X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאטרון הבימה מגיש מעדן צרפתי שכתב ז'ראלד סיבלראה ונחל הצלחה ב-2002 בפריס, וב-2005 בלונדון ההפקה של הבימה כה מוצלחת הודות למשחק מבריק של 3 ה"אסים", בימוי מעולה של יוסי פולק, וטקסט המחזה שסוחף אותך בכל דקה
▪  ▪  ▪
אלמוג, פולק וריבלין [צילום: יח"צ]
אהרון אלמוג וספי ריבלין [צילום: יח"צ]

זה לא פשוט לכתוב קומדיה שמצחיקה אותך כמעט בכל משפט, וזאת מבלי לגלוש לוולגריות או לקיטש. הקומדיה של סיבלראה (יליד 1961) היא כזו. הקהל הישראלי הוא אגוז קשה להצחקה, כשמדובר בצחוק מעודן וסאטירי. אותו לא מספיק לדגדג. צריך לגרד במטאטא, על-מנת לגרום לפרצי צחוק להתפרץ חופשי. האנינות של הצרפתי, בתרגום הנפלא של דורי פרנס, כשהבימאי פולק מביים את עצמו ואת שני הווטרנים הנוספים בבית האבות - ספי ריבלין ואהרון אלמוג, לא מניחים לצופה לנוח לשניה. והכל - ללא טרגדיה, ובעצם תוך עיסוק בזוטות. מה שמזכיר כיצד הסידרה המצליחה "סיינפלד" הפכה ללהיט נצחי, בגלל יכולת דומה להצחיק כאילו מכלום.
כזה תענוג לחזות במשחקם הסופר-מקצועי של שלושת השחקנים הוותיקים והנהדרים, שהפינג-פונג של האמירות והשיחות ביניהם ממש לוכד אותך. יוסי פולק שכבר ביים בעבר הצגות מצליחות, ושיחק בכמה משיאי התיאטרון שלנו, מוכיח שהגיל אינו מהווה כלל בעיה (לו, לריבלין ולאלמוג - ששניהם עשו "בית ספר" לקומדיה כששיחקו תחת שרביטו של מייקל אלפרדס המנוח בתיאטרון החאן הירושלמי) וכך גם לגיבורי המחזה. 3 הלוחמים ותיקי מלחמת העולם הראשונה, המכונה עד היום LA GRAND GUERRE, מבלים את שנותיהם בבית אבות לפצועי המלחמה, כשעדיין מראה של נערה, או תיאורה מפי אחד מהם - מעורר את חושיהם ומטריף את דמיונם; בעוד מראה עצי הצפצפה המיתמרים אל על והנעים ברוח על הגבעה ממול בית האבות, מדליק את דמיונם, ומעורר בהם את הרצון להשתחרר מהמוסד דמוי בית הכלא בו הם נתונים.
העונג שבצפיה במשחקם, על מרפסת המוסד (בעיצוב במה יפהפה של ארז יניב), לשמוע את הדיבור הברור והרהוט של ותיקי תיאטרון אלה, במשחק מעוצב להפליא הנשמע כה טבעי, עד כי כל תוכניות ה"ריאליטי" נראות מזויפות לידו; כל אלה מעניקים לצופים חוויה מקסימה ונהדרת. שלושת המאסטרים ממש פורחים בתפקיד הזקנים. והצחוק לא מש, עד כי נזקקתי לממחטות כדי לנגב את דמעות הצחוק. התיאטרון הלאומי מצרף כאן לרשימתו עוד שיאי תרבות ותענוג המשולבים זה בזה.
מומלץ בחום.

תאריך:  04/11/2010   |   עודכן:  05/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף (ספי) ריבלין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
את הפרובוקציה אותה הגו מתכנני מבצע "חפרפרת", יש המבקשים לממש גם היום, והם נמצאים בצמתים מכריעים במערכת הפוליטית
יוסף דוריאל
קשה להבין כיצד זה שבלהקת היועצים סביב לשכת רה"מ לא נמצא אף אחד שהתמחה בבניית מודלים להתנהגות צפויה של יריב או, לפחות, שמע על "תורת המשחקים" - כדי לתת למקבלי ההחלטות בסיס מדעי לתכנון מהלכים מדיניים
נועם בדין
בביקור בן שבועיים בקמפוסים בארה"ב חוויתי, לראשונה, אנטישמיות ויזואלית    כל הפרטים על התחזקות התודעה שלי, על כך שכוחות הרשע חיים, קיימים ונושמים ביתר שאת
מני ישי
מי שמשחית בארץ כל חלקה טובה, על-מנת לשלול מן היהודי הזכות לגור במולדתו, לא ינחל אותה    ינחלוה רק עורגיה ואוהביה
אביתר בן-צדף
נוח מאוד לשמאלנים ולשונאי ארה"ב    הנשיא אובמה נכשל, כצפוי, כנשיא, וקיבל בצדק הצבעת אי-אמון של העם האמריקני    אפשר לצייר כבר טבלת ייאוש - עוד שנתיים וחודש, והאמריקנים ואנחנו ניפטר מנשיא גרוע, כושל ומזיק    יותר מתמיד אני מתגעגע לתבונתו של יצחק שמיר, שהושמץ על "שלא עשה דבר", אך החזיק בעמדות ולא ויתר על מאומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il