X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ירי הפצצות לשטחים ריקים הוא בבחינת כוונת מכוונים? ע"פ מבחן התוצאה, ישראל יכולה להמשיך לשאת את המצב הנוכחי
▪  ▪  ▪
פצצת מרגמה משוגרת. מחר תשוגר עוד אחת... [צילום: פלאש 90]
מדוע ישראל אינה מכריזה אל שינוי הכללים? מדוע ישראל ממשיכה להוות מטרה לירי פצצות מרגמה? מדוע היא ממשיכה לשאת את היריקות התכופות בפרצופה?

מדי שבוע - יש שבועות שבהם כמעט מדי יום - ישראל מופצצת. האוזן העצלה כבר מורגלת לשמוע את הדיווח היבש – פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים. מבחינתנו – אין חדש. אין חדשות. מה יום מיומיים? מה פצצה מפצצתיים? רובנו ככולנו, ודאי מי שאינם נמנים עם תושבי חבל אשכול ויישוביו, ממשיכים בסדר היום הרגיל שלנו.
הם - נחשו מי - ממשיכים לירות עלינו פצצות, משמע אנחנו מופצצים. מה אנחנו עושים. לא אחת מפציצים. גובים תג מחיר לפי לוח מחירים קבוע. לא תמיד שן תחת שן, לעולם לא עין תחת עין. תגובה מצומצמת, מידתית. תגובה על ירי פצצות לא תשים קץ לירי. הירי יימשך כי המחיר מבחינת היורים נסבל. מחיר סביר. אם ישראל רוצה להמשיך להיות מטרה לפצצות – בבקשה. תגידו זאת מפורשות לתושבי חבל אשכול, המופצצים מזה שנים רבות וגם בחודשים האחרונים.
האם ירי הפצצות לשטחים ריקים, לא מיושבים, הוא בבחינת כוונת מכוונים (ומחטיאים)? אולי כן, אולי לא. על-פי מבחן התוצאה, ישראל יכולה, מתברר, להמשיך לשאת את המצב הנוכחי, שבו אויביה יורים עליה והיא פעם מגיבה ופעם אינה מגיבה, ממשיכה בחייה.
האם התרגלנו? האם אנחנו מסוגלים לשאת מצב, שבו כל עוד אין נפגעים בנפש לא כדאי לנו לשבור את הכלים או, לחלופין, לשנות את הכללים? האם לא הגיעה עת לבחון מחדש את לוח התעריפים של תגי המחירים? ברור לכל – כי הכל הוא שאלה של זמן ולפיכך, הכל זמני. ברור לכל, כי ביום שבו תנחת פצצה על ריכוז של בני אדם – מדרחוב, קניון, גן ילדים, בית-ספר ואנשים ייפגעו – הכל ישתנה. מעכשיו לעכשיו. השאלה העשויה להישאל, המתבקשת להישאל, היא פשוטה – מדוע ישראל אינה מכריזה אל שינוי הכללים? מדוע ישראל ממשיכה להוות מטרה לירי פצצות מרגמה? מדוע היא ממשיכה לשאת את היריקות התכופות בפרצופה?
האם, כמו בתחומים רבים בחיינו, גישה של "עד שלא יקרה אסון חלילה", היא הגישה הנכונה גם בתחום זה? האם, אם וכאשר, יום יבוא והוא יהיה יום מר ונמהר, יום שבו המזל שוב לא ישחק לידינו, יום שבו המזל הטוב והמתוק ייהפך לגורל רע ומר, נכה כולנו על חטא ההבלגה הממושכת ונשאל עצמנו איפה היינו ומה עשינו כאשר נורו עלינו פצצות מרגמה ורק משום נפילתן בשטחים פתוחים לא הגבנו?
מדוע לא איימנו – ומימשנו את איומנו - כי במקום ובזמן שבו תיירה עלינו פצצת מרגמה, השטח שממנו נורתה הפצצה יושמד וייחרב? מדוע לא קבענו תג מחיר שיהפוך את ירי הפצצות עלינו לבלתי כדאי ליורים? מדוע לא התרענו והזהרנו כי המשך ירי פצצות מרגמה עלינו יהפוך את חיי היורים לגיהינום?
עדיין לא מאוחר. סביר להניח כי גם מחר יירו עלינו פצצות מרגמה ושוב הן ייפלו בשטח פתוח בחבל אשכול.

תאריך:  30/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
יוסי שריד, כדרכו, מפליא ללהט בסגנונו הרהוט, מעל דפי עיתון הארץ, ופונה למר שמעון פרס ומבקש הסברים למופלא בעיניו    פרס, כידוע, הוא נשיא מדינה עסוק מאוד שאין להטרידו בזוטות; אשר על כן, מצאתי לנכון לפצח לשריד במקומו את המופלא
אריה פרי
בשבועות האחרונים זכינו לראות מספר דוגמאות להבלי התקשורת הישראלית. מסתבר כי ע"פ התקשורת המגויסת שלנו ישנם אנשים ומגזרים שהם חשובים יותר ומיוחסים יותר; כתוצאה מכך, הקשר בין המעידות והעבירות מצד אותם אנשים ומגזרים מיוחסים, לבין חשיפת הפאשלות והמעידות שלהם הוא מקרי בהחלט; במילים אחרות: יש אנשים ומגזרים בהם אסור לגעת...
אריה אבנרי
מערכת News 1 מתחילה היום בפרסום סידרת כתבות של אריה אבנרי על דרכי חדירת ההון לשלטון במדינה שתחשוף כיצד פועלות המערכות לפני ואחורי הקלעים באחד התחומים הרגישים במדינה ואיך מסתדר הפאזל (כתבה ראשונה בסדרה)
אברהם שרון
אחרי 15 שנה אפשר להתפזר, חברות וחברים, ולהפסיק את פסטיבל שירי רבין    לא את חד-פעמיותו של רבין האיש והמנהיג יש להעלות לראש תורן הזיכרון והלקחים, אלא את השאלה הנוקבת
מרטין שרמן
לאורך השנים "נחטפה" "מורשת רבין" ועוותה על-מנת לשרת אינטרסים פוליטיים-מפלגתיים צרים שמרחק ניכר מפריד בינם לבין העמדות שבהן החזיק רבין עד סוף ימיו    על כן חיוני שנהיה מודעים למהות דבריו האחרונים. קשה להעלות על הדעת התבטאות אחרת המשקפת באורח נאמן יותר את מה שניתן לראות כ"מורשתו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il