X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהמשך לסדרת הכתבות על ערכות הפריצה, נתמקד הפעם בערכת הפריצה הפופולרית שקיבלה הכי הרבה פרסום מחוץ לקהילות ההאקרים ואבטחת המידע – Eleonore Exploits Pack
▪  ▪  ▪
פריצה רווחית להאקרים [צילום: AP]

Elenore Exploits Pack, שידועה יותר בשם Eleonore Exp, התחילה את דרכה בגרסה 1.0 בסוף יוני 2009, והחלה להתפרסם בפורומים מחתרתיים במחיר צנוע יחסית של 300 דולר. כמו רבות מערכות הפריצה שצצות בשנים האחרונות, גם היא פותחה וממשיכה להתעדכן על-ידי צוות של האקרים רוסיים שמאורגנים וממומנים על-ידי משפחות פשע מזרח-אירופיות. וכמו רוב ערכות הפריצה, גם Eleonore Exp השתמשה בפרצות אבטחה ידועות למערכות הפעלה, דפדפנים ואפליקציות שמשמשות לגלישה באינטרנט, שלרובן המכריע יצאו כבר עידכונים שמתקנים אותן. דבר נוסף שמשותף לכל ערכות הפריצה הוא שהן קלות מאוד להתקנה, וכוללות ממשק נוח לשימוש – מה שמאפשר לעבריינים עם ידע בסיסי מאוד במחשבים להפוך ל"האקרים" ולהרוויח סכומי כסף משמעותיים על חשבונם של גולשים תמימים.
הקצב המרשים שבו יוצאות גרסאות חדשות ומשופרות לערכות הפריצה, מראה שהפופולריות והרווחיות שלהן בשנתיים האחרונות צוברות תאוצה. רק חודש לאחר שיצאה הגרסה הראשונה של Eleonore Exp, יצאה ביולי 2009 גרסה 1.1 שהוסיפה לארסנל שלה עוד שתי פרצות אבטחה - אחת שמשתמשת ב-ActiveX לדפדפן אקספלורר בגרסאות 6 ו-7, ואחת שמשתמשת בהדבקה דרך הלשוניות בדפדפן Firefox 3.5. המחיר המעודכן שלה היה כבר 500 דולר.
רק שבועיים לאחר מכן יצאה כבר גרסה 1.2 שהוסיפה פרצות אבטחה למסמכי Microsoft Excel ולמסמכי PDF, ואיפשרה למשתמשים ב-Eleonore Exp להעלות קבצים זדוניים דרך הממשק עצמו – שדרוג שחוסך למשתמשים בערכה את הצורך להעלות קבצים לשרת hosting. וכל זה במחיר מציאה של 700 דולר. המייל שנשלח ללקוחות קיימים ופוטנציאליים של הערכה הגיע עם הכותרת "Hello! I now present new exploits russian pack v1.2 Eleonore Exp".
שלושה חודשים "ארוכים" עברו עד ליציאת הגרסה 1.3 באוקטובר 2009, כנראה בעיקר בגלל שהכותבים של הערכה לא מצטיינים בעיצוב גרפי. הגרסה הוסיפה תפריטים עם סטטיסטיקות שונות, שמראות את אחוזי ההצלחה בהדבקה של גולשים שנכנסים לאתרים שנפרצו על-ידי הערכה, לפי מדינת המוצא של הגולש, מערכת ההפעלה שלו, הדפדפן שלו, וסוג הפריצה שהצליחה לחדור למחשב שלו. נוספו גם עוד שתי פריצות שמנצלות את הדפדפן אקספלורר ואת JAVA, שמשמשת את רובנו בגלישה באתרים ובהפעלה של תוכנות מסוימות. הגרסה הזו כבר עלתה 1,000 דולר.
בדיוק לפני שנה, בנובמבר 2009, יצאה הגרסה 1.3.1, שהיא עד היום הגרסה הפופולרית ביותר בקרב קהל הלקוחות של Eleonore Exp. בגרסה התווסף מנגנון שמייעל את הניהול של האתרים הנגועים והסטטיסטיקות שלהם, ומנגנון נוסף שעוזר להסוות את העובדה שאתר מסוים נגוע על-ידי הערכה. בחודש מאי השנה זו הייתה הגרסה שגם הביאה את הערכה לכותרות בטלוויזיה, באינטרנט ובעיתונות הכתובה ברחבי העולם, לאחר שאתרים ששייכים למשרד האוצר של ארה"ב נפרצו והפכו באמצעות הערכה לאמצעי הפצה שמנסה "להדביק" כל מי שנכנס לאותם אתרים.
האפשרויות החדשות שכלולות בגרסה 1.3.1 עזרו ל"האקרים" שפרצו לאותם אתרים להסוות את הפעילות שלהם בכך שהערכה לא תקפה כתובות של מחשבים שמהם כבר נכנסו לאתר – כך קרה שחוקרי אבטחת מידע של הממשל האמריקני השתכנעו במשך מספר ימים שאין שום בעיה באתר, משום שהמחשבים שמהם נבדק האתר לא הותקפו. בתרשים הבא ניתן לראות שלב אחרי שלב מה היה קורה כאשר גולש נכנס לאחד מהאתרים הנגועים של משרד האוצר של ארה"ב.
