X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת ההדלפות לאתר "וויקיליקס" עדיין לא הסתיימה ומוקדם להעריך את הנזק שעלול להיגרם ממנה לארצות הברית וידידותיה במזרח התיכון לישראל לא נגרם בינתיים נזק מדיני רב, ברשות הפלשתינית מרוצים ובמדינות המפרץ המבוכה רבה
▪  ▪  ▪
אחמדניג'אד. מניעים שטניים [צילום: AP]

skip to main | skip to sidebar
יום רביעי, 1 בדצמבר 2010
פרסומי אתר "וויקיליקס" יצרו עד כה "צונאמי תקשורתי" בעולם אך לא פגעו קשה בישראל. הדרג המדיני וביטחוני בארץ הצליח בינתיים להדוף באלגנטיות כמה מהפרסומים המביכים על מדיניות ישראל. אולם אין זה הסוף...
עיתונאי בריטי המקורב למייסד אתר "וויקיליקס" אמר אתמול כי "ישראל היא הקורבן הבא של הדלפת המסמכים של "וויקיליקס" וכי בשבועות הקרובים ישחרר האתר עשרות אלפי מסמכים סודיים הנוגעים לסודות דיפלומטיה וביטחון של מדינות רבות ובראשן ישראל".
עד כה לא פורסמו מסמכים בעלי ערך עיתונאי על עמדותיה של ישראל בנוגע לתהליך המדיני מלבד התייחסותה של יו"ר קדימה ציפי לבני כמי שאמרה "שאיננה מאמינה בשלום עם הרשות הפלשתינית". לישראל נגרמה מבוכה חלקית מן הפרסומים אך לא מעבר לכך.
היכן המידע החסר על העמדות הישראליות כלפי התהליך המדיני עם הפלשתינים?
המקורות של "וויקיליקס" לא הביאו עד כה שום מסמך שמתאר את השיחות הסודיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא ברק אובמה או עם שרת החוץ קלינטון בנושא הפלשתיני. החומר שפורסם בעניין ישראל מקורו במברקים שנשלחו משגרירויות ארצות הברית בארץ ובעולם אל משרד החוץ האמריקני ובהם פירוט של שיחות שהתקיימו עם בכירים בדרג המדיני בישראל.
בישראל ממשיכים לעקוב בדריכות אחר פרסומי אתר "וויקיליקס". ייתכן שישראל נחלצה בשלום מן הפרשה אך ייתכן גם ש"הגרוע מכל" עדיין לפניה. הדבר יתברר בשבועות הקרובים.
ומה באשר לרשות הפלשתינית ומדינות ערב?
הפרסומים עסקו גם במתרחש במזרח התיכון בצילה המאיים של אירן. עד כה לא פורסם שום מידע שעלול להביך את ראשי הרשות הפלשתינית. להיפך, הרשות הפלשתינית מנסה לנצל לטובתה את הפרסומים הנוגעים אליה באתר "וויקיליקס", במיוחד את הפרסום לפיו ארגון פת"ח ויו"ר הרשות מחמוד עבאס סרבו לבקשה מצידה של ישראל לתמוך בה במצע "עופרת יצוקה".
אמצעי התקשורת של הרשות הפלשתינית ודובריה הבכירים יצאו לקמפיין תקשורתי שמטרתו להוכיח באמצעות הדלפות "וויקיליקס" את "אמינותו של מחמוד עבאס ורצונו הכן לשכנע את החמאס להשיג פיוס פנים פלשתיני". סאיב עריקאת סיכם זאת במשפט אחד: "אנו פועלים בשקיפות מלאה ואין לנו מה להסתיר".
המסמכים שפורסמו ב"וויקילקס" דומים באופיים לדיווחים עיתונאיים ולפרשנות פוליטית.
השתיקה האמריקנית כלפי הפרסומים הגבירה את תחושת האמינות של האתר בעיני הגולשים. "שתיקה כהודאה".
העיתונים במערב החלו לתקוף את אתר "וויקיליקס" בטענות שונות שגרמו לגולשים להבין כי הסבירות גבוהה לכך שהידיעות שפורסמו באתר היו אותנטיות.
המבוכה העיקרית בעולם הערבי נגרמה למדינות המפרץ אשר ביקשו מארצות הברית לתקוף את אירן כדי לשמור על משטריהן. את העיקר הפעילות המדינית שלהן הן הקדישו לסכנת ההתעצמות הגרעינית של אירן ולא לניסיון לפתור את הבעיה הפלשתינית.
ההדלפות ב"וויקליקס" חשפו ציטוטים מדהימים של כמה ממנהיגי ערב: מלך בחריין חמד בן עיסא אמר כי סכנת השארת הגרעין האירני גדולה יותר מסכנת הפסקת תוכנית הגרעין ושחייבים להפסיק אותה. יורש העצר של אבו דאבי,מחמד בן זאיד,השווה את נשיא אירן אחמדינג'אד להיטלר ואמר כי מלחמה עם אירן בטווח הקרוב עדיפה מההשלכות ארוכות הטווח בעקבות כך שאירן תשיג נשק גרעיני. ראש ממשלת קטר, בן ג'אסם אמר שהוא משקר לאירנים כמו שהאירנים משקרים לקטר.
