X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
וידויו של אברהם מושונוב, נכה-צה"ל ב-100 אחוז, החושף במכתב גלוי לראש הממשלה את מה שהוא מכנה אפלייתם המשוועת לרעה של מרבית תושבי המדינה
▪  ▪  ▪
משלמים את המחיר החברתי, הכלכלי והביטחוני [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

לאברהם מושונוב - גבר בשנות החמישים לחייו, בעל נכות-מלחמה של 100 אחוז מצה"ל, יליד תל אביב ובן למשפחה עברית מיוחסת - יש בטן מלאה על מדינתו, שעל-אף היותה דמוקרטית, אין היא מצליחה להחיל את חוקיה באורח שווה על כל תושביה.
את מר-ליבו שופך מושונוב במכתב גלוי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אף שלפי עדותו הוא נמנה עם חסידיו ועם רוב דומם של אוכלוסיה יהודית, שבחלקה המכריע היא חילונית. אלא שבתור שכזה הוא נאלץ, לדבריו, כמו יתר חבריו הנמנים עם הרוב, לשלם את המחיר החברתי, הכלכלי, האזרחי, הביטחוני והבטיחותי, שהמיעוט משום מה אינו טורח לשלם, וגם לשים בתוך כך את עתיד ילדיו על כרעי-תרנגולת.

אפליה בבנייה

למרות העובדה ש-75 אחוז מהישראלים הם יהודים, מצר מושונוב על שדווקא הרוב הגדול הזה מוצא עצמו מקופח. באמתחתו של מושונוב דוגמאות למכביר. אחת מהן היא הבנייה הלא-חוקית ביישובים הערביים ברחבי הארץ. הוא תמה על שדווקא המיעוט הערבי נהנה מפריבילגיה של בנייה חופשית, ללא פיקוח על חריגותיה הבולטות לעין, ומבלי שהמדינה נוקפת אצבע למניעתה. במסגרת הבנייה הלא-חוקית הזו מגדילים עשות הבדואים שבדרום, שהצליחו ליצור בבנייתם רצף טריטוריאלי מעזה ועד להר חברון. מקוממת אותו גם הפשיעה הגואה בקירבם, כשבעלי-עסקים נאלצים לשלם להם, באין מפריע, דמי-חסות.
ובתוך כך מביע מושונוב תמיהה גדולה על שחבריו וגיבורי-ילדותו, יוצאי סיירות מובחרות, המכהנים כיום במשרות בכירות בממשלה, עוברים על העניין בשתיקה, רק מתוך פחד גלוי להתעסק עם אותם בריונים מפירי-חוק.
במכתבו הגלוי לבנימין נתניהו קובל מושונוב כי צפונה משם, על גבעות הרי יהודה ושומרון, מתרוצצים להם נערים עם כיפות סרוגות וציציות מתנפנפות, כשהם עושים חוכא ואטלולא מן החוק, ושחוץ מ"נו-נו-נו" ילדותי כלפיהם, לא עושה המדינה דבר נגדם.
במכתבו מתרעם מושונוב גם על המגזר החרדי, שתורתו הפכה, לדבריו, כבר מזמן קרדום לחפור בו. לדעתו, עובר המגזר הזה, למעשה, על כל חוקי התורה - כביכול כדי להגן עליה - בעוד שהמדינה אינה פוצה פה.
באשר לאפליה לטובה מצד המדינה כלפי החרדים, קובל מושונוב על שמכוח חוק חינוך חובה הוא נאלץ לשלם השנה עבור שלושת ילדיו למעלה מעשרת-אלפים שקל ללימודיהם, בעוד שמפייגה, משרל'ה ומיוסל שומכר, תושבי עמנואל, לא גובים תשלום שכזה.

להרים כפפה

בסיכום מכתבו לראש הממשלה שואל מושונוב את ראש הממשלה שאלה רטורית: "אתה יודע, למה אנחנו, החילונים, במיעוט של 42 אחוז?" ותוך כך הוא גם משיב עליה בעצמו: "בשביל להקים לעצמך קואליציה לתפארת, חתמת על הסכמים קואליציוניים עם הדתיים ועם החרדים, עם הספרדים ועם האשכנזים, עם הימניים ועם מפלגת העבודה; ולמי לא נשאר? לאזרח הקטן, שביום-בחירות מיהר להצביע עבור משהו אחד ובסופו של דבר קיבל משהו אחר לגמרי".
"לכן, אדוני ראש הממשלה, כל אחד מחברי הקואליציה שלך הרי דואג טוב טוב למגזר שלו, ואילו אתה, שעומד בראש מפלגה חילונית ושאמון על מגזר חילוני כל כך גדול, לא נוקף אצבע עבורו".
בסיום מכתבו קורא מושונוב לנתניהו להרים את הכפפה ולהחיל מיד את חוקי-ישראל על כל תושביה, ללא הבדל דת, מין או גזע, "בטרם שתלך המדינה היפה הזאת לאבדון".
מילים כדורבנות, וכל המוסיף רק גורע!