כפי שניתן לראות, בשלב הראשון הגולש "נכנס לסטטיסטיקות" של Eleonore Exp כדי שלאחר מכן ניתן יהיה לבדוק כמה גולשים הודבקו ובאיזה סוג של פירצת אבטחה. לאחר מכן מופנה הגולש לאתר אחר בלא ידיעתו, באמצעות הפניית Iframe, שהיא בעצם סוג של "חלון" בתוך האתר שנראה בדיוק כמו האתר המקורי, אבל המקור שלו הוא בעצם שרת אחר שמשמש את התוקפים ועליו מותקנת הערכה. מאותו השרת מופעלות סדרה של פקודות שסורקות את המחשב של הגולש שנכנס לאתר ומנסות לחשב איזו פרצת אבטחה תהיה הכי יעילה על-מנת לפרוץ למחשב שלו - בדוגמה שלמעלה החליטה הערכה שיהיה הכי קל להדביק את הגולש באמצעות פרצות אבטחה ב-Java.
בדצמבר 2009 שוחררה גרסה 1.3.2 שהוסיפה פרצות אבטחה נוספות שמכוונות לאפליקציות שכבר אז הוכחו כיעילות ביותר בפריצה למחשבים של גולשים – פירצה עדכנית נוספת ל-Java ובפעם הראשונה התווספה פירצה למסמכי PDF שעדיין לא הייתה מוכרת ולא שוחרר לה טלאי תיקון - zero-day attack. המחיר של הערכה נשאר על סך של 1,000 דולרים.
גם כאן קיימת הזווית הישראלית – על-פי מספר אתרים שנועדו לדווח על תרמיות והונאות באינטרנט, ישראלי לשעבר בשם אילן משען שירד לפני מספר שנים לארה"ב, ייסד במהלך השנים האחרונות מספר חברות של אחסון אתרים (hosting) שהתמקדו בעיקר באתרי פורנו, הפצת דואר זבל והונאות למיניהן. עיקר התלונות נגדו מתרכזות דווקא בשירות של אחסון השרתים שהוא מעניק, שגרם נזקים כבדים לחברות רבות שהשתמשו בשירותים שלו. מסתבר שהוא פתח לכאורה מספר חברות על-מנת להמשיך ולגלגל את אותו העסק שנתון כבר למספר תביעות בארה"ב. בשנה האחרונה התחילו להתקבל גם דיווחים באתרים שחוקרים וירוסים ואבטחת מידע, שטוענים שהוא מספק גם שירותי אחסון עבור שירותים שונים של ערכת הפריצה Eleonore Exp. כיום מרוכזות כל החברות תחת קורת גג אחת שנקראת QuadraNet.
במהלך שנת 2010 כבר הגיעה גרסה 1.4 של Eleonore Exp בחודש מרס, וגרסה 1.4.1 בחודש יוני שכבר עלו 1,200 דולר והוסיפו עוד פירצות אבטחה עדכניות. הגרסה האחרונה 1.4.4 יצאה בחודש שעבר, וממש לפני שבועיים התגלה על-ידי מספר חברות אבטחת מידע שהתווספה לערכה פרצת אבטחה zero-day נוספת בשם הסידורי CVE-2010-3962 שנועדה לפגוע בדפדפן אקספלורר ושעד למועד כתיבת שורות אלה עדיין אין לה טלאי תיקון. רכישה של הערכה עם כל התוספות כולל מקודד לקבצים הזדוניים עולה בימים אלה 1,500 דולר. בגרסה 1.4.4 כבר ניתן למצוא כ-16 פירצות אבטחה שונות, שידועות בתור פירצות עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בחדירה למחשבים.
כדי להגן על המחשב מפני התקפות שיכולות לבוא גם מאתרים שנראים אמינים, חשוב להתקין תוכנת אנטי וירוס טובה שיודעת לסרוק בצורה חכמה את תעבורת המידע בגלישה באינטרנט, לעדכן את מערכת ההפעלה והדפדפן, ולא להשאיר את האייקונים שמתריעים על עידכונים ל-Adobe Reader ול-Java מיותמים בשורת המשימות שבתחתית המסך.

תאריך:  28/11/2010   |   עודכן:  30/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הוא היחידי מבין המועמדים המובילים שהצליח להכות שורשים בארגון הביון הישראלי והוא גם בעל הניסיון הרב ביותר בהפעלת אנשים במבצעים מורכבים בזירה הבינלאומית
דוד מרחב
לשיטתו של השמאל בארץ, ישראל היא ישות פשיסטית כי העם הוא הריבון בה. כשהעם מחליט על מסירת שטחים המצויים בריבונות המדינה, אין מקום לרמייה. זו דמוקרטיה ישירה במובן הקלאסי: העם מחליט. בלי מפלגות, בלי דילים, בלי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם". ומזה השמאל מפחד
שאול דישי
העניין העיקרי הוא תהליך מינוי המפכ"ל הבא של המשטרה; קול השאר – ענייני מיטה ושמיטה שלא שייכים בהכרח לעניין - אלא אם מישהו או מישהי באמת מעדו ו/או כשלו בצורה חריפה שאינה הולמת איש/ה המכהנים או הרוצים לכהן בתפקיד ציבורי    דיווח מהשטח על אירוע אמיתי שהתרחש בבית-מלון בעיר הכי דרומית שיש לנו - אילת
מנחם רבוי
כולם מפסידים בפרשת ההטרדות המיניות במשטרה    ניצב בר-לב כבר לא יהיה מפכ"ל    האם תחזור ד"ר א' (אורלי אינס) ב"יום שאחרי" לתפקידה כיועצת בכירה לצמרת המשטרה?    המשטרה כארגון תצטרך לזמן רב כדי להשתחרר מהדימוי המופקר שסיגלה לעצמה
איתמר לוין
לפרשן המדיני הבכיר של מעריב יש חדשות מרעישות: הכנסת אינה משקפת את דעת הקהל. אז מה כן משקף אותה? כנראה דעותיו האישיות של כספית עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il