X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפליא עד כמה אנו מתמקחים על התמורה להקפאה השנייה, בשעה שוויתרנו לחלוטין על התמורה להקפאה הראשונה
▪  ▪  ▪
אפשר להקפיא את כל המדינה [צילום: AP]

בשעה שנציגי ראש הממשלה מתמקחים עם הממשל האמריקני על התמורה המבוקשת להקפאה השנייה, שכחנו לחלוטין שעדיין לא קיבלנו את התמורה להקפאה הראשונה. להזכירכם, ההקפאה הראשונה הייתה אמורה להיות מחווה של מדינת ישראל. בתמורה, הממשל האמריקני היה משוכנע כי ביכולתו להביא גם את הצד השני למחוות ולו סמליות. למשל, דובר על התרת טיסות של מטוסים אזרחיים ישראלים מעל מדינות ערב. אלא שכול ניסיון של הממשל האמריקני לחלץ מחווה כול שהיא ולו באמירה מן הפה לחוץ בלבד מצד גורם ערבי כל שהוא עלתה בתוהו.
בנוסף, כזכור, הייתה אמורה ההקפאה הראשונה להעלות את רכבת המשא-ומתן עם ממשלת אבו-מאזן על הפסים. בפועל, המשא-ומתן נשאר תקוע חודשים רבים גם לאחר תחילת ההקפאה הזו, ורק ברגעיו האחרונים הואילו אנשי אבו-מאזן להציג מראית עיין של משא-ומתן כדי שיוכלו לדרוש המשך הקפאה. על התקדמות, או נכונות לפשרה כול שהיא מצידם כמובן אין מה לדבר.
אין לי כמובן ויכוח עם מצדדי ההקפאה האנטי ציונים. מבחינתם אפשר להקפיא את כל המדינה. אך בין מצדדי ההקפאה הציונים יש כאלו הטוענים שיישום ההקפאה יאפשר למשא-ומתן להתקדם לנקודה שבה שוב נוכיח כי הערבים הם סרבני השלום. שוב, לאחר שהדבר הוכח כבר בשיחות קמפ-דייויד בהשתתפות ערפאת קלינטון וברק, ובשיחות בין אבו-מאזן לאולמרט. במה תהיה ההוכחה החדשה שונה? כמה עוד נצטרך לוותר, כדי להוכיח שוב את שכבר הוכח? ואחת לכמה זמן נצטרך להוכיח זאת שוב ושוב ושוב? האם אין לראשי הממשלות שלנו בעיות אחרות לעסוק בהן?
אנשי שמאל ציוני אחרים יטענו כי הקפאה באזורים שבכוונתנו לוותר עליהם תמורת שלום היא אינטרס ישראלי. אלא שבזה בדיוק אויבינו מעוניינים - ויתור ללא תמורה. ברגע שאנו מקפיאים כעניין של חובה את כול ההתנחלויות, אנו בעצם מקבלים את הטענה שלהם - שאין לנו כל זכות עליהם, ואולי בעצם מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי. ואם זה כך, הרי אפילו החרבה ונסיגה מכול ההתנחלויות לא יהוו ויתור מצידנו, אז איזה ויתור יישאר לנו לעשות במסגרת המשא-ומתן?
אני לעומת זאת, בדומה למשנתו של דויד בן-גוריון, אהיה מוכן לוויתור על חלק מזכותנו ליהודה ושומרון רק בתמורה לשלום אמת (מושג שלמפלגת העבודה יש עליו זכויות יוצרים). ללא שלום אמת מלא, אין ויתור. לא צריך לטרוח הרבה כדי להבין שאין פני הערבים לשלום, לא כל שכן שלום אמת. מי שלא הבין זאת מסירובם הגורף לכול מחווה סמלית כלפי ישראל, בוודאי צריך להבין זאת מכך שהם אינם מוכנים להכיר בזכות קיום למדינה יהודית.
מי שגם הוכחה זו אינה מספקת עבורו, ינסה נא להשיג מהם למצער הכרה בקיומו של עם יהודי. הוא לא ימצא אף מנהיג ערבי שיהיה מוכן להכיר בקיומו של עם יהודי. למי שאי ההכרה בקיומו של עם יהודי מזכירה את משנתו של היטלר, בוודאי לא יתפלא לשמוע כי לא במקרה "הפרטנר המתון" שלנו למשא-מתן הוא מכחיש שואה שפרסם ספר שבו הוא מכחיש אפילו השמדה בתאי גזים על-ידי הנאצים. אז מה עוד צריך להוכיח?

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זו הקפאה וזה שכרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נכנס אדם לביתך,
אבנר צפוני  |  22/11/10 16:54
 
- נכנס זה שרצית לרצוח אותו
וגם הבית לא שלך  |  22/11/10 17:26
 
- תודה על ההבהרה.
אבנר צפוני  |  22/11/10 18:57
 
- יש גם סיפא לסיפור שלך
קרא אותו כאן  |  22/11/10 21:44
2
מכון הישראלי לדמוקרטיה שותק על
אפליה לרעה  |  23/11/10 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אחד הנושאים החשובים הנוגע ל"חופש הביטוי" אם לא החשוב שבהם בישראל, הוא "אפשרות הביטוי" שלא יוקדש לו שום "פאנל" בכינוס אילת לעיתונות
נפתלי רז
השתלשלות העניינים מהקמת ההתנחלות אלון מורה, דרך הקמת המאחז הבלתי חוקי הסמוך "חוות סקאלי" על אדמות הכפר הפלסטיני סאלם, שמתנחלים מתחומו שרפו מטעי זיתים של הכפר, ועד שריפת זיתים חוזרת בשבוע שעבר
אורן קאשי
מראות השיירה באופקים ערב גירוש 2005 היו אחידים: כיפה כתומה אחת גדולה, לצד חובשי כיפת השמים, נטולי מגזר    אלה, ודאי יכולים היו לתמוך במאבק, אך לבטח לא לחונן את עפר המקומות הקדושים ולשכון ביישובם    ככה מתנחלים בלבבות?
יוני בן-מנחם
סעודיה וסוריה מגבשות נוסחת פשרה שתשמור על היציבות בלבנון לאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם את החלטתו להגיש כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה במעורבות ברצח אל-חרירי    בנו של הנרצח, ראש הממשלה סעד אל-חרירי, עלול להיכנע ולהסכים לה כדי למנוע שפיכות דמים בארצו
עו"ד אברהם פכטר
העונשים שמטילים על הקבוצות - לאמור משחקים ללא קהל, אינם תורמים לתרבות הספורט ואינם פרופורציונלים למעשה    הטלת עונש קולקטיבי על רבבות צופים בגלל קבוצת בריונים קטנה אינה מועילה, אלא מזיקה ציבורית וכספית ופוגעת במורל הקבוצות    ההתאחדות אינה מיישמת הצעות של ועדות מקצועיות שמונו בתחום הספורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il