|
תאריך:
|
10/11/2010
|
|
|
עודכן:
|
11/11/2010
|
עופר עיני, האם אתה "עהטוואל"? |
|
1 |
|
|
כותב המאמר מר איציקוביץ צודק כנירה בעובדות!ההסתדרות מגוננת על הגדולים והאחרים פחות מעניין אותה, זה מחיר השינוי ואולי אנו לא צריכים להסכים לזה והגיע הזמן לציבור להרים ראש [לא לניסיון גזילה של החלשים ולא למיסוי מלגות של סטודנטים ועוד הרבה אבלות יש לתקן],או להפסיק לשלם מיסי חבר!!!! במידה ולא יהיה שינוי.
מזמן יו"ר ההסתדרות למינהם לא מסתפקים בממלכה שלהם וחבל,יש עדיין המון מה לעשות,בנושאים הסוציאליים של העובדים והגמלאים.
עיני גולש לתחומים של הממסד ופוליטיקה מתוך מגמות ואג'נדה ברורה???"עמדות כוח והשפעה".
ברור שלא היה מקום "לאהבל" של עיני ולא חושב שיש מקום לכינויים אחרים,גם לא על עיני!
ההסתדרות במתכונת הנוכחית אין לה זכות קיום הכול הצגה, בהינף יד ניתן לרסק אותה-רוצים דוגמא?הממשלה מגיע להסדר מעל ראשי ההסתדרות עם ראשי הועדים[הם כולם פוליטיים,לא בעיה גדולה] הגדולים ומבטלים את ההסכמים ה קיבוציים -ההסתדרות מהתעדה באותו הרגע .זה אפשרי וכדאי לכם בהסתדרות להישמר מעודף כוח,הכוח הוא משחיט ומרסק!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלכס.ג |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
מר אצקוביץ מסביר ההתבטאות של עפר עיני היתה בערבית בניב העירקי ושואל 'התבטאות זו העלתה מיד את השאלה - האם עופר עיני אומנם עזב את ה"שכונה" ממנה בא והגיע לתפקידו הנוכחי?'
המלה 'שכונה' כאן היא מלת צופן לצין מקום מגורים של לא אשכנזים. בטוי אחר הוא 'עיר פתוח'. מה רע בשכונה? מדוע צריך מר עיני לדעת מר אצקוביץ לנטש את מסרתו התרבותית ואת מקור מצבתו. האם שנה מר אצקוביץ את שמו ל'בן יצחק' או עדין הוא נקרא המלועזת של השם העברי? מענין כי אשכנזים אשר גרו בשכונה עניה או באהל בקבוץ או בבית בעירה - לעולם הדבר נחשב להם ליתרון, רק העירקי או התימני- נחשב לו הדבר להוכחה כי מוצאו משכונת עני והוא נחות. ואולי מר עיני משפחתו באה מבית מהודר בבגדד או בענה (עיני - ממקום בעירק הנקרא עאנה).
מר אצקוביץ מעיר על לשונו של עפר עיני אבן טועה בעברית בכתבו 'עהטוואל'. בראית הכותרת סברתי שהוא מציע מלה בידיש המקבילה ל'אהבל' הערבית. אהבל היא גם מלה בערבית ספרותית ולא רק בניב העירקי, אבל בניב העירקי משמעותה יותר קלה, ופחות מעליבה. המלה אשר מר אצקוביץ בקש אולי כאשר כתב 'עהטוואל' היא את'ואל. ת רפויה כמו במלה שבת בהגיה העירקית העברית המדויקת ( שבס בהגיה האשכנזית אשר מתקשה להשמיע את הצליל של ת רפויה). מענין שמר אצקוביץ מחליף א' בע' ות' בט'. בשכונה שלו לא שמעו את ההגיה הנכונה של האותיות העבריות הללו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד''ר אברהם שלום |
|
|
|
|
|
בתחילת כהונתו, כשהחלה הביקורת הממשית הפוליטית כנגד הנשיא אובמה, יצאו כל "העכברים הפוליטיים" מחוריהם, דמוקרטים "ליברלים", והאשימו את המבקרים אותו בגזענות גרידא. אלא שהביקורת הזו, שימשה כתירוץ, כהתחמקות מויכוח ענייני. לכן, מהר מאוד היא לא הועילה. הדמוקרטים התבגרו.. ואמנם אובמה נכשל קשות בבחירות בתחילת החודש הזה. בהודאתו בכישלון, לא אמר אובמה כי נכשל בגלל הביקורת הגזענית. את זה לא למד מר אברהם שלום. נהפוך הוא.
