X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היו "מערכות בחירות", גם לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל, שהיו מרות וחריפות ואף בוטות, אבל דומה כי זו הפעם הראשונה שבה מופרים ונפרמים כל קשרי השתיקה ונשברים כל הכללים. זו הפעם הראשונה שמועמדים או מי מנאמניהם עושים שימוש כה מופגן, כה מתוקשר, בנשק יום הדין – במין
▪  ▪  ▪
כל הכללים הופרו! [צילום: פלאש 90]
מדוע דם כה רע זורם בעורקיה של המשטרה? האם כך זה מאז ומעולם בכל ארגון גדול ומסורבל? האם נגזר שתמיד יהיו מדיהם של שוטרים מוכתמים לא רק ביזע אלא גם בזרע?

הכיעור המצחין שעולה באחרונה ממרתפי החקירות של המשטרה מעורר מיאוס וזעם. משהו רקוב בתרבות הארגונית הקלוקלת של הארגון החשוב הזה, אשר אין כמעט אזרח שלא חש עצמו מבועת כל אימת שהוא נפגש עם מי מנציגיו.
קשר שתיקה חונק אופף את צמרתה של המשטרה. אעיד כאן עדות של אזרח פשוט, שומר חוק. לא אחת אני רואה דבוקה של שוטרים. מי מהם לופת את צווארה של שוטרת ומאמץ אותה בחוזקה אל לבו. האם כך נהוג? האם כך מקובל? זה בצחוק, כמובן. אוי לו לצחוק שכזה. מופתעת, נענית כביכול השוטרת לחיבוק המאולץ והכפוי. האם החיבוק החריף, הפתאומי, אמור לבטא קרבה? האם הוא מקבילתה של הצ'אפחה הגברית המסוקסת? מדוע זה קורה לי? האם רק אני רואה את המראה החוזר ונשנה הזה?
המשטרה היא החוק. היא אמורה לאכוף אותו. היא אינה מעליו. שוטרים ודאי אינם פטורים מציות לו גם במקרים שהם לוקחים את החוק לידיהם ועושים בו כבשלהם.
הייתכן כי ככל שאיש משטרה עולה בסולם הדרגות הוא לוקה בשכרון כוח? האם יש משהו בצמרתה של המשטרה שמשבש את שיקול הדעת ומטשטש את הגבול בין מותר לבין אסור?
מדוע המאבק על המפכ"לות (וגם על הרמטכ"לות – אשר גם הוא נגוע בכיעור מעורר מבוכה) הוא כה יצרי – תרתי משמע – כה מלוכלך, כה מתחת-לחגורה? מדוע דם כה רע זורם בעורקיה של המשטרה? האם כך זה מאז ומעולם בכל ארגון גדול ומסורבל? האם נגזר שתמיד יהיו מדיהם של שוטרים מוכתמים לא רק ביזע אלא גם בזרע?
האם יש ממש בטענות המושמעות בכל פעם כאשר סיפור מביך ומכוער צץ בארגון כלשהו כי "המערכת ידעה ושתקה"? השאלות רבות. יותר משהן טורדות מנוחה ועוכרות שלווה, הן מעידות כי משהו רע קורה לנו. חיידק אלים, קטלני, חסלני – סופני? - טורף את הסדר במערכות ארגוניות המורכבות מבני אדם, משתלט עליהן ועושה בהן שמות, מכלה כל חלקה טובה, מזהם ומכתים אותה. האם מערכות יכולות למצוא בתוך עצמן חיסון נגדו? האם נגזר עלינו, כחברה, להשלים עם ה"עובדה" – כי זו דרכו של עולם וזה טבעם של בני אדם, כך היה מאז ומעולם וכך יהיה לעולם?
אני מסרב, עדיין, להאמין שאכן כן. היו "מערכות בחירות", גם לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל, שהיו מרות וחריפות ואף בוטות, אבל דומה כי זו הפעם הראשונה שבה מופרים ונפרמים כל קשרי השתיקה ונשברים כל הכללים. זו הפעם הראשונה שמועמדים או מי מנאמניהם עושים שימוש כה מופגן, כה מתוקשר, בנשק יום הדין – במין.
נ.ב. יותר מכל עלולים ימים אלה, שבהם כל הכביסה המזוהמת של משטרת ישראל מכובסת בגלוי, בפרהסיה, להיזכר כימים שבהם התיק שנפל על המועמדים לתפקיד הבכיר ביותר במערכת המשטרתית הוא תיק תקשורת.

תאריך:  23/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזו מין משטרה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה משוגעת,
אריאלה   |  23/11/10 13:00
2
כותב שטויות ומכתים אלפים טובים
איזאק  |  23/11/10 14:17
3
אין זה סוד שהשוטרות זונות
אור משפטן  |  23/11/10 14:52
4
זה לא בעליתו-הם כאלה כל הזמן
אין קריטריון  |  23/11/10 18:23
5
מה'זתומרת איזה מין משטרה? ל"ת
משטרת מין  |  24/11/10 01:00
6
שלטון החוק הגיע לזנות-אין שומר ל"ת
נפולאון  |  24/11/10 03:55
7
מאי נפקא מינא?
נקדימון רוכל  |  24/11/10 04:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
"החיים בצל בעל הלום קרב הם חיים של מתח בלתי פוסק, של לבד. בשנים האחרונות התחלתי לגלות שגם אני סובלת מאותם תסמינים שמהם סובל בעלי"    בת-זוג של הלום-קרב בספר המתאר את התמודדותה    חיילים ששבו ממלחמות בשנים עברו נתקלו בחומה חסרת-רגש    רק במלחמת לבנון השנייה החלו המערכות לקחת אחריות
יחיאל (חיליק) רוזמן
"עזה יא עזה"... "אין לי חופש"... "מהנהר ועד לים פלשתין תהיה חופשית"...    שורות אלו מעטרות שיריהם של זמרים פלשתינים, אמריקנים, ישראלים ואחרים, המשמשים יחידת-קרב תרבותית למען העם הפלשתיני    מוזיקה בשירות האינתיפאדה
עקיבה לם
התנגדות המרכז והשמאל למשאל העם על נסיגה מהווה זלזול באינטליגנציית הבוחר    הבוחר לא מבין מספיק על-מנת להכריע?
קובי לירז
מפליא עד כמה אנו מתמקחים על התמורה להקפאה השנייה, בשעה שוויתרנו לחלוטין על התמורה להקפאה הראשונה
דודו אלהרר
אחד הנושאים החשובים הנוגע ל"חופש הביטוי" אם לא החשוב שבהם בישראל, הוא "אפשרות הביטוי" שלא יוקדש לו שום "פאנל" בכינוס אילת לעיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il