X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתבטאויות האחרונות של הרמטכ"ל גבי אשכנזי וראש אמ"ן עמוס ידלין יצרו חששות ברצועת עזה כי ישראל עומדת לתקוף בקרוב את הרצועה ההתבטאויות האלה אינן יוצרות הרתעה אלא מתח מיותר שמסלים את האווירה הירי מרצועת עזה לעבר ישראל נמשך בטפטוף מבלי שצה"ל מצליח להפסיקו
▪  ▪  ▪
אשכנזי. בוטח בצה"ל [צילום: דו"צ]

כדאי לקרוא את הנתונים של צה"ל לגבי הנעשה הגבול עם רצועת עזה. מתחילת השנה נורו לעבר ישראל מהרצועה יותר מ-300 פצצות מרגמה ורקטות קסאם. החמאס אומר רשמית כי הוא מתנגד לירי לעבר ישראל אך מעלים עין ובפועל מאפשר אותו בדיוק כפי שנוהג החיזבאללה בדרום לבנון. במקביל ממשיך החמאס להתכונן לקראת המלחמה הבאה נגד ישראל...
הוא מנסה להשיג אמצעי לחימה רבים ובידיו נמצאות כבר רקטות ארוכות טווח שיאפשרו לו לפגוע בגוש דן. הוא עושה זאת בשקט. לנו בישראל נדמה שחזית הדרום שקטה. אין נפגעים בצד הישראלי מטפטופי הרקטות ופצצות המרגמה, התקשורת הישראלית בקושי מדווחת והתחושה היא כי חזית הדרום רגועה באופן יחסי.
אבל הפלשתינים סבורים אחרת...
ברצועת עזה מתגבשת בימים האחרונים ההערכה כי ישראל מתכוונת לפתוח בקרוב במערכה צבאית נוספת נגד הארגונים הפלשתינים ברצועת עזה ובראשם החמאס. הפרשנים הפלשתינים מתבססים על דבריו של ראש אמ"ן היוצא האלוף עמוס ידלין בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שבה אמר כי המלחמה הבאה של ישראל עלולה להתרחש בכמה חזיתות, ברצועת עזה, בלבנון וסוריה ואירן.
בצד השני לוקחים את הדברים האלה ברצינות רבה...
במיוחד כשהם באים מדמות ביטחונית ישראלית חשובה.
הפרשנים הפלשתינים מנתחים את המבוי המדיני הסתום והרכבה של ממשלת הימין בישראל ומגיעים למסקנה כי המלחמה ברצועת עזה קרובה.
הפרשן הפלשתיני הנודע טלאל עוכל אומר כי רצועת עזה ודרום לבנון הפכו לנושא אזורי הקשור לסוריה ואירן. לדבריו לישראל יש שאיפות התפשטות והיא רוצה לשפר את מצבה האסטרטגי ולהגביר את השפעתה מול אירן וטורקיה.
להערכתו ישראל איננה מתכוונת בהכרח לכבוש את כל רצועת עזה אך היא נחושה ללמד את הארגונים הפלשתינים לקח ולהרוס את התשתית הצבאית שלהם ברצועה.
פרשן פוליטי פלשתיני אחר נאפט' ע'נים מעריך כי ישראל תפתח במבצע צבאי מוגבל ברצועת עזה במטרה להכין את דעת הקהל למלחמה גדולה יותר בלבנון או באירן. לדבריו ישראל איננה מעוניינת בכיבוש הרצועה כיוון שהיא שקטה יחסית והפיצול בין הגדה לרצועה משרת את האינטרסים של ישראל.
ומה אומרים בארגוני הטרור ברצועה?
הדוברים השונים של הארגונים הפלשתינים ברצועה אומרים כי ישראל מכינה את דעת הקהל לקראת מתקפה על הרצועה באמצעות הפצת ידיעות כי הארגונים הפלשתינים הצטיידו בנשק משוכלל ארוך טווח. לטענתם ישראל מנסה להעצים באופן מלאכותי את כוחם של הארגונים הפלשתינים כדי להצדיק הנחת מכה צבאית עליהם בעתיד.
