X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה - שקיבל את פרס הנובל לשלום ב-2009 על חיזוק שיתוף הפעולה בין המערב ובין העולם המוסלמי - מחוייב ליישם את תוכנית ה"שלום" מ-2002 של עבדאללה מלך סעודיה
▪  ▪  ▪
נתניהו. אין לו מנדט [צילום: AP]
מאז הסכמי אוסלו, לא הצליחו הישראלים להעביר לעולם את המסר, כי הם נושאים ונותנים עם הרשות הפלשתינית לא בגלל צדקת תביעותיהם של הפלשתינים לעוד ועוד נתחים מארצה, אלא אך ורק משום שישראל כמהה לשלום.

בעקבות קודמיו, מוכר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו את זכות האבות של היהודים על ארץ ישראל בעד פחות מנזיד עדשים. נכונותו לבגוד במנדט שניתן לממשלתו לשמש האפוטרופוס של המדינה היהודית היא טרגית. יתר על כן, הטריטוריה שעליה הוא נושא ונותן אינה שלו והוא אינו מוסמך לתת אותה.
בנובמבר 2009, כשנכנע נתניהו לדרישותיו של ממשל אובמה להקפיא את הבנייה הישראלית כתנאי מוקדם לכניסה למו"מ עם הרשות הפלשתינית, התריעו מתנגדי צעד זה כי ההקפאה מהווה תקדים מסוכן. הם טענו כי יש בה משום קביעת רף חדש לוויתורים ישראלים בכל התנהלות עתידית עם הרשות הפלשתינית. ההקפאה גם מחלישה את ריבונותה של ישראל על הארץ ומחזקת את טענות הפלשתינים בדבר הבעלות על השטח שבמחלוקת.
נתניהו הבטיח כי ההקפאה היא צעד חד-פעמי וזמני, וזו הסתיימה בספטמבר האחרון. והנה, רק חודשיים אחר כך חותר נתניהו לחידושה של הקפאת הבנייה הישראלית ביו"ש, כשהוא מתרץ את החלטתו בהבטחות אמריקניות למתן תמריצים כמו מתן תמיכה פוליטית של ממשל אובמה לישראל באו"ם ועסקת נשק ב-3 מיליארד דולר. נתניהו משתדל להסתיר את העובדה, כי הממשל האמריקני הנוכחי שינה במפגיע את המדיניות הפרו-ישראלית של קודמיו, ונוקט כלפיה מדיניות של סחיטה ואיומים וכי לא יתמוך בה בזירה של האו"ם הפרו-ערבי והפרו-איסלאמי. ישראל, במקום לגייס את תומכיה בקונגרס ובתקשורת האמריקניים, לסכל את מדיניותו העויינת של הנשיא שמעמדו בציבוריות האמריקנית הולך ונחלש, נכנעת למעשה ללחציו של הבית הלבן, בנסותה "לקנות" את הבטחותיו לתמיכה בה תמורת מטבע קשה של ויתור מראש על חבלי ארץ לפלשתינים, בעוד הם כרגיל אינם נדרשים להתחייב לדבר.
האפוטרופוס של העם היהודי
אלא שנראה כי נתניהו מתעלם מכמה עובדות היסטוריות. ממשלת ישראל היא האפוטרופוס המופקד על ארץ ישראל, שעליה יש ליהודים זכות היסטורית וטבעית הקודמת ללידתם של מדינת ישראל, של האומות המודרניות ושל הגופים הבינלאומיים. זכות זו, שנוצרה והוכרה מסוף המאה ה-13 לפני הספירה, קיבלה ביטוי בהצהרת בלפור ב-1917 ובמנדט של חבר הלאומים ב-1920.
לפיכך, לנתניהו אין הרשאה למסור את הארץ. גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בשנת 2002 בקמפ דייוויד לא היה מורשה להציע לערפאת 92 אחוזים מיהודה ושומרון, את כל עזה וכן את הריבונות על מזרח ירושלים ועל מחצית העיר העתיקה. אז הגיבה הרשות הפלשתינית באינתיפאדה השנייה, שבמהלכה נרצחו למעלה מ-1,100 ישראלים ונפצעו יותר מ-6,000. כך גם לא הייתה לאריאל שרון הרשאה לעקור מבתיהם למעלה מ-9,000 מאזרחיו בהינתקות, שהובילה לירי בלתי פוסק של טילי קסאם מעזה לעבר ישראל, שהרג, פצע והטיל מומים באלפי אזרחים ישראלים, שיבש עד לבלי הכר את חייהם, וערער את תחושת הביטחון של למעלה מ-200 אלף תושבים של מערב הנגב. גם אהוד אולמרט ב-2008 לא היה מוסמך להציע למחמוד עבאס להפוך את ירושלים לעיר בינלאומית ולמסור לו שטח השווה בגודלו לכל יו"ש, כשהוא כולל את התנאי הנאיבי כי הצעתו זו "לא תשמש עמדת פתיחה בכל מו"מ עתידי". אך יהיו התנאים שהוצמדו לוויתורים הישראלים אשר יהיו, הפלשתינים ובעלי בריתם התייחסו אליהם כאל ויתורים ישראלים נוספים.
