אכן, אין. לא יהיו. אבל לא את חד-פעמיותו של רבין האיש והמנהיג יש להעלות לראש תורן הזיכרון והלקחים, אלא את השאלה הנוקבת, אשר עד היום לא נמצאה עליה (ואולי טוב שכך) תשובה, האם עלול להישנות מצב, חלילה, שבו יירצח פעם נוספת ראש ממשלה או אישיות בכירה אחרת בישראל?
יותר מכל חשוב לזכור את מחדל האבטחה הנורא, השערורייתי, שאיפשר את שלוש יריות המוות בגבו של רבין. אכן – בכי מר, גם לא שירים יפים בכיכר, לא ישיבו, לא יחזירו לכאן. אפשר לשיר. טוב לשיר. יפה לשיר, אבל אנא, די. לא בפרהסיה. לא בכיכר העיר. אחרי 15 שנה אפשר להתפזר, חברות וחברים, ולהפסיק את פסטיבל שירי רבין.
הקהל מתבקש לעמוד לשירת 'התקווה'.

תאריך:  30/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסטיבל שירי רבין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על כן תשירו שריר לשלום... ל"ת
רובי נ  |  31/10/10 18:45
2
ברק:"נמאס מהקבר של רבין ומהסינ
קורןנאוה טבריה  |  31/10/10 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שרמן
לאורך השנים "נחטפה" "מורשת רבין" ועוותה על-מנת לשרת אינטרסים פוליטיים-מפלגתיים צרים שמרחק ניכר מפריד בינם לבין העמדות שבהן החזיק רבין עד סוף ימיו    על כן חיוני שנהיה מודעים למהות דבריו האחרונים. קשה להעלות על הדעת התבטאות אחרת המשקפת באורח נאמן יותר את מה שניתן לראות כ"מורשתו"
ציונה בודנסקי
כששמע איך היהודים מתאבלים על חורבן הבית, העיר נפוליאון, כי אומה המתאבלת כך על חורבן שאירע לפני אלפיים שנה, מובטח שתהיה לה תקומה    הוא עשה את כל שביכולתו לסלק מן הארץ את כובשיה הבלתי חוקיים, וקרא ליהודים, יורשיה החוקיים, לבוא אליה ולהקים בה מחדש את מדינתם    במלאת 93 שנה להצהרת בלפור
בועז ארד-ארדר
בכל העולם המערבי מתמודדות הממשלות עם התוצאות העגומות של מדיניות רווחה חברתית בלתי מבוקרת    ניסיונו של אובמה להרחיב את שירותי הממשלה הוביל את כלכלת ארה"ב לגירעון עצום שרק הריבית עליו עומדת לעלות למשלם המיסים האמריקני כ-916 מיליארד דולר בשנה
נחמן פביאן
"אובמה קרא להקל על החרם על חמאס, ומדינות אירופיות מחפשות ערוץ הידברות עם שלטון חמאס ברצועה בנושאים כלכליים והומניטרים    יש מגעים מצד מדינות שונות עם הארגון, למרות שזה לא הביע כל נכונות למלא תנאים שהציבו לו ישראל והקוורטט להסרת החרם, והנושאים האלה אינם מופיעים בסדר היום של השיחות בוושינגטון
יוסף אורן
תרצה אתר משמיעה בשיר הזה קול נשי המגיב על מקרה פרטי    אין היא דוברת בשם כלל הנשים ואין היא אומרת שכל הגברים הם מסוגם של "שרב" ו"רוח"    כמו-כן אין היא שוללת בשיר הזה את האפשרות, שמזלן של נשים אחרות שפר עליהן יותר והן זכו להיות מחוזרות על-ידי גברים רומנטיים, המסוגלים להעניק להן אהבה ארוכת שנים ועמוקת רגש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il