מר שלום מראה כי הוא עדין לא התבגר, גם לא מתגבר על רגשי הנחיתות שלו, עד כדי שהוא רואה צל הרים כהרים. תוך כך עוד הרחיק לכת ומדביק לעופר עיני את עניין "מנפגעי הגזענות". נו, מר שלום עד מתי? לא הגיע הזמן שתגדל..? אתה לא מתייחס לגופו של עניין לנושאים שמעלה כותב הרשימה. נכשלת.
עופר עייני פסול בהתנהלותו בכל הקשור לדוח העני. פסול בהתנהלותו במאבק נגד צמצום קצבת הזקנה. עופר עייני הוא מנהיג הסתדרות נבזה כאשר איננו פועל למען אלו שאין להם כלל פנסיה. אלה הן רק דוגמאות. במקום אלה משתמש עייני בשפת השוק..
כותב הרשימה דרש בדבריו שרוכלים בשוק באר שבע מקומם שם במרכולתם ובשפתם. כך גם עייני בהתבטאותו. שוק באר שבע ראוי לו. ייתכן גם כדברי המגיב, מר שלום, כי עייני בא מבית מהודר, בטח ללא רהיטי IKEA. אבל לשונו לא מעידה על כך. בכל מקרה מר שלום, מאילו בתים באים אלו מדוח העוני? או אלו ללא הפנסיה? ללא הכסף לתרופות? האם הם מהוועדים הטייקונים? חשבת על כך? או גם אתה טמבל?
בה בעת במקום זאת מר שלום מתמקד בתגובתו באות ג' רפויה או באות ה' דגושה.. גם זו היא התייחסות בזויה וריקנית לעניין גופו. מר שלום טורח לעסוק בטריוויה. שהרי לא משנה אם את הערבית כותבים בעברית עהטוואל' או את'ואל, כל עוד את הכוונה מבין גם המגיב. מי שעומד בראש ההסתדרות ולא דואג לחסרי הפנסיה לא משנה הכיתוב, כי שני הכיתובים מתאימים.
ועוד דבר, כותב המאמר העלה את השאלה ולא את הקביעה האם עופר עיני אומנם עזב את ה"שכונה" ממנה בא והגיע לתפקידו הנוכחי?' מכאן גם, שהמגיב, שלום, נפל בהבנת הנקרא. רגשי הנחיתות מתעתעים בו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן צבי |
|
|
|
|
|
כותב הכתבה וכנראה גם אתה לוקחים כמובן מאליו כי עפר עיני חיב לנטש את ה'שכונה' אשר בא ממנה בהגיעו לתפקידו הרם. מנסיוני, שפת הרוכלים במחנה יהודה בירושלים - העברית שלהם משובחת מן העברית של המגישים בטלביזיה ובודאי מלשונו של אהוד ברק - בהגיה נכונה, בתחביר, בדקדוק.
איני תומך במפלגת העבודה ואם עפר עיני תמך בצרוף ברק לממשלת נתניהו בודאי הזיק למדינה. אני מתיחס להערה בזויה על מוצאו של עפר עיני. הכותב וכן אתה לוקחים כמובן מאליו כי עפר עיני בא משכונה ( מנין באו ברק ויתר השרים ?) ועליו לנטש אותה בהגיעו לתפקידו הרם. תרגום - עפר עיני אסור לו לשלב בטויים משפת קהלת בגדד בדבריו. מדוע? לקהלת בגדד מורשת עצומה בעברית ובערבית ובמוסיקה ולא נזכיר את התלמוד ואת ספרות הגאונים ועד לחכמים בדורות האחרונים.
