X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סאיב עריקאת מציע הסדר "צודק", "הוגן" ו"מוסכם" לבעיית הפליטים: ישראל תקבל את "הצדק הפלשתיני" ותסכים לשיבת הפליטים לתל אביב, לחיפה ולירושלים
▪  ▪  ▪
סאיב עריקאת. דבריו מהימנים? [פלאש 90]

ד"ר סאיב עריקאת, יושב-ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני, פונה לדעת הקהל בישראל. במאמר בידיעות אחרונות ביום רביעי (3.11.10) הוא קרא לציבור הישראלי להאמין בכנות הכוונות של הרשות הפלשתינית לשלום. במאמרו הוא כותב בין היתר את הדברים הבאים:
  • "שום מנהיג לא יסכים לוותר על זכות השיבה ולבטל את הנרטיב הפלשתיני, לבטח לא תמורת השעיה חלקית וזמנית של מדיניות ישראלית בלתי חוקית בעליל... זוהי שעת המבחן לרצינות כוונותיה של ממשלת נתניהו. אי-אפשר לדבר במונחים של שלום ולנהוג ככובש. העם הפלשתיני מבקש עצמאות, חופש וחירות. ניתן להשיג זאת באמצעות הסדר מקיף והוגן, שיוביל להקמת מדינה פלשתינית עצמאית ופתרון הוגן ומוסכם לעניין הפליטים ברוח יוזמת השלום הערבית. עדיין יש סיכוי, אם כי קטן ביותר, להסכם כזה. הכדור נמצא במגרשה של ממשלת ישראל".
דבריו של עריקאת, למרות הסתירה הפנימית המשתמעת, בהחלט מעוררים תקווה בקריאה ראשונה. וכי יש מישהו שיתנגד ל"פתרון הוגן ומוסכם לעניין הפליטים ברוח יוזמת השלום הערבית", ובמיוחד שהוא עושה שימוש במילים "הוגן", "מוסכם" ו"שלום". ואולם, מכיוון שמדובר באדם האחראי על צוות המו"מ הפלשתיני, מן הדין לבדוק את מהימנות דבריו, כמו כל איש (אשת) פרסום ושיווק המנסה לקדם מוצר או רעיון.
היוזמה הערבית, אליה מכוון עריקאת, היא היוזמה שאישרה הפסגה הערבית בביירות (2002), אשר סעיפיה הרלוונטיים לנושא הפליטים דורשים: "מציאת פתרון צודק לבעיית הפליטים הפלשתינים, שעליו יוסכם בהתאם להחלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם" ו"דחיית כל צורות ההתאזרחות לפלשתינים, אשר סותרים את הנסיבות המיוחדות של המדינות הערביות המארחות".
הפרשנות הפלשתינית, ובעניין זה קיים קונצנזוס, היא חד-משמעית - החלטות האו"ם ובראשן החלטה 194 מאשרות את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים וצאצאיהם לשטח מדינת ישראל. זו העמדה הרשמית של מחלקת המו"מ של אש"ף, בראשה עומד כאמור סאיב עריקאת, ולהלן ציטוט מהאתר האינטרנט שלה: "הפליטים הפלשתינים חייבים לקבל את האופציה לממש את זכות השיבה (וכן לקבל פיצוי על הנזקים שנובעים מגירושם ועקירתם)".
בתורה שבעל-פה בשפה הערבית חוזר ומבהיר עריקאת, כי זכות השיבה אינה סוגייה העומדת לדיון למו"מ בין מנהיגים או מדינות, אלא זכות פרטית מקודשת בחוק הבינלאומי של כל פלשתיני המוגדר "פליט". במכתב ששיגר (28.10.10) לרוברט סרי, הנציג המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, הדגיש עריקאת כי "זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לבתיהם ולאדמותיהם היא אחת הזכויות הפלשתיניות החשובות ביותר", וכי "הפלשתינים לא ויתרו על זכות... ולא יוותרו לעולם על זכות זו".
המוצא בפינוי האוכלוסיה היהודית מהערים תל אביב, חיפה וירושלים לשם קליטת חמשת מיליוני הפליטים וצאצאיהם במסגרת מימוש "זכות השיבה", הסדר שיאפשר דו-קיום, יברך על "השלום הצודק" שמציע עריקאת. מנגד, יש שימצאו בדבריו של עריקאת הוכחה נוספת לדבקות הפלשתינית בתוכנית השלבים החותרת להביא לחורבנה של מדינת ישראל.

תאריך:  10/11/2010   |   עודכן:  10/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתק השפתיים של סאיב עריקאת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עבודתך בקודש ל"ת
ספינר  |  10/11/10 18:17
2
דיעותיו של עריקת ידועות-אויב
איש עצוב  |  10/11/10 21:12
3
מר דחוח הלוי-תחזקנה ידיך
ד"ר ג. בן עמי  |  10/11/10 21:53
4
גדעון לוי דווקא מצדד בפתרון זה
מוטי1  |  10/11/10 22:10
5
מתק השפתיים של עריקאת
רחמן   |  10/11/10 23:28
6
הייתי משוכנע שחל איסור
הפאש הגאה  |  10/11/10 23:46
7
קורי העכביש של השקר הפלסטיני
פלא יועץ  |  11/11/10 20:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לפני שאתם מחליטים מהו כיבוש, נסו לשכנע את התלמידים באום אל-פאחם, מעריצי נסראללה, שישראל היא מדינת העם היהודי    מאמר המשך ל"מתפכחים לרגע"
יוסי אחימאיר
חוסר יכולתו של ידיעות אחרונות להתעלות מעל לשיקוליו הפיננסיים, מעל לאינטרסים הכלכליים הצרים של בעליו, ולשרת במינימום נאמנות את קוראיו, היא כריתת הענף שעליו עיתון חשוב זה יושב
שולמית קיסרי
צחי לא צריך לשלוח קו"ח למשרות פנויות, הוא פוטר מעבודתו בגללו, מכיוון שהשתמש בהרגל הישראלי לסדר ג'ובים לחבר'ה
מאיר גלבוע
אמנם, חלף יותר מעשור מאז חתם שר המשפטים דאז, צחי הנגבי, על המינוי של השופט צור לכהונה של סגן נשיא בית המשפט השלום בירושלים, אך רוח המינוי המשיכה לנשוב עד היום    היום נפרע החוב
אמילי לנדאו
עמדתה של ארצות הברית התבררה סביב ועידת סבא"א השנתית שהתקיימה בחודש ספטמבר, כאשר מדינות ערב בהנהגתה של מצרים דחקו לאימוץ החלטה הקוראת לישראל להצטרף לאמנה למניעת תפוצת נשק גרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il