משתמטים מארנונה

גם בתשלום הארנונה חש עצמו מושונוב מקופח. הוא קובל על שבעוד שחאלד, יוסוף, עזיזה ויונס, מאום-אל-פאחם, משוחררים מתשלום המס הזה - מוטל עליו, כנכה-מלחמה, לשלם 1,200 שקל לחודשיים (!). בדיוק כמו איברהים הבדואי, שבנה בית, חופשי-חופשי, בחצר של חמותו - רוצה גם הוא ליהנות מהזכות הזו, וכמוהו גם לא לשלם למודד, למהנדס, לאדריכל, למועצה, למינהל, למס רכוש, למס הכנסה ולמע"מ. וכמו שהפקח ואיש מכון התקנים אינם טורחים לבקר בביתו של איברהים לביקורת - מבקש גם הוא ליהנות מן הפריבילגיה הזו.
בווידויו קורע הלב מזכיר מושונוב את בנו, תלמיד טוב, אבל שסובל משעמום גדול. "כדי להפיג אותו" - הוא מעיד על עצמו - "חשבתי שלמה לא, בעצם, לשלוח אותו אל השכנים הערביים כדי לשרוף להם את הגינה, ואולי, בהזדמנות זו גם להשחית את המסגד שמעבר לכביש. אלא שבסוף אמרתי לעצמי שאולי, בכל זאת, נסתפק ביידוי אבנים, ככה סתם, על מכוניות. המשטרה הרי בין כה וכה לא תעשה דבר. אלא שאז נזכרתי, פתאום, שאני, בעצם, לא שייך למגזר הנכון. אני, אומנם, הרוב, אבל אין מי שיגן עלי ועל ילדיי; אז, בסוף, הסתפקנו בקריאת ספרים לפני השינה".

תאריך:  14/11/2010   |   עודכן:  14/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהרוב הופך למיעוט מקופח
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מושונוב
vמהפ77  |  14/11/10 15:08
2
תגובה
צנחן  |  14/11/10 15:22
 
- צנחן או לא, בטח לא חכם.
חסר סבלנות  |  14/11/10 17:11
 
- באמת לא חכם 'הצנחן' הזה ל"ת
נכון  |  14/11/10 17:48
 
- תגובה
צנחן  |  14/11/10 21:27
 
- אז מכיוון שאתה חוכמולוג
חסר סבלנות  |  15/11/10 12:14
 
- תגובה
צנחן  |  15/11/10 13:23
 
- גם זאת דרך לצאת מויכוח
חסר סבלנות  |  15/11/10 14:46
 
- צנחן צודק בכל מילה!
משקיף  |  14/11/10 18:26
 
- בגלל שינאת חינם בשיח..........
מסעודה לייבוביץ  |  15/11/10 06:39
3
מה חדש? מושונוב לכנסת.
יפה ונכון  |  14/11/10 16:30
 
- רעיונות הזויים על שכירי חרב
ירון זכאי  |  15/11/10 01:17
4
נחנצ זה שהרוב כביכול רוב
בתשובה   |  15/11/10 07:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החוק מאפשר להגיש תביעות מופרכות ולהשתמש בהליכים משפטיים כדי להטיל אימה    יש לעקור מן השורש את הבריונות הזאת
אופיר פלק
עצה שקיבלתי לפני 15 שנה, מסטודנט לכלכלה שהכרתי, התבררה כנכונה וכחכמה    הסטודנט-הכלכלן לעתיד הוא היום איש גדול
גלעד זליבנסקי
איש עדיין לא יכול לאבחן את רוב הנפשות בחברה, כמו שאי-אפשר לאבחן כופר או מכשפה, צדיק או רשע
דן וולפמן
ראוי שאנשי האמנות ישימו סוף להצגה בה החלו עם גל התגובות הזועם לפרסום מכתבם הראשון    ממשלת ישראל והציבור הישראלי אינם מתנגדים לזכותם להביע את דעתם הפוליטית, הם הרי עושים זאת במשך שנים באין מפריע; התנגדותם היא אך ורק להטלת חרם וביזוי תושבי ישראל
אראלה גולן
נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר הודיע כידוע באחרונה על העלאת הריבית על המשכנתאות במטרה לבלום את המשך התהליך שעלול לגרום לזעזועים למשק הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il