X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא היחידי מבין המועמדים המובילים שהצליח להכות שורשים בארגון הביון הישראלי והוא גם בעל הניסיון הרב ביותר בהפעלת אנשים במבצעים מורכבים בזירה הבינלאומית
▪  ▪  ▪
הראוי ביותר [צילום אילוסטרציה]
מאיר דגן, ראש המוסד הנוכחי [צילום: AP]

מארובת הבניין של משרד ראש הממשלה ייתמר בימים הקרובים עשן לבן, עם ההכרזה על מינוי יורשו של ראש "המוסד" הנוכחי, מאיר דגן. מבין שני המועמדים המובילים - ראש השב"כ, יובל דיסקין, ות., שהיה פעמיים סגנו של ראש "המוסד" הנוכחי - ראוי זה האחרון להתמנות לתפקיד, ולא רק משום שהוא היחידי מבין המועמדים שהיכה בארגון שורשים עמוקים, אלא גם מפני שיש לו כימיה עם אדוניו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "ממליך המלכים", זוכר לו חסד-נעורים מהימים שבהם שירת תחת פיקודו של אחיו, יוני, בעת שזה היה מפקד סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה.
ת., איש ארץ ישראל היפה, הוא בן למשפחה לוחמת, עתירת-הישגים בצה"ל, ששלושת בניה שירתו כולם כלוחמי הסיירת, כמו גם בשירות הצנחנים והמודיעין. אחיו הבכור של ת. היה, בין היתר, קצין המודיעין הראשי הראשון בצה"ל, שהגיע לדרגת תת-אלוף. אחיו השני, בדרגת אלוף, נקרא על-שם לוחם-פלמ"ח שנהרג בפיצוץ גשר א-זיב, ונהרג בעצמו, לפני 16 שנה, בהתרסקות מסוקו בעטיו של ורטיגו. ת. עצמו הגיע לדרגת תת-אלוף, וכמו שני אחיו האחרים קנה את עולמו כאחד מראשי סיירת מטכ"ל. שמו יצא לפניו במבצע-אנטבה, כששימש כאיש הקשר של מפקד הסיירת, יוני נתניהו, בעת חילוצם של החטופים הישראלים מידי המחבלים.

למה ת.

יתרונו הגדול של ת. הוא היותו, במשך שנים רבות, איש-מבצעים מבריק ב"מוסד", עם ניסיון-שטח בלתי-מבוטל, וגם כראש אגף בכיר במטה הארגון. עם זאת, סיכוייו להיבחר לכהונה הרמה עומדים, עדיין, בסימן-שאלה אחד גדול.
ת., שהסתכסך בעבר עם ראש "המוסד" הנוכחי, מאיר דגן, שבעצמו קרא לו פעמיים לחזור לשירות, נאלץ לפני שנה לפרוש לעמדת-המתנה במשק הפרטי, הן משום שהממשלה האריכה את כהונתו של דגן בשנה נוספת והן משום שראש הממשלה, בעצה אחת עם ראש "המוסד", סירב, פתאום, להבטיח לו את התפקיד עם סיום כהונתו של דגן. ואם לא די בכך, ת. גם איננו בדיוק חביבו של שר הביטחון, אהוד ברק, לאחר שהוחשד על-ידיו, לשווא, במעורבות במסמך הרמטכ"ל הנכנס, יואב גלנט.
אין בדברים האלה כדי לבטל כהוא זה מערכו של המועמד-המוביל השני, ראש השב"כ, יובל דיסקין, שהצטיין בתפקידו הנוכחי. אלא שלעומת ת., דיסקין נעדר-ניסיון בהפעלת אנשים במבצעים מורכבים בזירה הבינלאומית וגם אין לו קשרים עם ארגוני-ביון מקבילים ל"מוסד". וחוץ מזה, מרקיז, גם אם ייבחר יובל דיסקין - הוא ייאלץ להיכנס קודם לכן לתקופת-צינון בשל כהונתו הנוכחית כראש השב"כ. במקרה כזה יצטרך ראש הממשלה להאריך פעם נוספת את כהונתו של מאיר דגן, ומכאן יוצא שאין כרגע מועמד מתאים וטוב יותר למשרת הביון הרמה מאשר ת. האגדי.

תאריך:  28/11/2010   |   עודכן:  28/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש "המוסד" הראוי: ת.
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עתונאי? מדליפן? לקקן מטעם?
קורא ותיק  |  28/11/10 12:10
 
- גם בנעוריו היה מר לייב רפה שכל ל"ת
שילשול מיתרי הקול  |  28/11/10 12:39
 
- חברה מה קורה לכם ל"ת
עם ההכפשות???  |  29/11/10 00:45
 
- צודק ב-100 אחוז ל"ת
זכי  |  28/11/10 20:53
2
קשקוש
אורח  |  28/11/10 15:28
 
- זה סבל נוראה לקרוא את מאמריו
של ראובן לייב  |  28/11/10 21:00
3
עדיף המלצה ממבקר דוכני פלאפל  ל"ת
ירון זכאי  |  29/11/10 00:46
4
ראובן- טעית ובגדול
מא' עד ת'  |  1/12/10 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עופר וולפסון
נתניהו השלים בתקופה האחרונה סבב התייעצויות בנוגע למחליפו של ראש המוסד המכהן, מאיר דגן, הצפוי לפרוש במהלך דצמבר    אחד מהמועמדים המובילים להחליפו - ראש השב"כ
איציק וולף
הרב חיים דרוקמן, מן הרבנים הבולטים בציונות הדתית, פנה אל ראש הממשלה וביקש להיפגש עימו על-מנת לשכנעו להיפגש עם כל ראשי האגפים בשירות הביטחון הכללי בטרם יחליט על מינוי ראש השב"כ הבא    זאת בשל הכוונה למנות את א' - שעומד היום בראש "האגף היהודי" ושאחראי לטענתו ליחס קשה למתנחלים    "כפי ששר הביטחון נפגש עם אלופים בטרם יחליט על מינוי הרמטכ"ל כך על ראש הממשלה להיפגש עם ראשי האגפים שלהם דרגה מקבילה לאלופים"    לשכת ראש הממשלה סירבה להיענות לבקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il