X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקלות הרבה בה מעמיסים שם חברים, ההתבטאויות הדלות, הסטטוסים הפשוטים, הקצרים, האישיים שמעלים שם - כל אלו מעוררים את המחשבה שהגענו לארץ הכי נמוכה בעולם I don't LIKE Facebook
▪  ▪  ▪

הקלות הבלתי נסבלת של החברות בפייסבוק מרדימה את תאי המוח ומשאירה רק את יד החבר ברשת הענק הזאת בפעילות. החברות הזאת אינה דורשת כל מאמץ מחשבתי מהחבר. אין צורך להוכיח ידע, הבנה כלשהי, חוכמה, הברקות, רעיונות, חשיבה יצירתית, חברות אמת, ערכים טובים. ואם רוצים משהו ממש עמוק – מעתיקים ומשתפים.
כי הנה קם דור שלא ידע את המשפט, את המילים, יוצאות לו רק הברות מוזרות בשפה שרק החברים מכירים, הברות מנותקות, מוזרות, בשפת עילגים. וכל המעוות יותר, הרי זה משובח.
העולם משדר בדידות וניתוק, המוניות ותחושת ניכור. אם החברויות בפייסבוק הן חברויות הדור, הרי שאנו נמצאים במצב חינוכי קשה ומביך.
כאלה הם החיים בפייסבוק:
  • ההתבטאויות המאמצות ביותר הן סטטוסים קצרים של: "אני עייפה", "איזה טיול היה לנו", או משהו ממש מאומץ: "חכם סיני אמר..." - שזאת כבר ממש השקעה; הרי שכושר הביטוי וההתעמקות מתדלדל ומתנוון, ואולי עוד מעט ישכחו לחבר משפטים שלמים בשפה רהוטה ופשוטה.
  • חברות בקלי קלות - היד מקליקה לאסוף חברים. לא השקעה, לא יחס, כלום. קליק והנה אתם חברים.
  • עידכונים בנעשה בעולם – היד מרפרפת בסטטוסים, בקישורים - לא בטוח שנכנסים אליהם. מגיבים או שלא, גם בלי להיכנס לקישור.
  • דיונים ושיחות? - אין צורך להתאמץ כלל בביטויים בעלי דעה. די אם תכתבו: חחחחחחחחח, מקסייייייייייים - אבל אם גם זה קשה לכם, בפייסבוק אוהבים אותכם - סמנו עם העכבר "לייק".
בפייסבוק דואגים לכם שלא תתאמצו יותר מדי. ואפילו דואגים שלא תחשבו שאתם צריכים להתאמץ יותר מדי. בעצם, אין צורך כלל לחשוב שם. אין מקום למחשבות ארוכות, לתגובות ארוכות. הכל מתוכנת שם לתגובות קצרות עד קצרות מאוד, אם תאריכו – יצטרכו ללחוץ על הכתוב כדי לקרוא. ולמי יש כוח או זמן...? ומי בכלל מעוניין לקרוא?
  • פרסום אישי זול תרתי משמע – תמונות חסרות בושה המתפרסמות; הקלות המפחידה של הכנסת תכנים חושפים ומביכים.
  • הפרסומות בפייסבוק – לא הגיע הזמן לחוקק חוק נגד הפורנוגרפיה המופצת שם? זוהי רשת שהרבה צעירים נכנסים אליה - ומה שהם רואים שם בצידי הפייסבוק מביך ביותר. התמונות, הצעות ה"עבודה" - איפה הממשלה? איפה משרד החינוך? איפה אנחנו?!
עם כל זה, וכנראה בגלל הקלות הרבה של הזמינות, הנוחות, ההתחברות והפרסום האישי והחברתי, ה"פייסבוק" הוא הרשת החברתית הגדולה ביותר. רשת שכל אתר רואה כבוד לעצמו להכניס קישור של "שתפו בפייסבוק", או רק - ליחצו "לייק". ואם יש אתר שלא מבקש מאתנו שנשתף בפייסבוק, אתר שלא מציע לנו לעשות לייק לכל מאמר שמפורסם בו ולהתחבר מיד לפייסבוק, אני ברגע זה מסמנת לו "לייק" אחד גדול.

תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלות הבלתי נסבלת של הפייסבוק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין! אין על הפייסבוק
מכורה  |  2/12/10 12:38
2
פייסבוק - התערטלות בפומבי.  ל"ת
נגד פייסבוק  |  3/12/10 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים דבקים בתביעתם למימוש זכות השיבה בהיותה קלף מנצח שיביא להכרעתה של מדינת ישראל    יוזמת השלום הערבית אינה מבטאת נכונות לפשרה בסוגיית הפליטים והיא בבחינת מהלך הונאה גרידא
מנחם רבוי
עימות פומבי שנערך בעיצומה של שביתת פרקליטי המדינה, בין הממונה על השכר ובין חברת ועד פרקליטי המדינה    נציגת הפרקליטים שילבה בתגובותיה נימה של התנשאות כלפי שכרם של עובדי מדינה אחרים    ממתי הפכו הפרקליטים למורמים-מעם?
איתן קלינסקי
מה קרה שבית כה מפואר נהרס?    התשובה טמונה במילה אחת - הכיבוש    הפניית כל האנרגיות המדיניות והכלכליות ליעד אחד ויחיד - התפשטות טריטוריאלית - הייתה אחת מאבני הנגף שפוררו את הדבר הנפלא שקרוי הישגי מרד החשמונאים
יריב מוהר
מזה עשרות שנים ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם המקיימת משטר אפליה ממוסד ומוצהר    חברי הכנסת שקיבלו את חוק משאל העם, לא בחרו להפעילו גם על הכיבוש, המשנה את המשטר של ישראל    אולי הגיע הזמן?
יהושע רץ
אני גזען קטן, כי יישובים שונים באזור מגוריי עמלים על שינויים בתקנון הקליטה שלהם, אשר בניסוחים מפותלים ובקריצת עין ימנעו קליטה על רקע מוצא אתני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il