X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד ברק, שזנח מזמן את מפלגת העבודה למען האינטרסים האישיים שלו, שוב מנסה לרמות את המפעילים והתומכים של המפלגה, ומנסה להציג את עצמו כאידיאולוג שממשיך את דרכו של רבין אסור לחברי ולתומכי המפלגה להאמין לגיבוב השקרים שהוא מפיץ, והם צריכים לתבוע ממנו להתפטר מתפקידו
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. לא עשה הרבה [צילום: פלאש 90]
בן-אליעזר 'התפוצץ' על יועץ התקשורת
איציק וולף
סערה בישיבת שרי מפלגת העבודה * עימות קולני בין שר התמ"ת בן-אליעזר ליועץ התקשורת של שר הביטחון ברק על-רקע הדלפת הפגישה עם שר החוץ הטורקי * "אני עירקי, אשפד אותך"
לרשימה המלאה

עיני נגד ברק: מעסיק פיליפינית? אתה אהבל
איציק וולף
יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מהגורמים החזקים במפלגת העבודה, הודיע כי לא יתמוך בכהונה נוספת של ברק כיו"ר המפלגה * "לברק יש תכונה - אין טעות שהוא לא עושה" * "שר צריך להיות אהבל אמיתי כדי להעסיק פיליפינית"
לרשימה המלאה

איציק וולף
בן-אליעזר: לא תיאמתי התבטאויות עם עיני

איציק וולף
"להימנע מחתרנות בלתי נלאית"

הצביעות של אהוד ברק ממשיכה לחצות גבולות, כאשר בימים האחרונים, לאחר שתיקה ארוכה וחוסר אכפתיות מהמפלגה ומהבוחרים שלו, ברק מציף את התקשורת במכתבים, שבהם הוא מציג את האג'נדה החברתית שלו, ואת הנאמנות שלו לדרכו של רבין. ברק נהנה עד כה מגיבוי מלא של בנימין (פואד) בן-אליעזר ועופר עיני, שבצביעות לא פחותה מזו של ברק, נתנו לו את הלגיטימציה להישאר בממשלה, שאין לה שום קשר לאידיאולוגיה של מפלגת העבודה, או למטרות של ההסתדרות. עכשיו, כשתמיכה זו כבר לא קיימת, כי אין ביכולתם של פואד ועיני להגן יותר על ברק, מהזעם המצטבר של תומכי וחברי המפלגה, אז שר הביטחון נזכר שיש לו גם מפלגה ואידיאולוגיה. חברי העבודה צריכים להתעלם מהתחינות מעוררות הרחמים של ברק, ולזכור שההתנהלות הכושלת והאינטרסנטית שלו היא שדירדרה אותו ואת המפלגה, ושאין לו, לכן, אלא להאשים את עצמו בכישלון שלו כמנהיג, ובמצב שאליו הוביל את המפלגה.
ברק כותב, בצורה מניפולטיבית, לחברי העבודה, שהישארותו בממשלה נובעת מכך שהוא ממשיך דרכו של רבין, כשבמציאות מעשיו בשנה האחרונה נוגדים לחלוטין את דרכו של רבין, שהוביל בראש ובראשונה אידיאולוגיה של שלום. ברק יושב כבר למעלה משנה בממשלה ימנית גזענית, שמקדמת חוקים כמו חוק הנאמנות, וחוקים רבים אחרים שנוגדים לא רק את דרכו של רבין, אלא את כל דרכה של התנועה הציונית ודרכה של תנועת העבודה. ההצדקה של ברק להישארותו בממשלה למען השלום של רבין היא, על כן, מגוחכת, כי ממשלת ביבי היא ממשלה שמחרחרת מלחמה, ומנסה לעשות הכל כדי לסכל דיאלוג עם שכנינו. ממשלה שמקדמת הריסת מסגדים ובתים במגזר הערבי, מקדמת חוקים גזעניים נגד ערבים, ופועלת כדי לפגוע בכל יוזמה לנהל דו-שיח עם שכנינו, היא לא ממשלה שמקדמת שלום. צריכים, לכן, לומר לברק שיפסיק ל"זרוק חול" בעיני הבוחרים והפעילים של המפלגה, שרואים היום שהשלום עליו מדבר ברק, רחוק יותר מתמיד. אחרי ישיבה של שנה בממשלה, חברי העבודה צריכים לשפוט את ברק היום לא על-פי האמירות שלו, אלא על-פי התוצאות של העשייה שלו, שמסתכמת בכלום בתחום המדיני.
ברק מנסה להציג את עצמו בפני פעילי המפלגה גם כ"אביר" העשייה החברתית, כשהוא בפועל יושב בממשלה קפיטליסטית קיצונית, שפועלת כדי להפריט את המשק, ומגדילה את הפערים בחברה הישראלית לשיאים חדשים. ברק, במשך כל ישיבתו בממשלה, לא התייחס בכלל לנושאים החברתיים, וההישגים המועטים שהוא מציג במכתבו הם לעג לרש. תקציב המדינה, שבו רק לאחרונה סיעת העבודה תמכה, הוא דוגמה קלאסית לכך שברק נטש לחלוטין את האג'נדה החברתית, שהייתה חלק בלתי נפרד ממפלגת העבודה. בתקציב אנו רואים מגמה ברורה של הפרטת השירותים הציבוריים, הקטנת המיסים על העשירים, ופגיעה בתקציב הרווחה והחינוך, כאשר ברקע נחשפים נתונים קשים על עוני ופערים החברתיים, שהולכים וגדלים בחברה הישראלית. העובדה שברק הצליח להשיג החזרים בפנסיה ועוד מספר שינויים שוליים, היא לכן חסרת-ערך, ומדובר שוב בניסיון של ברק להונות את חברי מפלגת העבודה, על-ידי הצגת שורת הישגים שאין להם משמעות במכלול הפעולות של ממשלה, שהיא במפורש ממשלה אנטי-חברתית.
המכתב של ברק הוא לא מכתב אידיאולוגי כנה כמו שהוא היה רוצה שנאמין, והוא נובע אך ורק מכך שברק מרגיש שפעילי העבודה מטלטלים לו את הכיסא, כאשר המתקפה של עיני ופואד נגדו הייתה תמרור אזהרה עבורו, להלך הרוח במפלגה. אסור לתת לניסיון של ברק לטשטש את העובדה שהוא כשל, להצליח באמצעות הפצה של מכתבים שקריים, שאין להם שום קשר לעשייה המעטה שלו, הן ברמה המדינית והן ברמה החברתית.

