X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם פתיחת המו"מ עם הפלשתינים, מתנהל מסע תקשורתי חסר-תקדים, ואנו במצב של "וייוותר יעקב לבדו". הלגיטימיות שלנו, זכות ההגנה העצמית שלנו וגם זכותנו להגדרה עצמית כמדינה יהודית מוטלות בספק
▪  ▪  ▪
גם הפעם, המאבק יימשך עד שיעלה אור היום [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

יהודים לאורך הדורות ניסו למצוא הד בפרשת השבוע למצבנו הלאומי. פרשת השבוע שלפנינו היא פרשת "וישלח", ובשִיבה של יעקב לכנען מתרחש מאבק קשה שבו נותר יעקב לבדו.
אנו קוראים פסוקים מסתוריים על מאבק במעבר היבוק בין יעקב לבין דמות מסתורית. חכמינו ראו בסיפורי התורה מעשה אבות סימן לבנים, ואנו חווים בימים אלה שוב את בדידותו של יעקב, של עם ישראל.
הפסוק אומר: "וייוותר יעקב לבדו וייאבק איש עימו עד עלות השחר" [בראשית ל"ב, 24]. מתברר שהאפלה מקיפה אותנו גם עכשיו, שהמאבק מתרחש שוב. אנו עומדים במאבק קשה על הלגיטימיות של מדינת ישראל בתוך מדינות העולם ובתוך משפחת העמים, ויש ערעור על זהותנו כעם.
העולם המערבי, שחש רגשות אשם עקב השוֹאה, נגמל מרגשותיו לאחר שהעם הבזוי שסבל גלות ורדיפות שיקם את עצמו וביסס את ריבונותו במולדתו. בריטניה, האמונה כמו המערב כולו על תרבות התנ"ך, היא זו שנתנה לנו את "הצהרת בלפור" (2 בנובמבר 1917) והיא זו שהובילה את חבר הלאומים להעניק לה מנדט, כדי להכשיר את הארץ להקמת מדינה יהודית, מתוך הכרה ב"קשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל". מתברר שהאמת אינה פחדנית, והדיפלומטים של אז לא חששו לנסח דברים אלה, בדייקנות כזו. חבר הלאומים הגדיר את המטרה בצורה ברורה: העם היהודי "מקים מחדש את ביתו הלאומי בארץ".
לא היה תקדים לכך עד אז, שעם גולה חוזר למולדתו. היהודים יצרו תקדים זה פעם שנייה: פעם ראשונה בימי שיבת ציון (בית שני), בעקבות הצהרת כורש. ופעם שנייה התחולל הנס, בעקבות הצהרת בלפור והמאבק של התנועה הציונית להקים מחדש את הבית הלאומי בארץ ישראל, נחלת אבות.
חבר הלאומים הכיר בזכויות הלאומיות של העם היהודי וכך גם האו"ם, בהחלטת החלוקה (כ"ט בנובמבר 1947). הימים עתה ימי נובמבר המזכירים לנו גם את ההצהרה וגם את החלטת האו"ם.
ועתה, עם פתיחת המו"מ עם הפלשתינים, מתנהל מסע תקשורתי חסר-תקדים, ואנו במצב של "וייוותר יעקב לבדו". הלגיטימיות שלנו מוטלת בספק בשנים האחרונות, זכות ההגנה העצמית שלנו מוטלת בספק, וגם זכותנו להגדרה עצמית כמדינה יהודית.
המאבק יימשך עד עלות השחר, ויעקב ימשיך להיאבק להכיר בו כ"ישראל", כמדינת לאום. בסופו של המאבק התנ"כי, נותר יעקב צולע על ירכו, אך מנצח במאבק. והוא כופה על יריבו לברכו. הברכה היא: ההכרה בו כ"ישראל". מאז שיבתנו, איננו חזקים בחומר ובכוח, כמו המדינות המקיפות אותנו המתחמשות ללא הרף וגם מתגרענות. אך עודנו מאמינים שניצחנו בכל המאבקים גם בכוחה של הרוח, ואל נשכח את נבואתו של זכריה (מומלץ לעיין בפרק ד', 6, למי שאינו מכיר).
כמו בימי קדם, גם הפעם המאבק יימשך עד שיעלה אור היום, ואנו לא נרפה עד שייקבע בבירור: "לא יעקב ייאמר עוד שמך, כי אם ישראל" [בראשית ל"ב, 28], ממש כמו בתנ"ך. ניאבק על הגדרת זהותנו, על מעמדנו כעם יהודי, כעם ייחודי במשפחת העמים.

תאריך:  14/11/2010   |   עודכן:  15/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וייוותר יעקב לבדו תחת מתקפה עולמית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
יש הבדל בין סיקור אינפורמטיבי לבין סיקור פורנוגרפי תוך הדגשת הזוועה בתמונות ובמראות מן העבר. גודש הדיווח בכל הרשתות ותוכניות הלוויין, במעין תחרות בין רשתות, מעצים את הרוע ויוצר את "אפקט הדומינו"    על התקשורת הציבורית והמסחרית לגלות בגרות, איפוק ואחריות
שולמית קיסרי
האם יש משהו שלא נאמר בעניין "חוצפה ישראלית"?    להלן רשימת החצופים של הימים האחרונים. אלה שהפליאו ועברו את כל השיאים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מאבן הורגת לאם רוצחת    די לגזענות הפוליטית    מִשְׂחָק טוב - הכל טוב!    רפורמה בחינוך?    וגם: האיסלאם בחסות האו"ם    ולקינוח: על חוד ההפגנה
תרצה הכטר
העיתונות מתה משעמום? פייסבוק יושיע    מרחב עיתונאי המתמלא בדיווחים ובציטוט התבטאויות חד-צדדיות נותר מיותם וסופו שהוא מת משעמום    ניצול המרחב הדיגיטלי כספק של מידע שמטבעו הוא אינטראקטיבי ונגיש מיידית, עשוי לשמש קרש הצלה
איתן קלינסקי
כבר ב-56' הלכנו, כחברה, שולל אחרי מנהיגות שביקשה להעניק למדינה הצעירה, מלחמה שתצרוף את העם רב-השבטים לעם אחד בכוח חוויית הקרב והניצחון המהיר והמוחץ, מתוך אשליה כי למשק כנפי ההיסטוריה נושק ומלווה אותנו "אלוהי ההבטחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il