X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק משאל העם ממחיש לנו תופעה של חקיקה המובילה הקצנה במפלגות הימין, בדומה לפסיקות ההלכה שהולכות ומערימות יותר ויותר הגבלות וקשיים בחיי היומיום בעולם החרדי אומרים שבני זוג הנשואים שנים רבות נהיים דומים אחד לשני, כנראה שזה עובד גם בפוליטיקה
▪  ▪  ▪
דומים לבן-הזוג הימני [צילום: פלאש 90]

נישואים רבי-שנים מתקיימים בין מפלגות הימין ובין המפלגות החרדיות, נישואים בהם שני הצדדים הופכים עם השנים יותר ויותר דומים אחד לשני. הדעה המדינית-ביטחונית של המפלגות החרדיות נעה עם השנים יותר ויותר ימינה, וכיום היא מיושרת לחלוטין עם הצד היותר ימני במפה הפוליטית. עכשיו אנו רואים כי גם הימין ספג משהו מנישואים אלו, את הגישה של הקצנה יותר ויותר וכבילת הציבור - נציגיו בכנסת במקרה זה - בפסיקות המגבילות את חופש המחשבה והבחירה.
אם נבחן נישואים אלו, נראה כי הם דומים יותר ויותר לנישואים קתוליים דווקא, בהיותם בלתי ניתנים להתרה, אלא ברשות האפיפיור, כלומר המקביל לו במפלגות החרדיות, הרב הכל יכול שלפסיקתו כנועים כל בני העדה.
ההיסטוריה לימדה אותנו (כמובן לא את החרדים שאינם לומדים היסטוריה כללית) שהקצנה עלולה להביא לשבר וניתוק, וכך מלך אנגליה, הנרי השמיני, הקים את הכנסייה האנגליקנית, וניתק את האנגלים מהכנסייה הקתולית.
בציבור הדתי בישראל יש תהליך של הקצנה, בו הציבור הדתי-לאומי נוטה יותר ויותר להתנהגות חרדית, מפד"לניקים הופכים חרד"לניקים. בכך ציבור זה יותר ויותר מתרחק מהציבור הישראלי-הדמוקרטי, והחיכוכים בצבא מבליטים זאת. עם הזמן השבר הולך וגדל, והנה הגענו לחקיקה בנוסח פסק-הלכה חרדי, בו נלקח מחברי הכנסת שיקול-הדעת, אותו שיקול-דעת שבעבורו נבחרו.
האם יקום מנהיג מספיק גדול כדי להנהיג את הציבור הדתי-לאומי חזרה לתקופה בה המפד"ל הייתה מפלגה שמטרתה הייתה גישור בין הדת והלאום ולא הלאומנות? גישור בין האמונה בבורא-עולם לאמונה באדם ובדמוקרטיה? ואלה היו ימיה הגדולים של מפד"ל הגדולה, כיום הציבור הדתי-לאומני מתפזר בין אם לימין הקיצוני ובין אם לחרדים.
האם יקום מנהיג כזה ויצליח להפוך את כיוון ההקצנה, הן הפוליטית והן לכיוון ההתחרדות? האם יקום ויצליח בזמן, לפני התפרקותו של העם היהודי לשני עמים, האחד חרדי-ימני-משיחי והשני חילוני-שמאלני-דמוקרטי?
עם ישראל קטן מדי, ומדינת ישראל קטנה מדי, והאיומים והבעיות גדולים מדי, מכדי שתתאפשר חלוקת העם והמדינה לשניים. הצבא, אותו כור היתוך של פעם, בו חיו בצוותא חילוניים ודתיים בסטטוס קוו, הפך בשנים האחרונות לזירת מאבק של זרמים שמנסים למשוך אותו לכיוון החרד"לניקי, כיוון של הקצנה דתית בחיי היומיום, של כניעה מוחלטת לרבנות שמחוץ לצבא, של שבירת כל המוסכמות והדבק שהחזיק את הצבא מחוץ לוויכוח הפוליטי שנים רבות.
שנים רבות שירתתי, בסדיר ובמילואים, בצוותא עם דתיים. החילוניים קיבלו עליהם בהבנה את חוקי הצבא בנושאי כשרות ושבת, והדתיים קיבלו בהבנה כי אותם חוקי הצבא בהשגחת הרבנות הצבאית הם התקפים ואין בילתם. שנים רבות התקיים דו-קיום של הבנה והתחשבות. עכשיו ההקצנה מובילה לשבר, מובילה לקריאת תגר על הפיקוד הצבאי, לקריאת תגר על הכפיפות המוחלטת של הצבא לממשלה הנבחרת.
מתי זה ייעצר? האם זה ייעצר? האם נשאר עם צבא העם או מיליציה דתית-פוליטית? האם תתקיים בישראל דמוקרטיה או תאוקרטיה? האם נלמד, אם לא מההיסטוריה אז לפחות מהקורה כאן ועכשיו בצמוד לנו, בלבנון, בה מליציה דתית-פוליטית משתלטת על המדינה?