לדבריהם ישראל גם מתוסכלת מחוסר יכולתה לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט והיא רוצה לנקום בפלשתינים על חטיפתו והחזקתו בשבי זמן כה רב.
גם הפרסומים בעיתונות הישראלית כי צה"ל מתאמן על תרחישים כיצד לכבוש את רצועת עזה ולטפל באוכלוסיה האזרחית מגבירים את התחושות בקרב הארגונים הפלשתינים כי העימות הצבאי החדש עם ישראל מתקרב.
הצהרותיו האחרונות של הרמטכ"ל גבי אשכנזי באמצעי התקשורת כי ארגוני החיזבאללה והחמאס מתעצמים וכי ישראל מתייחסת לאיום האירני ברצינות ויכולה לתת לו את המענה ההולם במקרה הצורך נתפסים בקרב תושבים ברצועת עזה כהכנה לקראת פתיחה מערכה צבאית חדשה ברצועה.
ככל הידוע לי אין לצה"ל תוכניות לתקוף את רצועת עזה בטווח הקרוב אך הפלשתינים בטוחים כי המלחמה ברצועת עזה מתקרבת וכי המכה הצבאית הישראלית תהיה חזקה בהרבה ממה שהיה במבצע "עופרת יצוקה".
כדאי שהבכירים בצה"ל יזהרו בהתבטאויותיהם. לפעמים דיבורים מיותרים מחממים את האווירה שלא לצורך ויוצרים מצב של מיסקולקולציה. אין בהצהרות האלה שום יצירת הרתעה והן נועדו לצרכים פנימיים אך הן עלולות לגרום להסלמה.
אין מנוס ממלחמה נוספת בשלטון הטרור של החמאס ברצועה... היא תגיע, זה רק עניין של זמן... בינתיים אין צורך לחמם את האווירה... חיים ומוות ביד הלשון...

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  17/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם צה"ל מתכוון בקרוב לתקוף את רצועת עזה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למיגור הטרור-לתקוף בעזה ויפה  ל"ת
שעה אחת קודם  |  9/11/10 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן מלמד
בושה שהממשלה הזו לא הצליחה להוריד את ממדי העוני, ולא השכילה לסייע לעובדים העניים לעבור את החגים בשמחה ובחיוך    נקווה שאולי לקראת חג הנסים, חג החנוכה המגיע אלינו בקרוב, ועוד לפני ההצבעה על תקציב המדינה - יגבר השכל הישר, והממשלה תשנה את עמדתה
ראובן לייב
בעוד שבמדינות המערב נאסר כבר מזמן השימוש בתרופה הפופולרית לשיכוך-כאבים, היא מככבת אצלנו בכל בתי המרקחת, חופשי-חופשי, ללא מרשם רפואי    פני רפואה של בת-יענה
אליקים לבנון
מי שמחפש לעצמו סיבות להתיר, אולי יחפור עמוק ויעלה סיבות דחוקות, כדי למצוא היתר
אורי ברעם
בתגובה למאמר של נרי אבנרי כתב בחור חביב שהתכנה 'אבנר צפוני' את יסוד ההשקפה השמאלנית, לדבריו. תוך כדי התמודדות עם טענותיו נפקחו עיניי והבנתי שבעצם אני וכל "מחנה הימין" זה "מחנה השלום" האמיתי
מנחם רבוי
חופש הדעה והביטוי הם ערכים חשובים וזכותם של האמנים שהודיעו כי יסרבו להופיע באריאל להביע את דעתם    מאידך-גיסא, טוב יעשו התיאטראות אם ישלבו בחוזי ההתקשרות עם שחקנים סעיף האוסר עליהם להחרים הופעה מטעמים של השקפה או מיקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il