הכותב הוא פעיל לשעבר בעבודה והיום פעיל בקדימה.
תאריך:  10/11/2010   |   עודכן:  10/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנערים לברק את הכיסא
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מרצ דהוי ולכן את
דחוי   |  10/11/10 19:16
2
כל אפס.גדל ופותח את ביבו על בר
אחד מרבים  |  10/11/10 19:33
 
- ברק בעיקר הועיל לעצמו
אליהו חיים  |  10/11/10 19:54
 
- לעניות דעתי ברק הוא אסון לאומי
הזקנה מהמסדרון  |  10/11/10 20:39
3
ידיעות":משחירים את ברק>מפילים
dodel  |  11/11/10 12:14
4
אינטרסים אישיים. ל"ת
פרט מה זה  |  11/11/10 12:15
5
שניהם היו כשלון מוחלט ל"ת
יכול_להיות  |  11/11/10 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב איציקוביץ
עיני לא טורח לטפל בקיצוץ קצבת הזיקנה, לא פועל ולא מתבטא בנושא דוח העוני, לא פועל למען מחוסרי הפנסיה, אבל טורח להתבטא כאחרון הרוכלים של שוק באר שבע
דודו אלהרר
מה אנחנו נחפזים כ"כ לכונן שלום באזור? מנין גבהות הלב וההתיימרות שאנחנו מסוגלים לעשותו? הקרקע בוערת על המסלול הזה מתחת לרגלינו, ואנחנו מתעקשים לרוץ יחפים על הגחלים הלוחשות. אולי כדאי קודם לכבות את האש? להכשיר את המסלול? עם איזו נדוניה נבוא אל השלום? עם אדמה חרוכה?
ליאת נוקד-וינדר
אנחנו מודרניים, מהפכניים. לא רוצים להיאחז בעבר, לא מוכנים להיות כבולים להווה, לא רואים ממטר את העתיד
גורי גרוסמן
השואפת להיות נשיאת המדינה, משמשת דוגמה כיצד עלינו לכבד פסיקת שופטים בישראל: הטלת הקלון על הנגבי 'תקלה חמורה'
דרור אידר
בניגוד לעקרונות המוצהרים של "בצלם" - וההצהרות האחרונות של "הקרן החדשה לישראל" התומכת בו - שלא לשתף פעולה עם ארגונים השוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית, קיבל הארגון ב"חיוך גדול" תרומה מסבים ומסבתות המחזקים את תנועת BDS, המקדמת בעולם את רעיון הדה-לגיטימציה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il