כותב הכתבה נסה להעיר על הבטוי אהבל ולהראות כי הוא מבין את הניב היהודי ערבי של בגדד. והנה נכשל בכתיבת הבטוי השני. בעיניך זאת טעות זניחה. והלא כל הנושא של הכתבה היה הערה על הלשון של עפר עיני והנה הכותב נכשל בעברית. הטעות אינה זניחה - הכותב כתב 'נח בשבע שגיאות'. עהטוואל - במקום את'ול. הפך א בראש המלה לשתי אותיות ע+ה - אכן במבטא של אהוד ברק אין הבדל בין האותיות הללו - אני- עני - ואאורים במקום ההורים, אבל פעם ראשונה שעוד כותבים שתי אותיות. אחר בלבל בין ת' לט' וגם הוסיף ו' כפולה והוסיף א' אחרי הו' -והפך כך תנועה קצרה לארוכה ובלבל את ההטעמה. כל זה במלה שבחר בה להיות נושא הכתבה שלו. אתה אינך יודע מה משמעות השגיאות הללו - ועוד אתה חושב כי אחרים צריכים להרגיש נחתות כלפיך? כאשר אתה מדביק הרגשת נחתות לאחרים - מה יש לך להתעלות שאף יעלה בדעתך שחשים הם בנחתות מולך? שמא יש לחוש בוז למי ששוגה כל כך בעברית?
הכותב גם סלף את דברי עפר עיני. לא אמר 'ברק אהבל' אלא 'שר צריך להיות אהבל להעסיק פליפינית' בלא רשיון. האם אינו צודק? לא, אינו צודק, השר לא היה אהבל, אלא חש עצמו מעל החק. כמובן, ענין הפליפינית שנדרש לו עיני הוא ענין קטן יחסית ליתר כשלונות ברק. ברק אחראי לבריחה מלבנון שהביאה לחזוק חזבאללה ולמלחמת לבנון השניה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד''ר אברהם שלום |
|
|
|
|
|
אתה חוזר שוב ושוב על אותם דבריך הקודמים. שוב הפעם שכונה, שוב הפעם ג' רפויה ואות ל' עם או בלי חיריק.. מי יודע עברית ומי לא.. עד כדי כך שהפסיכולוגיה של רגשי הנחיתות שלך שאתה יצרת לעצמך מתעתעים בך... מר שלום זה בולט.. חשבת על טופס 17? אינטרנט זה לא הפתרון.
כותב המאמר מדבר על שפת השוק של מר את'ואל או מר עהטוואל עייני (תיבחר מבין השניים כי שניהם מתאימים למזכ"ל ההסתדרות). אתה בתגובתך התחלת עם רהיטי הבית המהודרים של את'ואל עייני . ועכשיו המשכת עם שפת התלמוד שלו … רק בטיפשות עם רגשי נחיתות ייאמר כי שפת התלמוד היא אותה שפת השוק של ה-את'ואל עייני מההסתדרות. האמנם?
בתגובה הבאה שלך, מתעתועי הנחיתות שלך, אחרי הרהיטים והתלמוד, ודאי תדבר אולי על גם "הפיתה העיראקית".. הכל לא לעניין. בכל מקרה מר שלום, באיזו שפה מדברים אלו מדוח העוני? או אלו ללא הפנסיה? ללא הכסף לתרופות? ומה אפקינא החשיבות אם ההגהה שלהם בעברית ראויה אם לאו? האם הם מהוועדים הטייקונים המחוברים ל- את'ואל או עהטוואל עייני? חשבת על כך? או "הגם אתה טמבל את'ואל או עהטוואל?
ועוד דבר, שום פוליטיקאי אינו מעניין כאן, לא נשוא ולא נושא המאמר וגם איננו מוזכר ברשימה המקורית. אתה משום מה נכנס גם לנישה המוזרה הזו. וגם זה שייך לתעתועים ההזויים שלך. כלומר, אם לא כל האשכנזים אשמים, אז זה האשכנזי נתניהו או האשכנזי ברק... מה זה שייך לנושא גופו? אבל מהעניין המרכזי של כותב המאמר אתה נמלט. ולא בכדי...
