X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בביקור בן שבועיים בקמפוסים בארה"ב חוויתי, לראשונה, אנטישמיות ויזואלית כל הפרטים על התחזקות התודעה שלי, על כך שכוחות הרשע חיים, קיימים ונושמים ביתר שאת
▪  ▪  ▪
השטן מאיים... [צילום: פלאש 90]

בחודש אוקטובר האחרון, יצאתי בפעם החמישית למסע הסברה בקמפוסים בארה"ב. עשיתי זאת בסיועם ובחסותם של שני ארגונים: CAMERA ו-ZOA. אני עוסק בהסברה מאז שעברתי לשדרות לפני חמש שנים, ולראשונה חזרתי לארץ מהקמפוסים בארה"ב בהרגשה של זעזוע והלם. האירוע שהשפיע עלי כל-כך, היה אמור להיות הרצאה שגרתית למדי באוניברסיטת טקסס הממוקמת באוסטין, טקסס. זו הפעם הראשונה שלי באוסטין, לא ביקרתי במקום בעבר, למרות ששמעתי רבות על המקום, על ההיסטוריה שלו, על ההיי-טק, התעשיה, על ההרים והיערות, ועל הנוף, שלדברי חבר שלי שגר שם בעבר (וכיום גר בישראל), מזכיר מאוד את הנוף בו אני נתקל בנסיעה משדרות לאזור גוש עציון וחברון.
האירוע בקמפוס התקיים תחת הכותרת "אירן - בחצר האחורית של ישראל". ההרצאה שלי עסקה בסיפור האנושי של תושבי שדרות, שחיים בעשר השנים האחרונות תחת ירי איום טילים מתמיד מרצועת עזה הנשלטת על-ידי החמאס וממומנת על-ידי אירן. התמקדתי בשנתיים האחרונות, מאז מבצע "עופרת יצוקה", בהן הייתה בנייה מאסיבית של מקלטים באזור, על-מנת להתכונן למתקפות הבאות. כמו-כן, הדגשתי את הקושי המוסרי במאבק נגד טרוריסטים אשר פועלים מתוך אוכלוסיה אזרחית והופכים את האזרחים למגנים אנושיים.

אני, הציוני, שד זדוני
אני. לפני ואחרי, לגרסת הנציגות הפלשתינית באוני'

בכניסה לקמפוס באוסטין נתקלתי במפגינים פרו-פלשתינים, אשר הניפו שלטים שעליהם התנוססו המילים: "אין כיבוש - אין רקטות", "במה עזה לא שונה מוורשה?" ו-"1,417 פלשתינים נהרגו בעזה - רק 13 בישראל". זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל במפגינים פרו-פלשתינים המפגינים בשל הגעתי ובשל היותי ישראלי וציוני.
באוסטין, נכנסו המפגינים הפרו-פלשתינים להרצאה שלי ושאלו שאלות פרובוקטיביות בטענה שהם רוצים לקיים דיון פתוח באשר למצב. קיוויתי שיהיה דיון פתוח וענייני המבוסס על עובדות, לצערי לא זה היה המקרה... לאחר ארבע שנים של מאות הרצאות וסיורים שהעברתי, למדתי כיצד להתמודד עם מצגי שווא וסילוף עובדות מהצד השני. אני בטוח לחלוטין ביכולתי להציג את צדקתו של הצד הישראלי אל מול הנרטיב העזתי. אך הפעם, הם לא היו מעוניינים בדיאלוג. זו הפעם הראשונה בה הוצגתי כתועמלן ציוני (Zionist propagandist); הנציגות הפלשתינית באוניברסיטת טקסס (Palestine Solidarity Committee) הציגה אותי כשד זדוני.
הם צילמו את ההפגנה שלהם נגד ישראל ונגד הופעתי בקמפוס. כמו-כן, הם צילמו את ההרצאה שלי באוניברסיטה והציגו אותי כמעין מפלצת שדונית (על-ידי עריכה בווידאו), כאשר שמו על פניי (באמצעים טכניים) מסיכה, והפכו את עיניי לאדומות וזוהרות. בסרטון המוצג כאן לא ניתן לשמוע ולו מילה אחת מדבריי.

התגובה היהודית לניאוצים
בתגובה, הכינו סטודנטים יהודים מאוניברסיטת טקסס את הסרטון המצורף.
▪  ▪  ▪

כמי שגדל בישראל, שירת בצבא ומשמש כצלם וכעיתונאי, האירוע בטקסס היה הפעם הראשונה בה נתקלתי באנטישמיות כלפיי. הניסיון שהיה לי בטקסס, כמו גם הסרטון שנעשה על-ידי המפגינים הפרו-פלשתינים, גרמו לי להרגיש חיבור עמוק למורשת היהודית הגלותית שלי. התחזקה בי התודעה שכוחות הרשע חיים וקיימים, וכמו שאנו קוראים מדי שנה בהגדה של פסח - "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו". למרות שהדבר הציף בי רגשות עזים, האירוע באוניברסיטה באוסטין לא אמור להפתיע אותי, הרי פעמים רבות ישראלים נקראים בשמות גנאי ובהאשמות כמו "פשיסטים" ו"פושעי מלחמה".

