X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה אשר זורקת אנשים מובחרים מהמערכת, במצבה הנוכחי, היא מדינה המגלה סימני התאבדות האם מישהו מהמוכנים לתלות את האנשים המובחרים בכיכר העיר, חושב מה טוב למדינה בהיגיון ולא רק ברגש? יש להפסיק את מחול השדים!
▪  ▪  ▪
התאבדות בטוחה
אורי בר-לב. אסור שיעזוב ברגעים קריטיים למדינה [צילום: פלאש 90]

   עידן יוסף
אורי בר-לב מסיר מועמדותו לתפקיד המפכ"ל

השנה מלאו למדינתנו 62 שנה לעצמאותה. כל מי שעיניו בראשו ומודע לתהליכים היסטוריים, יודע, כי על-אף הישגיה המדיניים, הכלכליים והחברתיים המרשימים בכל קנה מידה, שהיא עדיין צעירה וקיומה אינו מובטח. לצערי, ארגוני שמאל למיניהם, ארגוני נשים מסוימים וצעירים רבים מתייחסים למדינה, שהוקמה ונבנתה בקרבנות ובהשקעת דמים (תרתי משמע) רבים, כאל מובנת מאליה.
הם מתייחסים ושופטים את המתרחש והמתחולל בה על-פי קנה-מידה של מדינות אירופה המערבית וארה"ב, בשעה שהיא עדיין מאוימת מבחוץ ומבפנים על-ידי גורמים השואפים לערער את יציבותה ואף להשמידה ברגע שיוכלו.
ובאופן יותר ספציפי: אינני חושב שהתנהלו בחוכמה אלופי צה"ל צ'יקו תמיר, עימאד פארס, אלי (צ'ייני) מרום וניצב אורי בר-לב. המשותף לכולם הוא פגיעה קשה מאוד בביטחון החוץ או הפנים של המדינה, כתוצאה מפרישתם מהמערכת. לטעמי, הישארותו של צ'ייני ופעילותו לאחריה מוכיחות במידת מה את טענתי. המשותף להם, ואולי לאחרים אשר יהיו בעתיד מועמדים לתפקידים בכירים - הוא שכולם הגיעו לצמרת בהשקעה של דם ויזע תוך צבירת ניסיון, שלא יסולא בפז, של לחימה והתמודדות בשטח תוך גילויי מנהיגות. התפקידים שמילאו בדרך לצמרת דרשו מהם ראש יצירתי, שימוש בתחבולות, דבקות במשימה ומנהיגות. בשום מקום לא נדרשו להיות צדיקים...
מדינה אשר זורקת אנשים כאלה מהמערכת, במצבה הנוכחי, היא מדינה המגלה סימני התאבדות. סימנים כאלה אני רואה גם בהתנהגויות בנושאים נוספים, אולם כעת אדון רק בנושא הנדון.
האם מישהו מחורצי-הלשון וקלי-העט אשר היו מוכנים לתלות אותם בכיכר העיר, חושב על מה טוב למדינה - בהיגיון ולא רק ברגש? לדעתי, לא.
האם לא ניתן היה במדינה במצבנו לטפל בהתנהגותם החריגה כאל טעות בשיקול-דעת, הדורשת תיקון ולמידה? כולנו יודעים מההיסטוריה שלנו ושל אחרים, על סטיות מהנורמה, כולל בתנ"ך - של דוד המלך, של אישים שתרמו אחר-כל לעמיהם בתחומים שונים, תרומה משמעותית. אינני מתעלם מהקריאה: "והיה מחננו טהור!", אולם בשביל זה צריך קודם כל לדאוג ב"להיות"!
אני רוצה לשאול את הצעקנים:
1. אם הייתם יודעים, שמחר פורצת מלחמה ובראש הצבא ויחידותיו השונות עומדים "צדיקים", אולם לא המפקדים הטובים והמנוסים ביותר והתוצאה הייתה, אולי, אבידות כבדות אם לא גרוע יותר - האם גם אז הייתם תומכים ב"עריפת ראשים" כפי שאתם דורשים כיום?
2. אם במצב הנוכחי של פשע המשתולל במדינה, הייתם אתם, בניכם או בנותיכם נפגעים אישית - גם אז הייתם דורשים את דמו של אורי בר-לב, שהוכיח את יכולתו במלחמה בפשיעה?
אני מכיר את האימרה, שאין אדם שאין לו תחליף, אולם כשהתחליף הוא פחות טוב ומתאים, גם אז הייתם מעדיפים אותו אל מול האתגרים?
לצערי, איני מכיר כרגע מנהיג שיקום מול הארגונים למיניהם, ויקרא להם בשם ולטובת העם והמדינה להפסיק את מחול השדים, שהולך ומתעצם מיום ליום.

תאריך:  29/11/2010   |   עודכן:  03/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל - מדינה מתאבדת (א')
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רק השמאל הורס את המדינה ל"ת
איציק מהשכונה  |  29/11/10 19:17
2
יישר כוח אורי גנני
דוד איש שלום  |  29/11/10 23:48
3
הצדקנות תירוץ להחריב את המדינה
מב"י  |  30/11/10 01:46
4
פוליטזציה של המינוים אסון לאומ
ישע  |  3/12/10 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
כמי שלמד בחינוך החרדי שנשלט ע"י האשכנזים, אני בהחלט מבין את אמסלם, שטוען כי שס של ישי מכרה את נשמתה לרבנים הליטאיים האנטי-ציוניים    לכן, אם הבחירה היא בין ישי לאמסלם, אני מצדד באמסלם, ששם את האצבע בנושאים החשובים ואומר עליהם את הדברים הנכונים
ראובן לייב
שף המלון, אברהם שאול, חולל בארוחותיו מהפכה קולינרית של ממש והציב בה את מזנונו בראש מזנוני המלונות בארץ    הוא לא מסתפק רק במנות ים-תיכוניות, אלא ממלא את שולחנות מזנון חדר האוכל גם במנות-חוץ מיוחדות, כמו הטאמאלס - עלי בננה ממולאים בבצק, שמקורם במקסיקו
שולמית קיסרי
מחשבות על האינטרנט השולט בחיינו, והפייסבוק המזדחל לנשמתנו והופך אותנו לבובות מתכווננות    וגם: על מזל רע - זה של אובמה והמעצמה ארה"ב, שאותו "מזל רע" מפליא בהם, מזה שנתיים, את מכותיו, ללא הפסק    הסיוט של אורוול חוזר
איתמר לוין
הדלפת הענק של ויקיליקס התאפשרה משום שבארה"ב כמעט אין שום מגבלות על חופש הביטוי    אולי כעת יחטפו האמריקנים את ה"בומבה" הנחוצה וישנו את תפיסת עולמם
גלעד זליבנסקי
"זה היה נטל כבד של אחריות – כמעט כבד מנשוא עבור בן תמותה – אשר נפל על כתפיו של האינקוויזיטור, שהיה נדרש, לפחות באופן עקיף, להכריע בין חיים למוות"    ניתוח ביקורתי וחודרני של יחסי הגומלין האנטי-דמוקרטיים שבין התקשורת למדינה המודרנית ולחברה הישראלית בפרט והמערבית בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il