לכן אתה לא רק נכשלת. בהעדר תגובתך לנושא המרכזי במאמר מתקיים הדבר "שתיקה כהודאה". ואכן בתוך כך ממש ה-את'ואל עייני פסול בהתנהלותו בכל הקשור לדוח העני. ה-את'ואל עייני פסול בהתנהלותו במאבק נגד צמצום קצבת הזקנה. ה- את'ואל עייני הוא מנהיג הסתדרות נבזה ובזוי כאשר איננו פועל למען אלו שאין להם כלל פנסיה. אלה הן רק דוגמאות. במקום אלה משתמש ה-את'ואל עייני בשפת "התלמוד" העיראקית שלו ולכן השוק בבאר שבע הוא המקום אליו הוא שייך.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן צבי |
|
|
4 |
|
|
מועלות ברשימה הזו, השגות אתיות כלכליות וחברתיות , הראויות להתייחסות נוספת במיוחד מצד אלו העוסקים במדיניות כלכלת ישראל בכלל ובניהול הסתדרות העובדים בפרט.
זו היא עוד כתבה אמינה שמן הסתם תעמוד שוב במבחן הזמן, כמו יתר הכתבות פה המעוררות הערכה ומחשבה נוספת לעיון ולהעמקה.
|
|
כתובת IP: |
212.116.178.249 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המעניינת |
|
|
5 |
![](https://www.news1.co.il/img/spaceTalkback.gif) |
גזעני? |
|
אורי_קל | 12/11/10 13:42 |
|
|
ד"ר נכבד
פיספסת את עיקר הכתבה .עופר עיני כקודמיו בהסתדרות מתרכז בהעצמת עצמו וכקודמיו לא אכפת לו ממצבם של הנזקקים החלשים אלא שהוא דואג לרוב . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי_קל |
|
|
6 |
|
|
עיתונאי "משכיל " ו"אחראי"הכותב כאחד ההדיוטות.אנני מעונין לדון באופיו מוצאו או מעמדו אך התבטאות כזו מעידה על הכל.עופר עיני איננו שיא השלמות וגם לא שמעתי כי הוא מתיימר לכך.אך עיתונאי הנעלב מהתבטאויות של "רחוב" ומילים ערביות ראוי לו לכתוב תגובות כנראה בעיתון בפולנית.הכתבה כנראה מוזמנת, אחרת אנני מבין מניין שולף הכותב אוסף שטויות שכזה.ודאי שעיני יתמוך בוועדים מאחר והם כוחו ומאחר שבאצעות הגיבוי מהם הוא יכול לדאוג גם לחסרי כוח.בארצנו הקטנטונת אסור היום לתמוך בעובדים ורק בעלי ההון נהנים מתמיכה של פוליטיקאים בעלי שררה ועיתונאים מזן זה שמקבלים או רוצים לקבל טובות הנאה.(מענין אם התגובה תפורסם) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דד |
|
|
7 |
|
|
המגיב על דברים של יוצא עירק ופוסל אותם כ"רגשי נחיתות"ראוי לו שיקרא את שכתב ויבין כי הוא כמו כותב הכתבה הם הם בעלי רגש נחיתות המצריך אותם להתנתק ולהציג עצמם עליונים מאחר והם לא באו מהשוק ושפתם לא ערבית.עופר עיני ורבים אחרים אינם מתבישים במוצאם וגם לא לא נפגעים כאשר משבצים במשפט מילים בפולנית גרמנית רוסית או כל שפה אחרת .די לגזענות טפשית כי לכך אין קשר לתפקיד או לתפקוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דד |
|
|
|
|
|
כיבר וועד מדוע אתה משתמש בשם הזוי?
מתבייש? רגשי נחיתות? מפחד? הרי הוועד אתך.. מה קרה?
בתחילת כהונתו, כשהחלה הביקורת הממשית הפוליטית כנגד הנשיא אובמה, יצאו כל "העכברים הפוליטיים" כמוך, חבר ועד עובדי .... מחוריהם או מאחוריים שלהם, דמוקרטים "ליברלים", והאשימו את המבקרים את אובמה בגזענות גרידא. אלא שהביקורת הזו, שימשה כתירוץ, כהתחמקות מויכוח ענייני. לכן, מהר מאוד היא לא הועילה. גם אצלך זה לא יועיל. הדמוקרטים התבגרו וירדו מהתירוץ הזה.. ואמנם אובמה נכשל קשות בבחירות בתחילת החודש הזה. בהודאתו בכישלון, לא אמר אובמה כי נכשל בגלל הביקורת הגזענית. את זה לא למד מר אברהם שלום וגם אתה לא, אדוני חבר הוועד.
