X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמש-עשרה שנים למותו של רבין ועוד לא הפקנו לקח משגיאותיו, או מההיסטוריה האם הרצח הפוליטי בתקופה המודרנית יהיה כזה שהיה בעבר - הקץ עבור הריבונות היהודית בארץ ישראל?
▪  ▪  ▪
קברו של ראש הממשלה יצחק רבין [צילום: פלאש 90]

היום מצוינת עצרת הזיכרון ליצחק רבין, הרצח הפוליטי הראשון בתקופה המודרנית כאן בישראל. אומנם איני מסכים עם הסכם אוסלו, או עם כל מורשת השלום של רבין. אני לא בקיא כל-כך בפועלו, אך הרדיפה לשלום וההבנה כי הוא נרצח בעבור תוצאות ההסכם, מבהילות אותי כרוב אזרחי המדינה. לרצח לא היה טעם של ממש. הרי ההסכם כבר נעשה, תוצאותיו נראו בשטח, אפילו רבין החל להבין את השגיאה. על-פי הסקרים של אותה תקופה, הוא לא היה מנצח את הבחירות של 96' בכל מקרה. ועדיין קם אדם ורצח אותו.
אני אוהב להביט על דברים במונחים היסטוריים. הרצח הפוליטי הראשון בתקופה הקדומה היה של גדליה בן אחיקם, בגללו נקבע צום גדליה. כיום, במרחק חמש-עשרה שנה בלבד, נשכח והתמעט אזכורו של הרצח הפוליטי הראשון במדינת ישראל. אין לי אלא להצטער על כך, כאילו אומרים שלא למדנו דבר. איני מדבר על ההאשמות בדבר ההסתה שקדמה לרצח, ואני מתגעגע לימים בהם היה חשוב לאנשים מה קורה בכלל העם, בעוד כיום איש אינו יוצא עוד לרחובות, כפי שיוצאים בצרפת על איזו רפורמה הגיונית שתגרום לצרפתים לעבוד עוד שנתיים. מי שטרח בתיכון למחות, יצא לפנסיה מוקדמת. וכאן - יוק!
הסיבה לצום על גדליה היא שלאחר מותו חרבה מלכות יהודה לחלוטין והחלה הגלות. ומה קרה לנו מאז רצח רבין? נתניהו נתן את חברון, ברק הסכים לתת את כל קווי 67' לערבים, שרון נתן את גוש קטיף (רבין הגה את רעיון ההתיישבות שם), אולמרט הסכים לתת עוד יותר מברק, ונתניהו מקפיא כעת את הבנייה ביהודה ובשומרון ויותר מכך - קיבל על עצמו את פתרון שתי המדינות.
על פרסומים שונים ומשונים, כאילו חצה נתניהו בלב שלם את המתרס הפוליטי, איני מדבר כלל. רק לפני חמש-עשרה שנים הוא בעצמו כתב ב"מקום תחת השמש" כי הקפאת בנייה היא תחילת העקירה. הוא התנגד לחלוטין לשתי מדינות, כיום הוא כמעט מוביל את מחנה השלום בעצמו. אני אוהב, כאמור, להביט על דברים במונחים היסטורייים, אך כל מה שאני רואה הוא השוואה בין בן אחיקם לרבין, שאחריהם נחרב הבית. אז החלה הגלות, עתה תחל הפורענות, תקום מדינה ערבית בין הירדן לים, ואנו גרמנו לזה - בעקידת יצחק רבין, אנו קורבן השלום.

תאריך:  30/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקידת יצחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עקיבה רואה שחורות
יואל קורנבלום  |  31/10/10 16:27
 
- גם אני אוהב שחורות, מה לעשות
יואב הבלונדיני  |  3/11/10 19:36
 
- אני אוהב שחורות, בלנדיניות
יואל קורנבלום  |  5/11/10 00:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
האם ירי הפצצות לשטחים ריקים הוא בבחינת כוונת מכוונים?    ע"פ מבחן התוצאה, ישראל יכולה להמשיך לשאת את המצב הנוכחי
גד גזית
יוסי שריד, כדרכו, מפליא ללהט בסגנונו הרהוט, מעל דפי עיתון הארץ, ופונה למר שמעון פרס ומבקש הסברים למופלא בעיניו    פרס, כידוע, הוא נשיא מדינה עסוק מאוד שאין להטרידו בזוטות; אשר על כן, מצאתי לנכון לפצח לשריד במקומו את המופלא
אריה פרי
בשבועות האחרונים זכינו לראות מספר דוגמאות להבלי התקשורת הישראלית. מסתבר כי ע"פ התקשורת המגויסת שלנו ישנם אנשים ומגזרים שהם חשובים יותר ומיוחסים יותר; כתוצאה מכך, הקשר בין המעידות והעבירות מצד אותם אנשים ומגזרים מיוחסים, לבין חשיפת הפאשלות והמעידות שלהם הוא מקרי בהחלט; במילים אחרות: יש אנשים ומגזרים בהם אסור לגעת...
אריה אבנרי
מערכת News 1 מתחילה היום בפרסום סידרת כתבות של אריה אבנרי על דרכי חדירת ההון לשלטון במדינה שתחשוף כיצד פועלות המערכות לפני ואחורי הקלעים באחד התחומים הרגישים במדינה ואיך מסתדר הפאזל (כתבה ראשונה בסדרה)
אברהם שרון
אחרי 15 שנה אפשר להתפזר, חברות וחברים, ולהפסיק את פסטיבל שירי רבין    לא את חד-פעמיותו של רבין האיש והמנהיג יש להעלות לראש תורן הזיכרון והלקחים, אלא את השאלה הנוקבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il