X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צרפת מתגייסת לתמיכה בממשלת לבנון נוכח הלחץ עליה מצד אירן וסוריה לדרוש את הקפאת עבודת בית הדין הבינלאומי החוקר את רצח אל-חרירי החיזבאללה נערך לתרחיש של השתלטות צבאית על לבנון, וארצות הברית שוקלת לדרוש כינוס חירום של מועצת הביטחון כדי לדון במצב בלבנון
▪  ▪  ▪
חרירי. המתח גובר [צילום: AP]

המתח בלבנון גובר לקראת ההודעה הצפויה של בית הדין הבינלאומי בהאג שתהיה כנראה בחודש הבא על הגשת כתבי אישום נגד בכירים בארגון החיזבאללה בשל מעורבות ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי ב-2005.
הנושא הזה מעסיק את כל מדינות ערב, את ישראל, ארצות הברית ואירופה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון בהתפתחויות בלבנון בפגישותיו השבוע, במהלך ביקורו בארצות הברית, עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שרת החוץ קלינטון ומזכ"ל האו"ם באן קי מון.
אירופה ובראשה צרפת מודאגת מאוד מההתפתחויות בלבנון ושר החוץ של סעודיה סעוד אל-פייצל קרא בסוף השבוע לכל הצדדים בלבנון לשמור על איפוק והבטיח כי ארצו תמשיך לשמור על לבנון וביטחונה. סעודיה ידועה כתומכת במחנה "ה-14 במרץ" שבראשו עומד ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי.
בסוף השבוע שעבר שיגרה צרפת את שר החוץ שלה ברנרד קושניר לביירות לפגישות עם ראשי הממשל הלבנוני. קושניר דחה בפומבי את הידיעות שהפיץ החיזבאללה ואמר כי "בית הדין הבינלאומי לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי הוא חסר פניות. הוא איננו מנסה לפגוע בעדה מסוימת בלבנון וכי חייבים להעמיד לדין את אלה שביצעו את הפשע החמור של רצח אל-חרירי".
הצהרותיו של שר החוץ הצרפתי נועדו לחזק את מעמדו של ראש ממשלת לבנון סעד אלחרירי, בנו של הנרצח נוכח איומי החיזבאללה.
צרפת שיגרה בשם אירופה מסר לחיזבאללה, סוריה ואירן כי אירופה תומכת בהמשך עבודתו של בית הדין הבינלאומי נוכח הלחצים שהן הפעילו על ממשלת לבנון לפנות לקהילה הבינלאומית כדי שתקפיא את עבודת בית הדין מחשש לפרוץ שפיכות דמים ומלחמת אזרחים חדשה בלבנון.
ראש ממשלת לבנון אל-חרירי אמר לפני כמה ימים בראיון לבי.בי.סי כי פעולת בית הדין הבינלאומי נמשכת וכי הוא נמצא עימו בקשר ותומך בעבודתו "במאת האחוזים".
את הביטוי החד ביותר למתח בלבנון נתן מפקד צבא לבנון הגנרל ז'אן קהווג'י בראיון שהעניק בסוף השבוע לעיתון "אל-נהאר" הלבנוני. הוא אמר לעיתון כי "הוא מודאג מההשלכות של הפניית האשמות לעבר החיזבאללה בקשר לרצח אל-חרירי". הוא הוסיף כי "צבא לבנון בכוננות להתערב במהירות האפשרית בכל מתיחות, אסור לפגוע בביטחון והצבא יהיה החלטי בכל האזורים ובמיוחד באזורים הנוצרים". ובסיום הראיון הוא הדגיש כי צבא לבנון תגבר את כוחותיו במרכז בירות ובמקומות הרגישים.
כאילו שצבא לבנון המורכב מיותר מ60 אחוזים מחיילים שיעים יעז להתעמת עם החיזבאללה שהוא הכוח הצבאי החזק ביותר בלבנון ונתמך בידי סוריה ואירן...
מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה קרא לפני עשרה ימים לתושבי לבנון להחרים את בית הדין הבינלאומי בהאג ולא לשתף פעולה עם חוקריו.כמה מהחוקרים שהגיעו ללבנון הותקפו על-ידי אוהדי החיזבאללה.
כמר ימים לאחר קריאתו זו החרים ארגון החיזבאללה ישיבה של ועדת "הדיאלוג הלאומי" והסלים את האווירה בלבנון. על-פי העיתונות הלבנונית ביצע החיזבאללה בתחילת החודש תרגיל מפקדות מקיף שהקיף את כל המחוזות בלבנון שכלל תרחיש של פרוץ מלחמת אזרחים, השתלטות החיזבאללה על מרכזי השלטון במדינה והדחתו של ראש ממשלת לבנון אל-חרירי.