העיתונות הסעודית בחרה שלא לפרסם את דבר ההדלפות באתר "וויקיליקס" בו נחשפו אמירות של המלך עבדאללה בנוגע לאירן.
במקביל, גם העיתונות הבין ערבית שבבעלות סעודית בחרה להצניע את דבר ההדלפות.
דובר משרד החוץ הסעודי ניסה להתחמק מאמיתות המסמכים שהודלפו וטען בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "אמינות המסמכים מוטלת בספק ואין ביכולתה של סעודיה להגיב עליהם".
מדינות המפרץ שמרו על שתיקה ולא פרסמו עד עתה שום תגובה רשמית בעקבות פרסום המגעים החשאיים שלהן עם האמריקנים באתר "וויקיליקס".
"מקורות מפרציים" אמרו לפורטל החדשות הבין ערבי "אילאף" כי קשה לאשר או להכחיש את ההדלפות וכי מה שפורסם הוא עמדת הבכירים האמריקנים לאחר שיחות עם עמיתיהם במדינות המפרץ וייתכן שמה שהם כתבו הוא מה שהם רצו לשמוע ולא מה שנאמר להם. המקורות הוסיפו כי מתקיימים מגעים בנדון בין סעודיה, דובאי וכווית וכי הדרך היחידה לאשר את ההדלפות שיוחסו לבכירים במדינות המפרץ היא להשוות את סיכומי הפגישות של משרדי החוץ של שש מדינות המפרץ עם המסמכים האמריקנים אלא שהדבר מסובך ולא פשוט.
ומה לגבי התגובה האירנית?
בתגובה להדלפות המסמכים המסווגים באתר "וויקיליקס" הכחיש שגריר אירן ברוסיה, סג'אדי את הטענות כי לאירן 19 טילים מתקדמים שסופקו לה על-ידי צפון קוריאה שיאפשרו לה את היכולת לתקוף ערים במערב אירופה וכן את מוסקבה.
ואילו נשיא אירן אחמדינג'אד אמר כי דליפת המסמכים המסווגים הייתה מתוך מניעים "שטניים" והגדירם במילים "לא חוקיים". הוא הדגיש כי לאירן קשרים ידידותיים עם מדינות האזור וכי חשיפת המסמכים לא תעיב עליהן.
זרם הפרסומים ב"וויקיליקס" אמור להימשך בשבועות הקרובים ועדיין מוקדם להעריך את מידת הנזק שעלול להיגרם לישראל, למדינות ערב המתונות ולארצות הברית מהפרצה הביטחונית בממשל האמריקני שיצרה את ה"צונאמי התקשורתי" הזה.

תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הצונאמי התקשורתי" נמשך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני: איזה צונאמי ?
צבי גלברד  |  5/12/10 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר גלבוע
בשיטוטיי במרחביו האינסופיים של האינטרנט, תוך חיפוש חומר על השפעות רגשיות ונפשיות על ההתנהגות, נתקלתי במחקר שהעלה אצלי רעיון על קשר בין ממצאיו לתחום שאני עוסק בו מזה מספר שנים - חקירת שחיתויות ומחקר אקדמי בנושא זה. הממצאים מורים על קשרים בין מעמד חברתי וכלכלי ובין אינטלגנציה רגשית וצביעות.
ציפורה בראבי
הקלות הרבה בה מעמיסים שם חברים, ההתבטאויות הדלות, הסטטוסים הפשוטים, הקצרים, האישיים שמעלים שם - כל אלו מעוררים את המחשבה שהגענו לארץ הכי נמוכה בעולם    I don't LIKE Facebook
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים דבקים בתביעתם למימוש זכות השיבה בהיותה קלף מנצח שיביא להכרעתה של מדינת ישראל    יוזמת השלום הערבית אינה מבטאת נכונות לפשרה בסוגיית הפליטים והיא בבחינת מהלך הונאה גרידא
מנחם רבוי
עימות פומבי שנערך בעיצומה של שביתת פרקליטי המדינה, בין הממונה על השכר ובין חברת ועד פרקליטי המדינה    נציגת הפרקליטים שילבה בתגובותיה נימה של התנשאות כלפי שכרם של עובדי מדינה אחרים    ממתי הפכו הפרקליטים למורמים-מעם?
איתן קלינסקי
מה קרה שבית כה מפואר נהרס?    התשובה טמונה במילה אחת - הכיבוש    הפניית כל האנרגיות המדיניות והכלכליות ליעד אחד ויחיד - התפשטות טריטוריאלית - הייתה אחת מאבני הנגף שפוררו את הדבר הנפלא שקרוי הישגי מרד החשמונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il