בדבריך אתה מראה כי עדין לא התבגרת, גם לא מתגבר על רגשי הנחיתות שלו, עד כדי שאתה רואה צל הרים כהרים. אתה מרחיק לכת ומדביק לעופר עיני את עניין "מנפגעי הגזענות". נו, מר חבר הוועד עד מתי? לא הגיע הזמן שתגדל..?. וואלה נכשלת.
עהטוואל עייני או את'ואל עייני הוא נציג טייקוני הוועדים, שאתה חבר באחד מהם (אגב, לקרוא שעון חשמל אתה יודע?) הוא פסול בהתנהלותו בכל הקשור לדוח העני. הוא פסול בהתנהלותו במאבק נגד צמצום קצבת הזקנה. עהטוואל עייני או את'ואל עייני הוא מנהיג הסתדרות נבזה כאשר איננו פועל למען אלו שאין להם כלל פנסיה. אלה הן רק דוגמאות. במקום אלה משתמש עייני בשפת השוק..
עניין מרכזי לא תפשת ולא הבנת. אין כאן עניין של עלבון. עלבון זה משהו עם רגשי נחיתות. במה העניין?
כשאתה נוסע ללונדון אזי רצוי שתדבר עם המקומיים את שפת המקום כדי להבין אותם. כשאתה בשוק באר שבע, כמו עהטוואל עייני או את'ואל עייני, דבר בשפתו כדי להבין אותו. אז מה לא בסדר כאן? גם לו נסעת לוורשה, על מנת לדבר עם המקומיים רצוי שתדבר גם אתה איתם בשפת המקום פולנית.. מה לעשות ככה זה בחיים.. זה מה יש.. במקרה שלפנינו עהטוואל עייני או את'ואל עייני תייק בעצמו, בלשונו הוא, את עצמו בשפת דיבורו. ומשעשה זאת, נענה באותה השפה... מה לעשות... זה מה יש, אדוני חבר הוועד.
ואגב, ראית או האם אתה זוכר מה קרה לעמיר פרץ כשרצה לדבר לא בשפתו אלא באנגלית... עשה עצמו באופן רשמי טמבל. עדיף אם כך ש- עהטוואל עייני או את'ואל עייני ידבר בשפתו וגם ייענה בשפתו.. מה לעשות, זה מה יש אדוני חבר הוועד.. לפחות כך מתקיים מו"מ או מתקיים דיאלוג (הבנת את המילה הזו? אם לא אז בעברית מתקיים דו-שיח) אדוני חבר הוועד.
ראוי שתקרא טוב את הרשימה ומהר יתברר לך כי כותב הרשימה לא פסל את קהילת ורשה מפולין וגם לא את קהילת ורשה מעירק. או לחליפין, לא את קהילת בגדד מפולין וגם לא את קהילת בגדד מעירק, לא את זו מרמת גן ואו את זו מאור יהודה ובטח לא את זו מבאר שבע. זה אצלך בראש עם רגשי הנחיתות, אדוני חבר הוועד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן צבי |
|
|
8 |
|
|
קל מאד לעשות את שאתא עושה.אם מעירים לך התגובה היא לתקוף.אין אני חבר וועד אך כן אני שכיר.במה אתה עוסק חוץ מלהכפיש אנני יודע וגם לא מענין אותי.בטא את דבריך בנועם או בכעס או בתסכול,אין זה משנה.אתה חושב כי כלכלה נסמכת על אילי ההון בעוד אני חושב כי המדינה נסמכת על העובדים.אני לא בא לזלזל או לפגוע חס וחלילה בבעלי הממון אך בהחלט חושב שגם לעובדים מגיע תגמול.לדעתך כנראה שכיר אל לו להרויח יותר ממשכורת מינימום ודעתי היא כי כל עוד הוא יוצר רווחים לחברה (או "לבעל הבית") בה הוא עובד אין סיבה שלא ירויח שכר הוגן.ההסתדרות לפי ראות עיני חיונית מאחר והמדינה בה אנו חיים כבר מזמן לא סוציאלית.את הכנסת מחזיקים בעלי ההון בב.. .אני מבין שלבך כואב על חסרי היכולת אז גלה לי בבקשה מי ידאג להם בעלי הממון או אולי בעלי השלטון.