החיזבאללה נערך ליום שאחרי הודעת בית הדין הבינלאומי בהאג שמתכנן להאשים את בכירי הארגון בביצוע ההתנקשות בראש ממשלת לבנון אל-חרירי.
במחנה "ה-14 במרץ" רואים בפעילות של החיזבאללה שלב מסוכן ואיום על לבנון כולה בעוד בעלי בריתו של החיזבאללה בלבנון כמו מחנה "ה-8 במרץ" ומנהיג הדרוזים ווליד ג'ונבלאט מעניקים לו רוח גבית.
מקורות בלבנון טוענים כי ארצות הברית בוחנת אפשרות לכינוס חירום במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון במתח בלבנון סביב סוגיית בית הדין הבינלאומי בעניין רצח אל-חרירי.
דובר מחלקת המדינה אמר לפני כמה ימים בתדרוך היומי לתקשורת כי ארה"ב אינה מפעילה לחץ כלשהו בנוגע לטריבונל לרצח אל-חרירי וכי הוא צריך לפעול על-פי לוחות זמנים עצמאיים ובלא התערבות זרה.
ומהי עמדת אירן שהיא אחד השחקנים הראשיים בזירה הלבנונית?
הנשיא אירן אחמדינגא'ד ביקר באחרונה בלבנון כדי להביע תמיכה בחיזבאללה ומאז ביקורו רק מתעצמת המתיחות במדינה. שגריר אירן בלבנון רכן-אבאדי הזהיר השבוע כי פרסום מסקנות ראשונות של חקירת רצח אל-חרירי היא "בעיה" שעלולה להביא ל"מחלוקות דתיות" בלבנון.
רגע האמת מתקרב...
שלושה גורמים חברו יחדיו לבטל את עצמאותה של לבנון ולסכן את יציבותה והם אירן, סוריה והחיזבאללה כדי להעלים את מעורבותם הישירה והעקיפה ברצח אל-חרירי. זהו מבחנה של הקהילה הבינלאומית שלא לאפשר את טיוח החקירה למרות האיומים על ממשלת לבנון והעומד בראשה סעד אל-חרירי.
התקפלות של המערב והקפאת פעולת בית הדין הבינלאומי יחלישו עוד יותר את כוחו של מחנה "ה-14 במרץ" ויעודדו את תופעת ההתנקשויות הפוליטיות בלבנון.
אין מנוס מכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל החלטות שיתמכו בהמשך שלטונה של ממשלת אל-חרירי ויזהירו את החיזבאללה מפני השתלטות צבאית על לבנון לאחר פרסום החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגע האמת מתקרב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צרפת מתגייסת-חחחחחחחחחחחח
יהושע קוצינסקי  |  9/11/10 05:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן קאשי
חזרתי מזועזע מביקור ב"יד ושם"    המראות מזעזעים, לא מובנים, אך הזנחת לקחי השואה, הסליחה המהירה לעם שרצח שליש עם, הפחד של מנהיגי ישראל להזכיר זאת לעולם בהקשר הפלשתיני - לא מובנים עוד יותר    רק מנהיג אחד דיבר על כך - מבלי לעשות שימוש בשואה    שיעור בהיסטוריה של ראש ממשלה ניצול שואה
אביתר בן-צדף
שדות הקטל העצומים בפלנדריה ובצפון צרפת רוו מדם צעירים מכל הלאומים, שנפלו בשל גחמות מדינאים וגנרלים ובשל טיפשותם    במלחמת העולם הראשונה נכחד דור שלם, צאצאיהם וקרוביהם של מי שנטבחו במלחמת פרוסיה-צרפת, שקדמה לה בכארבעים שנה
איתמר לוין
דנה ספקטור היא מנוולת חסרת-מוסר, הגוררת את ילדתה חסרת המגן לתוך הסיפורים של התפרקות נישואיה והתפקרות חייה
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי נותן סימנים במנהיגות של השמאל הישראלי    הוא מעדיף את ליברמן "הישר" על פני פרס "הצבוע" וטוען, כי הסופרים גרוסמן, עוז ויהושע מוגי לב וכבולים באידיאולוגיה הציונית הישנה
חגי עמוס
בניגוד לכל ההערכות והמידע שפורסם, מסתמן כי נתניהו משכיל לעשות ומציב תנאים חדשים לממשל בארה"ב בניגוד לכל מה שסוכם עד כה בחדרי חדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il