בנוסף, כל ויתור ישראלי מוצע גורר דרישות פלשתיניות נוספות ומקשיח את עמדת הרשות הפלשתינית במו"מ. ישראל נושאת ונותנת עם הרשות הפלשתינית למרות העובדה שהפלשתינים ותומכיהם בעולם הערבי ממשיכים להצהיר כי הצעד הראשון "לסיומן של כל צורות העויינות ולתחילת כינונם של יחסי שלום נורמליים עם ישראל" יינקט אחרי שישראל תיסוג לגבולות שלפני 1967.
מאז הסכמי אוסלו, נכשלו הישראלים בהעברת המסר לעולם, כי הם נושאים ונותנים עם הרשות הפלשתינית לא בגלל צדקת תביעותיהם של הפלשתינים לעוד ועוד נתחים מארצה, אלא אך ורק משום שישראל כמהה לשלום. כתוצאה מכך, כל הצעה מטעם נציג רשמי של מדינת ישראל נתפסת כנקודת פתיחה לעוד ועוד ויתורים ישראלים. יתר על כן, העולם הערבי רואה בכל פשרה ישראלית סימן של חולשה, המעוררת דרישות נוספות ועוד מעשי עויינות.
כמו-כן, נתניהו טועה בהערכתו את התפקיד שממלא נשיא ארה"ב ברק אובמה במזרח התיכון. אובמה - שקיבל את פרס נובל לשלום ב-2009 על חיזוק שיתוף הפעולה בין המערב ובין העולם המוסלמי - מחוייב ליישם את תוכנית ה"שלום" מ-2002 של עבדאללה מלך סעודיה.
פתרון שתי-המדינות של עבדאללה ליישוב הסכסוך הערבי-ישראלי - המרכיב המרכזי של תוכנית "השלום" לאזור - נחשב עתה אלטרנטיבת השלום היחידה במזה"ת. מוקדם יותר השנה, הפך נתניהו לראש הממשלה הראשון שהתייחס לכך במפורש, בהעניקו לרעיון לגיטימציה ואמון שלהם אינו ראוי.
מה שמסתמן כהסכמתו של נתניהו להקפאה, מחליש את ריבונותה של ישראל, מפר את המנדט שניתן לו להגן על המדינה היהודית ומזמין סיבוב חדש של תביעות מופרזות מצד הפלשתינים ותומכיהם שיעמידו בסכנה את מדינת ישראל.
הגיעה העת שנתניהו יחדל לפייס את הממשל האמריקני השוקע. הגיע הזמן שהוא יקיים את הבטחותיו וימלא את מחוייבויותיו כלפי המדינה היהודית והעם היהודי להגן על ביטחונם ועל כבודם. בהתאם לכך, וכצעד ראשון, עליו לסרב אחת ולתמיד להקפיא את הבנייה היהודית החוקית והלגיטימית על אדמה ישראלית.

לאתר מגזין מראה
ד"ר רחל ארנפלד היא מנהלת המרכז האמריקני לדמוקרטיה ומחברת הספר Funding Evil: How Terrorism is Financed - and How to Stop It.
איילנה מייזל היא משפטנית עמיתה במרכז האמריקני לדמוקרטיה.
תאריך:  20/11/2010   |   עודכן:  20/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקפיא את ההקפאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי נתניהו שקרן נוכל ורמאי
חשדנית  |  21/11/10 01:19
2
מהומת אלוהים על המג"ד מנעלין
חשדנית  |  21/11/10 01:42
3
אל תפריעו לנו להתאבד, טוב ?
אידה קמיקזה  |  21/11/10 02:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה רב-הון
תערוכה מיוחדת במינה של שירים ויונים, הנקראת "אותיות יונים"    כל השירים שמצויים בה נכתבו בהשראת ספר הזוהר
ד"ר גדי אשל
הקריסה הראשונה, זו שפתחה את מסכת הקריסות והשקרים, הייתה בנאום בר-אילן, בו אימץ נתניהו את המדינה ה"פלשתינית", למרות שנבחר על מנדט הפוך
צבי גיל
הדוגמה הטובה להכיר מקרוב את העבר הציוני, את ההווה ואולי גם את עתידנו בארץ הזאת- היא ראשון לציון    זה חשוב יותר מאשר הכרה של הפלשתינים במדינת ישראל כמדינה יהודית
אריה אבנרי
שרון חי בהכרה שהוא אבי האומה, מעין פר קדוש שאיש מגופי אכיפת החוק לא יעז לגעת בו אישית. אלא שבהדרגה השתנו דברים במדינה וראשי ממשלות נחקרו בזה אחר זה כחשודים בביצוע עבירות פליליות    ההון חודר לשלטון    כתבה רביעית בסדרה
יהונתן דחוח-הלוי
פרשת הירי בניעלין ממשיכה לעורר שאלות הדורשות ברור    הנערה הצלמת הציגה גרסאות סותרות בתצהיר לבג"צ ובעדות בפני בית המשפט    החשד שגורם כלשהו השמיט קטע מהקלטת עודנו בתוקף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il