נ.ב אני לא גר בכפר שמריהו ולא בהרצליה פיתוח אולי משום כך אני מבין ומדבר בשפת השוק |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דד |
|
|
|
|
|
כדרכו של טייקון הוועדים.
כל הפילסופיה שלך על מקומו של העובד השכיר בעבודה במקומו מונח. זכותך לחשוב כך. מבחינתי אלו הן אוסף של מנטרות, קלישאות, סלוגאנים לשטיפת מוח, להצדיק את מקומך. זכותך לכך.זה נשמע בכול פינה אצל "השכירים"..
אלא שבתוך כל דבריך אתה לא מתייחס לדרכו של טייקון העובדים, זה שגובה ממך מיסים, כסף מעבודתך. עהטוואל או את'ואל עייני לא מתבטא על דוח העוני, על חסרי הפנסיה, על הקטנת קצבת הזקנה, שרבים פה בארץ זו הכנסתם העיקרית. אתה בתגובתך כנראה למדת ממנו האגואיזם והחמדנות היא המסר. גם אתה לא מעיז להטיל עליו בקורת. כלומר, בכל הפילוסופיה שלך, מתקיים הכלל הידוע אצל "הסוציליסטים או הסוציאל דמוקרטים" דיכוי הבעת הדעה החופשית, זו של הביקורת."פן מה יגידו החברים"..
לכן, דע לך, כי ביום בהיר אחד, גם אתה לא תהיה חשוב עבורו אם אתה לא "עבד רצוי" של הוועדים הגדולים, שמשרתים במונופול את האינטרסים שלהם בלבד. הם אלה שמכספי ציבור, על חשבון העוני, על חשבון הזקנים, על חשבון חסרי הפנסיה, על חשבון עבודתך והשעות הנוספות שלך, מכספי הציבור מגדילים לעצמם את הפנסיה מ- 15000 נטו לחודש לעוד "אלפיה"...
לכן, מבחינתי נכשלת!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן צבי |
|
|
דודו אלהרר
מה אנחנו נחפזים כ"כ לכונן שלום באזור? מנין גבהות הלב וההתיימרות שאנחנו מסוגלים לעשותו? הקרקע בוערת על המסלול הזה מתחת לרגלינו, ואנחנו מתעקשים לרוץ יחפים על הגחלים הלוחשות. אולי כדאי קודם לכבות את האש? להכשיר את המסלול? עם איזו נדוניה נבוא אל השלום? עם אדמה חרוכה?
|
|
|
|
|
|
ליאת נוקד-וינדר
אנחנו מודרניים, מהפכניים. לא רוצים להיאחז בעבר, לא מוכנים להיות כבולים להווה, לא רואים ממטר את העתיד
|
|
|
|
|
|
גורי גרוסמן
השואפת להיות נשיאת המדינה, משמשת דוגמה כיצד עלינו לכבד פסיקת שופטים בישראל: הטלת הקלון על הנגבי 'תקלה חמורה'
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
בניגוד לעקרונות המוצהרים של "בצלם" - וההצהרות האחרונות של "הקרן החדשה לישראל" התומכת בו - שלא לשתף פעולה עם ארגונים השוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית, קיבל הארגון ב"חיוך גדול" תרומה מסבים ומסבתות המחזקים את תנועת BDS, המקדמת בעולם את רעיון הדה-לגיטימציה של ישראל
|
|
|
|
|
|
שי שהמי
רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, שמואל אליהו, הסביר לקוראי "הארץ" את קריאתו לתושבי צפת להימנע מלמכור או להשכיר בתים או דירות לערבים איש ממנהיגינו לא מחה
|
|
|