X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבקריו הרבים של הרב שמואל אליהו מנותקים מהמציאות בשטח בה ערים יהודיות נכבשות דה פקטו על-ידי בני מיעוטים
▪  ▪  ▪
הרב שמואל אליהו [צילום: יח"צ]

הפולמוס הציבורי סביב השכרת דירות לבני מיעוטים בערים ישראליות צובר תאוצה בזמן האחרון, במיוחד בעקבות פסק ההלכה של הרב שמואל אליהו שאסר על השכרת דירות לסטודנטים ערביים בצפת. פסק ההלכה הזה זכה לביקורת ציבורית רבה בעיקר בגלל שלמראית העין מדובר באפליה על-רקע גזעי המנוגדת לחוקי המדינה. אולם בחינה ממשית של המצב בערים המעורבות בישראל מראה כי אי-אפשר להמשיך להתעלם מהמגמה המובלת על-ידי גורמים איסלאמיים קיצוניים שאכן רוצים להפוך אזורים שלמים בישראל (הגליל, הנגב) לנקיים מיהודים. השאיפה לרוקן את הערים היהודיות בפריפריה מתושביהם היהודיים מוזכרת לא אחת על-ידי נציגים של המגזר הערבי שטוענים שבכך הם מחזירים את האדמה לבעליה הראשוניים. אמירות כאלו אומנם יאמרו בחדרי חדרים אלא שבפועל אי-אפשר להתעלם מהכיבוש הזוחל של ערים כמו חיפה, לוד, נצרת עילית ואחרות על-ידי ערבים כשהתושבים היהודיים נוטשים את המקומות הללו. על-רקע זה קשה שלא להבין את עמדתו העקרונית של הרב שמואל אליהו שמבטאת את החשש האמיתי מהנעשה בשטח.
זו גם חולשתם האמיתית של רוב המבקרים את פסיקת ההלכה הנחרצת הזו. קל להתיפייף ולקרוא ליחס שווה במגורים כשאתה גר בעיר שכל תושביה יהודיים ואינך צריך לשמוע את המואזין קורא בקול מחריש אוזניים בארבע בבוקר לתפילה. קל לדבר על יחס שווה אל הזולת כשבנותיך אינן מוטרדות מינית על-ידי שכניהם ושתופעה כמו התבוללות נשים יהודיות אינה נחלת עירך. אלא שמי שחי במדינת ישראל האמיתית מחוץ לבועה הנקראת גוש דן, יכול בהחלט להבין עד כמה חמורה כיום התופעה של כיבוש זוחל של שכונות וערים על-ידי בני מיעוטים.
אין בדברים אלו כדי לטעון שמדינת ישראל צריכה להפלות לרעה את אזרחיה הערביים. חשוב מאד לטפל בעריהם ולתת להם את יכולת המחייה הטובה ביותר בארץ.
למרות זאת הרוב היהודי חייב להבהיר כי מדינת ישראל קמה כדי להיות ביתו של העם היהודי ולכן זכותנו להקים ערים ויישובים המוקדשים אך ורק לנו, וזכותנו גם לדרוש מהמיעוט הערבי לקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ולא כמדינה פלשתינית. כן אנו באנו לארץ לבנות אותה ולכבוש אותה לעצמנו בשם הזכות ההיסטורית שנתנה לנו על-ידי בורא העולם. מי שמתנגד למצב זה יכול להתכבד ולעבור מרצונו החופשי אל המרחב האיסלאמי העצום שאופף אותנו שישמח מן הסתם לקבל עוד לוחם בצבא האיסלאם נגד הישות הציונית.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובה לשמור על הצביון היהודי של ערי הפריפריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו גאים להיות יהודים !
כדאי לראות  |  26/11/10 01:17
2
צודק בכל מילה. חנוכה שמח.  ל"ת
פלא יועץ  |  1/12/10 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון שטיין
ניסוח המסמך האסטרטגי בפסגת נאט"ו היה מחויב המציאות לנוכח האירועים הדרמטיים שהתרחשו בזירה הבינלאומית מאז ניסוח המסמך הקודם (1999)    עם זאת, מסמך אסטרטגי והפגנת הרמוניה לכאורה, אין בהם כדי להשיב לשאלה האם יש הצדקה להמשך קיום הארגון במתכונתו הנוכחית
יוני בן-מנחם
הפלשתינים מודאגים מהאפשרות שישראל וממשל אובמה יסכמו בהצלחה את הנוסחה להקפאת הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים מבלי שתכלול את ירושלים    העולם הערבי עסוק בבעיותיו הפנימיות והבעיה הפלשתינית ירדה מראש סדר היום של מדינות ערב; הפלשתינים תרמו לכך לא מעט
ד"ר צ'לו רוזנברג
הסרת הצעת החוק לצמצום השתמטות הבנות מצה"ל היא מעשה נבזי כלפי כל אלה המשרתים, בנים ובנות כאחד    חיילים וחיילות יקרים! אל תהיו טמבלים ותלכו שולל אחר מעשים בלתי אחראים של מנהיגים    ביום הבוחר, בצורה דמוקרטית וחוקית, יש לשלוח הביתה את אלה אשר הפרו את מחויבותם לכם
אורי אבנרי
יריב אופנהיימר, דע לך כי אין דין פגישה עם הליכוד וקדימה כדין פגישה עם אנשי ליברמן    להלן השתלשלות התכתבותם של העיתונאי ולוחם השלום אורי אבנרי ומזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר על אודות הקו המוביל את תנועת "שלום עכשיו"
אליקים העצני
האם חבילת ההטבות מאמריקה היא רק הצגה?    נוכח הסתירות ההולכות ומתרבות בין המצגים וההכרזות של בנימין נתניהו לבין העובדות, בין הבטחותיו והתחייבויותיו למילוין ולקיומן, נשאלת השאלה - מה הקשר שלו למציאות? והאם היוצא מפי ראש הממשלה הוא שקר או דמיון?
רשימות נוספות
האו"ם תומך בהקמת עיר למסתננים בנגב  /  אריאל כהנא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
הענף הרווחי ביותר בסומליה  /  זאב שביידל
האיש שהציף את העולם בדם  /  פזית רבינא
מעשה שמעון ולוי בשכם - 'תג מחיר'?  /  יעקב מדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il