תאריך:  24/11/2010   |   עודכן:  24/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרדים מימינים והימנים מתחרדים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
השינויים הם גם מהכיון החילוני
אורי12  |  24/11/10 16:26
 
- צניעות או צביעות?
איתן גנור  |  25/11/10 11:22
2
סלח לי מר גנור אבל פלטת שטויות
איציק111  |  24/11/10 16:57
 
- תשובה
איתן גנור  |  24/11/10 23:17
3
הגעת להנרי השמיני בתימרוניך
דמוקרטיה=משאל  |  24/11/10 17:38
4
הכותב צודק-יישר כוח....
מטאטא  |  24/11/10 19:13
5
ה"בעיה" המרכזית בצבא
איש עצוב  |  24/11/10 20:36
6
קיצוני לשאול את האזרחים??? ל"ת
בושה לאינטליגנציה  |  24/11/10 21:45
7
זוכרים את בן אהרון שאמר ב-1977
ד.ט.  |  25/11/10 07:37
8
ההקצנה החילונית
דוידוב  |  25/11/10 10:19
 
- "הקצנה חילונית" ???
איתן גנור  |  25/11/10 12:11
9
הפוליטיקאים הימניים אימצו את
משה גושן  |  25/11/10 10:41
10
העולם המשתנה
דוידוב  |  28/11/10 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
"הפרעת האישיות" של ישראל מחלחלת וחודרת לתוך כל אזרח ואזרח, תחילה בנימים הדקים, לאחר מכן בעורקים ובוורידים ומציפה את תאי המוח והופכת כל אחד ואחד בתושבי המדינה הנהדרת הזאת למי שסובל מהפרעת אישיות קשה ביותר
מנחם רהט
ההקפאה המדאיגה: לראשונה מנסה ממשל אובמה להעתיק את תשתית מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל, ממחויבות אמריקנית בלתי מותנית, למערכת של תן-וקח ושל סחר-מכר בסגנון הבזאר הטורקי
יוסף עברון
אם מישהו מדור ההנהגה דהיום היה ניצב בימים עברו במקומו של דוד בן-גוריון, באותו רגע היסטורי נורא ומול אותם לחצים מדיניים - האם הייתה קמה מדינת ישראל?    שום דבר לא אבד, לא נשכח
מתי דוד
אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ופרופ' גבריאלה שלו, שגרירת ישראל באו"ם נכשלו בתפקידיהם במלוא מובן המילה    ליאל איבד את שיקול-הדעת; ושלו לא ייצגה אותנו כראוי בפני האומות המאוחדות
נרי אבנרי
"הטעות היחידה בהסכם אוסלו היא, שאוסלו לא כלל פינוי התנחלויות... להגיע להסכם ולהשאיר את כל ההתנחלויות על מכונן, ועוד לאפשר הרחבתן ועיבוין, וריבוין - זו טעות גסה"    "לאפשר הרחבתן, עיבוין וריבוין", אמר יוסי שריד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il