|
1 |
|
|
אם בכל המאמר שלך היתה ביקורת כלשהיא לעולם הערבי שרצח השתולל נתן חסות וקנה ציוד ללא גבול לצבא המצרי ,כצעד הבא למלחמה המיידית , שבן גוריון הבין שיש להקדים מכה לה,
אם היית מביע ביקורת לצד הערבי , אפשר היה לחשוב שההגיון שלך מוטעה, אבל קצת מאוזן.
אין ספק שהאיזון אינו חלק מההגיון שלך ודעתך |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הבקורת החסרה |
|
|
|
|
|
היתה התעצמות תוקפנית של מצרים ב-1956 , גם ב-1967 וגם ב-1973. מצרים לא חפה מאשמה. אבל כמו שאחרי 1973 הגענו להסכם שלום, היה מקום להקשיב למשל לאדם כמו משה שרת ערב המלחמה ב-1956 , או להקשיב לאדם כמו נחום גולדמן ערב המלחמה ב-1967
למלחמה נגד מצרים .
ב-1956 יצא בן גוריון למלחמה בניגוד לדעתו של מי שהיה שר החוץ משה שרת.
משה שרת שהה בבורמה אצל או-נו והיה מופתע מהמלחמה .
אני מצר על כך שהקולות השפויים של משה שרת או של נחום גולדמן לא ניצחו במערכה המדינית.
בין האלטרנטיבה של מדיניות שלום של שרת ישראל בחרה בנתיב הכוחנות של בן גוריון , שאותו המשיכה כל ממשלה כולל זו הנוכחית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
|
|
|
הרטוריקה לא חשובה כי אם התוצאה, באמצעות שתי המלחמות הושגה הרתעה, ועומק אסטרטגי. כמובן לא היו מעלה העקרבים לפני מבצע סיני ופעולות אחרות של הפידאיון ולא סגרו המיצרים שמראש הוכרז כ- casus belli . תמיד אפשר להתקפל השאלה אם בזה מונעים צרה קטנה אך בעתיד תתרגש צרה גדולה יותר. בנושא התקפלות היהודים מומחים, עד הרגע האחרון מנע הרבי מסטמר מצאן מרעיתו לברוח עד שהוא ברח ברכבת של קסטנר והיתר עלו בעשן ובסערה לשמיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי פ |
|
|
|
|
|
אתה מודד בסרגל הביקורת שני אירועים מלחמתיים שקרו על אף שידוע שהיו דעות אחרות, אשר בדיעבד ייתכן שהיה ראוי להקשיב להן וייתכן שלא.
אני מבטיחך שעל 2 האירועים האלה הוא לפחות 30 אירועים אחרים - ששם היה מצב הפוך לגמרי, אממה מצבים כאלה לא מתפרסמים.
שפיץ בקיצור - לא רציני, כמו איחנו קלינסקי - אתה רואה הכל בעיין אחת (ודווקא החלשה מבין השתיים) שומע על אוזן אחת (החלקשה) וחושב עם חצי מוח, החצי הימיני שמשפיע באופן מאד מאד שלילי על צד שמאל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
2 |
|
|
אחרי שברכתי אותך בברכה השומרית "חזק ואמץ" , הרי אני בניגוד לאחי אינני מסכים איתך וגם לא עם אחי , היה חסר לי האיזון במאמר שלך.
אני מסכים עם כל הביקורת שלך כלפי מדיניות הכוח שהיא בבחינת התגרות בגורל, זו התגרות היסטורית של מנהיגנו , שיש להוקיעה, אך בצד השני של כפות המאזנים לא תמיד נמצאים צדיקים, וגם אותם יש להוקיע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אח של ידידיה |
|
|
|
|
|
לאח של ידידיה שלום
ראשית תודה על הברכה בה נהגנו להשתמש לפני כששים שנה ויותר בתנועת הנוער.
אני מקבל את טענתך, שבמצרים לא ישבו ל"ו צדיקים. המאמר שלי היה מכוון לכך שפסלנו את הגישה של משה שרת, שיכלה למנוע את המלחמה ב-1956 . באותה שנה עלינו על פסי כוחניות כקו מדיני מנחהעד היום.
למרבה הצער גם ב-1967 שכרון מדיניות הכוח גרם לכך שקברנו את הסיכוי שהעלה נחום גולדמן.
לשלום עם מצרים הגענו רק לאחר שכוס השכול עלתה על גדותיה.
