X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שבמדינות המערב נאסר כבר מזמן השימוש בתרופה הפופולרית לשיכוך-כאבים, היא מככבת אצלנו בכל בתי המרקחת, חופשי-חופשי, ללא מרשם רפואי פני רפואה של בת-יענה
▪  ▪  ▪
תרופה לא-תמימה... [צילום: יח"צ]

מה שאסור ליופיטר, מותר משום מה לשור. אחרת לא ניתן להסביר מדוע פסלו, כבר מזמן, מדינות המערב את השימוש בתרופה כמו אופטלגין, לשיכוך-כאבים ולהפגת חום, בעוד שבישראל היא מככבת חופשי-חופשי, ללא מרשם רפואי, בכל בתי המרקחת.
אין זאת כי אם על כל צעד אחד קדימה - יודעת הרפואה הישראלית גם לצעוד צעד אחד לאחור. זוהי רפואה שמתמודדת בהצלחה עם מחלות מסובכות, אבל מסכנת את חייו של חולה, שעה שהוא נזקק לנטילתה של תרופה אלמנטרית ושיגרתית.
במדינות המערב, ובכללן ארה"ב ובריטניה, נאסר השימוש באופטלגין עוד לפני עשרות שנים. בין תופעות הלוואי הקשות שהתגלו בה הייתה גם פגיעה בייצורן של כדוריות-דם לבנות. אף שתופעה זו אינה שכיחה מדי, החליטו אותן מדינות נאורות לנקוט משנה-זהירות. הן אסרו את נטילתה, לאחר שנמצא מספר לא-מבוטל של חולים שגופם נחשף בעטייה לזיהומים קשים, עד כדי סכנת-חיים, עם דיכוי פעילותו של מוח העצם שלהם.
בת-יענה
שנים אחדות לאחר שאיסור השימוש באופטלגין נכנס לתוקפו, הוברר שדי בשבוע אחד בלבד של נטילת התרופה כדי לפתח אנמיה חריפה. אבל בעת שרפואת המערב החליטה להקדים רפואה למכה - ממשיכה הרפואה הישראלית להתנהג כמו בת-יענה. היא אינה מהססת להמר בגורלם של נוטלי האופטלגין ומאפשרת את מכירת התרופה בכל בתי המרקחת ללא מרשם רפואי. יתר על כן: הרופאים הישראלים אפילו ממליצים על נטילתה בשל השפעתה היעילה והמהירה לטווח קצר.
למרבה הצער זה מזכיר לנו את מדיניות קופות החולים, עוד לפני שנות-דור, כאשר רופאיהן לא היססו לרשום למצטננים ולחולי-שפעת אנטיביוטיקה, גם כאשר לא סבלו כלל מדלקת - הכל רק כדי שיקומו מהר מן המיטה ושלא יפסידו, חלילה, יום-עבודה. אלא שהתוצאות לטווח ארוך לא בוששו לבוא. אוכלוסיה שלמה של ישראלים פיתחה בשל המחדל הזה כשל חיסוני למחלות שונות, כאשר אלה פקדו אותם חדשות לבקרים.
אבל מעל לכל, איסור השימוש באופטלגין נחוץ כמו אוויר לנשימה, גם מחמת...השד העדתי. מסתבר שיוצאי ארצות-ערב, בעיקר עירק ולוב, רגישים במיוחד לתרופה המתעתעת, כשרבים מהם סובלים ממחסור באנזים DP6G. די בכך שיטלו גלולה אחת בלבד של אופטלגין כדי לגרום להרס כדוריות הדם שלהם, לפרכוסים, ובמקרים קיצוניים גם לאובדן-הכרה, ואפילו, חלילה, למוות.

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות: אופטלגין!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר לאנמיה?
יוניצ  |  16/12/10 19:32
 
- זהירות אופטלגין גורם לאנמיה
ב.ב.  |  17/08/12 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים לבנון
מי שמחפש לעצמו סיבות להתיר, אולי יחפור עמוק ויעלה סיבות דחוקות, כדי למצוא היתר
אורי ברעם
בתגובה למאמר של נרי אבנרי כתב בחור חביב שהתכנה 'אבנר צפוני' את יסוד ההשקפה השמאלנית, לדבריו. תוך כדי התמודדות עם טענותיו נפקחו עיניי והבנתי שבעצם אני וכל "מחנה הימין" זה "מחנה השלום" האמיתי
מנחם רבוי
חופש הדעה והביטוי הם ערכים חשובים וזכותם של האמנים שהודיעו כי יסרבו להופיע באריאל להביע את דעתם    מאידך-גיסא, טוב יעשו התיאטראות אם ישלבו בחוזי ההתקשרות עם שחקנים סעיף האוסר עליהם להחרים הופעה מטעמים של השקפה או מיקום
חני לוז
ארגוני NIF מקבלים קידום בגל"צ    האג'נדה קובעת מה לא ישודר    מנהלת מחלקת החדשות חושפת בגילוי לב: שדרני התחנה הצבאית רוצים להשפיע על סדר היום במדינה    למה ממשיכה המדינה לממן את התחנה?
פרופ' נעם זהר, ד"ר דני אטאס
מה הם השיקולים העומדים מאחורי התביעות לשיתוף הציבור ברווחים מאוצרות הטבע שהתגלו בים התיכון? האם ניתן לכפות על המשקיעים את הגדלת חלקה של המדינה ברווחים, לאחר שאלו נטלו על עצמם סיכון כלכלי ניכר, והאם יש צידוק לשינוי ההסכם בדיעבד?    חוקרי מכון הרטמן, פרופ' נעם זהר וד"ר דני אטאס, יורדים לעומק הדילמה המוסרית והפוליטית שמאחורי הוויכוח המתלהט בנוגע למאגרי הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il