ובכל זאת, בנאום בר-אילן אמר נתניהו לנשיא ארצות הברית: אני מוכן ללכת לקראתך אפילו את הצעד המכריע הזה, ובלבד שתיווכח שלא ישראל היא המציבה מכשולים לשלום, אלא הפלשתינים. התגובה של אובמה הייתה סדרה של השפלות פומביות לנתניהו, החל מהנעליים על השולחן, דרך הדלפות מרושעות ולועגות לתקשורת, וכלה בביזיון מתוקשר בוושינגטון. שאר העולם, כולל השמאל הישראלי, עמד מסביב ולא מאוד הצטער לראות את ישראל מושפלת.
אנשים רציונליים, אמר פעם איינשטיין, הם אלה שלא מנסים בפעם האחת-עשרה להשיג תוצאה מסוימת באותה דרך שכבר נכשלה עשר פעמים. ההקפאה הראשונה הייתה טעות טקטית, וקצת נאיבית, של נתניהו. הקפאה נוספת תהיה כבר נאיביות לא נסלחת ונפילה למדרון חלקלק שלא רואים את סופו.
אי-אפשר להוכיח לעולם שהפלשתינים אשמים, מהסיבה הפשוטה שכל העולם יודע את זה. אובמה יודע שהפלשתינים אשמים, חוויאר סולאנה יודע, תום פרידמן יודע, וגם א"ב יהושע יודע. אבל הם לא יכולים לכעוס על הפלשתינים כי אדם נאור לא כועס על ערבים. כשניו-אורלינס הוצפה ונהרסה בהוריקן כעסו על
ג'ורג' בוש, לא על קתרינה. כשצונאמי הציף את חופי תאילנד לא כעסו על הים. על-פי השקפת העולם הליברלית רוח לא יכולה להיות אחראית, הים לא יכול להיות מורשע, והערבים לא יכולים להיות אשמים. אחריות אפשר לדרוש רק מבני אדם בוגרים.
זו, ולא מגדלי אקירוב, הסיבה לתיעוב העמוק שחשים חוגי השמאל ל
אהוד ברק, מי שהיה לא כל כך מזמן התקווה הלבנה האולטימטיבית, פריחת הדובדבן של מחנה השמאל. בקמפ-דיוויד ברק עשה את הבלתי נסלח והעמיד למבחן את
יאסר ערפאת. הוא הציע לו את כל מה שהשמאל דרש להציע, כולל חלוקת ירושלים, וביקש רק הסכמה על קץ הסכסוך. ערפאת כידוע דחה את ההצעה ופתח במלחמה. עד היום אני שומע כל מיני פלפולים מגוחכים והסברים פורחים באוויר מדוע ברק ולא ערפאת הוא האשם בפיצוץ השיחות ההן, כמו גם את הטענה המוטרפת המקבילה, שהאינתיפאדה השנייה פרצה בגלל שאריק שרון היה 20 דקות על הר הבית.