X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרקליטות מצפצפת על מבקר המדינה, השוטרים מצטלמים, הניצבים נלחמים בינם לבין עצמם, מבקר הפנים מקבל טובות הנאה וחברות הסלולר צוחקות על הרגולטור. עוד שבוע במדינה בה החוק הוא לא יותר מהמלצה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

זירות רצח

תמונה מהרצח השבוע במושב ברקת: 11 שוטרים עומדים בפתח ביתו של הנרצח. אחד מדבר בטלפון הנייד, שלושה-ארבעה מדברים זה עם זה, כל השאר סתם נמצאים שם. וזה לא רק ברצח הזה; אחרי כל רצח תראו המוני שוטרים מציפים את המקום, כאילו שהם מניחים שהרוצח משחק איתם במחבואים (או שמא בשוטרים וגנבים).
זה מגוחך לחלוטין. לא צריך 30, 20 או אפילו 10 שוטרים בזירת רצח. מי שצופה בסדרות המשטרה האמריקניות מגלה שדי בבלש או שניים, כמה שוטרים במדים שמאבטחים את הזירה, עוד כמה שגובים עדויות בסביבה וצוות מז"פ. דומה שהמוני השוטרים אצלנו באים או להצטלם או כדי ליצור את הרושם שהמשטרה עושה את עבודתה. אבל משטרה יעילה היא זאת שמונעת פשעים ולא זאת שבאה להצטלם אחריהם.

מבקר הפנים

הכשלים והשחיתויות הקשים שגילה מבקר המדינה בקופת חולים מאוחדת, מעוררים את השאלה כיצד ההנהלה יכלה לעשות בקופה כבתוך שלה. היכן היה למשל מבקר הפנים, שאמור למנוע בדיוק תופעות כאלו? נדמה לי שגם לזה יש תשובה בדוח המבקר.
מבקר הפנים, דוד סומך, היה בין הנהנים מההטבות הבלתי חוקיות שסידרה ההנהלה למקורביה. הוא קיבל 1,700 שקל בחודש כ"דמי ייצוג" בשל השתתפותו באירועים (וזה בנוסף למשכורת צנועה של 80 אלף שקל), וצ'ופרים בשווי אלפי שקלים לו ולבת-זוגו בנופש שהתחזה לכנסים מקצועיים. סומך גם היה אחראי על התקשרויות ללא מכרזים במיליוני שקלים עם יועצים חיצוניים בתחומי האבטחה וביקורת האיכות, תחום בו הוא כלל אינו אמור לעסוק.
זה אולי מסביר מדוע סומך לא בדק את מה שהתבקש לבדוק, כגון טיפולים רפואיים וניתוחים בחו"ל, מערך הרוקחות ורכש התרופות המגלגל 500 מיליון שקל בשנה. הוא פשוט היה עסוק מדי באירועים, כנסים והתקשרויות.
תוסיפו לכל אלו את העובדה שמדובר במבקר פנים שכיר, שפרנסתו תלויה לחלוטין בהנהלה הנתונה לביקורתו, ותקבלו את המתכון לביקורת חסרת שיניים, למבקר עוצם עיניים ולאכיפה פנימית שאינה קיימת.

מלחמות הניצבים

קצת קשה לצפות מהמשטרה להילחם בפשע בצורה אפקטיבית, כאשר מפקדיה טרודים במלחמה הרבה יותר גורלית: מי יהיה המפכ"ל הבא. השבוע יצא החוצה חלק מהטינופת (אין לי מילה אחרת) הסובבת את המאבק הזה, ובעיקר תלונות על הטרדה מינית וגם חשש לטיוח חקירת "השוטרים הנוקמים" מנהריה.
דבר אחד טוב יוצא מגועל הנפש הזה, כאשר משווים את הסיפורים הללו למסמך גלנט. משטרת ישראל, הניצבת תמיד בצילו של צה"ל, מוכיחה שלפחות ביצירתיות ובאינטריגות כאשר הדבר נוגע אליהם אישית, הניצבים מסוגלים להתעלות מעל האלופים.

עבירות תנועה

בעצם, אני סתם משמיץ את המשטרה. היא דווקא נמצאת בשטח ומונעת עבירות. למשל: כמעט בכל פעם שאני נוסע לירושלים, אני רואה שני שוטרים אורבים מתחת לעצים שבחניון רכבת מרכז בתל אביב. משימתם: לתפוס הולכי רגל שעוברים באדום את הפנייה מרחוב על פרשת דרכים לדרך נמיר.
משימה חשובה מאוד, שהרי כל עבריין כזה מכניס כמה עשרות שקלים לקופת המדינה. יש עם זה רק בעיה קטנה אחת: על כל הולך רגל שעובר באדום, יש לפחות מכונית אחת שעושה בדיוק את אותה עבירה בדיוק באותו מקום. אבל מה אתם רוצים, שהשוטרים ירדפו אחריה? השתגעתם? הרבה יותר נעים ונוח לעמוד בצל מתחת לעץ.