הבעיה היא לא בהעדר איזון במאמרי, הבעיה היא באימוץ הדפוס של מדיניות כוחנית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
אם מדברים על כוחניות, הרי שהבולטים שבאירועי הכוחניות, היו לבנון השניה ועופרת יצוקה. בראשונה בגלל חוסר תכנון, ובשניה בגלל עודף תכנון. אבר זה מאד מאד טבעי שמדינה הנמצאת במלחמה כל כך הרבה שנים, ויש לה כוח לא מבוטל, ופועלים נגדה בכוח לא מבוטל, שתביא לידי ביטוי את הכוח הזה ככלי לפתרון בעיות. אבל מנגד, לכוח הזה יש חסרונות, (בעיקר, ולא רק אבדן הזדמנויות כפי שהזכיר איתן) ואולי באמת יש דרכים שאינן כוח, והשלטון עיוור לגביהן. ויש לי רעיון. בואו נהיה אור לגויים, ולא עופרת נוזלית (לא יצוקה בכלל-וגם רותחת והורגת), בואו נלחץ כולנו ידיים, נעזוב הבדלי ימין ושמאל, בואו נעלה לאינטרנט, ב 3 שפות, עברית, ערבית, ופרסית - את תוכנית הליבה, וניתן לכל ילד באזור שלנו את ההזדמנות ללמוד. בואו נפסיק לילל, ונתחיל לעבוד. קלינסקי ילמד תנ"ך, ידידיה ילמד ספרות, שמעיה ילמד טופגרפיה ותכסית (גבעות...) ואני אסתפק בלימודי המדעים. קלינסקי תחשוב על זה, תן על זה מאמר או שניים בוא נעזוב את השטויות, בואו ונעקור את הבורות, נפעיל "כדורי גומי" נגד בערות, בוא נחסל ב"כוחנית" את הרעב באזורנו, כי הזמנות להשכלה היא היא הזדמנות למקצוע, והזדמנות למקצוע היא הזדמנות להשתכרות, ומי שמשתכר, יש לו כבר מה להפסיד. לא יהיו שם נאצים, לא יהיה גבלס וגם לא פאשיזם ונארקסיזם ואפילו לא כוס אמקיזם, חומרי בסיס, בעברית, ערבית, ופרסית, חשבון, פיזיקה (מדעים), אנגלית, ספרות ג"ג, היסטוריה כללית - עם 0 כניסה לנושאים הקשורים בסכסוך, עד כמה שהדבר יהיה קשה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
3 |
|
|
איתן, שמור על בריאותך. אני מסכים עם כל מילה שלך, אבל אתה נלחם בקרב האבוד. לא תצליח להביס את גלי הלאומנות הכוחנית , לה החברה הישראלית סוגדת.
אני רואה שלא השתנית בששים שנה שאני מכיר אותך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שיקה פ.ר. |
|
|
|
|
|
שיקה יקירי איך צצת אחרי כל כך הרבה שנים. אני נרגש לקבל אות חיים מאדם כה יקר שנעלם לי ופתאום צץ לי. בזכות הטור הזה זכיתי לחדש הכרויות עם ידידים יקרים שלא ראיתי יותר מששים שנה כמו צביקה זליקוביץ אחיו של אשר . סמלים בהפועל פ"ת של ימים עברו.
