X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מראות השיירה באופקים ערב גירוש 2005 היו אחידים: כיפה כתומה אחת גדולה, לצד חובשי כיפת השמים, נטולי מגזר אלה, ודאי יכולים היו לתמוך במאבק, אך לבטח לא לחונן את עפר המקומות הקדושים ולשכון ביישובם ככה מתנחלים בלבבות?
▪  ▪  ▪
לא משנה מה צבע הכיפה, העיקר שתהיה לך כיפה [צילום: פלאש 90]
ההצגה של רון נחמן
אורן קאשי
כל פעם מחדש מפתיע 'האיש השווה מיליונים' * עשרים שנה הוא חיכה לרגע הזה * היוצר, האמן, המחזאי והמפיק של ההצגה הכי טובה בשומרון: אריאל, העיר שבנה לתפארת מדינת ישראל * רון נחמן הוא בן-גוריון של השומרון
לרשימה המלאה

עובדה: לפני 33 שנים לא קיבלו את רון נחמן, ראש בירת השומרון, ליישוב אלקנה. נחמן החליט להקים בעצמו ישוב שבו כולם יתקבלו בברכה (מחלקה ראשונה, 28.10.10).
יצא לטובה. קמה אריאל. אולם, ראשי המתיישבים ביו"ש צריכים לעשות חשבון-נפש: מה הם רוצים? בשם מי הם שם? בשם עצמם? בשם השם? בשם עם ישראל? זוהי שליחות דתית? לאומית?
"אנחנו לא יכולים להיות בני ברק"
"יהיו נפגעים", אמר רב בכינוס מול מתחם רכבת תל אביב, שם שכנו מגורשי נצר חזני באוהלים. "אבל, אנחנו לא יכולים להיות בני ברק".
לא כל מתנחל אומר את זה, כל שכן רב. איני יודע את שמו של הרב, אך אני יודע את שמה של ההסתגרות המתנחלית: התחרד"לות לאומית. לאחר הכינוס התכנסנו למעגלי שיחה. אני, בג'ינס ובסנדלים, מדבר כמו מתנחל, חושב כמו הרב קוק, אבל נראה כמו תל אביבי ממוצע, כמו ההם מבתי הקפה, מהבועה שלא מתפוצצת אף פעם. איזה בלגן, ודאי חשב לעצמו הנער מאלפי מנשה שבא איתי בדין ודברים. מי זה? או יותר נכון - מה זה? למה הוא לא לבוש כמונו?
נשאבים לחור השחור החרדי
הציונות הדתית מתחרדת. בני עקיבא נשאבים לחור השחור. מפרידים. מסתגרים. לא נוגעים. לא מסתכלים. ככה אי-אפשר להתנחל. ככה אי-אפשר ללבלב. ככה אפשר להיות דתי. בשם ההלכה סוגרים עצמם מתנחלים, שכחו את תפקידם ההיסטורי, מרשים לעצמם לעשות בחינות קבלה לדת כדי להתקבל ליישובים, מין התגיירות פוסט-מודרנית, פרטית, שלהם. מי להשם אלי, ומי להתנחלות, לאן? חד הם! כתום אחד גדול חבוש כיפה, סרוגה, לעיתים סרוגה-שחורה, חלקה מבד, חלקה מקטיפה. לקרוץ לאלוהים, לקרוץ לחילונים ימניים, כמה שעוד נותרו. בוא להפגנות תמיכה, אך אל תהיה שכן שלי. רבים רואים בכך התנשאות. נדירים האנשים ש"ידלגו" מעל זה, ויראו במאבק השומרוני, בהצלת יהודה, מאבק כולל ולא מאבק מגזרי. ההסתגרות המתנחלית קשורה בהסתגרות הדתית, גם בזכות פסקי הלכה מרחיקים.
יהודי לא מסנן יהודי
אי-אפשר לנתק את ההקשר המתנחלי בדתי, ההלכתי. זוהי חרב פיפיות. במקום מיליון יהודים, יש רק כשלוש-מאות אלף מתיישבים מעבר לקו הירוק. "יש ישובים מעורבים", עוד 'יטוקבק'. נו, אז מה? השאלה מה רוצים? מאבק על שטחים דתיים, או מאבק על שטחי ארץ ישראל?
לפני כחודש התארח ח"כ דני דנון מהליכוד בערוץ הכנסת. "למה אתה לא גר בהתנחלות?", נשאל. התכרכמו פניו; גם כך איני יכול לגור בהר ברכה, למשל, טען דנון, וציין את העובדה כי גר בעבר בהתנחלות. חבר-כנסת הנאבק למען עתיד יו"ש, לא יכול להתקבל ליישוב דתי.
עת רצון הגיעה. עת שערי התנחלויות להיפתח. איום הגירוש הוא מוחשי. פינוי גוש קטיף וצפון השומרון היה אבן בוחן. "יהודי לא מגרש יהודי", נדביק מדבקת הגירוש על כל רכב. אולם, יהודי לא מסנן יהודי?

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההקפאה השקטה: התנחלויות לדתיים בלבד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נקודה חשובה
יוסי שפניר  |  22/11/10 18:42
2
דני דנון לא התקבל ?
פשוט בושה   |  23/11/10 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
סעודיה וסוריה מגבשות נוסחת פשרה שתשמור על היציבות בלבנון לאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם את החלטתו להגיש כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה במעורבות ברצח אל-חרירי    בנו של הנרצח, ראש הממשלה סעד אל-חרירי, עלול להיכנע ולהסכים לה כדי למנוע שפיכות דמים בארצו
עו"ד אברהם פכטר
העונשים שמטילים על הקבוצות - לאמור משחקים ללא קהל, אינם תורמים לתרבות הספורט ואינם פרופורציונלים למעשה    הטלת עונש קולקטיבי על רבבות צופים בגלל קבוצת בריונים קטנה אינה מועילה, אלא מזיקה ציבורית וכספית ופוגעת במורל הקבוצות    ההתאחדות אינה מיישמת הצעות של ועדות מקצועיות שמונו בתחום הספורט
מתי דוד
הצילו את המדינה מאלה החותרים ומסיתים נגדה היושבים בתוכה
הרב אליהו קאופמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתבך בנושא הבנייה בירושלים המזרחית, אך לא בשל "קדושתה", אלא כקרדום לחפור בו - קרדום לאומני, כלכלי ותיירותי
יריב אופנהיימר
מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, עונה להתייחסותו של אורי אבנרי, במאמרו כאן אתמול (21.11.10), לתנועת השלום הוותיקה: "שלום עכשיו" דבקה במאבק למען סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל על בסיס קווי 67'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il