פרקליטות מחוז תל אביב

תראו איזה צירוף מקרים: ביום בו פירסם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, את הדוח החמור שלו על קופת חולים מאוחדת – באותו יום עצמו המליצה ועדת האיתור של משרד המשפטים למנות את אריאלה אנטלר-סגל לפרקליטת מחוז תל אביב.
זו אותה אנטנר-סגל שהייתה התובעת במשפטו של חיים רמון, אותה אנטלר-סגל שלפי דוח המבקר נושאת באחריות לכך שלא כל חומר החקירה הועבר לסנגוריו של רמון. אז כיצד היא זכתה בקידום? – משום שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מייק בלס, קבע שאין מקום לנקוט בצעדים נגד האחראים לכשלים עליהם הצביע המבקר.
אם רשויות אכיפת החוק מצפצפות על המבקר, למה כבר אפשר לצפות מהעסקנים שבראש קופת חולים מאוחדת? אם הדג מסריח מהראש, מה רוצים מהזנב?

תעריפי הסלולר

איך זה קשור לנושא של השבוע? הנה ההסבר. סלקום, פרטנר ופלאפון הודיעו השבוע שיעלו את התעריפים לחלק מלקוחותיהן ב-3.5%-4% בשל ההפחתה הצפויה בתעריפי הקישוריות, וכך יקוזז חלק ניכר מן החיסכון שביקש משרד התקשורת להניב ללקוחות.
ההתנהגות הזו מעלה שתי תמיהות. האחת: כיצד זה ששלוש החברות, האמורות להיות מתחרות קשות, מבצעות יחדיו צעד כמעט זהה?
השנייה: מה שווה כל הרפורמה הזאת, עליה מדבר משרד התקשורת כבר שנים ושעליה הולכים לדבר בבג"צ עוד כמה שנים, אם החברות יכולות לפצות את עצמן ממקורות אחרים? ובמילים אחרות: עושים צחוק מהרגולטור, מההנחיות ואולי גם מהחוק.

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכיפת ה(צ)חוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
היועץ חייב לדחות מינוי גלנט
שושפרי  |  19/11/10 10:06
2
הכותב לא מבדיל בין זדון לשגגה. ל"ת
גם כן פרשן  |  19/11/10 10:26
 
- איזה שגגה ואיזה נעליים
בני בנקר  |  19/11/10 11:05
 
- סליחה,משרד המשפטים כמובן. ל"ת
בני בנקר  |  19/11/10 12:29
 
- אתה טועה. אין לו מח
ע.ג4  |  19/11/10 17:52
3
כל הכבוד לכותב.הפרצוף שלהמדינה ל"ת
שלומי -כלכלן  |  19/11/10 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
השלטון במדינת-ישראל נמצא כולו בוושינגטון    "תיאטרון ישראל" ו"תיאטרון פלשתינה"    מה שבעל-הבית בוושינגטון לא מבין הוא שכאן אין כל ערך לחיים בלי כבוד
עו"ד אברהם פכטר
חבילת הטבות צבאיות ומדיניות תמורת הקפאה לשלושה חודשים ביש"ע, תוך ניהול דיונים מוגברים בעידוד ארה"ב להסכם עם הפלשתינים, בכפוף להתחייבות בכתב כדי למנוע ויכוח עתידי על פרשנות וגרסאות כפי שהיה בעבר - על פני הדברים, העסקה כדאית ביותר    התנגדות ח"כים מהליכוד ואנשי יש"ע רק מגבירה את איכות ההחלטה של נתניהו בעד העסקה    ככל שהתנגדות תהיה חזקה יותר - כך ביבי יוצא גדול יותר
נפתלי רז
לכבוד "חג הקורבן" של המוסלמים והדרוזים, נתוודע אל מקורות החג ומנהגיו, וננצל את ההזדמנות שמתקרבים גם חג החנוכה היהודי וחג המולד הנוצרי - לאחל לכל קוראינו: חג שמח!
יורם אטינגר
הבטחות, ערבויות והתחייבויות של נשיאי ארה"ב אינן "כסף בבנק". הן עתירות דרכי-מילוט, עמומות, משוללות מנגנון הפעלה אוטומטי ומיושמות רק אם משרתות את אינטרס ארה"ב
הרב אליהו קאופמן
ההצעה לכלול בחוק האזרחות הצהרה לנאמנות לישראל יהודית-דמוקרטית - היא מחטף לאומני, שיש בו חלק גם ליהדות החרדית, וגם לשמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il