מחאות מאורגנות באוניברסיטאות

כאשר חייל ישראלי הוזמן החודש לאוניברסיטת מישיגן על-מנת לדבר על חוויותיו, הוא נתקל במחאה פלשתינית מאורגנת שהתבטאה בכך שהקהל עזב את האולם באמצע ההרצאה, רק בגלל שמי שדיבר היה חייל ישראלי וללא קשר לדברים (הדבר תוכנן עוד לפני ההרצאה). במקום לקיים דיאלוג, מצא עצמו החייל לבד באולם ללא קהל.

מציאות אנונימית תחת טילים
מסתירים. נפגעת חרדה בשדרות [צילום: פלאש 90]

בחזרה להרצאה שלי - הדבר המרכזי שהטריד אותי הוא שהסטודנטים בקמפוסים עד היום, מעולם לא שמעו על שדרות. עשר שנים של התקפות טילים בלתי פוסקות, יותר מ-12,000 רקטות שנורו לעבר האוכלוסיות האזרחיות בנגב המערבי ולאזור כולו, אבדות בנפש, אלפי אנשים שסובלים מטראומה וילדים מפוחדים שנולדו למציאות הזו. אני שואל את עצמי - איך הדברים הללו לא נשמעים בעולם, האם פשוט לא רוצים לשמוע אותנו?
המציאות של תושבי שדרות והנגב המערבי החלה את שנתה העשירית באוקטובר האחרון, מציאות של חיים בצל איום טרור הרקטות מעזה, המשקפת את אי-הצדק והפרת זכויות האדם הבוטות ביותר. הדבר מתבטא בכך שהאוכלוסיות הללו הן היחידות בעולם בעשור האחרון, שהיוו מטרה של אלפי רקטות הנורות מארגוני הטרור הרבים המצויים כיום ברצועת עזה. ובכל זאת, מציאות זו לא זוכה להתייחסות מספקת באמצעי התקשורת בארץ ובעולם, כמו גם מארגונים בינלאומיים כמו האו"ם, האיחוד האירופי וארגונים נוספים המכנים עצמם "הומניטריים".
לאור הניסיון האחרון שלי באוניברסיטת טקסס, אני נחוש יותר מתמיד להמשיך ולדבר על המציאות של תושבי שדרות והאזור. מציאות שהעולם בוחר להציג כלא-רלוונטית במקרה הטוב, או להתעלם ממנה לחלוטין במקרה הרע.

הכותב הוא צלם עיתונות, מרצה, מנכ"ל ומייסד מרכז תקשורת חברתית שדרות www.SderotMedia.org.il. במסגרת תפקידו, עורך בדין תדריכים וסיורים לגורמים ממשלתיים, לדיפלומטים, לעיתונות זרה ולקבוצות סטודנטים מכל העולם.
תאריך:  04/11/2010   |   עודכן:  04/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'Zionist Propagandist' - דיאלוג או דמוניזציה?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יש לנו כאלו משלנו,גם בעיתון זה ל"ת
אלישמע  |  4/11/10 15:33
2
כאחד שעבר את זה בעצמו !
df4  |  4/11/10 16:47
3
עצוב כן..
יובל 38  |  4/11/10 17:15
4
תגובה
צנחן  |  4/11/10 17:50
5
אפשר גם אחרת
אלון פלג  |  4/11/10 18:56
6
נועם, אני מצדיע לך
יוסי אחד  |  4/11/10 21:07
7
תחסל את בצלם, קרן לישראל החדשה
דרך ארץ  |  4/11/10 21:26
8
נעם היקר, המשך ואל תשבר!
אמתי  |  5/11/10 09:51
9
האנטישמיות מרימה ראש גם אצלנו
חשדנית  |  5/11/10 13:38
10
היוספוסים פלביוסים של ימינו
דניאלה  |  5/11/10 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני ישי
מי שמשחית בארץ כל חלקה טובה, על-מנת לשלול מן היהודי הזכות לגור במולדתו, לא ינחל אותה    ינחלוה רק עורגיה ואוהביה
אביתר בן-צדף
נוח מאוד לשמאלנים ולשונאי ארה"ב    הנשיא אובמה נכשל, כצפוי, כנשיא, וקיבל בצדק הצבעת אי-אמון של העם האמריקני    אפשר לצייר כבר טבלת ייאוש - עוד שנתיים וחודש, והאמריקנים ואנחנו ניפטר מנשיא גרוע, כושל ומזיק    יותר מתמיד אני מתגעגע לתבונתו של יצחק שמיר, שהושמץ על "שלא עשה דבר", אך החזיק בעמדות ולא ויתר על מאומה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: השביתה שנמנעה; ירושלמית גאה; טיפים למניעת פשע; הכל פוליטי; ריאליזציה של רבין; וגם: כמה שווה מכונית רה"מ?; חרדים לתוצאה; ולקינוח: חידה ופתרונה - קַפד רגלה של נצרת - קַבל נֶצֶר!
עדי ארבל
בכל השפה הערבית אין שם לשטח שנמצא בין הים לירדן    גם בספרי הדת של המוסלמים לא נמצאת יחידה גיאוגרפית אשר תואמת את גבולותיה של ארץ ישראל ומשייכת אותם לעם פלשתיני, שעל-פי גולדה מאיר, כלל לא היה קיים כשהיא הגיעה לארץ
נסים ישעיהו
אחרי למעלה משש שנים שלחו לי דרישת תשלום "נוספת" כביכול, דרישה שכוללת כבר תוספת פיגורים דמיונית לחלוטין, שאין לי מושג על מה ולמה ניתנה    "שיטת מצליח" תוקפת שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il