התגובה שלך עשתה לי את היום, הגם שאינני מסכים עם תוכנה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
בן גוריון שהיה איש חכם כידוע הבין שצבא מתגבש במלחמה. ורצוי במלחמה שיזומה על ידו ואכן,צה"ל פעל לראשונה כגוף על אוגדתי,הנסיון שנצבר אצל המפקדים הוביל להשג האדיר - מלחמת ששת הימים.ראה בזה תרגיל מוצלח קלינסקי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלטיאל דרומי |
|
|
6 |
|
|
ברוך רופא חולים איתן, מתגובת אחת הקוראות הבנתי שלא היית באיתנך, חסרת לי אחי, היו רבים שלא הסתדרו בלעדיך והתחילו להגיב בשפות זרות, גם להם חסרת. וכרגיל אני מעברו השני של המתרס, ומושיט לך יד בתחילת הטיעון, ואקוד קידה בסופו. (ובאמצע, כמעט כרגיל, אני הולך ל"מרוט לך את כל הנוצות"). כל מי שלומד תנ"ך ואוהב תנ"ך, לא יכול להתכחש להבטחת האלוהים, או לאלוהי ההבטחה, אלה בבסיס התנ"ך, פרשת ויצא, לפני וישלח, שמעתי את כל הפרשה השבת, עם טעמי המקרא, היה גם סִלסל, חבשתי כיפה אך לא עטיתי טלית, כיבדוני איך שאני, קשה לי מאד עם הפולחן. עליה לתורה, בר מצווה. אין ספק, אלוהים הבטיח, ככתוב!!! ראס בן אנו באבו באבו אבוע הבטיח, באמ אמ אממא שלו הבטיח. אבל אלוהים הוא מעשי, הוא אמנם מבטיח, אבל לא מבטיח לקיים. הבטיח להרוג את אדם וחוה אם יאכלו מפרי עץ הדעת? הבטיח! הנחש אמר שאלוהים מקשקש? אמר! והם אכלו? אכלו! והרג אותם? נאדה! כמו שאמרנו, הוא מבטיח, אבל לא מבטיח לקיים!!! הזמנים משתנים העיתות משתנות, הטכנולוגיה משתנה, אם אנו רואים שנה קדימה, אז הוא, אלוהים, רואה 10, 100 מקסימיום 1000 שנה קדימה, ומתי הבטיח? אלפי שנים לאחור. הבעיה שלנו אינה עם ההבטחה, אלא עם אותם אנשים אשר מינו עצמם לקיים את מה שהבטיח אלוהים מחד, ועם אלה כמוך שמינו עצמם להכחיש את ההבטחה האלוהית, מאידך, אלא גם אלה, מעוותים את המציאות, קוראים ליום לילה, וללילה יום, מטיפים לתורות מטופשות וחסרות כל בסיס, רואים כל דבר במהופך על מנת להתאימו לעולמם המוזר והתמוה. וזה גם מה שמביא אדם משכיל ורחב אופקים כמוך, לנתח תמונה אשר ייתכן שעובדתית היא לא רחוקה מהמציאות, באופן המציג אותה בעיני באור מאד מאד פטתי, ובחושכת שיקול הדעת. (קידה עמוקה) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
אני מעריך את גישתך , גישת יהודי מאמין . אבל בוא נאמץ את הפסוק מחבקוק פרק ב' פס' 4 "צדיק באמונתו יחיה". אני מכבד את אמונתך. מקווה, שאתה מכבד את אמונתי , הגם שאינך מקובלת עליך.
חשוב לשמור על חילוקי דעות תוך הערכה לדעותיו של האחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
שלילת ההבטחה, שוללת מ ו ס ר י ת את ההסתמכות על התנך כספר אוטנטי, דבר שאתה עושה רבות. ההבטחה היא ביסוד התנך, כמו הקופים שהם ביסוד הדרויניזים, ומי שלא בא מן הקופים (ומתעתד לחזור אליהם), לא יכול להסתמך על תורת דרווין, כן גם מי ששולל את ההבטחה, שולל מוסרית את זכותו להשתמש בתנך כמקור. אז אני מצפה להתחשבות, מכאן ולהבא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
7 |
|
|
אדוני תרך זקן.בחייאת רבאק.ספר לנו פעם מה אתה רוצה, אבל באמת מה אתה רוצה.ותפסיק אולי כבר לחפור לנו.
אנחנו חארות. גזלנים.רוצחים .ומנשלים.
אבל את זה כבר סיפרת לנו.
אתה כל הזמן משתמש בתנ"ך שלנו.
לחזק בו את הנרטיו הערבי.
הבנו הם צודקים ואנחנו נבלות.
די...... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהפך 77 |
|
|
8 |
|
|
המושג פתטי הפך לפסה מול התגובות שלכם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
לאלישמע, עם הרבה דברים שכותב איתן אני לא מסכים, אבל אני סולד מההתבטאות שלוחת הרסן שלך ושל ידידך מורה נבוכים. ההתבטאויות שלכם מעוררות בי בחילה. |
|
כתובת IP: |
212.179.134.162 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאלישמע |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
את שמו של אלוקי ההבטחה, על דל שפתותיך הטמאות!!!!!!!!!!!!!ויש תרופה לכאב האנטישמי שלך=חאראקירי בשידור חי! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
10 |
|
|
אפיקורסים וגידלנו דור של בורים ועמי ארצות"!!!!!!!!!!!!!!!! (יעקב חזן) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
11 |
|
|
|